ویترین

استعلام مدرک دانشگاه علمی کاربردی

استعلام مدرک دانشگاه علمی کاربردی

استعلام مدرک دانشگاه علمی کاربردی و دریافت تاییدیه تحصیلی برای آندسته از افرادی مهم است که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند. این دسته از متقاضیان به منظور اخذ پذیرش دانشگاهی و نیز دریافت ویزای تحصیلی از سفارتخانه مربوطه حتما و حتما به تاییدیه تحصیلی دانشگاهی و در ادامه ترجمه مدارک تحصیلی خود نیازمند هستند. این گروه از متقاضیان نیز برای اخذ استعلام و دریافت تاییدیه دانشگاهی خود نیازی به حضور فیزیکی در دانشگاه علمی کاربردی نداشته و برای انجام امور فوق بایستی به سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران (portal.saorg.ir) مراجعه نمایند. مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تمامی مدت شبانه روز آماده پاسخگوئی به شما عزیزان و سروران گرامی درخصوص شرایط و نحوه مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای دانشجویی هستند.

اهمیت استعلام مدرک دانشگاه علمی کاربردی

همه ساله تعداد زیادی از دانش آموزان و دانشجویان ایرانی خود را برای ادامه تحصیل و یا کار درخارج از کشور آماده می کنند. طبیعتا آنها برای اخذ ویزای تحصیلی یا ویزای کاری خود نیازمند تهیه یکسری شرایط و مدارک هستند. یکی از مدارک مهم لازم مخصوصا برای پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی ارایه مدارک تحصیلی (مدرک تحصیلی به اضافه ریزنمرات) است و طبق قوانین مهاجرت بین المللی این مدارک قبل از تحویل به دانشگاه خارجی یا سفارتخانه بایستی حتما ترجمه رسمی شود. اما ترجمه رسمی و اخذ مهر وزارتخانه های دادگستری و امور خارجه بدون اخذ تاییدیه مدرک نیز امکان پذیر نیست. بنابراین نقش استعلام مدرک دانشگاه علمی کاربردی و اخذ تاییدیه تحصیلی را می توان در انجام امور زیر مشاهده کرد:

نقش استعلام مدرک دانشگاه علمی کاربردی

چگونگی استعلام مدرک دانشگاه علمی کاربردی

برای استعلام مدرک دانشگاه علمی کاربردی بهترین و آسان ترین روش ممکن مراجعه به سامانه سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران می باشد. وب سایت مذکور که هم اکنون در بین دانشجویان و دانش آموختگان ایرانی معروف شده است وب سایتی است که توسط وزارت علوم راه اندازی شده است و از جمله خدمات ارائه شده در آن می توان به اخذ تاییدیه مدرک تحصیلی دانشگاهی اشاره نمود. ضمنا کلیه دانش آموختگان دانشگاههای ایران (شامل دانشگاههای دولتی، پیام نور و علمی کاربردی) به استثنای دانش آموختگان دانشگاه آزاد و دانشگاه های علوم پزشکی می توانند برای استعلام مدرک آکادمیک خود به این سامانه جامع به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir مراجعه نمایند.

مراحل استعلام مدرک دانشگاه علمی کاربردی

همان طوری که در مطالب فوق هم گفته شد، امکان استعلام مدرک دانشگاه علمی کاربردی از طریق سامانه جامع امور دانشجویی (سجاد) امکان پذیر است. اما متقاضیان گرامی بایستی بدانند که اخذ تاییدیه مدرک دانشگاهی از طریق این سامانه مستلزم طی چندین مرحله متوالی است و ارائه هرگونه اطلاعات ناقص و یا عدم ارائه اطلاعات لازم منجر به ابطال این فرآیند می شود. در یک شمای کلی می توان مراحل استعلام مدرک علمی کاربردی را به صورت زیر نشان داد:

مراحل استعلام مدرک دانشگاه علمی کاربردی

با این شرح اکنون می توان با مراحل مختلف استعلام مدرک دانشگاه علمی کاربردی و اخذ تاییدیه تحصیلی مربوطه آشنا شد. اما آیا از مدارک لازم برای اخذ تاییدیه و کد صحت از طریق سامانه جامع امور دانشجویی (سجاد) اطلاعی دارید؟ عزیزان بایستی بایستی بدانند که اقدامات آنها در سامانه سجاد فقط محدود به ورود به سامانه و یا ثبت اطلاعات شخصی و اخذ کد رهگیری نبوده بلکه در ادامه آنها برای انجام استعلام مدرکشان نیازمند ارائه یکسری مدارک به شرح ذیل می باشند:

مدارکشرایط
کپی مدرک تحصیلیدانشنامه یا گواهی موقت پایان دوره
کپی کارت پایان خدمتمخصوص آقایان
کپی ریزنمرات تحصیلیالبته به تفکیک هر ترم
کپی لیست قبول شدگان سازمان سنجشبا اشاره به نام متقاضی
کپی از کارت دانشجویی

هزینه استعلام مدرک دانشگاه علمی کاربردی

اصولا یکی از مراحل اصلی استعلام مدرک دانشگاه علمی کاربردی پرداخت هزینه تایید مدرک دانشگاهی می باشد. این هزینه حتما بایستی به صورت آنلاین و به شماره حساب اعلام شده در سامانه سجاد واریز شود والا کل فرآیند ابطال می شود. اما بر طبق اعلام خود سایت سازمان امور دانشجویی کشور، هزینه مربوط به تایید انواع مدارک از این قرار می باشد:

  • هزینه مربوط به تایید مدرک دانشنامه: 23000 تومان
  • هزینه مربوط به تایید کارنامه تحصیلی: 17000 تومان
  • هزینه مربوط به تایید گواهینامه رتبه ممتازی: 6000 تومان

امیدواریم اطلاعات ارائه شده در قالب این مقاله راهنمای خوبی برای متقاضیان اخذ تاییدیه مدارک تحصیلی دانشگاهی مخصوصا برای فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی باشد. شما عزیزان برای صرفه جویی در زمان و هزینه خود می توانید اخذ تاییدیه و ترجمه رسمی مدارک خود را از طریق مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت انجام داده و از مشاوره های کاملا تخصصی این موسسه بهره مند شوید. همچنین می توانید اطلاعات دقیق و کاملی را از طریق این موسسه پیرامون دریافت انواع ویزای تحصیلی مثل ویزای تحصیلی دانمارک یا ویزای تحصیلی سوئد 2021 دریافت کنید.

هزینه استعلام مدرک دانشگاه علمی کاربردی

سوالات مهم درباب استعلام مدرک دانشگاه علمی کاربردی

برخی از دانش آموختگان عزیز دانشگاه علمی کاربردی سوالاتی را در این باب مطرح می کنند که حالا با هم به مرور آنها می پردازیم:

  • آیا مدرک دانشگاه علمی کاربردی جهت ادامه تحصیل در خارج از کشور معتبر است؟ بله، مدرک دانشگاه علمی کاربردی نیز همانند سایر دانشگاه های داخل ایران مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و از مهر این وزارتخانه برخوردار است.
  • آیا در صورت واردسازی اشتباهی اطلاعات کل فرآیند ثبت نام در سامانه سجاد باطل می شود؟ خیر، امکان ویزایش مجدد اطلاعات از طریق گزینه ویزایش پروفایل برای متقاضیان در این سامانه فراهم است.
  • در کل تایید مدرک دانشگاه علمی کاربردی چقدر زمان می برد؟ 1 الی نهایتا 2 هفته پس از ثبت نام
  • هزینه تایید مدرک دانشگاه علمی کاربردی در سامانه سجاد چقدر است؟ هزینه برای اخذ تاییدیه دانشنامه در حدود 23000 تومان و برای دریافت تایید ریزنمرات در حدود 17000 تومان اعلام شده است.
  • آیا اخذ تاییدیه مدرک برای انجام ترجمه رسمی مدارک الزامی است؟ بله این کار برای ترجمه رسمی مدارک ضروری است.
  • آیا اخذ تاییدیه از سامانه سجاد بدون مهر وزارت علوم مورد تایید است؟ بله این مدرک بدون مهر وزارت علوم نیز ارزش ترجمه دارد. چرا که اصلا خود سامانه سجاد متعلق به وزارت علوم می باشد.
1.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *