ویزای تحصیلی

مقطع دبیرستان و کالج های فنلاند

مقطع دبیرستان و کالج های فنلاند

یکی از بهترین گزینه های موجود، تحصیل در مقطع دبیرستان و کالج های فنلاند است تا راه تحصیل در اروپا را برای دانش آموزان فراهم گردد. بسیاری از خانواده ها شرایطی را فراهم می آورند تا فرزندانشان برای ادامه زندگی راهی اروپا شوند. دانش آموزانی که در نظام آموزشی فنلاند تحصیل کنند از شانس بیشتری برای تحصیل در دانشگاه های کشور فنلاند برخوردار خواهند بود. به همین منظور در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شدیم تا شرایط تحصیل در مقطع دبیرستان و کالج های فنلاند را در این مقاله بررسی کنیم.

نظام آموزشی در فنلاند

سطح علمی در نظام آموزشی در کشور فنلاند به گونه ای است که دانش آموزان می توانند با آسوگی خاطر تحصیل در مقطع دبیرستان و کالج های فنلاند را به عنوان راهی برای تحصیل در اروپا انتخاب کنند. کلیه شهروندان کشور فنلاند در 5 سالگی می توانند راهی دوره پیش دبستانی شوند اما هیچ گونه اجباری در این زمینه وجود نخواهد داشت.


در سن 6 سالگی دوران اجباری تحصیل برای شهروندان کشور فنلاند آغاز می شود. تا پایان 15 سالگی دانش آموزان موظف هستند به تحصیل اجباری در کشور فنلاند ادامه دهند. پس از آغاز 16 سالگی دانش آموزان وارد دوره دبیرستان خواهند شد. تحصیل در مقطع دبیرستان یک دوره کاملا اختیاری است. همه افرادی که قصد دارند در دانشگاه های کشور فنلاند به ادامه تحصیل بپردازند، باید تحصیل در مقطع دبیرستان و کالج های فنلاند را در دستور کار خود قرار دهند.

شناخت دلایل تحصیل در فنلاند

پس از همسویی سیستم های آموزشی اروپا به عنوان بخشی از اصلاحات بولونیا، بسیاری از دانشگاه ها و دانشگاه های علوم کاربردی فنلاند تعداد برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی را افزایش داده اند. فنلاند حدود 40 مؤسسه آموزش عالی دارد که معمولاً به دو دسته دانشگاه (موسسات تحقیقاتی و آموزشی کلاسیک) یا پلی‌تکنیک طبقه‌بندی می‌شوند که گاهی اوقات دانشگاه‌های علوم کاربردی (با رویکردی عملی‌تر همرا هبا کارآموزی برای تدریس) نامیده می‌شوند. اندکی بیش از 300000 دانشجو در پلی تکنیک ها و دانشگاه های فنلاند وجود دارد که حدود 20000 نفر از آنها دانشجویان بین المللی هستند.

برای دانشجویان اتحادیه اروپا اکثر برنامه های تحصیلی رایگان هستند. شهریه ممکن است برای متقاضیان کشورهای دیگر اعمال شود و از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است.فنلاند کشوری دلپذیر برای خارجی ها است، با این حال چالش بزرگ برای فارغ التحصیلان بین المللی زبان فنلاندی است. این زبان یکی از پیچیده ترین زبان های جهان است، حتی اگر تقریباً همه در فنلاند دانش مناسبی از زبان انگلیسی دارند، دانستن حداقل کمی فنلاندی برای محل کار ضروری است. اما مقامات فنلاند تمام تلاش خود را برای جذب و حفظ استعدادها در فنلاند انجام می دهند.

هزینه های زندگی ماهانه برای دانشجویان (شامل غذا، اقامت، مسافرت، بیمه و غیره) حدود 900€ تا 1200€ (یورو) است، بسته به محل زندگی و عادات زندگی شخصی دانشجو هزینه های زندگی معمولا در شهرهای بزرگتر از شهرهای کوچکتر، گرانتر است.

بهترین دانشگاه های فنلاند

ساعت تحصیل در فنلاند

دانش آموزانی که تحصیل در مقطع دبیرستان و کالج های این کشور را انتخاب می کنند، در مقایسه با دانش آموزان سایر کشورها، ساعات کمتری را در محیط آموزشی سپری می کنند. در سال 2023 کلاس های درس در کشور فنلاند معمولا در ساعت 9 صبح شروع شده و ساعت 14:30 به پایان می رسد. دانش آموزان در حدود 5 ساعت و 30 دقیقه در محیط آموزشی هستند. معمولا 4 کلاس 65 تا 70 دقیقه ای در مدرسه برای دانش آموزان در نظر گرفته می شود. در حدود 50 دقیقه از ساعات آموزشی نیز به عنوان اوقات استراحت بین دو کلاس در نظر گرفته شده است.

ساعت تحصیل در فنلاند

شرایط تحصیل در مقطع دبیرستان و کالج های فنلاند

سیستم آموزشی در کشور فنلاند به گونه ای است که دروس کمی به دانش آموزان ارائه می گردد. دانش آموزان معمولا امتحانات بسیار کمی را در طول تحصیل خود پشت سر می گذارند. همچنین در طول دوره تحصیل در مقطع دبیرستان و کالج های فنلاند دانش آموزان معمولا تعداد معلمان محدودی را دارند. معلمان در کشور فنلاند طی فرایندهای بسیار دشواری مورد پذیرش قرار می گیرند. در حقیقت تبدیل شدن به یک معلم در کشور فنلاند بسیار دشوار است.

دولت فنلاند بر این باور است که دانش آموزان آینده این کشور هستند در نتیجه هر کسی شایستگی پرورش آن ها را نخواهد داشت. از همین رو دستمزد معلمان در کشور فنلاند بسیار بالا است دوره تحصیل در دبیرستان های در این کشور سه سال به طول می انجامد، در پایان این دوره از دانشجویان یک آزمون جامع بعمل می آید. در صورتی که دانش آموزان موفق به بدست آوردن نمره کافی در این آزمون شوند، اجازه خواهند یافت تا وارد دبیرستان های این کشور شوند.

دروس مقطع دبیرستان و کالج های فنلاند

تمام تمرکز دبیرستان های کشور فنلاند بر روی پرورش دانش آموزانی است که توانایی تحصیل در بهترین دانشگاه های این کشور را داشته باشند. از همین رو در تمامی دبیرستان های این کشور دروسی تدریس می شوند که روند دریافت پذیرش از سوی دانشگاه های این کشور را تسهیل بخشد. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات در مورد راه های مهاجرت به فنلاند به لینک مربوطه مراجعه نمایید. مهم ترین دروسی که در دبیرستان های کشور فنلاند تدریس می شوند عبارتند از:

  • زبان فنلاندی
  • زبان سوئدی
  • ریاضی
  • علوم
  • روانشناسی
  • هنر
  • موسیقی
  • تاریخ
  • جغرافیا

هزینه تحصیل در مقطع دبیرستان و کالج های فنلاند

یکی از مسائلی که پیش از مهاجرت فرزندان به کشور فنلاند باید مورد توجه قرار گیرد، هزینه های تحصیل در مقطع دبیرستان فنلاند است. توصیه می کنیم که فرزند خود را در دبیرستان های بین المللی در کشور فنلاند نام نویسی کنید. در این مدارس معمولا همه دانش آموزان در روزهای نخست با صحبت کردن به زبان خارجه دچار مشکل می شوند. همین مسئله می تواند باعث احساس برابری میان فرزند شما و سایر دانش آموزان در کشور فنلاند شود.

هزینه تحصیل در مقطع دبیرستان و کالج های فنلاند بسته به شهر محل قرار گیری مدرسه برای هر سال تحصیلی در حدود 11000€ الی 16000€ (یورو) است. از آنجا که کشور فنلاند به فراهم کردن فرصت برای تحصیل همگان اعتقاد دارد، فرزند شما می تواند از بورسیه های تحصیلی در این زمینه نیز استفاده کند. در همین رابطه باید بدانید که چگونه می توانید هزینه های تحصیل را در این کشور کاهش دهید. پس به شما توصیه می کنیم تا مقاله تحصیل رایگان در فنلاند را مطالعه فرمایید.

دانش آموزان یک فرصت فوق العاده در این کشور خواهند داشت. اگر تحصیل در دبیرستان و کالج های این کشور را برای خود انتخاب کنند. آن ها شانس پذیرش در دانشگاه های اروپایی و بخصوص کشور فنلاند را برای خود افزایش می دهند. دانش آموزان برای دریافت اجازه اقامت در فنلاند باید یک خانواده را به عنوان سرپرست قانونی خود به سفارت فنلاند معرفی کنند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند با روشن سازی شرایط فنلاند، شما را در رابطه با اعزام فرزندتان مطمئن سازند.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *