ویزای کاری

استخدام Java Developer در ترکیه

استخدام Java Developer در ترکیه

استخدام Java Developer در ترکیه مزایا و امتیازات مختلفی برای متخصصان علوم کامپیوتر و مهندسان این رشته کاربردی دارد. از جمله این امتیازات می توان به دریافت اقامت ترکیه، کسب درآمدی بالاتر از سطح متوسط درآمد ملی، دستیابی به انواع مزایای کار در ترکیه، کار در یک محیط بین المللی به سبب وجود شرکت های بین المللی، بهره مندی از استاندارد زندگی خوب، امکان اخذ اقامت دائم و شهروندی ترکیه بعد از چند سال و غیره اشاره نمود. پس اگر شما هم جزء متخصصان رشته های برنامه نویسی و توسعه نرم افزار هستید و علاقه مند استخدام در رشته Java Developer در ترکیه می باشید در ادامه حتما با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

شرایط استخدام Java Developer در ترکیه

یکی از رشته هایی که در ترکیه جزء دسته مشاغل مورد نیاز این کشور محسوب می شود، همین رشته Java Developer می باشد. این رشته از یکسو جزء رشته های تخصصی در ترکیه قلمداد شده و از سوی دیگر به دلیل کمبود نیروی ماهر جزء دسته مشاغل مورد نیاز بازار کار ترکیه به حساب می آید. منتها کارجویان رشته Java Developer برای استخدام در همین رشته بایستی شرایط ذیل را مدنظر قرار دهند:

مدرک تحصیلی معتبر: از مهمترین شرایط استخدام Java Developer در ترکیه برخورداری از یک مدرک آکادمیک در حد لیسانس به بالا در رشته های علوم کامپیوتر، IT و یا رشته های مرتبط می باشد. همانگونه که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، در حدود 100% از کارکنان رشته Java Developer در ترکیه دارای مدرک لیسانس هستند:

میزان تحصیلات کارکنان Java Developer در ترکیه

جالب است بدانید که میزان تحصیلات نه تنها در افزایش شانس استخدام بلکه در ارتقای سطح حقوق Java Developer ها نیز به صورت زیر تاثیر می گذارد:

تاثیر میزان تحصیلات بر میزان درآمد متخصصان Java Developer در ترکیه

سابقه کاری مفید: از دیگر معیارهای مهم در استخدام Java Developer در ترکیه می توان به سابقه کاری متخصصان و مهندسان این رشته اشاره کرد. در حال حاضر بهترین سابقه کاری هم برای استخدام و هم جهت ارتقاء سطح درآمدی متخصصان Java Developer در ترکیه، سابقه کاری 5 سال به بالا می باشد:+

تاثیر سابقه کار بر میزان درآمد متخصصان Java Developer در ترکیه

دانش و مهارت کافی: تسلط متخصصان رشته Java Developer به تکنولوژی های برتر این رشته تاثیر فوق العاده زیادی بر روی شانس استخدامشان در شرکت های ترکیه ای خواهد داشت.

از جمله این تکنولوژی های محبوب و پرطرفدار در بین متخصصان Java Developer میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

تکنولوژی های مربوط به رشته Java Developer در ترکیه

بهترین شرکت ها برای استخدام Java Developer در ترکیه کدامند؟

یکی از مزایای کار به عنوان متخصص رشته Java Developer در ترکیه این است که کارجویان در ترکیه شانس کار در شرکت ها و تراست های بین المللی را به دست می آورند. بنابراین علاوه بر گزینه استخدام Java Developer در شرکت های ترکیه ای همچنین گزینه استخدام در شرکت های بین المللی مثل شرکت Huawei، Vodafone، Allianz و غیره نیز در اختیار کارجویان این رشته قرار دارد.

در لیست زیر می توان با برخی از این شرکت های معروف در ترکیه و سطح درآمدی متخصصان Java Developer در آنها آشنا شد:

شرکتسطح درآمد ماهیانه Java Developer ها به لیر
IsbankTRY266000 الی TRY286000 (در سال)
VodafonTRY19000 الی TRY20000
Garanti TechnologyTRY15000 الی TRY16000
Huawei TechnologiesTRY17000 الی TRY 23000
TurkcellTRY11000 الی TRY 20000

بهترین شرکت ها برای استخدام Java Developer در ترکیه

نحوه کاریابی و استخدام Java Developer در ترکیه

همان طوری که ملاحظه شد، رشته Java Developer در کشور ترکیه جزء رشته های آینده دار و پر درآمدی است. و از همین رو نیز خیلی از فارغ التحصیلان رشته های کامپیوتر و IT به دنبال کاریابی در این رشته هستند. منتها آنها بایستی بدانند که از شرایط مهم برای جستجوی کار در ترکیه اولا داشتن یک رزومه CV خوب و قابل قبول و دوما تسلط به زبان انگلیسی یا ترکی استانبولی است. در این میان مسلما تسلط به زبان ترکی می تواند یک پوئن مثبتی برایتان تلقی شود.

فلذا با این عقبه آنها می توانند برای کاریابی در ترکیه از روش های زیر استفاده کنند:

نحوه کاریابی و استخدام Java Developer در ترکیه

پس از یافتن یک کار مناسب در رشته Java Developer کارجوی خارجی می تواند درخواست کار خود را همراه با CV و کاور لتر به کارفرمای ترک ارسال کند. ضمنا نگارش این دو مدرک به زبان ترکی نیز شانس استخدام کارجویان را افزایش می دهد. و فقط در صورت ارسال دعوتنامه است که کارجوی خارجی می تواند در جلسه مصاحبه استخدامی و سیر بقیه مراحل استخدامی و کار در ترکیه را ادامه دهد.

ویزا و مجوز کار متخصصان Java Developer در ترکیه

در حقیقت، ویزای کار ترکیه مجوزی برای مهاجرت کاری است تا از این طرق متخصصان و نیروهای کار خارجی مثل متخصصان و مهندسان رشته Java Developer بتوانند در ترکیه کار و زندگی بکنند. منتها اخذ این ویزای ترکیه کمی متفاوت از اخذ ویزاهای دیگر این کشور می باشد. چرا که در اینجا هر دو طرف قضیه یعنی کارمند و کارفرما دخیل هستند. کارفرما می بایست برای درخواست مجوز کار برای کارمند تازه استخدام خود به اداره کار ترکیه MLSS مراجعه کند و کارمند نیز برای اخذ ویزای کاری خود بایستی به سفارت ترکیه برود.

در جدول زیر نیز می توان با مدارک مورد نیاز آنها جهت اخذ ویزا و مجوز کار ترکیه 2024 آشنا شد:

مدارک لازم برای درخواست مجوز کار ترکیهمدارک لازم برای درخواست ویزای کار ترکیه
نامه درخواست مجوز کارفرم درخواست تکمیلی
فرم درخواست پرسنل خارجی2 قطعه عکس پاسپورتی
تاییدیه یا گواهی ثبت شرکت تجاریپاسپورت معتبر
ترازنامه مالی و صورتحساب سود و زیان شرکت برای یک سالگواهی عدم سوء پیشینه صادره از پلیس ایران
وکالت نامه وکیلی که از طرف شرکت مسئول پیگیری امور استخدام کارمند خارجی استجاب آفر یا قرارداد کاری
مدرک تحصیلی یا آکادمیک
بیمه پزشکی
گواهی تمکن مالی مناسب €50 (یورو) برای هر روز
بلیط رزرو شده رفت و برگشت ترکیه

شما عزیزان هر سوالی که درباره اخذ انواع ویزای کشور ترکیه دارید می توانید با مشاورین و کارشناسان مهاجرتی امان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و به پاسخ این سوالات برسید.

سوالات کلیدی در خصوص استخدام Java Developer در ترکیه

با توجه به سوالات مکرر  شما عزیزان در خصوص شرایط استخدام Java Developer در ترکیه، در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از مهمترین سوالات شما در این حوزه پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا استخدام Javd Developer در ترکیه روش ساده ای می باشد؟ استخدام Java Developer در ترکیه به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی به ساده ترین روش ممکن و در کوتاه ترین زمان صورت می گیرد.
  • آیا صاحبان مشاغل برای استخدام Java Developer در ترکیه مجوز اقامت درخواست می کنند؟ تمامی صاحبان مشاغل به ویژه در توسعه وب در ترکیه، از تمامی متقاضیان در این حوزه مجوز اقامت ترکیه را درخواست می کنند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *