ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ چک

استارت آپ چک

استارت آپ چک مسیری آسان و هموار برای دریافت اقامت اروپایی مخصوصا برای سرمایه گذاران و کارآفرینانی است که متقاضی ثبت شرکت در اروپا هستند. جمهوری چک به سبب داشتن شرایط مناسب اقتصادی از جمله نرخ تورمی پایین، سطح قدرت خرید بالای مردم، سرانه نرخ تولید ناخالص داخلی بالا، نرخ بیکاری پایین تر از متوسط اروپایی بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در شرق اروپا به شمار می رود. شما عزیزان با انجام مشاوره های حرفه ای با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید ضمن تهیه بیزینس پلن قوی خود را برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هر نقطه ای از اروپا آماده کنید.

اینفوگرافیک استارت آپ چک

شرایط اقتصادی چک برای راه اندازی استارت آپ

اقتصاد جمهوری چک یک اقتصاد بازار اجتماعی صادرات محور توسعه یافته بر پایه خدمات، تولید و نوآوری است که حافظ دولت رفاه با درآمد بالا و مدل اجتماعی اروپایی است. بخش خدماتی پیشتاز این اقتصاد است. همان طوریکه در نمودار زیر هم پیداست بخش صنعت 37.5%، بخش خدمات 60% و بخش کشاورزی نیز 2.5% از اقتصاد این کشور را تشکیل می دهند:

سهم بخش های مختلف در اقتصاد چک

مطابق تحلیل های آماری از شاخص میزان تولید ناخالص داخلی (GDP) چک در طی سالیان گذشته، این نرخ در سال 2020 حدود 241.98 بیلیون دلار بوده است که در سال 2021 به حدود 278.89 بیلیون دلار افزایش یافته که این نیز نشانگر آینده روشن سرمایه گذاری و راه اندازی بیزینس در جمهوری چک می باشد. نمودار زیر نشانگر سطح GDP چک در طی سالیان اخیر است:

سطح تولید ناخالص در چک

از سوی دیگر، نرخ بیکاری جمهوری چک نیز نشانگر روند کاهشی این نرخ می باشد. چرا که همان طوریکه در نمودار زیر هم مشاهده می شود نرخ مذکور از 4.3% ماه ژانویه به 4.2% مارچ 2021 کاهش یافته و پیش بینی می شود که روند کاهشی مذکور با واکسیناسیون عمومی در اروپا بر علیه بیماری کرونا و بهبود اقتصادی کشور چک شتاب بیشتری به خود بگیرد:

نرخ بیکاری جمهوری چک

ساختار شرکت ها در چک برای راه اندازی استارت آپ

در حال حاضر رتبه استارت آپی جمهوری چک در سطح بین المللی حدود 26 جهانی است. این کشور دارای بیش از 259 شرکت استارت آپ می باشد و بخش های بالقوه در جمهوری چک جهت شروع استارت آپ شامل صنایع تولیدی، خودرو سازی، معدن، محصولات غذایی، دارو و وسای پزشکی و غیره می باشد. در چک نیز شرکت های تجاری مختلفی برای شروع ایده استارت آپ وجود دارد و از انواع شرکت های این کشور می توان به موارد زیر اشاره نمود:

نوع شرکت استارت آپشرایط ثبت
شرکت مسئولیت محدود (společnost s ručením omezeným – s.r.o.)متشکل از 1 تا 50 عضو با حداقل سرمایه 200000CZK (کرون) و پرداخت 30% سرمایه تعهدی
شرکت سهامی عام (akciová společnost – a.s.)متشکل از حداقل 3 موسس با حداقل سرمایه 2000000CZK (کرون)
شرکت تجاری عمومی (veřejná obchodní společnost – v.o.s.)متشکل از دستکم 2 شریک و بدون نیاز به حداقل سطح سرمایه
شعبه (pobočka)نمایندگی شرکت مادر در خارج از کشور چک

شرایط دریافت ویزای استارت آپ چک

شرایط دریافت ویزای استارت آپ چک

اگر شما مایل به تشکیل شرکت استارت آپ در جمهوری چک هستید که موجب افزودن ارزش تجاری به اقتصاد محلی این کشور می باشد، شما می توانید اقامت چک را به دست آورید. از مزایای این نوع اقامت هم این است که اولا اعضای خانواده شما یعنی همسر و فرزند زیر 18 سالتان نیز شامل این نوع اقامت می شود. دوما این مسیری است که پس از گذشت 3 ماه منجر به اخذ مجوز اقامت بلند مدت چک می گردد. سوما شما بعد از گذشت 5 سال می توانید به اقامت دائم اتحادیه اروپا (EU) دست یابید. چهارما پس از 10 سال نیز می توانید مستقیما درخواست شهروندی اروپا را ارائه دهید. اما مراحل این کار از قرار ذیل می باشد:

  • درخواست ویزای بیزینس
  • ورود به جمهوری چک و ثبت آدرس
  • درخواست کارت اقامت بلند مدت

در مرحله اول متقاضی باید از داخل ایران و با مراجعه به سفارت جمهوری چک درخواست ویزای بیزینس خود را ارائه دهد. این ویزا با اعتبار 6 ماهه صادر می شود. برای این منظور نیز شخص متقاضی باید مدارکی شامل فرم تکمیلی شرکت SRO (شرکت مسئولیت محدود چک)، مدرک اسکان در جمهوری چک، گواهی تمکن مالی کافی برای حمایت از خود و بستگانش و نیز بیمه سلامت معتبری را ارائه دهد. در مرحله بعدی و پس از ورود به این کشور نیز او در عرض 3 روز بایستی آدرس خود را در اداره پلیس محلی ثبت نماید. طبق قوانین مهاجرتی چک، فرد درست 3 ماه قبل از اتمام اعتبار ویزای خود بایستی برای درخواست مجوز اقامت بلند مدت در جمهوری چک اقدام نماید.

مدارک لازم برای اخذ اقامت بلند مدت چک

پس با توجه به توضیحات فوق اکنون معلوم می شود که مرحله آخر از اقدامات متقاضیان ثبت استارت آپ در چک مربوط به درخواست مجوز اقامت بلند مدت چک می باشد و برای این کار نیز متقاضیان باید 3 ماه قبل از اتمام اعتبار ویزای خود اقدام نمایند. این مجوز نیز در کشور جمهوری چک معمولا به مدت یک سال معتبر بوده اما در صورت احراز صلاحیت امکان تمدید آن نیز وجود دارد. اما بسته مدارک لازم برای درخواست مجوز مذکور از اداره مهاجرت چک از این قرار است:

  • اسناد مربوط به ثبت شرکت در جمهوری چک
  • مدارک اسکان مثل اجاره خانه در جمهوری چک
  • مدرک اثبات تمکن مالی کافی
  • بیمه سلامت با حداقل پوشش 60000€ (یورو)

جمهوری چک ملقب به عروس اروپا دارای یک اقتصاد صنعتی و مدرنی است که هم اکنون با نرخ بیکاری 4.2% دارای بهترین بازار کاری برای مهاجرت متخصصان می باشد. شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات کاملی در خصوص شرایط اخذ ویزای کار در چک یا شرایط هزینه زندگی در جمهوری چک 2021 از خدمات مشاوره صفر تا صد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

سوالات مهم درباره استارتاپ چک

برخی از سوالات اساسی در خصوص استارتاپ جمهوری چک عبارتند از:

  • چگونه می توان ویزای استارتاپ جمهوری چک را به دست آورد؟ جمهوری چک ویزای استارتاپ را در اختیار شهروندان خارجی قرار نمی دهد و افراد باید از طریق سرمایه گذاری وارد این کشور شوند.
  • شرط اقامت در چک از طریق استارتاپ چیست؟ فرد باید ضمانت دهد که در طول اقامت خود در کشور چک، حداقل 20 شغل تمام وقت را برای شهروندان اروپایی ایجاد کند.
  • حداقل سرمایه مورد نیاز برای ورود به چک از طریق استارتاپ چه مقدار است؟ برای ورود به چک از طریق سرمایه گذاری به 2850000€ (یورو) سرمایه اولیه نیاز خواهید داشت.
  • مهم ترین مزیت مهاجرت به چک از طریق استارتاپ چیست؟ دریافت اقامت دائم این کشور به همراه اعضای خانواده.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *