ویزای کاری

استخدام برنامه نویس در ترکیه

استخدام برنامه نویس در ترکیه

سوالات درباره استخدام برنامه نویس در ترکیه 2024 زیاد و متنوع است و ما در همین مقاله قصد داریم تا به سوالات مختلف کارجویان این رشته پاسخ دهیم. اینکه شرایط و الزامات استخدام و کار برنامه نویسان در ترکیه چیست؟ شرایط کاری و درآمدی برنامه نویسان در کشور ترکیه به چه صورتی است؟ آیا برنامه نویسان از کار و زندگی در ترکیه رضایت خاطر دارند؟ آیا از طریق کار برنامه نویسی در ترکیه می توان به اقامت دائمی این کشور دست یافت؟ نحوه کاریابی برنامه نویسان در کشور ترکیه به چه صورتی است؟ پس برای اطلاع از پاسخ سوالات فوق حتما با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

شرایط استخدام برنامه نویس در ترکیه چیست؟

کشور ترکیه جزء آندسته از کشورهایی است که برای پیشرفت همه جانبه خود در هر زمینه ای نیاز فوری و مبرمی به متخصصان و مهندسان کامپیوتر از جمله برنامه نویسان دارد. در حقیقت برنامه نویسان خارجی از طریق استخدام در شرکت های ترکیه ای می توانند کار در شرکت های بین المللی و نیز پست های شغلی مختلف مثل .NET Developer، Java Developer، Front End Developer و غیره تجربه کنند. منتها استخدام برنامه نویس در ترکیه شرط و شروط خاص خود را دارد.

اولین و شاید مهمترین شرط برای استخدام برنامه نویس در ترکیه این است که متقاضی یا کارجو دارای مدرک دانشگاهی تخصصی در یکی از رشته های علوم کامپیوتر و یا فناوری اطلاعات (IT) باشد. شرط دوم این است که متقاضی خارجی سابقه کاری خوبی در زمینه برنامه نویسی داشته باشد و نهایتا شرط سوم نیز این است که متقاضی در زمینه به کار گیری انواع زبان های برنامه نویسی مثل موارد زیر از مهارت کافی برخوردار باشد:

انواع زبان های برنامه نویسی در ترکیه

کاریابی و استخدام برنامه نویس در ترکیه

شاید شما نیز یک برنامه نویس متبحری بوده و به فکر مهاجرت به ترکیه باشید اما اطلاع دقیق و کاملی ازنحوه کاریابی در ترکیه نداشته باشید. در این مورد بایستی بدانید که فرآیند کاریابی در کشور ترکیه تفاوت چندانی با دیگر کشورهای خارجی ندارد. برای جستجوی کار در ترکیه نیز شما نیازمند داشتن یک CV یا رزومه کاری هستید. CV کامل نیز بایستی شامل بخش مدارک، بخش مهارت ها، بخش پروژه ها، بخش سابقه کاری، بخش تحصیلات و نیز نقاط قوت کارجو می باشد. نمونه ای از CV یک برنامه نویس خارجی را در زیر مشاهده می کنید:

کاریابی و استخدام برنامه نویس در ترکیه

نکته جالب توجه در تنظیم یک CV یا رزومه کاری جهت استخدام برنامه نویس در ترکیه اینکه در بخش مهارت ها می توان به دانش زبان خارجه متقاضیان نیز اشاره کرد. پس از اتمام کار تنظیم CV است که کارجو یا متقاضی می تواند برای جستجوی کار ایده آل خود در ترکیه اقدام بکند. برای این منظور نیز می توان از سایت های معتبر کاریابی در کشور ترکیه مدد گرفت. از جمله معروفترین و بهترین سایت های کاریابی در ترکیه نیز عبارتند از:

  • kariyer.net
  • glassdoor.com
  • indeed.com
  • eleman.net
  • StepStone.com
  • yenibiris.com
  • lescard.com و غیره

میزان درآمد برنامه نویسان در ترکیه

میزان درآمد برنامه نویسان در ترکیه چقدر است؟

یکی از موارد مهم در سنجش رضایت برنامه نویسان از استخدام و کار در ترکیه، اطلاع از سطح درآمدی این متخصصان می باشد. سطح درآمدی که در کشور ترکیه جزء سطوح درآمدی نسبتا خوب محسوب می شود. بر طبق آمار سال 2024 ، متوسط درآمد سالیانه یک برنامه نویس/ توسعه دهنده نرم افزار در ترکیه حدود TRY156050 (لیر) می باشد. این در حالی است که حداقل درآمدی برنامه نویسان در این کشور حدود TRY110219 (لیر) مربوط به برنامه نویسان با سابقه کمتر از 3 سال و حداکثر درآمدی آنها در ترکیه نیز حدود TRY195892 (لیر) متعلق به برنامه نویسان با بیش از 8 سال تجربه کاری است:

رنج درآمدی برنامه نویسان در ترکیه

در ضمن آمار و ارقام گویای این واقعیت است که متوسط درآمد برنامه نویسان در طی 5 سال با افزایش 52% حتی به حدود TRY237908 (لیر) نیز خواهد رسید:

متوسط درآمد برنامه نویسان در ترکیه

شرایط ویزا برای استخدام برنامه نویس در ترکیه

طبق قوانین مهاجرتی کشور ترکیه، کارجویان رشته برنامه نویسی جهت کار در ترکیه نیازمند اخذ دو مدرک مهم به نام های ویزای کار ترکیه و مجوز کار ترکیه 2024 هستند. و اخذ این دو مدرک از کشور ترکیه میسر نمی شود مگر اینکه کارجوی رشته برنامه نویسی جاب آفر (پیشنهاد کاری) معتبری از سوی کارفرمای ترکیه ای داشته باشد. غالبا مجوز کار توسط کارفرمای ترک و از طریق وزارت کار و تامین اجتماعی این کشور موسوم به MLSS و ویزای کاری ترکیه نیز توسط خود برنامه نویس آنهم از طریق سفارت ترکیه درخواست می شود. از مهمترین شرایط اخذ ویزای کاری ترکیه برای برنامه نویسان عبارت است از:

شرایط ویزا برای استخدام برنامه نویس در ترکیه

از جمله مزایای اخذ این نوع ویزای کاری ترکیه می توان به کار و زندگی در ترکیه، اسپانسری اعضای خانواده برای اخذ اقامت ترکیه، بهره مندی از خدمات و امکانات دولتی مثل خدمات درمانی و آموزشی رایگان، امکان تبدیل ویزای کاری به اقامت دائم و تابعیت ترکیه پس از چند سال و غیره اشاره کرد. اما مدارک لازمه جهت درخواست این ویزای ترکیه عبارتند از:

شرایطتوضیحات بیشتر
گذرنامه ملی معتبربا اعتبار کافی و به همراه 2 صفحه خالی
دو قطعه عکس پاسپورتیجدید و در اندازه پاسپورتی
گواهی عدم سوء پیشینهجدیدا اخذ شده از اداره پلیس
تاییدیه تمکن مالی کافیروزانه حدود €50 (یورو)
رسید پرداخت هزینه ویزای کاری ترکیهحدود $140 (دلار)
بلیط رفت و برگشت ترکیه
پیشنهاد کاری یا قرارداد کاری با کارفرمای ترکیه ای
بیمه سلامت
فتوکپی مدارک آکادمیک یا حرفه ای

جهت عقد قرارداد اخذ ویزای کاری و یا تحصیلی ترکیه و دریافت مشاوره در اینباره حتما با تیم کارشناسان و وکلای خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص استخدام برنامه نویس در ترکیه

در بخش پایانی مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما در خصوص استخدام برنامه نویس در ترکیه پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • شرایط استخدام برنامه نویس در ترکیه چگونه است؟ شرایط استخدام برنامه نویس در ترکیه به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار ساده و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.
  • آیا شرکت ها برای استخدام برنامه نویس در ترکیه ویزای کاری این کشور را درخواست می کنند؟ تمامی شرکت هایی که فرآیند استخدام برنامه نویس را در این کشور انجام می دهند در قدم اول از متقاضیان، ویزای کاری ترکیه را درخواست می کنند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *