مهاجرت

اخذ اقامت و تابعیت اندونزی

اخذ اقامت و تابعیت اندونزی

هنگامی که تصمیم مهاجرت به یک کشور خارجی می گیرید باید از سطح امنیت تا اقتصاد و بازار کار آن کشور و همچنین شرایط اخذ اقامت دائم را بررسی کنید. برای متقاضیان مهاجرت به اندونزی اطلاع از شرایط اخذ اقامت و تابعیت اندونزی و راه های مهاجرت به این کشور در جایگاه اهمیت ویژه ای قرار دارد. درباره سطح امنیت و اقتصاد البته که سطح امنیت در کشور مالزی چندان بالا نیست اما اقتصاد این کشور به لطف صنعت گردشگری پررونق، رشد سالانه بسیار خوبی دارد. در سال های گذشته بیشترین میزان درخواست اخذ ویزای اندونزی از طریق تحصیل ثبت شده است که نشانگر سیستم آموزشی و شرایط تحصیل خوب این کشور است. این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی بهتر علاقه مندان مهاجرت به کشور اندونزی تهیه شده است.

  • شرایط دریافت تابعیت کشور اندونزی چیست؟
  • آیا می توان با ورود سرمایه به اندونزی، تابعیت این کشور را به دست آورد؟
  • مزایای دریافت تابعیت کشور اندونزی چیست؟
  • شرایط کار در اندونزی چگونه است؟

امکان یا عدم امکان تبدیل اقامت به تابعیت در اندونزی

قانون ملیت اندونزیایی بیان می کند چه کسی شهروند اندونزی به حساب می آید و چه ملزوماتی لازم است تا فردی بتواند تابعیت این کشور را به دست آورد. قوانین ملیت اندونزیایی در بخشی از متن قانون اساسی این کشور بیان شده است و آخرین تغییرات آن در سال 2006 اعمال گردیده است. قانون ملیت اندونزیایی دوتابعیتی بودن را نمی پذیرد مگر برای کسانی که زیر 18 سال دارند. این گروه از افراد پس از رسیدن به سن 18 سالگی باید پاسپورت مخصوصی اخذ نمایند و زمانی نیز که به سن 21 سالگی می رسند یکی از تابعیت های خود را انتخاب نموده و از ملیت دیگر خود ترک تابعیت کنند. البته بنابر معاهده ای، اندونزی در گذشته یعنی بین سال های 1960 تا 1980 دوتابعیتی را پذیرفته بود اما در حال حاضر برخلاف کشورهایی مثل آرژانتین، تنها تک تابعیتی را به رسمیت می شناسد.


البته اندونزی در گروه کشورهای مهاجرپذیر قرار داده نمی شود و به خارجی ها ابتدائا یک اقامت دائم اهدا می کند که تنها 5 سال اعتبار دارد و برای 5 بار دیگر قابل تمدید است. اما تحت شرایطی یک شهروند خارجی می تواند تابعیت اندونزی را به دست آورد. ملزومات این امر عبارت هستند از:

  • 18 سال یا بیشتر داشتن یا متاهل بودن
  • زمان درخواست اخذ تابعیت اندونزی 5 سال مستمرا اقامت اندونزی را داشتن یا 10 سال غیر مستمرا در این کشور اقامت داشتن
  • سلامت جسمی و عقلی داشتن
  • تسلط کامل به زبان اندونزیایی و قانون اساسی اندونزی
  • محکوم نشدن به جرایمی که مجازات آن ها 1 سال حبس یا بیشتر باشد
  • در اندونزی استخدام بودن یا درآمد ثابت داشتن
  • پرداخت هزینه حق تابعیت یا citizenship fee

اخذ اقامت و تابعیت اندونزی از طریق سرمایه گذاری

در واقع آسان ترین راه برای مهاجرت به کشور اندونزی و اخذ اقامت و تابعیت اندونزی سرمایه گذاری در پروژه های ساخت و ساز یا گردشگری این کشور است. افرادی که قصد سرمایه گذاری در کشور اندونزی را دارند بهتر است ابتدا با ویزای توریستی وارد این کشور شوند و از منابع مالی و اقتصادی اندونزی اطلاعات دقیق کسب کنند. اخذ اقامت و تابعیت اندونزی از طریق سرمایه گذاری به این صورت فراهم می شود که شما باید حداقل مبلغ مورد نظر که از سوی دولت این کشور مشخص می شود را سرمایه گذاری کنید.

افرادی که میزان نقدینگی خوبی دارند می توانند از این روش برای دریافت اقامت و تابعیت اندونزی استفاده کنند. امکان سرمایه گذاری اهدایی در اندونزی وجود دارد به این صورت که مبلغ مشخص را به دولت اندونزی پرداخت می کنید و در ازای آن این کشور به شما اقامت اندونزی اعطا می کند. حداقل میزان سرمایه برای شرکت در پروژه های سرمایه گذاری کشور اندونزی یا ایجاد حساب بانکی بدون امکان برداشت 300000€ (یورو) اعلام شده است. سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در اندونزی نیز امکان پذیر است و با توجه به خدمات و اهداف اقتصادی شرکت حداقل سرمایه مشخص می شود.

اخذ اقامت و تابعیت اندونزی از طریق ویزای کار

برای مهاجرت کاری به کشور اندونزی ابتدا باید یک پیشنهاد کار از یک کارفرمای اندونزیایی دریافت کنید و این پیشنهاد بلیت ورود شما به این کشور خواهد بود. آنچه واضح هست این است اولویت کشور اندونزی به اشتغال برای شهروندان اندونزیایی برمی گردد؛ به این دلیل کارفرما باید اثبات کند که برای شغل مورد نظر شخص واجد شرایط از شهروندان اندونزی وجود ندارد تا بتواند از مهاجران خارجی استخدام کند. از جمله مدارک اصلی لازم برای اقامت و تابعیت اندونزی از طریق ویزای کار باید به این موارد اشاره کرد:

  • ارائه سابقه کاری مرتبط و جامع
  • ارائه مدرک تحصیلی با ترجمه رسمی
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • ارائه پیشنهاد کار از کارفرمای اندونزیایی
  • ارائه گذرنامه معتبر با اعتبار کافی
  • ارائه مدارک رعایت الزامات زبان

اخذ اقامت و تابعیت اندونزی از طریق ویزای کار

اقامت و تابعیت اندونزی از طریق تحصیل

ورود به دانشگاه های اندونزی در واقع مسیر دشواری ندارد و از نظر مالی افرادی که وضعیت خوبی داشته باشند می توانند به راحتی به اندونزی مهاجرت کنند. بر اساس میزان تحصیلات و رشته تحصیلی بحث مهاجرت تحصیلی به اندونزی شرایط و ضوابط خاص خود را دارد که باید با توجه به شرایط هر متقاضی بررسی شود. دانشگاه های کشور اندونزی از سطح استاندارد تحصیلی بین المللی خوبی برخوردارند و اکثر مدارک آن ها در وزارت علوم ایران مورد پذیرش می باشد. برای اخذ ویزای تحصیلی کشور اندونزی ارائه مدارک زیر الزامی خواهد بود:

  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی با ریز نمرات
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی و عدم ابتلا به HIV
  • ارائه مدرک آکادمیک رعایت الزامات زبانی
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • ارائه انگیزه نامه برای تحصیل در اندونزی
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه های اندونزی

مهاجرت به اندونزی از طریق ازدواج

یکی از راه های کم هزینه و نسبتاً آسان برای اخذ اقامت و تابعیت اندونزی ازدواج با یک شهروند تبعه اندونزی می باشد. برای ازدواج با یک شهروند اندونزی باید تمکن مالی خود را به سفارت این کشور اثبات کنید تا جواز اقامت در اندونزی برای شما صادر شود. اثبات حقیقت رابطه عاطفی و عدم ازدواج صوری برای اخذ اقامت اندونزی از طریق عکس های 2 نفره و شهادت دوستان مشترک و حضور در شبکه های اجتماعی امکان پذیر است. ویزای اقامت و تابعیت اندونزی بلافاصله بعد از اثبات موارد برای زوج یا زوجه خارجی صادر خواهد شد و از این نظر جزو سریع ترین راه های اخذ ویزا می باشد.

مدارک لازم برای تبدیل اقامت به تابعیت در اندونزی

کسی که شرایط ذکر شده در بالا را داشته باشد می تواند تقاضا کند تا برای وی پاسپورت اندونزی صادر گردد. البته به منظور درخواست اخذ تابعیت اندونزی فرد باید مدارکی را تقدیم کند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اصل و کپی پاسپورت اولیه فرد (تابعیت اولیه)
  • اصل و کپی KITAS یا KITAB
  • کپی نامه درخواست فرد با اداره مهاجرت اندونزی مبنی بر درخواست اخذ تابعیت
  • گواهی عدم سوءپیشینه کیفری
  • قرارداد کاری یا نامه تمکن مالی که نشان دهنده داشتن درآمد ثابت و مکفی باشد
  • اعلام ترک تابعیت از ملیت پیشین
  • گواهی عدم اعتیاد و سلامت
  • گواهی اثبات کننده اقامت قانونی در اندونزی به مدت 5 سال مستمر یا 10 سال غیرمستمر

از دست دادن تابعیت اندونزی

تحت شرایطی کسانی که تابعیت اندونزی را دارند دیگر شهروند این کشور قلمداد نخواهند شد، این موارد عبارت هستند از:

  • شخصی که بیش از 18 سال سن دارد به خواست خودش تابعیت کشور دیگری را به دست آورد.
  • فردی که دوتابعیتی است از ملیت غیراندونزیایی خود ترک تابعیت نکند در صورتی که امکان این کار را داشته باشد.
  • کسی که حداقل 18 سال سن داشته باشد یا ازدواج کرده باشد، در صورتی که اقامت کشوری دیگر را اخذ نموده و بی تابعیت نیز نباشد، اعلام کند که می خواهد ترک تابعیت کند.
  • شهروند اندونزی که بدون اخذ رضایت ریاست جمهوری این کشور وارد نیروهای مسلح کشوری خارجی شود.
  • کسی که به عضویت گروه های تکفیری و تروریستی درآید به صورت خودکار تابعیت اندونزی را از دست خواهد داد و برای همیشه از ورود به اندونزی و همچنین از درخواست مجدد برای اخذ تابعیت اندونزی منع می شود.
  • فردی که به میل و اراده خود سوگند یاد کند به کشور دیگری بپیوندد.
  • فردی که پاسپورت کشور دیگری را داشته باشد.
  • کسی که 5 سال پیاپی خارج از خاک اندونزی زندگی کرده باشد و در این مدت اعلام نکرده باشد که می خواهد تابعیت اندونزی را حفظ نماید.

مزایا و معایب اخذ تابعیت اندونزی

اندونزی اقتصاد رو به پیشرفتی دارد و از آن جایی که نرخ بیکاری آن تنها 4.9% است تقریبا برای اکثر افراد موقعیت های شغلی متعددی وجود دارد. هرچند کسانی که شهروند اندونزی به حساب آیند راحت تر از خارجی ها می توانند استخدام شوند چرا که هم به زبان اندونزیایی مسلط هستند و هم تبعیض نژادی از سوی کارفرمایان برای آن ها اعمال نمی شود.

البته اخذ پاسپورت اندونزی علاوه بر این که دشوار است مزیت عمده ای به حساب نمی آید چرا که در مقایسه با پاسپورت اتریش، سوئیس، مجارستان، انگلیس، کانادا و غیره، پاسپورت اندونزی اعتبار چندانی ندارد. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشت سطح امنیت در اندونزی است، در واقع کسانی که قصد دارند با ویزای تحصیلی یا ویزای کار اندونزی به این کشور وارد شوند و در نهایت پاسپورت این کشور را به دست آورند باید به این نکته توجه کنند که اندونزی کشور امنی نیست.

مهاجرت به اندونزی از طریق کارآفرینی در 2024

مهاجرت به اندونزی از طریق ویزای کارآفرینی و ایجاد اشتغال از روش های موفقیت آمیز و سود آور در سال 2024 محسوب می شود که به راحتی و اخذ اقامت دائم اندونزی منجر می شود. در این روش باید ابتدا برنامه کاری خود را به ماموران مرتبط در اندونزی ارائه کنید و اگر در مسیر موفقیت اهداف شما با منافع اندونزی همسو باشد فرآیند تسریع خواهد شد. در بعضی پروژه ها امکان مشارکت و حمایت دولت اندونزی نیز وجود دارد اما باید ذات مثبت پروژه را برای پیشرفت اقتصادی اندونزی اثبات کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های مهاجرت به اندونزی یا هزینه اخذ اقامت دائم کشور اندونزی می توانید با مشاورین متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

1/5 - (1 امتیاز)

33 دیدگاه برای “اخذ اقامت و تابعیت اندونزی

  1. احمد سرفراز گفت:

    ببخشید برای اقامت از طریق ازدواج چقد سرمایه لازمه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      طرفین باید اثبات کنند که می تونن با درآمد خودشون توی این کشور، حداقل های زندگی رو داشته باشند.

  2. محمد حسین گفت:

    سلام من ۱۵ سال قبل به مدت ۲ سال در کشور اندونزی بودم و موفق به دریافت شناسنامه آن کشور شدم ؛ آیا میتوانم دوباره برگردم و اقامت این کشور را برای خودم و خانواده ام بگیرم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما پاسپورت این کشور رو دارید یا فقط شناسنامه؟
      باید پاسپورت داشته باشید ولی به طور کلی می تونید مجدد به این کشور برگردید، اگر اقامت گرفتید خانواده رو هم می تونید همراه ببرید

  3. نیلی گفت:

    سلام وقتتون بخیر من 21 سالمه و دانشجو ترم آخر کاردانی طراحی لباسم . برای مهاجرت و تحصیل در مقطع کارشناسی کدوم کشورو پیشنهاد میکنید که دانشگاهش رایگان یا کم هزینه باشه و کلا پیشنهاد شما برای کیس من چیه

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اینکه راجع به مهاجرت به کشوری تصمیم بگیرید بدون اطلاعات کافی از شما و صرفا یک توصیه یک خطی نمیتونید تصمیم گیری کنید و نیاز به یک مشاوره کامل دارید

  4. الهه گفت:

    سلام.من ۳۱ ساله هستم.شغلم عکاسی هست و قصد مهاجرت دارم.آیا با ۱۵۰ ملیون میشه به جایی مهاجرت کرد یا ویزای کار گرفت؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      سرمایه تون برای مهاجرت مناسب نیست متاسفانه اما پیشنهاد میکنم که صحبت های مشاورین ما رو در مورد کیستون بشنوید

  5. امین گفت:

    سلام و وقت بخیر
    الان ویزای توریستی برای اندونزی صادر میش؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر امکان اخذ ویزای توریستی بسیار کمه اما با آژانس های مسافرتی تماس بگیرید تا دقیق خدمتتون عرض کنم

  6. رها گفت:

    سلام ممنون می شم راهنمایی بفرمایید خانوم 41 ساله هستم فوق لیسانس تحقیقات آموزشی با 20 سال سابقه کاری در زمینه گرافیک، نشر و چاپ. همسرم هم 43 ساله فوق لیسانس مهندسی آب از دانشگاه دولت معتبر و 12 سال سابقه مرتبط با رشته اش هست یک فرزند داریم و حدود 2 میلیارد هم سرمایه.
    آیا کشور مقصد اندونزی یا مالزی در زمینه مهاجرت می تونه برای ما مقصد خوبی باشه؟
    درصد موفقیت اقامت گرفتن ما در چه کشورهایی با توجه به سن، تحصیل، سابقه و سرمایه بالاست و می شه با احتمال بالای 70% برای اقامت دائم اقدام کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      کشورهایی مثل اندونزی و مالزی به این علت که هیچوقت اقامت دائم اعطا نمیکنن نمیتونن گزینه مناسبی برای شما باشن اگر هدف مهاجرت داارید
      بهتره که به برای کشورهایی اقدام کنید که میشه ازشون اقامت دائم گرفت
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  7. مبین گفت:

    سلام
    بنده دبیر زبان انگلیسی با مدرک کارشناسی هستم.
    300تومن هم سرمایه دارم.
    میخواستم بدونم شرایط مهاجرت و زندگی تو کدوم کشورهارو دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا باقی رزومه خودتون رو اعم از سن و سابقه کار ارسال کنید که بتونم بهتر راهنماییتون کنم و اینکه متاهل هستید یا خیر؟

  8. مینا گفت:

    سلام. آیا در کشورهای مسلمان آسیای جنوب شرقی برای فوق لیسانس فقه و حقوق اسلامی (با توجه با اینکه اونا اهل تسنن هستن و ما فقه شیعه میخونیم) امکان کار هست؟ مثلا تدریس یا تحقیق در موسسات اسلامی؟ دقیقا سوالم اینه من با این مدرک و حدود 1.5 میلیارد سرمایه میتونم مهاجرت کنم؟ به کدوم کشورها؟
    خانم 40 ساله

    1. داوری گفت:

      سلام
      این مطلب که با این رشته بشه کار کرد متاسفانه امکانپذیر نیست و شما باید از روش دیگه ای برای بحث مهاجرت اقدام کنید

  9. هومن گفت:

    سلام. من فارغ تحصیل کارشناسی ارشد رشته مکانیک/ ساخت وتولید هستم و در زمینه رشته خودم دو ثبت اختراع و چند تقدیرنامه ملی دارم. قصد من کار و ادامه تحصیل بصورت هم زمان در کشور دیگری است. شما چه کشورهایی را به من پیشنهاد میکنید؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      رشته مکانیک جزء رشته هاییه که در کشورهای صنعتی بازار کار خوبی داره به همین خاطر میتونید در این کشورها به کار برسید ولی روزمه تون رو بفرستید که من دقیق تر راهنماییتون کنم دوست عزیز

  10. علی گفت:

    برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در رشته روانشناسی چه کشوری را پیشنهاد میدین؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      تفاوتی نمیکنه مهم اینه که چه دانشگاهی به شما پذیرش بده

  11. عبدلله گفت:

    عرض سلام دارم خدمتتون من عبدالله هستم میخواهم از این خارج شوم و به اندونزی سفر کنم و میخواهم انجا ازدواج کنم با یه دختری و اون دختر خانه و دیگر امکانات زندگی هم داره و من میخواهم به انجا بروم لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در این خصوص نیاز به وکیل در کشور اندونزی دارید

  12. مهدی گفت:

    سلام
    من میخاهم یک ازدواج واقعی با یک دختر در اندونزی داشته باشم ازدواج ما هم در اندونزی خواهد بود مشکل من فقط مدت ویزای اندونزی که چهارده روز هست دارم میخام ویزای یک ماه بگیرم اگر اون خانوم دعوت نامه برای من ارسال کند می توانم ویزای یک ماه دریافت کنم؟ با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای ویزای ازداوج و نامزدی باید با وکیل همون کشور مشورت کنید. این کار رو به نامزدتون بسپرید که از اونطرف برای شما پیگیری کنن

  13. حسین گفت:

    سلام دندانپزشک هستم آخر امسال هم سربازیم تموم میشه و 150 تومن هم سرمایه دارم میخوام مهاجرت کنم به کشوری که معادل سازی مدرکم سریعتر انجام بشه و بتونم مشغول به کار شم شما کجا رو پیش نهاد میکنین؟ اندونزی خوبه شرایطش؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      شرایط کشور آلمان برای شما مناسبتره. در این خصوص مقاله ویزای A17 پزشکان آلمان رو مطالعه نمایید
      و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  14. حمید گفت:

    با عرض سلام خدمت هموطنای عزیزم من 53 سال سنم است و حدود 1.5 میلیارد کل دارایی من میشه و از زندگی در ایران بسیار رنج میبرم و از زندگی در این کشور نفرین شده خسته شدم ایا راهی است که برای بقیه زندگیم به یک کشور ازاد مهاجرت کنم ادم بسیار قانعی هستم و تن و بدنم سالمه و در تعمیرات ماشین تخصص دارم و فقط دنبال ارامش هستم ایا یک راهی هست لطفا من رو راهنمایی کنید

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله امکان مهاجرت برای شما وجود داره
      پیشنهاد میکنم که اول مقاله های تمکن مالی یونان و تمکن مالی اسپانیا رو مطالعه بفرمایید
      و برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  15. شاهین بابایی گفت:

    سلام من شاهین بابایی اهل ایران شهر قزوین هستم خواهشانه عاجزانه کمک و راهنمایی میخام اگه کسی دانش و آگاهیشو داره خواهش میکنم جوابمو بده.من 26سالمه مدرک فوق دیپلم برق صنعتی دارم از دانشگاه تقریبا معتبر با معدل 14.80 پسر فوق العاده کاری و اهل ورزش و معدبی هستم اکثر فنون کارای فنی ام کاملا بلدم مثلا جوشکاری آهن .جوشکاری آرگن .جوشکاری لوله به طور حرفه ای کار کردم بعد لوله کشی از نوع لوله گالوانیزه .لوله پلی اتیلن فاضلاب کاملا حرفه ای کار کردم 1سالم آلموتور بندی کار کردم اونم تقربا وارد هستم الانم تو شرکت اوپراتور دستگاه چاپ هستم ولی میخام به هرقیمتی از ایران خارج بشم برم به یه کشوری که از بابت آینده و پیشرفتم مطمعن بشم 60 میلیونم پول دارم فقط که با خون و دل جمع کردم میتونم اقامت یه کشوری رو بگیرم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بهتره برای کشورهای همسایه مانند ترکیه، روسیه و یا اوکراین اقدام کنید زیرا برای کشورهای اروپایی و انگلیسی زبان بالای 100 میلیون پول داشته باشید باز برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

  16. هاشم گفت:

    هزینه یک سال زندگی در اندونزی برای اجاره آپارتمان از دو تا پنج هزار دلار به اضافه هزینه ماهانه پانصد دلار برای مخارج هست

  17. سجاد گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    برای اقامت بوسیله ازدواج، برای اثبات تمکن مالی، چقدر باید سرمایه دلشته باشیم؟؟؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما هزینه یک سال زندگی در اندونزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *