ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ اکوادور

استارت آپ اکوادور

ثبت و راه اندازی استارت آپ اکوادور این امکان را برای متقاضیان فراهم می کند که اقامت 2 ساله این کشور را برای خود و اعضای خانواده کسب کنند. فلذا طبق قوانین کشور اکوادور نیز سرمایه گذاران پس از 5 سال اقامت در این کشور حتی می توانند برای دریافت پاسپورت اکوادور نیز اقدام نمایند. اما برای ثبت یک شرکت استارت آپ متقاضیان بایستی نماینده قانونی شرکت را انتخاب، مدارک شرکت را آماده و سپس نسبت به ثبت رسمی آن اقدام می کنند. در مجموعه اقدامات ضروری برای راه اندازی بیزینس در اکوادور شامل 3 مرحله اساسی یعنی:

  • افتتاح حساب و پرداخت حداقل سرمایه
  • ثبت شرکت در سازمان تامین اجتماعی (IESS)
  • واریز عوارض شهرداری و اخذ مجوز فعالیت تجاری

اما نباید فراموش کرد که برای ثبت یک شرکت و راه اندازی استارت آپ تخصصی در اکوادور ارائه یک بیزینس پلن (business plan) یک فاکتور مهم و ضروری به شمار می رود. لذا برای تنظیم بیزینس پلن موفق و شروع پروسه مهاجرتی خود به کشور اکوادور می توانید از مشاوره های وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

درباره اکوادور و اقتصاد آن

کوادور Ecuador یکی از کشورهای ثروتمند در بخش شمال غربی قاره آمریکای جنوبی است. این کشور با مللی مثل کلمبیا و پرو مرز زمینی مشترک داشته و نیز مجاور اقیانوس آرام است. زبان رسمی این کشور از همان دوره استعمار اسپانیایی ها زبان اسپانیولی بوده و هست. جالب است بدانید که 71.9% از گروه قومیتی این کشور را مردمان مستیزو تشکیل می دهند و حدود 93.1% از جمعیت این کشور نیز پیرو آیین مسیحیت می باشند. باید قبول کرد که اکوادور دارای یک اقتصاد درحال توسعه است که به شدت نیز به محصولات اصلی خود یعنی نفت و تولیدات کشاورزی وابسته است. اما نباید فراموش کنیم که در سال های اخیر بخش گردشگری در این کشور نیز به توسعه قابل قبولی دست یافته است.

مزایای شروع استارت آپ در اکوادور

در سال های اخیر دولت اکوادور با ارائه یکسری مزایا و امتیازات شرایط را برای ورود سرمایه گذاران به این کشور و راه اندازی استارت آپی جدید فراهم کرده است. سرمایه گذاران و کارآفرینان می توانند با توجه به محیط اقتصادی و پتانسیل های روبه رشد اقتصاد اکوادور جهت ثبت شرکت در این کشور آماده شده و از امتیازات مختلف این نوع سرمایه گذاری نیز بهره مند شوند. یکی از این امتیازات مهم امکان دریافت اقامت خانوادگی (همسر و نیز فرزندان زیر سن 18 ساله) است که مورد توجه اغلب سرمایه گذاران ایرانی نیز می باشد.

مزیت مهم دیگر سرمایه گذاری روی استارت آپ اکوادور تبدیل سریع و آسان اقامت این کشور به تابعیت اکوادوری و اخذ شهروندی این کشور است. علاوه بر این نباید از بهره مندی کلیه اعضای خانواده از خدمات عمومی دولت اکوادور غافل شد. در کنار این امتیازات همچنین بایستی بدانید که ثبت شرکت استارت آپ در اکوادور در مقایسه با کشورهای اروپایی آسانتر و با سرمایه پایین نیز امکانپذیر است. مضافا اینکه سرمایه گذاری برای راه اندازی استارت آپ خود در اکوادور الزامی به داشتن شریک اکوادوری ندارند.

مزایای شروع استارت آپ در اکوادور

شرایط راه اندازی استارت آپ اکوادور

به منظور تاسیس استارت آپ اکوادور شما به عنوان یک کارفرما نیازمند تامین سرمایه حداقل 400$ (دلار) و در ادامه اخذ ویزای این کشور آمریکای لاتین می باشید. به عبارت دیگر این دو شرط جزء شرایط اصلی راه اندازی استارت آپ اکوادور و بیزینس آزادانه در این کشور می باشد. علاوه بر این شما بایستی همچنین از سطح مالیات بر درآمد شرکت ها در اکوادور نیز مطلع باشید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی در این کشور به تجارت بپردازید. بنابراین به منظور راه اندازی استارت آپ اکوادور شما در ابتداء نیازمند اطلاع از انواع شرکت های تجاری به ترتیب زیر در این کشور می باشید:

انواع شرکت ها برای ثبت استارت آپ در اکوادور
شرکت جمعی یا Compañía en Nombre Colectivoمتشکل از 2 یا چند شریک بدون نیاز به هیچ سرمایه تعهدی
شرکت با شراکت و سهامداران محدود یا ompañía en Comandita Simple y Dividida por Accionesمتشکل از چندین شریک یا سرمایه گذار بدون حداقل مقدار سرمایه
شرکت با مسئولیت محدود یا Compañía de Responsabilidad Limitadaمتشکل از حداقل 2 عضو تا حداکثر 15 عضو
شرکت مستعار یا بی نام Compañía Anónimaبا اندازه متفاوت و متشکل از 2 یا چند عضو
شرکت مختلط یا Compañía de Economía Mixtaمتشکل از شرکای دولتی و خصوصی

مراحل ثبت و راه اندازی استارت آپ اکوادور

جهت ثبت شرکت استارت آپ در اکوادور اولین موردی که بایستی مورد توجه قرار گیرد، بیزینس پلن یا طرح تجاری است. در واقع در این طرح اهداف تجاری و سرمایه، منافع، هزینه ها و نیز موارد دیگر به وضوح بیان می شود. در ادامه نیز باید بدانید که کل پروسه ثبت و راه اندازی استارت آپ اکوادور به صورت آنلاین انجام می شود. فلذا ابتداء صاحبان سهام بایستی نماینده ای برای پیگیری امور ثبت تعیین کنند. نماینده مذکور نیز موظف است تا:

  • اولا نام شرکت را ثبت کند.
  • دوما اسناد و مدارک لازم برای ثبت استارت آپ را تهیه کند.
  • سوما درخواست ثبت را در دفتر آژانس تامین اجتماعی به تایید و ثبت نهایی برساند.
  • چهارما نیز نسبت به دریافت شماره شناس مالیاتی نیز اقدام نماید.

در این میان اقدامات لازم برای انجام شامل افتتاح حساب و پرداخت سرمایه حداقل، ثبت نهایی شرکت استارت آپ در آژانس تامین اجتماعی و نیز واریز عوارض شهرداری و اخذ مجوزهای لازم می باشد. پس سرمایه گذاری با ثبت شرکت در اکوادور می تواند از آسانترین روش های مهاجرت به اکوادور 2021 باشد. سروران گرامی می توانند آخرین اطلاعات و اخبار مهاجرتی روز دنیا و قوانین مهاجرتی کشورهای مختلف را از مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *