ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ کره جنوبی

استارت آپ کره جنوبی

کره جنوبی یکی از بهترین گزینه های سرمایه گذاری سودآور در شرق آسیاست و راه اندازی استارت آپ کره جنوبی می تواند مزایای بسیار داشته باشد. از جمله این امتیازات می توان به وجود زیر ساخت های مدرن، امکانات و تسهیلات دولتی، ارتباط آسان با تمام نقاط جهان، دریافت حمایت های دولتی و غیره اشاره نمود. اما نباید فراموش کنیم که استارت آپ کره به شدت تکنولوژی محور بوده و صرفا بر روی ایده های نوآوریانه در عرصه های زیر تاکید می کند:

  • امنیت سایبر
  • نرم افزار و داده
  • آنالیز داده
  • IT و فناوری ارتباطات
  • پزشکی و سلامت و غیره

همچنین دولت این کشور از متقاضیان راه اندازی استارت آپ در این کشور با سامانه مهاجرت استارت آپی (OASIS) و اعطای ویزای استارت آپ D-8-4 حمایت می کند. ویزایی که شرایط و جزئیات مربوط به آن و نیز امتیاز لازم برای اخذ آن توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بررسی شده است.

اقتصاد شکوفای کره جنوبی برای شروع استارت آپ

کشور کره جنوبی یکی از غول های اقتصادی آسیا و از کشورهای فوق پیشرفته این قاره محسوب می شود. اقتصاد کره یک نوع اقتصاد مختلط با توسعه بالا می باشد. این کشور از نظر شاخص تولید ناخالص داخلی (GDP) از سال 2019 تا 2021 به طور شگفت انگیزی با آمار روبه رشد خود آنهم علی رغم شیوع کرونا اغلب اقتصاد دانان را متعجب کرده است. همان طوری که در نمودار زیر هم مشخص است، کره از نظر میزان GDP از سال 2019 تا به الان در رده جهارم ثروتمندترین کشورهای آسیایی قرار دارد:

رتبه بندی کشورهای برتر آسیایی از نظر GDP

بر این اساس، کره جنوبی از نظر میزان تولید ناخالص داخلی (GDP) در جهان نیز در رتبه 10 قدرتمندترین اقتصادهای جهانی قرار دارد. نمودار زیر هم نشان دهنده همین جایگاه بلامنازع کره جنوبی در بین 10 اقتصاد برتر جهانی است:

کره جنوبی از نظر میزان تولید ناخالص داخلی

شیوه ثبت شرکت استارت آپ در کره جنوبی

فرآیند ثبت شرکت استارت آپ کره جنوبی یک فرآیند چند مرحله ای ساده ای می باشد که فقط کافی است متقاضیان با شرایط راه اندازی انواع شرکت های کره ای آشنا باشند. اول از همه بایستی در جریان این امر باشید که برای ثبت یک شرکت استارت آپ در کره جنوبی شما نیازمند ویزایی به نام ویزای استارت آپ D-8-4 یا ویزای سرمایه گذار شرکت D-8 می باشید. نکته دوم در این رابطه این است که شما بایستی قبل از انجام هر اقدامی برای ثبت شرکت در کره جنوبی با انواع شرکت در این کشور آسیایی به شرح ذیل آشنا باشید:

  • شرکت مسئولیت محدود (LLC) یا유한회사
  • شرکت سهامی عام یا주식회사
  • شرکت سهامی خاص یا합자회사
  • شرکت تضامنی یا합명회사
  • شرکت خصوصی یا사업자
  • نمایندگی یا شعبه شرکت خارجی

لازم به ذکر است که تحت قانون تشویق سرمایه گذاری خارجی در کره جنوبی، شرکت محلی با مالکیت خارجی در این کشور به عنوان سرمایه خارجی تلقی می شود. طبق این قانون، موسسان شرکتهای استارت آپ در کره جنوبی بایستی حداقل 100KRW میلیون وون سرمایه گذاری کنند تا بتوانند شرکت خود را در کره سر و پا کرده و موفق به اخذ ویزای اقامت این کشور شوند. اما مزایا و معایب تاسیس شرکت به جای نمایندگی یا شعبه در کره جنوبی عبارتند از:

مزایا و معایب تاسیس شرکت به جای نمایندگی یا شعبه در کره جنوبی

فرآیند ثبت شرکت استارت آپ کره جنوبی

با توجه به شرایطی که در بالا عنوان شد اکنون به مراحل ثبت شرکت استارت آپ در کره جنوبی می پردازیم. همان طوری که در بالا نیز گفته شد، این مراحل ساده بوده و مطابق گزارش سایت Doing Business project به ترتیب زیر می باشد:

مراحلعنوان مراحلشرح مراحل
مرحله اولایجاد مهر شرکتدر مدت زمان یک روز با هزینه 30000KRW (وون)
مرحله دومتعیین بانکی برای چینج جهت سرمایه گذاریدر مدت زمان یک روز شامل هزینه چینج
مرحله سومثبت شرکت (به صورت دستی در ادارتی مثل KOTRA یا به صورت آنلاین از طریق سایت Start-Biz)در مدت 3 روز با هزینه های زیر:
هزینه ثبت نام الکترونیک: 2000KRW (وون)
تخصیص 2% سرمایه برای مالیات ثبت سرمایه
مالیات آموزشی 20% مالیات ثبت
هزینه تشکیل شرکت حدود 10000KRW (وون)
مرحله چهارمپرداخت هزینه های ثبت تامین اجتماعیدر مدت زمان ثابت و بدون هزینه ای
مرحله پنجمافتتاح حساب بانکیدر مدت زمان یک روز و بدون هزینه ای
مرحله ششمتشکیل دفتر شرکتبا زمان و هزینه نامعلوم

فرآیند ثبت شرکت استارت آپ کره جنوبی

خدمات Start-Biz برای ثبت استارت آپ در کره جنوبی

در کشور کره جنوبی متولی ارائه خدمات ثبت شرکت ترکیبی از اداره ثبت اینترنتی، سامانه پرداخت مالیات محلی، سامانه تایید الکترونیک، سامانه اطلاعات مالیات ملی، شبکه مشترک مالی و سامانه طلاعات بیمه اجتماعی می باشد. اما در این زمینه Start Biz Online به متقاضیان امکان انجام آنلاین کل فرآیند ثبت شرکت را فراهم می کند. این فرآیند شامل موارد ذیل است:

  • ارزیابی و انتخاب نام تجاری
  • اخذ گواهی نام انتخابی
  • تکمیل بسته درخواست ثبت شرکت
  • اخذ مفاصا حساب مالیات ثبت شرکت
  • ثبت شرکت
  • دریافت گواهی مهر شرکت
  • اخذ شماره شناسه مالیاتی (TIN)
  • تحویل مقررات استخدام
  • ثبت نام در برنامه بیمه سلامت دولتی
  • ثبت نام در صندوق بازنشستگی ملی
  • ثبت نام در بیمه کار
  • ثبت نام در بیمه حوادث صنعتی

نحوه دریافت ویزای استارت آپ کره جنوبی

قبل از هر چیزی باید به عرض برسانیم که دولت کره جنوبی برای تقویت اقتصاد داخلی و نیز اشتغالزایی از طریق صدور ویزاهای استارت آپ برای خارجیانی که قصد راه اندازی شرکتی را در کره بر اساس فناوری های پیشرفته دارند، سامانه مهاجرت استارت آپی (OASIS) را راه اندازی کرده است. این برنامه توسط مرکز مهاجرت استارت آپ جهانی به نمایندگی از وزارت دادگستری و وزارت شرکت های کوچک و متوسط عملیاتی شده است. در حقیقت هدف از این برنامه مهاجرتی نیز شامل:

هدف از برنامه مهاجرتی استارت آپ کره جنوبی

اما شرایط اخذ ویزای استارت آپ کره جنوبی شامل داشتن مدرک لیسانس یا دیپلم (صرفا مدرک کره ای) یا ارائه نامه از مرکز مهاجرت استارت آپ جهانی+ اخذ 80 امتیاز یا امتیازات بیشتر به صورت جداول زیر+ تاسیس شرکت در کره می باشد:

الف) آیتم های پیش نیاز و امتیازات (313 امتیاز): حداقل یک آیتم مورد نیاز است

آیتممالکیت دارایی فکری (ثبت)درخواست دارایی فکریمخترع همکار حقوق دارایی فکری (ثبت شده)اقامت 3 ساله با ویزای E-3 (محقق)OASIS-6/ OASIS-9سرمایه گذاری 100KRW (وون)
ثبت اختراع یا کاروریطرحثبت اختراع یا کاروریطرحثبت اختراع یا کاروریطرح
امتیازات8050201053152580

ب)آیتم های گزینشی و امتیازات (135 امتیاز)

آیتم هاOASIS-2OASIS-1پس زمینه تحصیلیتاسیس شرکت
OASIS-4OASIS-2
OASIS-7
امتیازات25 (هر کدامیک)15 (هر کدامیک)مدرک دکترا: 1015
مدرک لیسانس یا فوق لیسانس: 5
سطح +3 TOPIK: 10

هموطنان گرامی می توانند برای اطلاع از بهترین گزینه سرمایه گذاری و دریافت اقامت خارجی (مثل اخذ اقامت در کره جنوبی) متناسب با شرایط خودشان با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *