مهاجرت

اخذ تابعیت اندونزی از طریق تولد

اخذ تابعیت اندونزی از طریق تولد

یکی از راه های مهاجرت به کشورهای مختلف در دنیا تولد است، اخذ تابعیت اندونزی از طریق تولد موضوعی است که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم. موضوع تابعیت در تمامی کشورهای دنیا به 2 شاخه تابعیت از طریق سیستم خون و تابعیت از طریق سیستم خاک تقسیم می شود که در برخی از کشورها ممکن است از هر دو طریق تابعیت به افراد اعطا شود. اکثر کشورها در دنیا تابعیت را بر اساس سیستم خون اعطا می کنند اما کشورهای محدودی در دنیا به خصوص کشورهای آمریکایی تابعیت را بر اساس سیستم خاک به افراد اعطاء می کنند. اندونزی سرزمین است که از چندین جزیره تشکیل شده و به دلیل افزایش مهاجرت شهروندان آن از چندین قومیت مختلف تشکیل شده اند، متقاضیان عزیز می توانند جهت آگاهی از جزئیات تابعیت در کشورها اندونزی تا پایان این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را همراهی کنند.

  • آیا اندونزی از قانون خون تبعیت می کند؟
  • آیا اندونزی از قانون خاک تبعیت می کند؟
  • محدودیت های تولد در اندونزی چیست؟
  • فرایند مهاجرت به اندونزی برای تولد فرزند چگونه است؟

شرایط اخذ تابعیت اندونزی از طریق تولد

همانطور که گفته شد تابعیت بر اساس 2 اصل خاک و خون به افراد تعلق می گیرد در کشور اندونزی تابعیت بر اساس سیستم خون به افراد تعلق می گیرد یعنی در زمان تولد در خاک اندونزی باید والدین یا حداقل یکی از والدین دارای تابعیت کشور اندونزی باشند تا تابعیت این کشور به کودک متولد شده تعلق بگیرد. طبق قوانین تابعیت در این کشور تابعیت اندونزی به افرادی تعلق می گیرد که دارای یکی از شرایط زیر هستند.

  • اگر در زمان تولد در خاک اندونزی تابعیت والدین مشخص نباشد به کودک متولد شده تابعیت اندونزی تعلق میگیرد.
  • اگر کودکی در خاک اندونزی متولد شده باشد اما والدین او نامشخص باشند فرزند جزء اتباع کشور اندونزی محسوب میشود.
  • در صورتی که 300 روز پیش از تولد پدر فرزندی که دارای تابعیت کشور اندونزی می باشد فوت شود کودک پس از تولد جزء اتباع کشور اندونزی محسوب میشود.
  • اگر مادر طفل دارای تابعیت اندونزی باشد و در زمان تولد فرزند با پدر رابطه خانوادگی نداشته باشند طفل جزء شهروندان اندونزی محسوب میشود.
  • اگر در زمان تولد مادر دارای تابعیت کشور اندونزی باشد ولی پدر تابعیت خارجی داشته باشد و یا تابعیت مشخصی نداشته باشد فرزند تابعیت اندونزی را کسب میکند.
  • کودک خارجی با سن کمتر از 5 سال که توسط والدینی با تابعیت اندونزی به فرزند خواندگی گرفته شود تابعیت اندونزی به او تعلق میگیرد.

تابعیت مضاعف و شرایط اخذ تابعیت اندونزی از طریق تولد

قانون فعلی کشور اندونزی تصریح می کند شهروندان این کشور نمی توانند تابعیت کشور دیگری را همزمان با تابعیت اندونزی داشته باشند در واقع تابعیت مضاعف در کشور اندونزی غیر قانونی است و مهاجرانی که قصد دارند اقامت و تابعیت این کشور را بدست آورند باید تابعیت قبلی خود را لغو کنند. به عنوان بخشی از مراحل اخذ گذرنامه اندونزی از شما خواسته می شود تا مدارکی ارائه کنید که مشخص شود تابعیت کشور دیگری را ندارید. در سال 2006 قانون شهروندی در کشور اندونزی وضع شد که وضعیت فرزندانی که یکی از والدین دارای تابعیت خارجی هستند را تغییر داد، طبق این قانون فرزندانی که یکی از والدین آن ها دارای تابعیت خارجی و یکی دارای تابعیت کشور اندونزی هستند می توانند تا سن 18 سالگی دارای تابعیت دوگانه باشند. زمانی که کودک به سن 18 سالگی رسید باید شهروندی یکی از کشورها را به اختیار خود انتخاب کند.

تابعیت مضاعف و شرایط اخذ تابعیت اندونزی از طریق تولد

پاسپورت و اخذ تابعیت اندونزی از طریق تولد

پاسپورت اندونزی جزء پاسپورت های برتر در دنیا محسوب نمی شود، در رده بندی پاسپورت ها در دنیا پاسپورت اندونزی جایگاه 60 را به خود اختصاص داده است. به موجب این جایگاه فرد می تواند تنها به 39 کشور در دنیا بدون اخذ ویزا سفر کند، شهروندان اندونزی برای سفر به 46 کشور در دنیا باید به محض ورود به فرودگاه ویزا دریافت کنند و برای سفر به 113 کشور پیش از ورود اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزا انجام دهند. متقاضیان خارجی و بین المللی می توانند از طریق راه های مختلف مثل: ازدواج با فردی با تابعیت اندونزی، سرمایه گذاری در این کشور و مهاجرت کاری با رعایت قوانین وضع شده، تابعیت و پاسپورت اندونزی را کسب کنند. با مطالعه مقاله جمعیت اندونزی اطلاعات بیشتری در رابطه با رشد جمعیت در این کشور کسب می کنید. هزینه اخذ پاسپورت کشور اندونزی به شرح ذیل است.

پارامترمیزان هزینه
گذرنامه معمولی (24 صفحه)11$ (دلار)
گذرنامه معمولی (48 صفحه)26$ (دلار)
گذرنامه الکترونیکی (24 صفحه)30$ (دلار)
گذرنامه الکترونیکی (48 صفحه)48$ (دلار)

شرایط زندگی در اندونزی

اندونزی یکی از کشورهای آسیای جنوب شرقی است، این کشور جزیره ای جزء کشورهای پر جمعیت در دنیا محسوب میشود. هزینه زندگی در این کشور ارزان و مقرون به صرفه است اگر قصد زندگی مجردی در این کشور را دارید باید ماهانه مبلغ 19887530IDR (روپیه) پرداخت کنید اما میانگین هزینه های زندگی برای خانواده 4 نفره مبلغ 37171370IDR (روپیه) میباشد. اگر قصد اقامت و زندگی در این کشور را دارید باید بدانید که با زندگی در این کشور با مزایا و معایبی روبرو می شوید برای مثال ازدحام جمعیت و ترافیک در این کشور از معایب زندگی در اندونزی است اما مزایای زندگی در کشور اندونزی عبارتند از:

  • امکان استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی وجود دارد
  • تحصیل در مدارس و دانشگاه های معتبر با کیفیت آموزش عالی
  • امکان افتتاح حساب بانکی
  • امکان خرید ملک برای متقاضیان وجود دارد
  • هزینه های زندگی معقول و مقرون به صرفه و امکان خرید محصولات تازه در بازارهای محلی با قیمت کم امکان پذیر است
  • زندگی شبانه در کشور اندونزی مدرن و پر جنب و جوش است
  • سطح امنیت در کشور اندونزی بالاست
  • فرهنگ اندونزی به خاطر برخورد دوستانه و مودبانه شهرت دارد
  • آب و هوا در کشور اندونزی مطلوب و دلچسب است

میدواریم با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را در رابطه با اخذ تابعیت اندونزی از طریق تولد بدست آورده باشید، همانطور که گفته شد بیشتر کشورهای آمریکایی تابعیت را بر اساس سیستم خاک اعطاء می کنند یکی از این کشورها آرژانتین است که برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید به مقاله اخذ تابعیت از طریق تولد در آرژانتین رجوع کنید. متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات تخصصی در رابطه با شرایط اخذ اقامت و تابعیت کشورهای مختلف در دنیا از طریق تولد فرزند با کارشناسان و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *