مهاجرت

ازدواج در تایلند

ازدواج در تایلند

در اکثر کشورهای دنیا قانونی وجود دارد که طی آن یک فرد خارجی با ازدواج با تبعه یک کشور طی مراحلی موفق به اخذ تابعیت آن کشور می شود. افراد متقاضی جهت مهاجرت به تایلند نیز همانند بسیاری از کشورهاس دنیا با ازدواج در تایلند اقدام به اخذ اقامت این کشور می کنند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است به سوالاتی از قبیل سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • آیا می توان با ازدواج با یک فرد تایلندی اقامت و تابعیت این کشور را به دست آورد؟
  • شرایط کسب اقامت از طریق ازدواج در کشور تایلند چیست؟
  • انواع راه های مهاجرت قانونی به کشور تایلند کدامند؟
  • آیا ازدواج در تایلند منجر به اخذ اقامت این کشور می شود؟
  • محدودیت های ازدواج در کشور تایلند چیست؟
  • معایب ازدواج صوری در کشور تایلند چیست؟
  • مهم ترین مزیت ازدواج در تایلند چیست؟

ازدواج در تایلند

ازدواج در تایلند می تواند یک تجربه جادویی باشد، اما همچنین می تواند یک فرآیند پیچیده و گیج کننده باشد، به خصوص اگر یک خارجی باشید. اگر شما یک خارجی هستید که قصد ازدواج با یک فرد محلی در تایلند را دارید، مهم است که مراحل قانونی را برای اطمینان از یک عروسی آرام و بدون استرس درک کنید. این کار را می توان با دریافت نامه تأیید آزادی ازدواج از سفارت خود در تایلند یا با دریافت گواهی عدم مانع از کشور خود انجام داد. طبق قانون مدنی و تجاری سال 1985 حداقل سن قانونی برای ازدواج در تایلند 20 سال است. اما با اجازه والدین فرد می تواند در سن 17 سالگی ازدواج کند. در نهایت، ذکر این نکته ضروری است که ازدواج همجنس‌گرایان هنوز از نظر قانونی در تایلند به رسمیت شناخته نشده است.

شرایط ازدواج در کشور تایلند

مهاجرت به کشور تایلند

کشور تایلند به دلیل فراهم آوردن امنیت اقتصادی، زندگی ارزان، سطح علمی مناسب و دانشگاه های مجهز در کنار نرخ پایین بیکاری، بستری برای ورود مهاجران به خاک خود فراهم آورده است. هم چنین هزینه های بهداشتی درمانی و آموزش در این کشور پایین بوده و این فاکتور زندگی کردن در این کشور را برای شهروندان آسان تر کرده است. همانند مهاجرت به ایتالیا، اقامت در این کشور از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری و ثبت شرکت، ازدواج و حتی پناهندگی امکان پذیر می باشد. متقاضیان مهاجرت به کشورهای آسیایی، می توانند مواردی چون مهاجرت به مالزی، مهاجرت به ژاپن و مهاجرت به فیلیپین را نیز در نظر داشته باشند.

دانشگاه های تایلند از رتبه خوبی در میان داشنگاه های برتر دنیا برخوردار بوده و همین موضوع می تواند دلیلی باشد که افراد متقاضی مهاجرت به این کشور، اقدام به اخذ ویزای تحصیلی تایلند کنند. همان طور که ذکر شد، یکی از مزایای مهاجرت به این کشور، فرصت های کاری فراوان برای نیروهای متخصص می باشد. متقاضیان با بالا بردن توانایی های خود در زمینه تخصص، می توانند کاری با درآمد مناسب پیدا کنند. با یافتن موقعیت کاری مورد نظر در کشور تایلند و اقدام جهت اخذ ویزای کار، اجازه اقامت و اشتغال در این کشور به متقاضیان داده می شود. با توجه به آسان بودن پروسه مهاجرت به این کشور، تایلند می تواند یکی از بهترین مقاصد جهان برای مهاجران باشد.

نمودار نرخ رشد بیکاری در تایلند

شرایط ازدواج در کشور تایلند

یکی از راه های قانونی اخذ اقامت کشور تایلند، ازدواج به یک فرد تایلندی است. همانند سایر روش ها، مهاجرت از این روش نیز مراحل قانونی خاص خود را دارد که باید طی شود. با ازدواج با یک فرد تایلندی، می توان موفق به اخذ ویزایی شد که “ویزای ازدواج” نام دارد. با دریافت این ویزا اجازه اقامت در این کشور به فرد داده می شود اما متقاضیان دقت داشته باشند که افراد یا ویزای ازدواج توانایی کار کردن نخواهند داشت و باید ویزای کار نیز داشته باشند.

پس از گذشت یک سال از اخذ این ویزا، می توان اقدام به تمدید آن نمود که برای این کار، فرد باید ثابت کند که ازدواج او با همسرش پا بر جاست و به زندگی در کنار یکدیگر ادامه می دهند. طبق قوانین این کشور، در صورتی که همسر تایلندی فرد مایل به ادامه زندگی مشترک نباشد، در صورت جدایی زوجین فرد خارجی ملزم به ترک کشور تایلند می باشد. متقاضیان دقت داشته باشند که با ازدواج با یک دختر تایلندی، تنها ویزای ازدواج به آن ها تعلق می گیرد اما با ازدواج با یک مرد تایلندی می توانند در صورت تایید دولت، اقدام به اخذ اقامت این کشور کنند.

مدارک لازم جهت اخذ اقامت از طریق ازدواج در تایلند

برای اخذ ویزای ازدواج کشور تایلند، افراد پس از ثبت ازدواج خود در مکانی دولتی یا شهرداری، ملزم به ارائه یک سری اسناد به سفارت این کشور هستند. مدارک مورد نیاز به شرح زیر می باشند:

  • مدارک نشان دهنده آشنایی قبلی و صوری نبودن ازدواج
  • گواهی فود یا اسناد جدایی همسر سابق در صورت ازدواج قبلی
  • ترجمه تاییدیه ازدواج
  • پاسپورت معتبر
  • 2عدد عکس 6 در 4
  • تکمیل فرم های مربوطه
  • اصل شناسنامه و کپی آن
  • مدارکی جهت اثبات توانایی مالی همسر (حداقل 30000 بات در ماه و در صورت دولتی بودن شغل فرد حداقل 15000)

همان طور که ذکر شد، افراد باید طی جلسه ای که در سفارت برگزار می شود، مدارکی ارائه دهند که نشان دهنده آشنایی سابق باشد و از این طریق افسر مورد نظر را قانع کنند که ازدواج آن ها واقعی بوده و قصد ادامه زندگی با یکدیگر را دارند. اگر افراد سابقه زندگی با یکدیگر را داشته باشند احتمال اعطای ویزای ازدواج به متقاضی بیشتر خواهد بود. در صورت تایید سفارت این کشور، به فرد ویزای ازدواج تعلق می گیرد و اجازه زندگی در کشور تایلند به او داده خواهد شد.

طی سال های اخیر تعداد افرادی که از طریق مهاجرت به کشورهای دیگر زندگی بهتری را برای خود می سازند رشد روز افزونی داشته است. دنیای مهاجرت بسیار گسترده است و بهتر است افراد برای صرفه جویی در زمان و سرمایه خود جهت انتخاب بهترین تصمیمات در این زمینه از افراد متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرند. وکلای با تجربه و خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سابقه کاری درخشان آماده کمک به شما عزیزان در این حوزه می باشند.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *