اروپا

اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک

اخذ اقامت کشورهای اروپا از طریق خرید ملک

از جمله روش هایی که افراد علاقمند می توانند برای مهاجرت به اروپا و اخذ اقامت انتخاب نمایند اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک است. شرایط خرید ملک در بسیاری از کشورهای اروپایی برای متقاضیان این امر فراهم است. از جمله آنها می توان به پرتغال، یونان، اسپانیا، قبرس و غیره اشاره نمود. چنانچه فرد متقاضی بتواند در کشورهای اروپایی ملک خریداری کند، نیازی به اخذ ویزا جهت تردد به کشورهای منطقه شنگن نداشته و این امکان را دارد که به بیشتر از 145 کشور دنیا سفر کند. بدین ترتیب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم گرفت مقاله ای در این خصوص ارائه نماید تا علاقمندان به مهاجرت به اروپا آگاهی های لازم را در این خصوص به دست آورند. به ادامه مقاله توجه فرمایید.

اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک در پرتغال

اشخاصی که قصد مهاجرت به کشور اروپایی پرتغال را دارند و در تلاش هستند تا به اقامت این کشور اروپایی دست یابند، می‌توانند از راه خرید ملک اقدام نمایند. اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک می توانند مناسب ترین گزینه مهاجرت باشد. میزان سرمایه‌ای که برای خرید ملک در پرتغال مورد نیاز می باشد، مبلغ 350000€ تا 500000€ (یورو) خواهد بود. در واقع فردی که بتواند ملکی به ارزش ذکر شده را در پرتغال خریداری نماید، موفق به اخذ اقامت این کشور می‌گردد. اخذ اقامت دائم این کشور نیز امکان پذیر است. مشروط بر این که شخص متقاضی به مدت 5 سال در این کشور به صورت قانونی اقامت داشته باشد. پس از آن می‌تواند اقدامات لازم را جهت دریافت پاسپورت پرتغالی انجام دهد.

از جمله مزیت هایی که در این امر وجود دارد این که شخص با اقامت این کشور اجازه سفر به 145 کشور جهان را دارد. شرایط تبدیل این اقامت به اقامت دائم در پرتغال بدین صورت است که شخص متقاضی بایستی به مدت یک هفته در سال را در این کشور زندگی نماید. همچنین از جمله قوانینی که در تمدید اقامت پرتغال وجود دارد این است که مدت اقامت بعد از سال های اول، سوم و پنجم می ‌بایست تمدید شود.

اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک در یونان

کشور یونان می تواند یکی از راه های اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک باشد. بنابراین شخصی که متقاضی خرید ملک در این کشور اروپایی است، بایستی ملکی را حداقل به ارزش 250000€ (یورو) خریداری نماید تا بتواند به اقامت اروپا دست یابد. در ازای این خرید، اقامتی که به وی تعلق می گیرد به صورت 5 ساله است. پروسه خرید ملک نهایتا ظرف 4 تا 6 ماه قابل انجام است.

در صورتی که همچنان مالک ملک مورد نظر باشد و آن را نفروشد، می تواند مدت اعتبار اقامت خود را برای 5 سال دیگر تمدید نماید. مدت زمانی که جهت دریافت اقامت در یونان طول می کشد، 3 الی 4 ماه است. از جمله مزیت هایی که شامل فرد می گردد این است که می تواند بدون دریافت ویزا به کشورهای منطقه شنگن سفر و تردد کند. همچنین هزینه زندگی در یونان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه و ارزان است. اقامت 5 ساله برای خانواده فرد متقاضی شامل همسر و فرزندان کمتر از 21 سال نیز صادر می گردد. که پس از آن می توانند نسبت به دریافت پاسپورت یونانی اقدام نمایند. لازم به ذکر است که از این طریق می توان برای پدر و مادر نفر اصلی و همسر نیز اقامت دریافت کرد.

قوانین اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک

برای تحقق اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک در قبرس، می توانید مبلغ 300.000€ (یورو) سرمایه گذاری نموده و ملکی با این ارزش خریداری نمایید. افراد غیر اروپایی که تمایل به خرید ملک در قبرس دارند، بایستی ملکی را خریداری نمایند که حداکثر 140 مترمربع متراژ داشته باشد. این کشور پل ارتباطی بین سه قاره آفریقا، آسیا و اروپا است. نرخ مالیات در این کشور اروپایی نسبت به سایر کشورها در سطح پایینی قرار دارد.

بر اساس قوانین مصوب خرید ملک در قبرس، اتباع غیر اروپایی که حداقل به مبلغ 300.000€ (یورو) را به خرید ملک در این کشور اختصاص دهند، می توانند به اقامت دائم قبرس دست یابند. این مبلغ می تواند به صورت 200.000€ (یورو) نقدی و مابقی به صورت تسهیلات باشد. برای خرید ملک در قبرس دو روش وجود دارد که افراد می توانند با توجه به شرایط خود یکی از این دو روش را انتخاب نمایند:

اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک

خرید ملک در اروپا با سرمایه کمتر از 300.000 یورو

این روش برای افرادی که در گرفتن اقامت قبرس عجله چندانی ندارند و فعلا می توانند به صورت موقت ویزا دریافت نمایند مناسب است. به فردی که موفق به خرید ملک در قبرس می شود، ویزای مالتیپل ارائه می گردد. این ویزا امکان تردد به قبرس بدون محدودیت زمانی را به فرد می دهد. کسانی که این ویزا را دارند، بایستی حداقل 180 روز از سال را در این کشور زندگی کنند. پس از گذشت 3 سال مجاز به ارائه تقاضای ویزای دائم هستند. مدت اعتبار ویزای موقت قبرس به صورت یک ساله بوده و قابلیت تمدید را دارد.

خرید ملک در اروپا با سرمایه بیشتر از 300.000 یورو

چنانچه فرد مبلغی بیشتر از 300.000€ (یورو) را برای خرید ملک در قبرس در نظر بگیرد، می تواند در همان ابتدا به اقامت دائم در قبرس برسد. در این حالت هیچ گونه محدودیت زمانی برای فرد جهت اقامت در قبرس وجود نخواهد داشت. در این روش فرد سرمایه گذار بایستی حداقل مبلغ 200.000€ (یورو) را به صورت نقدی برای خرید ملک بپردازد و مابقی را از تسهیلات و به صورت اقساط بپردازد.

اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک در اسپانیا

برای اینکه بتوان به اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک در اسپانیا دست یافت، بایستی ملکی را در این کشور به مبلغ حداقل 500.000€ (یورو) خریداری نمود. فرد از این طریق می‌ تواند برای خود و خانواده‌اش درهمان ابتدا اقامت 5 ساله دریافت کند. این اقامت پس ازگذشت 5 سال قابلیت تبدیل به اقامت دائم و در نهایت دریافت پاسپورتی اسپانیایی را دارد. از جمله مزیت‌هایی که در این روش وجود دارد این است که این افراد بدون داشتن مدرک زبان اسپانیایی و یا آشنایی به این زبان می‌توانند به اقامت اسپانیا دست یابند و بدون دریافت ویزا قادرند به کشورهایی که درمنطقه شنگن قرار دارند سفر و رفت‌ و آمد داشته باشند. همچنین در این روش الزامی بر پرداخت مالیات ‌های سنگین وجود ندارد. فرد متقاضی با خیالی آسوده می‌ تواند درکشورهای عضو اتحادیه اروپا به تحصیل رایگان بپردازد و نیز در بانک‌های کشورهای اروپایی افتتاح حساب نماید.

برای اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک در سایر کشورها نیز می‌توانید با مشاوران و کارشناسان متخصص و حرفه‌ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و کلیه اطلاعات در این خصوص را جویا شوید. چنانچه به مشاوره در هر زمینه‌ای از مهاجرت به سایر کشورها نیاز داشتید از طریق تماس تلفنی یا مراجعه به‌ صورت حضوری به دفتر این موسسه اقدام بفرمایید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *