ویزای تحصیلی

آزمون LSAT و USMLE

آزمون LSAT و USMLE

بسیاری از دانشجویان اگر بخواهند پس از تحصیل حقوق یا پزشکی به شغل پزشکی یا وکالت مشغول شوند باید آزمون LSAT و USMLE را طی کرده باشند. این آزمون ها اغلب مربوط به کار و یا ادامه تحصیل در کشورهای آمریکا و کانادا است.ساده ترین راه برای اخذ نمره قبولی آزمون LSAT و USMLE این است که تمرین کنید، برنامه دقیق تر مطالعه برای خود داشته باشید و نقاط ضعف خود را از بین ببرید. چنانچه قصد دارید اطلاعات تکمیلی در زمینه آزمون LSAT و USMLE به دست آورید و یا ویزای تحصیلی در آمریکا دریافت نمایید می توانید از تجربه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که در این مقاله ارائه شده، بهره ببرید.

دلیل پرمتقاضی بودن آزمون LSAT و USMLE در 2024

آزمون های مذکور که یکی از مراحل برای تبدیل شدن به وکیل، قاضی یا پزشکی موفق است، متقاضیان زیادی دارد. از جمله دلایل آن می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • شان اجتماعی بالای شغلی های مذکور
  • سطح درآمد قضات، وکلا و پزشکان در آمریکا

در جدولی که در ادامه ترسیم شده است سطح درآمد مشاغل مربوط در آمریکا در سال 2024 بیان گردیده است:

عنوان شغلیسطح درآمد سالانه در آمریکا طی سال 2024 به دلار آمریکا
جراحان و پزشکان متخصص30900$ (دلار آمریکا)
قضات247000$ (دلار آمریکا)
وکلا178000$ (دلار آمریکا)

البته باید توجه داشت که حتی پایین ترین سطح درآمد در آمریکا که به پیشخدمت ها، گارسون ها و غیره تعلق دارد از میانگین درآمد مردم برخی کشورهای دنیا از جمله جمهوری آذربایجان بالاتر است. این مسئله در جدول ذیل نشان داده شده است:

میانگین درآمد ماهانه کار تمام وقت در جمهوری آذربایجانپایین ترین میزان درآمد ماهانه کار تمام وقت در آمریکا
$340 (دلار آمریکا)$7920(دلار آمریکا)

آزمون USMLE

تفاوت هایی میان آزمون LSAT و USMLE وجود دارد و اکنون می خواهیم در خصوص USMLE بدانیم. قبل از اینکه بتوانید برای مجوز پزشکی درخواست بدهید، باید یک آزمون 3 مرحله ای با نام Examination of Licensing Medical ایالات متحده که اختصارا (USMLE) نامیده می شود را پشت سر بگذارید، این آزمون همچنین به عنوان امتحان هیئت مدیره شناخته می شود و به 2 دلیل غیر عادی است. اول، هر بخش را در مرحله ای از آموزش پزشکی خود باید بگذرانید. دوم، بر خلاف بسیاری از آزمون های استاندارد، USMLE در واقع تسلط شما در مورد مواد ارزیابی می کند. برخی از استراتژی های تست عملکرد شما را بهبود می بخشد، اما شما بدون دانش جامع از علوم پزشکی و همچنین توانایی اعمال این دانش در محیط بالینی قادر به گذراندن این آزمون نخواهید بود.

USMLE برای دانشجویان پزشکی آلوپاتی طراحی شده است که در مسیر پزشک شدن قرار دارند. دانشجویان پزشکی استئوپاتیک می توانند یا USMLE را امتحان دهند و یا آزمون مشابه را به عنوان آزمون جامع صدور مجوز پزشکی با نام Osteopathic COMEX آزمون دهند. USMLE به 3 مرحله تقسیم می شود:

مرحله اول و دوم و سوم USMLE

مرحله 1 آزمون یک روزه است که معمولا در پایان سال دوم دانشکده پزشکی انجام می شود. این ازمون بر دانش علوم پایه، از جمله آناتومی، بیوشیمی، علوم رفتاری، میکروب شناسی، ایمونولوژی، آسیب شناسی، فارماکولوژی و فیزیولوژی تأکید دارد. موضوعاتی همچون تغذیه، ژنتیک و پیری نیز پوشش داده شده است. همه سوالات چند گزینه ای هستند.

مرحله 2 یک آزمون 2 روزه است که معمولا در سال چهارم دانشگاه برگزار می شود. این مرحله دو جزء دارد. برای اولین بار (به نام دانش بالینی یا CK) شما نیاز به پاسخ سوالات چند گزینه ای در علوم بالینی مانند جراحی، پزشکی داخلی، اطفال و زنان و زایمان و زنان را دارید. دومین جزء (به نام مهارت های بالینی یا CS) شما نیاز به بررسی و تشخیص مراجعین به عنوان بیمار خواهید داشت. برای مرحله 2 CS، دانشجویان پزشکی باید به یکی از 5 مرکز آزمایش در سراسر کشور سفر کنند.

مرحله 3 آزمون 2 روزه است که معمولا پس از اولین سال اقامت در نظر گرفته می شود. این ارزیابی نهایی این است که آیا شما آماده تمرین عمومی در محیط پزشکی هستید یا خیر. همانند مرحله 2 مرحله 3 تمرکز بر تشخیص و درمان بیماران دارد. این مرحله شامل هر 2 سوالات چند گزینه ای و شبیه سازی کامپیوتر از مراقبت از بیمار است.

دلیل پرمتقاضی بودن آزمون LSAT و USMLE

درباره آزمون LSAT

در ادامه بحث آزمون LSAT و USMLE اکنون به آزمون مخصوص رشته حقوق می پردازیم. آزمون پذیرش دانشکده حقوق (LSAT) بر خلاف تمام آزمون هایی است که تاکنون در حرفه تحصیلی خود گرفته اید. LSAT امتحان مبتنی بر مهارت است که برای تست مهارت های تفکر انتقادی و تفکر تحلیلی که برای موفقیت در مدرسه حقوق بسیار مهم است، طراحی شده است.

قبل از اینکه آمادگی LSAT خود را آغاز کنید، مهم است که خود را با امتحاناتی از این قبیل آشنا کنید تا بتوانید برای آنچه که در LSAT است، آمادگی داشته باشید. اول، بیایید نگاهی به بخش های مختلف LSAT، از جمله طول زمان و نحوه ارائه سوالات داشته باشیم. LSAT به 6 بخش تقسیم می شود، هر بخش 35 دقیقه طول می کشد و یک 15 دقیقه برای بخش سوم است. این به این معنی است که 210 دقیقه زمان آزمون LSAT یا 3 ساعت و 30 دقیقه، به استثنای زمان استراحت، است. در فصل پاییز، دسامبر و فوریه، شورای پذیرش دانشکده حقوق (LSAC) از شما می خواهد تا بعد از 8:30 صبح به مرکز آزمون برسد. برای گزارش ماه ژوئن LSAT، زمان آزمون 12:30 ظهر است.

بخش های آزمون Lsat

دو بخش ابتدایی آزمون Lsat به استدلال های منطقی مربوط می شود:

  • این بخش حدودا 24 تا 26 سوال دارد.
  • شما تقریبا برای هر کدام از این دو بخش ابتدایی 35 دقیقه فرصت دارید تا به سوالات پاسخ دهید.
  • دو بخش ابتدایی در آزمون Lsat ،50% از امتیازات رشته حقوق را شامل می شود.

بخش سوم شامل استدلال های تحلیلی می باشد:

  • سوالات این بخش به صورت معمایی می باشد.
  • تعداد معماها 4 تا می باشد، که حدود 5 تا 7 سوال را شامل می شود.
  • شما تقریبا 35 دقیقه فرصت دارید تا به این 4 معما پاسخ دهید.
  • این قسمت تنها 23% از امتیازات آزمون را به خود اختصاص داده است، پس از این که نتوانید به سوالات این بخش پاسخ دهید نگران نباشید.

آخرین بخش سوالات آزمون Lsat ، به توانایی درک مطب و خواندن اختصاص داده شده است:

  • به داوطلبان این آزمون، 4 متن که ههر کدام از 500 کلمه تشکیل شده است داده می شود.
  • حدودا باید به 5 تا 8 سوال در این بخش پاسخ دهند.
  • در این بخش هم همانند سایر بخش ها 35 دقیقه فرصت دارید تا به سوالات پاسخ دهید.
  • 27% از امتیازات آزمون Lsat به این بخش اختصاص داده شده است.

در تنها سوالات آزمون Lsat یک متن بدون امتیاز وجود دارد، نگارش این متن، میتواند عملی باشد تا داوطلبان متوانند توانایی های خود را در زمینه نگارش تقویت کنند.

چگونگی آمادگی در آزمون Lsat

چگونگی آمادگی در آزمون Lsat از اهمیت زیادی برخودار است که میتوان به دو مورد اشاره داشت:

  • تهیه آزمون های قبلی Lsat، جهت آشنایی با نوع سوالات
  • مطالعه کتاب های کمک آموزشی جهت آمادگی در حل سوالات

در LSAT، شما 4 قسمت را مشاهده خواهید کرد، هر کدام با مجموعه ای از 5-8 سوال برای پاسخ دادن در اختیارتان قرار خواهد گرفت. یکی از قسمت ها با نام، “سوالات جفت شده” متشکل از سوالاتی است که شما را مجبور به مقایسه و تصحیح متن می کند. این بخش است که در آن preppers اغلب سخت ترین قسمت برای کسب نمره است. منطق بازی ها، به ارزش 23% از نمره کل شما، شما را در منطق اساسی، سیستم های نظم و نتایج و یا در ساده ترین شرایط، استدلال تحلیلی تست می کند. از شما خواسته می شود که از مجموعه ای از اظهارات، قوانین یا شرایط استفاده کنید. این سوالات در یک مجموعه یک قسمتی قرار می گیرد.

بخش نوشتن LSAT نمره ندارد و برگه ها به دانشکده های حقوق ارسال می شود و می تواند برای انتخاب بین نامزدها نسبتا مساوی استفاده شود، بنابراین این بخش بسیار با اهمیت است نمونه نوشتن شما اغلب به عنوان ابزار مقایسه برای تایید لایحه شخصی شما استفاده می شود. اطلاعاتی که مطالعه کردید تنها نکاتی اجمالی و خلاصه در زمینه آزمون LSAT و USMLE بود و می توانید برای اخذ مشاوره تکمیلی چه در زمینه تحصیل در آمریکا و چه در زمینه این آزمون ها با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

متدوال ترین سوالات آزمون LSAT و USMLE

بخش پایانی مقاله به پاسخ دهی سوالات مهم شما اختصاص داده شده است:

  • بخش های مختلف آزمون LSAT کدام اند؟ کدام سوالات را می توانید در هر یک از 6 بخش LSAT انتظار داشته باشید؟ بیایید یک نگاه سریع به هر بخش LSAT به صورت جداگانه داشته باشیم. 2 بخش استدلال منطقی که ارزش 50% کل نمره شما را دارند، توانایی شما را برای تجزیه و تحلیل و ارزیابی استدلال ها تست می کند. منطقا نیاز به خواندن مضامین کوتاه و پاسخ دادن به 1 سوال در مورد هر کدام دارید. این قسمت است که بیشترین تاثیر را بر نمره شما خواهد گذاشت. تفکر خواندن، به ارزش 27% از نمره کل شما، بخش LSAT است که احتمالا از آزمون های استاندارد گذشته آگاهی دارید.
  • آزمون USMLE چیست؟ تفاوت هایی میان آزمون LSAT و USMLE وجود دارد و اکنون می خواهیم در خصوص USMLE بدانیم. قبل از اینکه بتوانید برای مجوز پزشکی درخواست بدهید، باید یک آزمون 3 مرحله ای با نام Examination of Licensing Medical ایالات متحده که اختصارا (USMLE) نامیده می شود را پشت سر بگذارید، این آزمون همچنین به عنوان امتحان هیئت مدیره شناخته می شود و به 2 دلیل غیر عادی است. اول، هر بخش را در مرحله ای از آموزش پزشکی خود باید بگذرانید. دوم، بر خلاف بسیاری از آزمون های استاندارد، USMLE در واقع تسلط شما در مورد مواد ارزیابی می کند.
  • آیا قبولی در آزمون LSAT دشوار است؟ در شرایط کنونی می توان به این نکته اشاره کرد که این آزمون دارای سوالات سطح آسان تا بسیار دشوار است. دانشجویان پس از پایان آزمون باید منتظر باشند تا پاسخ نهایی آن در رقابت با سایر دانشجویان منتشر شود.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “آزمون LSAT و USMLE

  1. علی اصغر مونسان گفت:

    ممنون از مقاله خوبتون

    1. امیر جلالی گفت:

      ممنون از حسن توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *