ویزای کاری

استخدام برنامه نویس در آلمان

استخدام برنامه نویس در آلمان

مهمترین مزیت استخدام برنامه نویس در آلمان این است که شما به عنوان پروگرامر می توانید ویزای اقامت در اقتصاد شماره یک اروپا را به دست آورید. همین اقامت کافی است که درهای فرصت یکی پس از دیگری به روی شما باز شود. منتها این استخدام یک استخدام ساده و بی دغدغه ای نیست. و این به خاطر رقابتی بودن فرصت های شغلی در آلمان می باشد. و جالبتر اینکه برنامه نویسان دارای پیشنهاد کاری از آلمان همچنین با احراز صلاحیت می توانند برای دریافت کارت آبی اتحادیه اروپایی نیز اقدام کنند. با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا با شرایط کاریابی، استخدام و کار به عنوان یک برنامه ریز در کشور آلمان 2022 آشنا شوید.

شرایط استخدام برنامه نویس در آلمان

اغلب شرکت های آلمانی برای استخدام برنامه نویس شرایط خاص خودشان را دارند. معمولا یک برنامه نویس کامپیوتر برای استخدام و کار در آلمان اولا بایستی دارای مدرک لیسانس در رشته علوم کامپیوتر، ریاضیات و یا سیستم های اطلاعات و ثانیا از قبل دانش زبان برنامه نویسی را داشته باشد و ثالثا از تجربه کار در این رشته نیز برخوردار باشد. با این توضیح یکبار دیگر شرایط استخدام برنامه نویس در آلمان را اینبار در قالب نمودار زیر مرور می کنیم:

شرایط استخدام برنامه نویس در آلمان

از این گذشته هم برای افزایش شانس استخدام در شرکت های آلمانی و هم برای برقراری ارتباط موثر با کارفرمای آلمانی در حین کاریابی در این کشور، دانش زبان آلمانی نیز می تواند در حکم یک ابزار تسهیل کننده عمل کند. با اینکه دانش زبان آلمانی جزء شرایط اصلی و ضروری استخدام برنامه نویس در آلمان محسوب نمی شود ولی داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح b1 برای برنامه نویسان جهت استخدام در این کشور توصیه می شود.

برترین شهرها و شرکت های آلمانی برای استخدام برنامه نویس

قبل از پرداختن به این موضوع ابتداء بهتر است بدانید که متوسط درآمد ماهیانه یک برنامه نویس در آلمان حدود €3490 (یورو) می باشد. و با توجه به سابقه کاری و نیز میزان تحصیلات این متخصصان نیز حداقل درآمدی آنها در حدود €2840 (یورو) و حداکثر درآمدیشان نیز در حدود €4820 (یورو) می باشد. بدین ترتیب حدود 25% از برنامه نویسان که شامل برنامه نویسان مبتدی نیز می باشد به درآمد کمتر از €3490 (یورو) دست یافته و حدود 75% از آنها نیز که شامل برنامه نویسان خبره در آلمان هستند به درآمدی بالاتر از €3490 (یورو) دست می یابند:

رنج درآمد ماهیانه برنامه نویسان در آلمان

بنابراین برترین شهرها و شرکت های آلمانی برای استخدام برنامه نویسان را می توان با توجه به سطح درآمدی این متخصصان تعیین کرد. همان طوری که می دانید برای استخدام برنامه نویس در آلمان شرکت های مختلفی وجود دارد اما از برترین این شرکت ها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

شرکتمحل شرکتتعداد کارکنانحداقل اندازه پروژه
DATAARTمونیخ1000 تا 9999$100000+
IMPLTECH GMBHبرلین10 تا 49$25000+
VOYPOSTبرلین10 تا 49$5000+
SIMPLABSمونیخ10 تا 49$25000+
CONTROL.ALT.COOP EGبرلین10 تا 49$10000+
CASANAمونیخ10 تا 49$1000+

تقریبا با توجه به جدول فوق نیز می توان متوجه این نکته اساسی شد که دو شهر مونیخ و برلین بهترین شهرهای آلمان برای استخدام برنامه نویسان به حساب می آید. همان طوری که در نمودار پایین هم ملاحظه می شود میانگین درآمد سالیانه برنامه نویسان در شهر مونیخ حدود €53934 (یورو) و در شهر برلین نیز حدودا €48863 (یورو) می باشد. و در این لیست مونیخ جایگاه ویژه ای برای برنامه نویسان دارد:

متوسط درآمد برنامه نویسان در شهرهای آلمان

کاریابی جهت استخدام برنامه نویس در آلمان

شرایط کاریابی و جستجوی کار در کشور آلمان اندکی با کشورهای انگلیسی زبان متفاوت است. این درباره متخصصان و کارشناسان رشته برنامه نویسی نیز صدق می کند. و اول از همه نیز آشنایی به زبان آلمانی برای کارجویان رشته برنامه نویسی در آلمان مهم محسوب می شود. برای این منظور نیز برنامه نویسان بایستی اولا مدارک خود را معادلسازی کرده و CV و کاور لتر خودشان را تنظیم کنند. سپس در ادامه می توانند از طریق وب سایت های مختلف کاریابی به جستجوی کار در آلمان بپردازند. از جمله این وب سایت ها نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • BA’s Stellensuche به عنوان بزرگترین پورتال کاریابی در آلمان
  • de
  • EURES
  • StepStone
  • XING
  • Indeed
  • Glassdoor و غیره

پس از یافتن کار مناسب از این طریق، برنامه نویس بایستی درخواستش را به همراه cv و کاور لتر به کارفرمای آلمانی ارسال کرده و منتظر انجام مصاحبه شغلی بماند. و در نهایت در صورت کسب موفقیت در مرحله مصاحبه (آنلاین یا حضوری) او می تواند برای عقد قرارداد کاری با کارفرمای آلمانی اقدام کند.

کاریابی جهت استخدام برنامه نویس در آلمان

شرایط ویزای کاری آلمان برای برنامه نویسان خارجی چیست؟

یکی از مهمترین امتیازات برنامه نویسان متقاضی کار در آلمان دست یابی آنها به ویزای کار آلمان 2022 می باشد. ویزایی که شرط اساسی و مهم آن همچنان داشتن جاب آفر (قرارداد کاری) با شرکت آلمانی است. علاوه بر این برای برنامه نویسان داشتن مدرک زبان آلمانی (B1 Level) و ایضا مدرک کارشناسی معتبر معادل مدرک آکادمیک آلمانی ضروری است. به طور خلاصه نیز شروط اصلی درخواست ویزای کار آلمان برای برنامه نویسان عبارت است از:

  • شرط A: یافتن جاب آفر
  • شرط B: برخورداری از سابقه کاری بیش از 5 سال
  • شرط C: داشتن مدرک آکادمیک در رشته علوم کامپیوتر

جهت مهاجرت به آلمان شیوه های دیگری مثل مهاجرت سرمایه گذاران از طریق استارت آپ آلمان نیز وجود دارد که سرمایه گذاران محترم برای کسب اطلاعات دقیق و کامل در این خصوص می توانند با مشاورین برترمان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *