ویزای کاری

استخدام Java Developer در آلمان

استخدام Java Developer در آلمان

متخصصان رشته های علوم کامپیوتر و IT از طریق استخدام Java Developer در آلمان می توانند به ویزای کار آلمان با اعتبار 2 ساله دست یابند و بعدا آن را به کارت آبی اتحادیه اروپایی تبدیل کنند. منتها آنها از قبل بایستی بدانند که برای استخدام به عنوان متخصص Java Developer در آلمان بایستی مدرک آکادمیک، سابقه کاری چندین ساله و نیز مهارت تخصصی مورد نیاز را داشته باشند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به تفصیل درباره شرایط کار و کاریابی در رشته Java Developer و نیز الزامات اخذ ویزای کار آلمان 2022 برای متخصصان این رشته پردرآمد و آینده دار سخن می گویند.

شرایط استخدام Java Developer در آلمان

برای استخدام به عنوان متخصص یا مهندس Java Developer در آلمان، متقاضیان نیازمند تامین چند پیش شرط اساسی هستند. شرط اول این است که آنها دارای مدرک کارشناسی در رشته علوم کامپیوتر باشند. شرط دوم داشتن سابقه کاری بالای 5 سال و نیز شرط سوم نیز تسلط این متخصصان به انواع زبان های برنامه نویسی است. متخصصان Java Developer در آلمان مسئولیت ها و وظایف دیگری مثل تولید اپلیکیشن های وب- پایه پیچیده، تصاویر و منوهای متحرک برای سایت ها، گردآوری داده ها و تایید اطلاعات کاربری، بهینه سازی اپلیکیشن ها، تست برنامه ها، رفع ایرادات فنی و غیره بر عهده دارند. از همین رو نیز این دسته از متخصصان جهت استخدام سریع و راحت بایستی به مهارت های زیر نیز مسلط باشند:

  • Java
  • Spring
  • Java/J2EE
  • SQL
  • Hibernate و غیره

شرایط استخدام Java Developer در آلمان

شرکت های معروف برای استخدام Java Developer در آلمان

کلا ساعت کاری استاندارد در آلمان حدود 41 ساعت در هفته است و تمامی کارکنان رسمی در این کشور از حقوق و مزایای کار مثل بیمه خدمات درمانی برخوردار هستند. بر طبق آمار سال 2022 نیز میانگین درآمد سالیانه متخصصان و مهندسان Java Developer در آلمان €49503 (یورو) می باشد. و همان طوری که در نمودار زیر نیز مشاهده می شود، حداقل سطح درآمدی این متخصصان حدود €38000 و حداکثر درآمدیشان نیز €64000 (یورو) می باشد:

رنج درآمدی متخصصان Java Developer در آلمان

در این میان بیشترین درصد افزایش سطح درآمد سالیانه در آلمان مربوط به متخصصانی است که سابقه کاری آنها بالای 5 سال باشد:

سابقه کاریمتوسط درآمد سالیانه به یورو
1 سال و بیشتر€42000
1 تا 4 سال€48000
5 تا 9 سال€54000
10 تا 19 سال€59000

هم اکنون نیز شرکت های زیادی در کشور آلمان آماده استخدام و جذب متخصصان Java Developer هستند. اما از جمله شرکت های آلمانی معتبر برای استخدام متخصصان Java Developer با یک درآمد عالی عبارتند از:

شرکتمتوسط درآمد سالیانه (یورو)
IBM€57659
CHECK24€64250
Chrono24€52937
SAPماهیانه بین €5800 الی €6600
Deutsche Bankسالیانه بین €57000 الی €75000

پروسه کاریابی جهت استخدام Java Developer در آلمان

برای استخدام سریع و آسان در آلمان اطلاع از مراحل کاریابی یا جاب فایندنینگ در این کشور برای متخصصان و مهندسان Java Developer الزامی است. فرآیندی سه مرحله ای که مشتمل بر جستجوی آنلاین شغل، ارائه درخواست استخدام در شغلی که یافته اید و نیز حضور در مصاحبه شغلی است. این 3 مرحله برای کاریابی در آلمان را در نمودار گرفیکی زیر نیز مشاهده می کنید:

پروسه کاریابی جهت استخدام Java Developer در آلمان

همان طوری که در نمودار فوق نیز ملاحظه می شود، در اولین گام کارجوی رشته Java Developer در آلمان بایستی برای انجام جستجوی کار آنلاین اقدام کند. بهترین شیوه برای این کار نیز استفاده از لیست مشاغل موجود در سایت آژانس کار آلمان و نیز رجوع به وب سایت های کاریابی معتبری مثل Indeed، glassdoor، monster و غیره می باشد. پس از یافتن شغل ایده آل در آلمان نیز شما بایستی سریعا درخواست استخدامتان را به شرکت آلمانی ارائه کنید. فلذا پرونده درخواست استخدامتان در آلمان بایستی شامل موارد زیر باشد:

  • CV
  • مدارک تحصیلی/ فنی و حرفه ای
  • نمونه کارهای انجام شده
  • تاییدیه های کارفرمایان قبلی

پس از ارائه درخواستتان نیز شما می بایست برای انجام یک مصاحبه آنلاین یا حضوری شرکت کنید. توجه کنید که اغلب مصاحبه های استخدامی در کشور آلمان به صورت آنلاین (از طریق نرم افزار Scype) انجام می گیرد. بنابراین علاوه بر تسلط بر دانش و مهارت شغلی همچنین دانش زبان آلمانی نیز در این مرحله از کاریابی ضروری است. از همین رو ما به اغلب متقاضیان کار در آلمان توصیه می کنیم که از قبل مدرک زبان آلمانی خودشان را در سطح B1 دریافت کنند.

شرایط اخذ ویزای کار آلمان برای متخصصان Java Developer چیست؟

پس از نهایی شدن قرارداد کاری با شرکت آلمانی است که متخصص Java Developer می تواند با خیال راحت برای دریافت ویزای کار خود اقدام کند. طبق قوانین کشور آلمان نیز ویزای کار این کشور یک نوع ویزای بلند- مدت است که به دارندگان آن اقامت 2 ساله آلمان را می دهد. ضمنا خود ویزای کار آلمان با اثبات صلاحیت های لازم از طرف متقاضی قابل تمدید بوده و حتی بعدا امکان تبدیل آن به کارت آبی اتحادیه اروپا (EU) نیز فراهم است. منتها متخصصان و مهندسان Java Developer برای اخذ ویزای کاری آلمان بایستی دارای شرایط زیر باشند:

شرایط اخذ ویزای کار آلمان برای متخصصان Java Developer

علاوه بر اینها در هنگام درخواست این ویزا از طریق سفارت آلمان در تهران شما به عنوان یک متقاضی بایستی مدارک دیگری مثل پاسپورت، فرم درخواست اقامت کاری آلمان، عکس پاسپوتی جدید (2 قطعه)، قرارداد کاری، مدارک تحصیلی یا حرفه ای، کاور لتر، گواهی تمکن کافی برای زندگی در آلمان، مدرک اسکان در آلمان، بیمه سلامت، مدرک زبان آلمانی (سطح B1)، گواهی عدم سوء پیشینه، رسید پرداخت هزینه ویزای کار آلمان، تاییدیه آژانس کار فدرال و نیز کاور لتر شخصی اتان را هم تحویل داده و خودتان را برای مصاحبه ویزا آماده کنید. در صورت داشتن هر گونه پرسشی درباره نحوه شروع پروسه کاریابی و اخذ ویزای کار آلمان 2022 میتوانید به کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *