ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ برزیل

استارت آپ برزیل

در این مقاله گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا شما عزیزان را با شرایط استارت آپ برزیل در سال 2021 آشنا کنند. برای راه اندازی استارت آپ در برزیل می توان با تامین سرمایه لازم و انتخاب یکی از دو نوع شرکت سهامی (S.A.) و شرکت با مسئولیت محدود (LLC.) اقدام کرد. اما با توجه به رتبه برزیل در بین کشورهای مختلف از نظر سرمایه گذاری خارجی و توسعه بیزینس این سوال مطرح می شود که آیا سرمایه گذاری جهت ثبت شرکت در برزیل توجیه اقتصادی دارد؟ ما در این مقاله علاوه بر تشریح شرایط اقتصادی و محیط استارت آپ کشور برزیل همچنین شما را با انواع شرکت های استارت آپی و نیز مراحل ثبت این شرکت ها نیز آشنا می کنیم.

چرا شروع استارت آپ در برزیل؟

سوالی که ممکن است برای اغلب سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی هم مطرح شود این است که مزایای برزیل برای شروع بیزینس چیست. در واقع این سوال را می توان به صورت دیگری هم بیان کرد و آن اینکه وقتی رتبه انجام بیزینس Doing Business این کشور از بین 190 کشور جهان 124 است چگونه می توان به سرمایه گذاری در برزیل خوش بین بود.

چرا شروع استارت آپ در برزیل

دیدگاهی وجود دارد مبنی بر اینکه شرکتتان مخصوصا شرکت های فناوری در برزیل شرکت موفقی خواهد بود. چراکه برنامه استارت آپ برزیل Startup Brazil نشان داده است که دولت برزیل به صورت فعالانه ای خواستار شروع استارت آپ های داخلی و خارجی در این کشور است. چراکه اولا اقتصاد برزیل یک اقتصاد قوی است که از نظر تولید ناخالص داخلی (GDP) جزء 15 کشور برتر جهان به شمار می رود. واقعیتی که در رتبه بندی اقتصادهای برتر جهان در سال 2021 منتشره توسط صندوق بین المللی پول را نیز می توان مشاهده کرد:

رتبهکشورتولید ناخالص داخلی (GDP) بیلیون دلار
United States22675271
European Union17127535
2China16642318
3Japan5378136
4Germany4319286
5United Kingdom3124650
6India3049704
7France2938271
8Italy2106287
9Canada1883487
10South Korea1806707
11Russia1710734
12Australia1617543
13Brazil1491772

علاوه بر این کشور برزیل کشوری پهناور و بزرگ در قاره آمریکای جنوبی به همراه منابع طبیعی سرشار و نیروی کار تخصصی فراوان است و از این نظر نیز این کشور گزینه خوبی برای راه اندازی استارت آپ موفق می باشد. از این گذشته متقاضیان راه اندازی استارت آپ می توانند برای شروع بیزینس خود از حمایت های بی دریغ دولتی در قالب Startup Brazil استفاده کرده و از فاند 200000$ (دلاری) تهیه شده توسط دولت این کشور بهره مند شوند.

ارزیابی محیط استارت آپ برزیل

در واقع بررسی محیط استارت آپ برزیل جهت آشنایی با رتبه استارت آپ این کشور و نیز انتخاب بهترین شهر برزیل جهت شروع بیزینس ایده بسیار مفید و کارساز است. به همین منظور ما از گزارش رنکینگ استارت آپ های جهانی StartupBlink استفاده می کنیم. بر این اساس می توان فهمید که برزیل کلا دارای 892 استارت آپ می باشد که از معروفترین آنها می توان به Screencorp، Fun Sounds Buttons و نیز NetProject اشاره نمود. همان طوری که در نقشه استارت آپ برزیل هم مشاهده می شود، شهر سائوپائولو با 646 استارت آپ در رده اول و ریودو ژانیرو با 182 شرکت استارت آپ در رده دوم برترین شهرهای برزیل از نظر محیط استارت آپی قوی به شمار می روند:

برترین شهرهای برزیل از نظر محیط استارت آپی قوی

همان طوری که می دانید رتبه بندی StartupBlink علاوه بر کشورهای مختلف همچنین در بین بیش از 1000 شهر جهان نیز انجام شده است. طبق این رتبه بندی نیز باز هم شهرهای سائوپائولو و ریودو ژانیرو با رتبه های بین المللی 18 و 93 پیشتاز شهرهای برزیلی هستند. جدول زیر نشانگر همین رنکینگ می باشد:

رتبه ملیشهررتبه جهانی
1سائوپائولو18
2ریودو ژانیرو93
3بلوهوریزنته101

انواع شرکت ها جهت شروع استارت آپ برزیل

اول از همه باید بدانید که قوانین تجاری برزیل از انواع شرکت ها در این کشور حمایت می کند. بنابراین متقاضیان راه اندازی بیزینس در برزیل بایستی در ابتداء نوع شرکت خود را انتخاب کنند. معمولا در کشور برزیل دو نوع ساختار شرکتی وجود دارد که تاسیس آن در بین کارآفرینان بسیار متداول است. نوع شرکت اول شرکت سهامی (S.A.) و نوع شرکت دوم شرکت مسئولیت محدود (LLC.) می باشد. در این بین استقبال از شرکت با مسئولیت محدود در برزیل به خاطر نیاز به سرمایه (Capital) پایین و مسئولیت (Responsibility) پایین بسیار رایج تر است.

انواع شرکت ها جهت شروع استارت آپ برزیل

مراحل ثبت شرکت استارت آپ در برزیل

فرآیند ثبت یک شرکت استارت آپ در برزیل پیچیدگی چندانی ندارد و کافی است که متقاضیان با شرایط حقوقی این کار و نیز الزامات و مدارک لازم آشنایی داشته باشند. خود این فرآیند نیز در 5 مرحله کاری انجام پذیر است. مرحله اول شروع بیزینس در برزیل ثبت قانونی شرکت در اتاق بازرگانی یا در دفتر ثبت شرکت ها می باشد. برای ثبت نیز شما بایستی یکسری فرم ها و مدارک را تحویل دهید که از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است. بنابراین مرحله دوم ارائه مدارک زیر می باشد:

  • 3 نسخه از اساسنامه یا فرم درخواست کارآفرین
  • کپی برابر اصل کارت شناسایی (RG) و کارت شناسایی مودی مالیاتی (CPF) مالک یا شرکاء
  • کپی از فرم درخواست استاندارد (کاور اتاق بازرگانی)
  • کپی فرم ثبت نام ملی (FNC) مدل 1 و 2
  • رسید پرداخت هزینه ثبت (DARF)

مرحله سوم این کار اخذ شماره شناسه ثبت شرکت (NIRE) و فرم ثبت ملی شرکت های حقوقی (CNPJ) از وب سایت اداره دارایی فدرال می باشد. مرحله چهارم پس از ثبت CNPJ، مراجعه به شهرداری محلی جهت اخذ مجوز تجاری می باشد. این مجوز امکان فعالیت شرکت را فراهم کرده و متقاضیان برای اخذ آن نیازمند ارائه مدارکی مثل فرم شهرداری، تاییدیه آدرس، کپی CNPJ، کپی اساسنامه و گزارشات ارزیابی انجام شده توسط آژانس های بازرسی است. مرحله پنجم نیز ثبت ایالتی است که در دبیرخانه مالی ایالتی انجام می شود و برای انجام آن هم ارائه مدارک شخصیت حقیقی و حقوقی الزامی است. این مرحله برای ثبت شرکت در اداره مالیات بر کالا و خدمات (ICMS) ضروری است.

شرایط لازم برای اخذ ویزای استارت آپ برزیل

ویزای استارت آپ برزیل یا Brazil Startup Visa ویزایی صادره از طرف دولت برزیل برای جذب کارآفرینان جهانی در راستای راه اندازی استارت آپ خود در برزیل می باشد. این ویزا علاوه بر اینکه به فرد کارآفرین اجازه کار و اشتغال در برزیل پهناور را می دهد بلکه همچین اقامت خانوادگی او را نیز تحت پوشش قرار می دهد. این ویزا به متقاضیان اجازه اقامت 4 ساله برزیل را داده و آنها بعد از این مدت می توانند برای اخذ اقامت دائم برزیل هم اقدام نمایند. از جمله مدارک لازم برای اخذ اقامت برزیل توسط متقاضیان استارت آپ در این کشور عبارت است از:

  • پاسپورت ملی معتبر
  • مدارک تحصیلی و شغلی معتبر
  • اسناد و مدارک مربوط به ثبت شرکت در برزیل
  • گواهی تمکن مالی معتبر

عزیزان و همراهان گرامی می توانند با اخذ اطلاعات مهم درباب شرایط مهاجرت به برزیل از انواع روشهای اقامت در این کشور و نیز هزینه زندگی در برزیل 2021 مطلع شده و از مشاوره های حرفه ای کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برخوردار شوند.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *