ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ آفریقای جنوبی

استارت آپ آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی یکی از بزرگ ترین و پیشرفته ترین صنایع فناوری قاره آفریقا را با قدرت ویژه ای در توسعه نرم افزارهای مالی و تلفن همراه دارا می باشد. در حال حاضر راه اندازی استارت آپ آفریقای جنوبی یک فرصت مناسب برای کار در این کشور پیشرفته و اخذ اقامت دائم آن برای علاقه مندان است. سرمایه گذاران داخلی و بین المللی در حال شناخت پتانسیل های موجود در آفریقای جنوبی هستند و به دنبال سرمایه گذاری در بزرگ ترین استارت آپ های فناورانه آن می باشند. بدون کمک از افراد حرفه ای، راه اندازی یک کسب و کار به عنوان یک خارجی در آفریقای جنوبی می تواند یک کار دشوار باشد زیرا مانع هایی وجود دارد که باید آن ها دور زد و این فرآیند می تواند وقت گیر باشد و باعث دور شدن از کار مهم تاسیس کسب و کار گردد.

اکوسیستم استارت آپ آفریقای جنوبی به خاطر نقاط قوت مستعدد مانند بخش شرکتی قوی یکی از قوی ترین و توسعه یافته ترین ها در قاره آفریقا است. این کشور به سرمایه دسترسی دارد و با تعداد فزاینده ای از سرمایه گذاران بین المللی ارتباط دارد. استارت آپ های فناوری پیشرفته در میان تعداد فزاینده ای از سازمان های پشتیبانی استارت آپ فعال در این اکوسیستم رشد و پیشرفت می کنند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به استارت آپ در آفریقای جنوبی به شرح زیر تهیه نموده است.

بررسی وضعیت اقتصادی آفریقای جنوبی

اقتصاد آفریقای جنوبی دومین اقتصاد بزرگ آفریقا است، با این حال، صنعتی ترین، پیشرفته ترین و متنوع ترین اقتصاد در این قاره می باشد. آفریقای جنوبی اقتصادی با درآمد بالای متوسط است، یعنی یکی از تنها 8 کشور آفریقایی است که چنین وضعیتی را دارند. آفریقای جنوبی یکی از اعضای گروه G20 است و تنها عضو آفریقایی این گروه می باشد. این کشور از مزیت نسبی در تولید محصولات کشاورزی، معدن و تولید محصولات مرتبط با این بخش ها برخوردار است. اقتصاد این کشور با بخش های کلیدی اقتصادی از جمله معدن، کشاورزی و شیلات، تولید و مونتاژ وسایل نقلیه، فرآوری مواد غذایی، پوشاک و منسوجات، ارتباطات از راه دور، انرژی، خدمات مالی و بازرگانی، املاک و مستغلات، گردشگری، تولید، فناوری اطلاعات، حمل و نقل و تجارت عمده و خرده فروشی متنوع است. نمودار زیر تولید ناخالص داخلی (GDP) آفریقای جنوبی با قیمت های فعلی را نشان می دهد:

تولید ناخالص داخلی در آفریقای جنوبی

بررسی وضعیت کار در آفریقای جنوبی نشان می دهد این کشور دارای نرخ بیکاری شدید و مداوم در حدود 30% است که با سایر مشکلات اقتصادی-اجتماعی از جمله آموزش ناکافی، بهداشت ضعیف و میزان بالای جرم ارتباط برقرار می کند. فقیرترین مردم این کشور دسترسی محدودی به فرصت های اقتصادی و خدمات اساسی دارند. نمودار زیر نرخ بیکاری در آفریقای جنوبی در سال های مختلف را نشان می دهد:

نرخ بیکاری در آفریقای جنوبی

شرکای تجاری اصلی بین المللی آفریقای جنوبی– علاوه بر سایر کشورهای آفریقایی– شامل آلمان، ایالات متحده آمریکا، چین، ژاپن، انگلستان، بنگلادش و اسپانیا هستند. صادرات اصلی این کشور شامل ذرت، الماس، میوه، طلا، فلزات و مواد معدنی، شکر و پشم است. ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقلی نیز بیش از یک سوم ارزش واردات این کشور را تشکیل می دهند. دیگر واردات آن شامل مواد شیمیایی، کالاهای تولیدی و نفت می باشد.

چرا راه اندازی استارت آپ فناورانه در آفریقای جنوبی؟

آفریقای جنوبی دارای بالاترین رتبه در اکوسیستم استارت آپ در قاره آفریقا است. دلایل مختلفی وجود دارد که این کشور در راس این فهرست قرار دارد. صنعت سرمایه گذاری خطرناک ترین صنعت است. هیچ کشور دیگری شبکه فعالی از VC ها (یعنی سرمایه گذاری های مخاطره آمیز) برای مطابقت با اتحادیه سرمایه گذاری خصوصی و سرمایه گذاری مخاطره آمیز آفریقای جنوبی با دو دهه فعالیت ندارد. مقررات کسب و کاری، کارآفرینی و نوآوری را ارتقا می دهند، حتی خود دولت یکی از بازیگران اصلی حمایت از فضای استارت آپ است. آفریقای جنوبی با بیش از 80 مرکز فعال و قدیمی ترین مراکز رشد کسب و کار در قاره آفریقا، دارای یک شبکه مناسب برای رونق استارت آپ ها است.

اکوسیستم فناورانه آن همچنین دارای حضور پررونق رسانه ای برای تقویت داستان های موفقیت در استارت آپ است که فرهنگ آن را ترویج می کنند و موسسان و بنیانگذران بیش تری را به فعالیت در می آورند تا ایده خود را اجرایی کنند. بسیاری از استارت آپ های موفق آفریقای جنوبی در سراسر آفریقا عملکرد خوبی ندارند اما در سطح جهانی عملکرد خوبی دارند. اکوسیستم استارت آپ آفریقای جنوبی دارای ذی نفعان مختلفی است که فضاهای همکاری، مشاوره و پشتیبانی را برای کسب و کارهای غیرمالی فراهم می سازند. بازیگران اصلی در این بازار عبارتند از: Founders Factory، Silicon Cape، Jozihub، MEST و برنامه پشتیبانی دولت برای نوآوری صنعتی (SPII) که برای ارتقای نوآوری و توسعه فناوری در صنعت آفریقای جنوبی طراحی شده است.

معرفی استارت آپ های فناورانه برتر آفریقای جنوبی

در فهرست زیر استارت آپ های فناورانه ای را معرفی می کنیم که با موفقیت سرمایه گذاری را تضمین کردند، در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شدند یا در سطح جهانی گسترش یافتند:

  • Pineapple
  • uKheshe
  • Gannet
  • ProfitShare Partners
  • Sweepsouth
  • Rentoza
  • Zande Africa
  • GifsConnect
  • SmartBlade
  • ai

معرفی استارت آپ های فناورانه برتر آفریقای جنوبی

استارت آپ های مشاغل کوچک در آفریقای جنوبی

دولت آفریقای جنوبی، استارت آپ های مشاغل یا کسب و کارهای کوچک در آفریقای جنوبی را به عنوان راهی برای تحریک رشد اقتصادی در این کشور و کمک به حل مشکل بزرگ بیکاری مشخص کرده است. در حالی که مشاغل یا کسب و کارهای جدید در آفریقای جنوبی با چالش های زیادی مواجه هستند، دولت این کشور مشوق های مختلفی را برای کمک به کسب و کارهای جدید به ویژه برای کارآفرینان سیاه پوستی فراهم می سازد که به دنبال ایجاد استارت آپ های مشاغل کوچک هستند. در حالی که کارهای اداری و هزینه های جزئی در ارتباط با تشکیل استارت آپ های مشاغل کوچک در آفریقای جنوبی وجود دارد (مانند ثبت اسناد تشکیل شرکت در CIPRO واقع در پرتوریا)، کارآفرینانی که به دنبال بودجه برای استارت آپ های مشاغل کوچک خود هستند، گزینه های مختلفی دارند که باید در نظر بگیرند.

چگونگی راه اندازی یک استارت آپ موفق

راه اندازی استارت آپ مثل خوردن یک تکه کیک نیست. راه اندازی یک شرکت از ابتدا و موفق ساختن آن در بازار رقابتی امروز به طور استثنایی چالش برانگیز است. در حقیقت، گزارشی از طرف Fortune نشان داد که از هر 10 استارت آپ 9 مورد به حیات خود ادامه نمی دهند. بنابراین راز راه اندازی یک استارت آپ موفق چیست؟ برای موفقیت آمیز بودن استارت آپ، فرد باید پرشور، فداکار و مایل به کار طولانی باشد. در این جا پنج نکته برتر در مورد چگونگی راه اندازی یک استارت آپ یا شرکت نوپا ارائه می دهیم که می توانند شانس موفقیت قدرتمندتری را به کسب و کار دهند:

  • داشتن یک برنامه تجاری یا کسب و کاری قوی و قابل اطمینان
  • پیدا کردن یک شریک برای کمک گرفتن
  • پیدا کردن سرمایه گذاران
  • انتخاب صنعت مناسب
  • استخدام کارکنان دورکار یا پیمانکار

اولین و حیاتی ترین گام، ایجاد یک برنامه تجاری یا کسب و کاری جامع است. تهیه یک طرح مناسب برای استارت آپ می تواند مزیت قابل توجهی را ایجاد کند. بررسی ها نشان داده است که داشتن یک طرح تجاری مناسب شانس موفقیت را دو برابر می کند. مدل کسب و کاری که ایجاد می شود باید شامل منابع مالی، استراتژی های کسب و کاری و اهداف آینده باشد. تشریح اهداف و استراتژی های کسب و کار برای اطمینان از موفقیت آن بسیار مهم است.

چنان چه علاقه مند به راه اندازی استارت آپ در آفریقای جنوبی هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات در این زمینه و روش های سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *