مهاجرت

ازدواج در مالتا

ازدواج در مالتا

ازدواج در مالتا یکی از راه­ های مهاجرت می­باشد هرچند در نهایت برای شهروندان ایرانی، افغان و تابعین کره شمالی، منجر به اخذ تابعیت مالتا نمیشود. مالتا در جنوب قاره اروپا و در مرکز دریای مدیترانه قرار گرفته و پایتخت آن، شهر والتا می­باشد. زبان رسمی مردم کشور مالتا، زبان مالتی و انگلیسی می­باشد. زبان مالتی به مانند زبان ایتالیایی، عربی و عبری است.

این کشور جزو کشورهای عضو حوزه شنگن و اتحادیه اروپا محسوب می ­شود. آب و هوای این کشور، گرم است و در دوره­ای از تاریخ، مالتا زیر سلطه کشور انگلستان بود و در سال 1964 استقلال خود را بدست آورد. واحد پول این کشور یورو می ­باشد و جمعیت این کشور نیز در حدود 400000 نفر است. وکلا و مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده هر گونه پاسخ در در ارتباط با اسناد لازم و قوانین ازدواج در کشور مالتا به متقاضیان می باشند.

  • شرایط ازدواج در مالتا چگونه است؟
  • آیا می توان با ازدواج با شهروندان مالتا اقامت این کشور را به دست آورد؟
  • چه محدودیت هایی برای ازدواج در این کشور وجود دارد؟
  • آیا می توان از روش ازدواج، پاسپورت این کشور را به دست آورد؟

ازدواج در مالتا از طریق مذهبی در 2022

یکی از روش­ های اخذ تابعیت کشور مالتا، ازدواج با یک شهروند مالتایی می ­باشد. قبل از سال 2000، هر شخصی که با یک شهروند مالتایی موفق به ازدواج می­ شد، بلافاصله می­ توانست درخواست تابعیت نماید. همسران خارجی واجد شرایط جهت شهروندی تا هنگامی که به تابعیت این کشور دست یابند، می ­بایست حداقل به مدت 5 سال از ازدواج این افراد گذشته باشد. البته این امکان برای شهروندان ایران، کره جنوبی و افغانستان وجود ندارد و تنها می توانند به این واسطه اقامت مالتا را بگیرند.

همچنین برای اخذ اقامت از راه ازدواج، متقاضیان می ­بایست فرم مربوطه را تکمیل نمایند و مدارک را به دولت کشور مالتا ارائه دهند تا بتوانند اقامت مالتا را اخذ نمایند. در سال 2021 جهت ثبت ازدواج از روش فرم الکترونیکی یکی از زوجین می ­بایست جهت مراسم ازدواج در کلیسا، 3 ماه پیش از ازدواج فرم مدارک لازم را ارسال نماید.

مدارک لازم برای ازدواج در مالتا

10 روز پیش از تاریخ ازدواج، می ­بایست گواهی اعلام ازدواج از سوی عروس یا داماد به دفتر ثبت ازدواج یا به کشیش مربوطه ارائه شود، همچنین عروس یا داماد می ­بایست مدارکی مانند کارت شناسایی و یا مدرک معتبر شناسایی را نیز ارائه نمایند. اگر هیچ کدام از زوجین موفق به جمع آوری اسناد و مدارک نشوند، می ­بایست یک فرد ثالث کارت شناسایی و یک نامه مجوز از طرفین را ارائه دهد.

اگر زوجین خارج از مالتا باشند، قادر خواهند بود مدارک خود را آنلاین ارسال نمایند، زن و شوهر می­بایست مدارک لازم را به رجیستری ازدواج در کشور مالتا و جزئیات نهایی را حداقل 2 روز کاری قبل از ازدواج ارائه نمایند. در مرحله بعد برای تکمیل درخواست برای ازدواج در کلیسا، زوجین می­بایست فرم همراه با هزینه ثبت نام که در حدود 23€ الی 90€ (یورو) است را پرداخت نمایند. دیگر مدارک مهم به شرح زیر می باشد:

  • گذرنامه
  • شناسنامه
  • اعلامیه ­های سوگند

مدارک لازم برای ازدواج در مالتا

شرایط ازدواج در مالتا

بر اساس مفاد اصلاح قانون شهروندی مالتا، در صورتی که متقاضی قصد اخذ اقامت مالتا را از راه ازدواج داشته باشد، بعد از 5 سال زندگی مشترک می­تواند برای اخذ تابعیت مالتا اقدام نماید. در صورتی که کمتر از 5 سال از ازدواج فرد متقاضی گذشته باشد، در این صورت افراد شرایط اخذ شهروندی این کشور را نخواهند داشت. اخذ اقامت مالتا از روش ازدواج، یک روش ساده می­باشد، در صورتی که زوجین یا یکی از طرفین ساکن خارج از کشور مالتا باشند هزینه ثبت نام گران تر خواهد بود. حداقل سن برای ازدواج در این کشور 18 سال می­ باشد و ازدواج بین سن 16 تا 18 سالگی نیاز به رضایت والدین دارد.

متقاضیان می ­بایست مدارک مناسب برای ازدواج را ارائه نمایند، افرادی که در گذشته ازدواج کرده باشند باید اسنادی مانند گواهی طلاق یا گواهی فوت را ارائه نمایند، همچنین اسناد و مدارک به زبان مالتی یا انگلیسی می ­بایست ترجمه رسمی گردند. حداقل سن مجاز جهت ازدواج بر اساس قانون کشور مالتا، 16 سال می ­باشد، در صورتی که عروس یا داماد و یا هر دو 16 سال داشته باشند، والدین زوجین برای اعلام رضایت احتیاج به کارت شناسایی و گذرنامه برای ثبت ازدواج خواهند داشت.

قوانین مربوط به زوجین در کشور مالتا

آخرین اصلاحات بر اساس قانون چهارم 2000 که مفاد تنظیم قانون اساسی شهروندی از مالتا از سوی ازدواج به قانون شهروندی مالتی منتقل شدند، بدین صورت همسر خارجی تبعه مالتایی قادر بود پس از ازدواج، درخواست تابعیت نماید. به همین دلیل احساس شد که افراد توسط ازدواج مصلحتی فقط به دنبال کسب تابعیت مالتی بوده ­اند. بر اساس این قانون، اکنون ازدواج یک شخص خارجی با یک تبعه مالتایی بعد از گذشت 5 سال از ازدواج، می ­تواند برای تابعیت مالتا اقدام نماید.

بر اساس قانون فوق، زوجین می­بایست در تاریخ درخواست با هم زندگی نمایند و این مورد الزامی می­باشد، همچنین لازم نیست که حتما زوجین در کشور مالتا زندگی کرده باشند. در نتیجه می­توان گفت، در صورتی که زوجین ازدواج کرده باشند و پس از 5 سال زندگی، طلاق بگیرند و در صورتی که همسر متقاضی تأیید نماید که در این سال­ ها در کنار هم زندگی کرده­ اند ، بر اساس این قانون متقاضی می­تواند درخواست تابعیت دهد.

ازدواج مدنی در کشور مالتا

بر طبق ماده 38 قانون ازدواج کشور مالت اگر شخصی با قصد فقط کسب تابعیت مالتی و یا هرگونه حقوق مرتبط با آن، نظیر مراقبت ­های بهداشتی رایگان ازدواج نماید، مجرم شناخته خواهد شد و محکوم به حبس برای حدود 2 سال خواهد بود. در صورتی که همسر مالتی قبل از سال پنجم از ازدواج فوت نماید، همسر خارجی قادر خواهد بود بعد از گذشت سال پنجم از تاریخ ازدواج، برای تابعیت مالتا اقدام نماید.

مدارکی که متقاضی ارائه می ­دهد می­بایست تا مدت 3 ماه معتبر باشد و سند وضعیت آزاد و استشهاد شده از سوی سوم شخص ارائه گردد. 2 فرم وجود دارد که یک فرم می­ بایست از سوی عروس و فرم دیگر از سوی داماد امضا گردد. اگر متقاضیان خواستار ازدواج در مالتا و مهاجرت به این کشور می ­باشند وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقالاتی تهیه کرده اند که امکان مطالعه آن ها وجود دارد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *