ویترین

استعلام مدرک دانشگاه پیام نور

استعلام مدرک دانشگاه پیام نور

برای استعلام مدرک دانشگاه پیام نور و اخذ تاییدیه تحصیلی متقاضیان باید بصورت آنلاین اقدام نموده و اطلاعات لازم برای تکمیل فرم را آماده کنند. تقریبا از سال 1399 تمامی استعلام های تحصیلی به صورت آنلاین انجام شده و این کار از طریق مراجعه به دو سایت estelsam.msrt.ir و یا portal.saorg.ir تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران انجام می شود. ما در این مقاله به تشریح مراحل استعلام و اخذ تاییدیه تحصیلی دانشگاه پیام نور از طریق هر دو سامانه فوق الذکر می پردازیم.

  • نحوه استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه پیام نور چگونه است؟
  • استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه پیام نور با کد ملی به چه صورت انجام میشود؟
  • تاییدیه تحصیلی دانشگاه پیام نور چیست؟
  • پیگیری مدرک تحصیلی دانشگاه پیام نور به چه صورت انجام می شود؟

عزیزان در جریان باشند که کلیه امور مربوط به استعلام و اخذ تاییدیه مدارک تحصیلی (یپلم و دانشگاهی) به آسانی و به سرعت توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز برای هموطنان انجام می شود.

استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه پیام نور

یکی از دانشگاه های ایران که هرساله تعداد بسیار زیادی دانشجو می پذیرد. دانشگاه پیام نور است. دانشگاه پیام نور از تمامی رشته ها و در تمامی مقاطع دانشجو می پذیرد. لذا دانش آموختگان این دانشگاه در صورتی که در صدد مهاجرت تحصیلی به دیگر کشورهای جهان برآیند لازم است تا مدارک تحصیلی خود را همراه داشته باشند. به همین امر می بایست جهت استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه پیام نور اقدام نمایند. استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه پیام نور هم اکنون از طریق سایت استعلام ممکن است.

استعلام مدرک دانشگاه پیام نور یک روند برای تایید و اخذ کد پیگیری مدرک تحصیلی دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه پیام نور است. استعلام مدرک دانشگاه پیام نور از طریق سایت استعلام امکان پذیر است. متقاضی جهت استعلام مدرک تحصیلی خود در هر مقطعی که باشد باید مشخصات شماره ملی و شماره دانشجویی خود را وارد کند تا تاییدیه تحصیلی خود را اخذ کند. دانشجویان فارغ التحصیل جهت مهاجرت و اخذ مدارک تحصیلی خود ترجمه آن ها باید جهت استعلام مدرک دانشگاه پیام نور اقدام کنند.

تاییدیه تحصیلی کارشناسی دانشگاه پیام نور

تاییدیه تحصیلی کارشناسی دانشگاه پیام نور برای دانشجویانی که می خواهند جهت تحصیل و کار به دیگر کشورها مهاجرت کنند مورد نیاز است. برای تکمیل رزومه و اخذ پذیرش و ویزا یکی ازمدارک مهم ارائه سوابق تحصیلی و ریز نمرات و مدارک تحصیلی معتبر است. برای نشان دادن معتبر بودن یک مدرک باید از تاییدیه تحصیلی استفاده کنید. اخذ تاییدیه تحصیلی کارشناسی دانشگاه پیام نور برای دانشجویان فارغ التحصیل شامل مراحل ساده ای است و که زمان بر نیز نیست.

ضرورت استعلام مدرک دانشگاه پیام نور چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آید که اصلا چه نیازی به استعلام مدرک دانشگاهی است؟ اصولا استعلام مدرک دانشگاه پیام نور و در ادامه اخذ تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند یک امر حیاتی تلقی می شود. چرا که متقاضیان با اخذ تایید مدرک دانشگاهی و در ادامه دریافت کد صحت می توانند دو کار مهم زیر را انجام دهند:

اقدامات مربوط به اخذ تایید مدرک دانشگاهی

بنابراین استعلام مدرک دانشگاه پیام نور و در ادامه اخذ کد صحت جزء امورات اولیه و از کارهای ضروری برای انجام ترجمه رسمی مدارک و ریزنمرات تحصیلی به شمار می رود. بدون انجام این مرحله نیز انجام ترجمه رسمی، درخواست پذیرش و نیز امکان دریافت ویزای تحصیلی (مثل ویزای تحصیلی آلمان یا ویزای تحصیل در فرانسه و غیره) برای متقاضیان منتفی است. اما خود استعلام مدرک شرایط و ضوابطی دارد که ما در ادامه همین مقاله به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

ضرورت استعلام مدرک دانشگاه پیام نور

نحوه استعلام مدرک دانشگاه پیام نور

تقریبا یکی دو سالی است که متقاضیان برای انجام استعلام مدارک تحصیلی دانشگاهی خود به دانشگاه محل تحصیل و یا اداره پست مراجعه نمی کنند. چرا که مطابق اعلام سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران کلیه دانش آموختگان کشورمان اعم از دانش آموختگان دانشگاههای دولتی و غیردولتی جهت اخذ تاییدیه مدارک تحصیلی خود میتوانند از طریق سامانه ای موسوم به سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) و یا سامانه استعلام وزارت علوم بهره گیرند. پس آنها برای انجام سه کار مهم زیر می توانند به وب سایت سجاد به نشانی portal.saorg.ir و یا وب سایت استعلام مدارک دانشگاهی وزارت علوم به نشانی estelsam.msrt.ir مراجعه نموده و مراحل بعدی کار خود را پیگیری کنند:

نحوه استعلام مدرک دانشگاه پیام نور

نهایتا آنها پس از نهایی شدن تایید مدرک تحصیلی دانشگاهی خود و اخذ کد صحت از سامانه سجاد می توانند با در دست داشتن اصل مدارک آکادمیک (دانشنامه+ ریزنمرات تحصیلی) خود به دارالترجمه رسمی مراجعه کرده و نسبت به ترجمه مدارکشان اقدام نمایند.

مراحل استعلام مدرک دانشگاه پیام نور در سامانه سجاد

حالا که با ضرورت و نیز نحوه استعلام مدرک دانشگاه پیام نور آشنا شدید بهتر است در ادامه از مراحل این کار نیز مطلع شوید. مراحل انجام استعلام مدرک دانشگاه پیام نور از طریق سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) و نیز بسیار ساده و راحت است. ابتداء باید بدانید که سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) توسط وزارت علوم با هدف انجام اموری مثل ساماندهی امور دانش آموختگان، آزادسازی و ارزشیابی مدرک دانش آموختگان دانشگاهی، برگزاری آزمون زبان انگلیسی MSRT و غیره راه اندازی شده است. اما مراحل ورود و ثبت نام در سامانه سجاد برای استعلام مدرک دانشگاه پیام نور از قرار ذیل می باشد:

  • مرحله1: ورود به این سامانه به نشانی saorg.ir
  • مرحله 2: ساخت اکانت یا حساب کاربری شخصی و اخذ یوزر و پسورد معتبر
  • مرحله 3: کلیک بر روی گزینه سربرگ خدمات در بالای پیج و انتخاب تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی داخل کشور جهت ترجمه رسمی
  • مرحله 4: مطالعه قوانین و مقررات سایت و کلیک بر روی گزینه با قوانین گفته شده موافقم!
  • مرحله 5: تعیین مقطع تحصیلی جهت تایید
  • مرحله 6: تکمیل فرم اطلاعات تکمیلی و آپلود اسکن مدارک
  • مرحله 7: واریز هزینه تایید مدرک تحصیلی دانشگاهی
  • مرحله 8: تایید نهایی مدرک

در زیر نمونه پیج مربوط به سامانه سجاد وزارت علوم را مشاهده می کنید:

نمونه پیج مربوط به سامانه سجاد وزارت علوم

استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه پیام نور با کد ملی

برای اینکه بتوانید تمام مدارک تحصیلی خود را برای مهاجرت تحصیلی ترجمه و معادل سازی کنید، بررسی استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه پیام نور با کد ملی یکی از دغدغه های شما محسوب می شود. برای این منظور لازم است شما به سامانه سجاد مراجعه کنید و با ورود به سامانه و ارائه کد ملی و مشخصات جهت دریافت مدرک تحصیلی دانشگاه پیام نور اقدام نمایید.

تاییدیه تحصیلی دانشگاه پیام نور

برای مهاجرت تحصیلی و گاها مهاجرت کاری به کشورهای اروپایی و غیراروپایی لازم است تا مدارک تحصیلی خود را ترجمه و معادل سازی کنید. لذا باید ابتدا تاییدیه تحصیلی دانشگاه پیام نور را اخذ کنید. بدین منظور باید وارد سایت و یا سامانه استعلام شوید و کد ملی و مشخصات خود را وارد نمایید. سپس با دریافت کد پیگیری می توانید به تاییدیه تحصیلی دست یابید.

استعلام مدرک پیام نور

استعلام مدرک پیام نور برای متقاضیان و دانشجویانی که می خواهند مقدمات مهاجرت تحصیلی خود را آغاز کنند یک سوال است. در واقع دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند به مارد و چالش های مختلفی فکر می کنند که یکی از آن ها معادل سازی و ترجمه مدارک تحصیلی جهت اخذ پذیرش و اخذ ویزا است. بدین منظور دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه پیام نور باید جهت استعلام مدرک پیام نور اقدام کنند و با مراجعه به سایت مربوطه و وارد کردن مشخصات و طی کردن مراحل به کد پیگیری و استعلان مدرک پیام نور دست یابند.

مراحل استعلام مدرک دانشگاه پیام نور در سامانه استعلام

اما گزینه دوم برای استعلام مدرک داشگاه پیام نور بهره گیری از سامانه استعلام دانشگاهی وزارت علوم به نشانی estelsam.msrt.ir می باشد. این شیوه نیز روش راحتی برای اخذ تاییدیه مدرک دانشگاهی است. به شرط اینکه شما کلیه مراحل آنلاین را گام به گام و دقیق بردارید. این مراحل برای اخذ استعلام مدرک دانشگاه پیام نور از قرار ذیل می باشد:

  • مراجعه به وب سایت فوق الذکر
  • ورود اطلاعات مورد نیاز (مثل نام، نام خانوادگی، نام پدر و غیره)
  • دریافت کد رهگیری
  • نمایش مدرک تحصیلی

در کل همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، فرآیند استعلام از وب سایت وزارت علوم شامل سه مرحله اصلی به صورت زیر می باشد:

فرآیند استعلام از وب سایت وزارت علوم

هموطنان عزیز در جریان باشند که کلیه امور مربوط به اخذ تاییدیه مدرک تحصیلی و نیز ترجمه رسمی مدارک دانشگاهی (دانشنامه و نیز ریزنمرات تحصیلی) توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هزینه پایین و در مدت زمان کوتاهی انجام می شود. شما عزیزان می توانید فقط از طریق یک تماس تلفنی از خدمات این موسسه بهره مند شوید. باید در نظر داشت که برای کار در آلمان یا سایر کشورهای جهان نیز، دریافت استعلام مدرک از اهمیت بالایی برخوردار است.

سوالات مکرر درباب استعلام مدرک دانشگاه پیام نور

سوالات مهمی در باب استعلام مدرک وجود دارد که ما در زیر به برخی از آنها پاسخ می دهیم:

  • دانش آموختگان دانشگاه پیام نور چگونه می توانند تاییدیه مدرک خود را اخذ کنند؟ این دسته از متقاضیان نیازی به حضور در دانشگاه مربوطه ندارند و برای اخذ تاییدیه دانشگاهی خود می توانند به وب سایت سجاد به نشانی saorg.ir و یا وب سایت استعلام مدارک دانشگاهی وزارت علوم به نشانی estelsam.msrt.ir مراجعه نمایند.
  • مرحله پس از اخذ تاییدیه مدرک دانشگاه پیام نور چیست؟ پس از دریافت این تاییدیه متقاضیان می توانند مدارک خود را در دارالترجمه رسمی ترجمه کرده و در ادامه با مراجعه به قوه قضائیه و وزارت خارجه نیز مهر تایید این دو نهاد را نیز اخذ کنند.
  • آیا اخذ تاییدیه برای انجام ترجمه رسمی الزامی است؟ بله، بدون اخذ تاییدیه و کد صحت امکان ترجمه رسمی مدارک متقاضیان تحصیل در خارج از کشور وجود ندارد.
  • هزینه اخذ تاییدیه مدرک دانشگاه پیام نور چقدر می باشد؟ طبق اعلام سازمان امور دانشجویی هزینه تایید دانشنامه حدود 230000 ریال، تایید ریز نمرات در حدود 170000 ریال می باشد.
امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “استعلام مدرک دانشگاه پیام نور

  1. امید انصاری کیا گفت:

    سلام.لطفا راهنمایی بفرمایین
    استعلام مدرک دانشگاه پیام نور (تاییدیه تحصیلی) از طریق کد کیوآر گوشه ی مدرک کافی ست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای چه اقدامی به استعلام نیاز دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *