ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ تایلند

استارت آپ تایلند

متقاضیان برای راه اندازی استارت آپ تایلند سه نوع رایج شرکت های مسئولیت محدود، شرکت های سهامی و دفتر نمایندگی را در اختیار دارند. پس از آشنایی با نوع شرکت ها و انتخاب ساختار مورد نظر بایستی مراحل این کار را به ترتیب طی نمود. این مراحل شامل انتخاب نام شرکت، تنظیم اساسنامه، پرداخت سرمایه مورد نظر، ثبت شرکت و دریافت شماره مالیاتی (VAT) می باشد. متقاضیان از این طریق به راحتی می توانند برای دریافت ویزای B غیرمهاجر (ویزای بیزینس) کشور تایلند اقدام نمایند. ویزایی که جزئیات و شرایط اخذ آن را نیز کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین مقاله توضیح می دهند.

ارزیابی محیط استارت آپ تایلند

تایلند دومین اقتصاد بزرگ ملل آسیای جنوب شرقی یا آسان (ASEAN) و دروازه یکی از بازارهای بسیار مهم جهانی به شمار می رود. این کشور دارای یک اقتصاد متنوع دینامیکی با صنایع پیشرو الکترونیک و خودروسازی است. علاوه بر این تایلند دارای توافق نامه های تجاری با قدرت هایی مثل چین، هند، کره جنوبی، استرالیا و نیوزلند می باشد. ثبت شرکت و انجام بیزینس در تایلند موجب دسترسی به بازار مصرف کننده داخلی در حال رشد، نیروی کار ماهر، سیستم بانکداری قوی و آزادی تجاری نسبتا بالایی می گردد. بنابراین هزینه های بیزینس در بانکوک مثل اجاره خانه، مصرف برق و آب به صورت قابل توجهی پایین تر از سنگاپور، کوالالامپور و شانگهای می باشد.

علاوه بر این ثبت شرکت در تایلند موجبات دست یابی به امتیازاتی مثل مالکیت خارجی 100%، مالیات بر شرکت 0%، اخذ مجوز کار تایلندی، اقامت تایلند، تا 50% کاهش مالیات شخصی، اجازه مالکیت بر قطعات زمین کوچک و غیره را فراهم می کند. این کشور دارای 143 شرکت استارت آپ می باشد و از مهمترین این شرکت ها می توان به شرکت های استارت آپ Pomelo، 2C2P و Eatigo و غیره می باشد. در تصویر زیر می توان با نقشه استارت آپ تایلند آشنا شد:

نقشه استارت آپ تایلند

اما برای اطلاع از برترین شهرهای تایلند جهت راه اندازی استارت آپ موفق می توان لیست زیر را مدنظر قرار داد:

رتبه ملیشهررتبه جهانی
1بانکوک90
2چیانگ مای340
3فوکت870

چگونگی راه اندازی استارت آپ تایلند

چگونگی راه اندازی استارت آپ تایلند

دلایل زیادی برای سرمایه گذاری و ثبت یک شرکت استارت آپ در تایلند وجود دارد. در واقع ثبت شرکت در این کشور آسیایی به تاجر یا سرمایه گذار خارجی کمک می کند که اولا اقامت آسان تایلندی خود و خانواده اش را اخذ کرده دوما بتواند از این کشور به راحتی ملک خریداری کند سوما در تایلند آزادانه زندگی و کار کند. اما مرحله اول از این کار انتخاب نوع شرکت در تایلند می باشد. معمولا متقاضیان برای شروع استارت آپ خود در تایلند 3 نوع ساختار شرکتی را بیشتر از بقیه ترجیح می دهند. این 3 نوع فرم شرکت عبارتند از:

  • شرکت مسئولیت محدود
  • شرکت سهامی
  • دفتر نمایندگی

مراحل ثبت شرکت استارت آپ تایلند

پس از انتخاب نوع شرکت مورد نظر در تایلند، لازم است با فرآیند ثبت شرکت های استارت آپ در این کشور به شرح ذیل آشنا شوید:

مراحل ثبت شرکت استارت آپ تایلند

در مرحله اول نام شرکت توسط موسسان تعیین میشود و آنها برای این کار می توانند از راهنمایی های اداره توسعه بیزینس وزارت تجارت تایلند بهره گیرند. مرحله دوم این کار مربوط به تکمیل اساسنامه شرکت شامل نام شرکت، آدرس شرکت، اهداف شرکت، سرمایه مورد نیاز، اسامی سهامداران، تعداد سهام و اسامی مدیران و حوزه وظایف آنها میباشد. در مرحله سوم ضمن تشکیل جلسه سهامداران شرکت اساسنامه شرکت به تصویب همه اعضاء رسیده و حداقل 25% سرمایه مورد نظر به حساب شرکت واریز میشود.

سپس در طی 3 ماه از تاریخ برگزاری جلسه مجمع عمومی، مدیران درخواست تشکیل شرکت را به اداره ثبت تایلند ارائه می دهند. حداقل و حداکثر هزینه ثبت شرکت در تایلند نیز به ترتیب حدود 5000 تا 250000THB (بات تایلند) می باشد. پس از ثبت شرکت نیز موسسان نیازمند اخذ شماره شناسه مالیاتی از اداره دارائی این کشور هستند و برای این کار هم کلا 60 روز وقت دارند.

شرایط ویزای استارت آپ تایلند برای متقاضیان ایرانی

همانند هر کشور دیگری تایلند نیز با پهن کردن فرش قرمز از سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی به گرمی استقبال می کند. به همین منظور نیز دولت تایلند ویزای اقامت مخصوصی برای متقاضیان استارت آپ تایلند صادر می کند. این ویزا با نام ویزای بیزینس تایلند یا Thailand Business Visa هم معروف است. پس متقاضیان برای ورود به تایلند با هدف انجام بیزینس نیازمند اخذ ویزای B غیرمهاجر (ویزای بیزینس) هستند. این ویزا نه تنها مجوزی برای ورود قانونی به تایلند محسوب شده بلکه همچنین امکان تشکیل شرکت را هم برای متقاضیان فراهم می کند. غالبا نیز این ویزا به دو صورت زیر برای متقاضیان صادر می شود:

شرایط ویزای استارت آپ تایلند برای متقاضیان ایرانی

با این توضیح مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای بیزینس تایلند (یکبار یا چندبار ورود) از قرار ذیل می باشد:

  • پاسپورت یا مدرک مسافرتی با اعتبار حداقل 6 ماه
  • فرم درخواست ویزای تکمیلی
  • عکس پاسپورتی جدید
  • گواهی تمکن مالی مناسب (20000THB بات تایلند برای هر نفر)
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • دعوتنامه از شرکت نشانگر پست شغلی، دستمزد سالیانه شما و هدف از اقامت در تایلند
  • کپی اساسنامه شرکت

اقامت تایلند شرایط خاص خود را دارد و در این مسیر اطلاع از هزینه زندگی در تایلند 2021 جزء مهمترین فاکتورهای این نوع اقامت محسوب می شود. مطمئن باشید که کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره های تکمیلی درباب انواع ویزای مهاجرت به تایلند و هزینه اقامت در این کشور را به شما عزیزان ارائه می کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *