ویزای کاری

اسپانسر ایالتی استرالیا

اسپانسر ایالتی استرالیا

در راستای اخذ ویزای کار افراد می توانند با داشتن اسپانسر ایالتی استرالیا شانس خود را برای مهاجرت به استرالیا از بهترین طریق افزایش دهند. اخذ ویزاهای کاری استرالیا برای هر مهاجری که به دنبال درآمد مطلوب و تجربه زندگی با کیفیت و استانداردهای بالا و خیلی مزایای دیگر هستند، بهترین اتفاق ممکن در امر مهاجرتی است. کشور استرالیا هر ساله بر اساس نیاز ایالت ها لیست مشاغل مورد نیاز خود را اعلام می دارند.

  • در حال حاضر کدامیک از ویراهای کاری استرالیا را می توان با کمک اسپانسر ایالتی انجام داد؟
  • حداقل امتیاز مورد نیاز برای اخذ ویزاهای کاری چیست و داشتن اسپانسر چند امتیاز دارد؟

از آنجایی که اخذ ویزاهای کاری استرالیا در چهارچوب قوانین اداره مهاجرت این کشور صورت می پذیرد شما نیاز به این خواهید داشت تا شخصی متخصص در این زمینه به شما مشاوره و راهنمایی دهند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمات مشاوره به شما عزیزان هستند.

شرایط کار در استرالیا 2023

استرالیا Australia هم به سبب شرایط کاری ایده آل و هم به علت صدور انواع ویزاهای کاری همواره مورد توجه کارگران خارجی است. کشوری که نرخ بیکاری آن پایین تر از اغلب کشورهای اروپایی است. همان طوری که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود، نرخ بیکاری استرالیا در ژانویه سال 2023 در حدود 3.7% بوده است که پایین تر از کشورهایی مثل آلمان، فرانسه و ایتالیاست:

مقایسه نرخ بیکاری در آلمان، فرانسه و ایتالیا

از طرف دیگر سطح درآمدی در استرالیا به مراتب  بالاتر از سطح درآمدی در کشورهای اروپایی است. چرا که در حال حاضر متوسط درآمد خالص ماهیانه هر کارگر ساده ای در این کشور چیزی در حدود AUD5750 (دلار استرالیا) معادل €3566 (یورو) می باشد. سطح درآمدی که بالاتر از درآمد در کشورهایی نظیر آلمان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیاست. نکته مهم و حائز اهمیت اینکه همین سطح درآمدی نه تنها کفاف هزینه زندگی در این کشور را می کند بلکه برای کارگران خارجی در کشور استرالیا این امکان را فراهم می کند که ماهیانه پس انداز هم داشته باشند.

این به وضوح نشانگر  وجود تعادل کار و زندگی مناسبی در کشور استرالیاست:

مقایسه دخل و خرج و پس انداز در استرالیا

روش های کاریابی و یافتن اسپانسر ایالتی استرالیا

مقدمه و پیش شرط اصلی برای درخواست هر نوع ویزای کاری ایتالیا این است که فرد کارجو از قبل اسپانسری را برای خود پیدا بکند. برای همین به کارجویان خارجی توصیه می شود که قبل از هر اقدامی جهت جستجوی کار در استرالیا ابتداء به تنظیم رزومه (CV) خود بپردازند. سپس با بهره گیری از یکی از شیوه های کاریابی زیر به یافتن اسپانسر ایالتی در کشور استرالیا بپردازند:

روش های کاریابی و یافتن اسپانسر ایالتی استرالیا

مزایای اسپانسر ایالتی استرالیا در 2023

افرادی که تمایل دارند در سال 2023 به استرالیا مهاجرت نمائید و امتیازات لازم را کسب نمی کنید، اسپانسر ایالتی استرالیا را لازم دارند و همچنین اگر تمایل دارند روش مهاجرتی skill worker باشد، در صورتی که امتیازها را برای اخذ ویزای کاری به استرالیا به حد معقول نرسیده و در پی اخذ امتیاز بیشتر هستند، می توانند برای ارتقای امتیازات خود به اسپانسر ایالتی فکر کنند.

عنوان اسپانسر ایالتی استرالیا برای افرادی که پشت درهای بسته استرالیا ماندند و با تلاش و ممارست زیاد هنوز امتیاز مناسب را اخذ نکرده اند حکم نمره برنده را دارد. حمایت از طرف دولت استرالیا یا اسپانسر ایالتی بهترین موقعیت و فرصت برای افرادی است که ویزای کاری استرالیا را نمی توانند اخذ بکنند. ایالتی که نیازمند نیروی کاری باشد لیست رشته هایی که احتیاج دارد را اعلام می کند و نیروهای کاری خود را اگر چه نمره کافی و وافی نداشته باشد از طریق اداره مهاجرت درخواست می کند و متقاضی نیروی آن ها می شود. با اینکه نمره معقول را برای ورود به استرالیا و اخذ ویزای کار استرالیا ندارند از طرف دولت استرالیا مورد حمایت قرار می گیرند.

ویزای نیروی متخصص در استرالیا

مرسوم ترین راه ورود به استرالیا از طریق ویزای تخصص و مهاجرت کاری می باشد. شاید بپرسید چه ابزارهایی را باید برای اخذ ویزای کاری استرالیا فراهم کنیم. امتیازهای افراد برای اخذ ویزای کاری استرالیا مربوط به نمره زبان است که حتما باید نمره بالای 7 داشته باشند. همچنین به میزان سابقه کاری که مرتبط با رشته تحصیلی باشد و همچنین سن مناسب برای نیروی کار که کشور استرالیا به آن احتیاج دارد، مورد توجه قرار می گیرد. در واقع رشته تخصصی و تحصیلی آن باید جزء رشته هایی باشد که در لیست مشاغل مورد نیاز آن دولت یا ایالت خاص باشد.

انواع ویزای کاری و اسپانسر ایالتی استرالیا

کشور استرالیا در قالب 3 طرح از سراسر دنیا اقدام به جذب نیروی کاری می نماید. اولین ویزای کار استرالیا با نمره ساب کلاس 189 که جایگزین ویزاهای قدیمی 175 و 885 است. در این نوع تایپ ویزا فرد متقاضی از سمت کارفرما و یا خویشاوند خود در استرالیا مورد حمایت قرار می گیرد. در این نوع تایپ ویزا افراد به صورت مستقل اقدام می کنند و امکان بردن همراه هم برای وی مقدور است و درخواست خود را به اداره مهاجرت استرالیا ارسال می کنند. بعد از اینکه شرایط بررسی شد می توان برای اخذ این ویزا اقدام نمود.

دومین تایپ ویزا با ساب کلاس 190 می باشد. این ویزا از طرف استانی از استان های استرالیا به افراد تعلق می گیرد و این امکان برای افراد وجود دارد که به هر کدام از استان های استرالیا که می خواهند بروند. این افراد باید تعهد بدهند که حداقل 2 سال در ایالتی که آنها را پذیرفته سکونت داشته باشند. موضوع مقاله ما هم در خصوص این تایپ ویزا است که ایالتی از استرالیا شما را پذیرا می باشد گرچه نمره کافی را ندارید و اصطلاحا اسپانسر ایالتی استرالیا هستند. در نهایت نوبت می رسد به طرح 3 ورود به استرالیا که از طریق خویشاوندان خود وارد می شوند و در این صورت باید در ایالتی که خویشاوندشان سکونت دارند ورود کنند و مدت معقولی هم زندگی و یا حتی کار بکنند.

امتیازات مورد نیاز برای استرالیا

غالبا برای مهاجرت به استرالیا افراد باید حداقل امتیازهایی را اخذ نمائید تا برای مهاجرت به استرالیا منتخب شوند. گاهی اتفاق می افتد که برای ورود به این کشور از طریق سیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری استرالیا، امتیازهای متقاضیان به حد معقول نمی رسد. اسپانسر ایالتی به آن معناست که ایالتی در استرالیا متقاضی می باشد و از اداره مهاجرت تقاضای کار را می کند و اینکه افراد امتیازهای کافی و وافی را نداشته باشند. البته اگر ایالتی این چنین حمایت می کند توقع دارد، افراد حداقل 2 سال در این ایالت زندگی کنید و از این 2 سال حداقل یک سال را در آن ایالت که اسپانسر فرد شده کار نمائید.

اخذ اسپانسر ایالتی استرالیا

اخذ اسپانسر ایالتی استرالیا

شاید اجبار حضور افراد در ایالتی که اسپانسر شده نامعقول به نظر بیاد ولی از نظر ما اسپانسر ایالتی در قبال حمایتی که از فردی می نماید و رمز ورودی که به افراد می دهد منطقی است که از نیروی کار حداقل برای یک سال در ایالت خودش استفاده بکند. شاید سوال شما این باشد که چگونه می توانیم اسپانسر ایالتی را از آن خود بکنیم، اول اینکه ایالتی که شما اقدام می نمائید نیاز مبرم به نیروی کاری شما داشته باشد.

شاید آن ایالت مذکور نیاز به نیروی کاری یا رشته تخصصی شما نداشته باشد در این صورت است که اداره مهاجرت استرالیا به شما یک ویزای موقت 3 ساله می دهد که کافی است از این 3 سال اقامت موقت، یک سال در ایالت مذکور کار بکنید و 2 سال هم زندگی بکنید تا اقامت دائم استرالیا را اخذ نمایید.

قوانین اخذ اسپانسر ایالتی استرالیا

دقت نمائید در طی پروسه و اقدام برای ویزای کاری استرالیا برای ایالت خاص ممکن است تغییر و تحول صورت گیرد و رشته هایی که جزء Positive list هستند در آینده جزء رشته های مورد نیاز نباشند، پس تسریع در روند مهاجرتی خود داشته باشید. افرادی که در روند مهاجرت کاری خود به استرالیا کمبود امتیاز داشته باشند اسپانسر ایالتی برای وی حداقل 5 نمره در برخی اوقات 10 نمره کمبود را جبران می کند. همانطوری که می دانید سیستم skill worker استرالیا pbs است یعنی point base system می گویند. افراد به عنوان فرد واجد شرایط باید امتیازهایی اخذ نمائید که این امتیاز بندی در کشور استرالیا متفاوت است.

مزایای پیدا کردن اسپانسر ایالتی در استرالیا

چه کسانی که از ابتدا می خواهند ویزای کاری استرالیا را اخذ کنند چه افرادی که ابتدائا با اخذ ویزای تحصیلی یا ویزای کاری مخصوص تعطیلات استرالیا که کوتاه مدت است، به این کشور رفته اند، می توانند اسپانسر پیدا کنند. اسپانسر در استرالیا هم می تواند به صورت اسپانسر ایالتی باشد هم کارفرمایی مشخص می تواند با پیشنهاد دادن قرارداد کاری، اسپانسر فرد گردد. منتهی برای اخذ اسپانسر ضروری است فرد مدرک تحصیلی و سابقه کاری مرتبطی با آن داشته باشد و آن حوزه تحصیلی و کاری جزو مواردی قرار بگیرد که استرالیا به عنوان لیست مشاغل مورد نیاز اعلام کرده است. از آن جمله می توان به پرستار، معلم متوسطه، نجار و غیره اشاره نمود.

اسپانسرهای ایالتی خدمات از قبل تعیین شده و برنامه ریزی شده به افرادی که وارد کشور می شود ارائه می دهد، چون در قبال حمایتی که از افراد کرده توقع دارد از نیروی کار استفاده کند و در پیشرفت اقتصاد و جامعه افراد را دخیل بداند. این حمایت های دولتی به قدری قابل توجه و مناسب است که حتی شامل ثبت نام کلاس زبان و همراه های وی، پیدا کردن محل زندگی و بسیاری از خدمات های شهروندی می شود. فردی که از طریق اسپانسر ایالتی رمز ورود به استرالیا را پیدا می کند آن ایالت میزان مبلغ و دارایی را از فرد جویا می شوند تا میزان انگیزه فرد را برای ورود به ایالت بسنجند.

حداکثر امتیازات ویزای کاری استرالیا

حداکثر امتیازات ویزای کاری استرالیا بدین صورت است.

مواردمیزان امتیاز
25 الی 32 سالبیشترین امتیاز 30
حداقل نمره 8 در هر مهارت امتحان IELTS/ OTE Aبیشترین امتیاز 20
تحصیلات در مقطع دکترابیشترین امتیاز 20
تحصیلات در استرالیا حداقل 2 سالبیشترین امتیاز 5
سابقه کاری خارج از استرالیا 8 الی 10 سالبیشترین امتیاز 15
سابقه کاری داخل استرالیا 8 الی 10 سال گذشتهبیشترین امتیاز 20
موارد دیگربیشترین امتیاز 20
اسپانسر ایالتیبیشترین امتیاز 5
اسپانسر منطقه ایبیشترین امتیاز 10

سیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا به شما این امکان را می دهد که امتیازات خود را برای اخذ ویزای کاری استرالیا بسنجید و در صورت احراز شرایط ویزای کار کشور استرالیا می توانید اقامت این کشور را دریافت نمائید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه و انتخاب بهترین روش مهاجرت به این کشور با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

سوالات متداول در خصوص اسپانسر ایالتی استرالیا

متقاضیان در خصوص اسپانسر ایالتی استرالیا سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  • اسپانسر ایالتی استرالیا چه ساز و کاری دارد؟ ایالتی که نیازمند نیروی کاری باشد لیست رشته هایی که احتیاج دارد را اعلام می کند و نیروهای کاری خود را اگر چه نمره کافی و وافی نداشته باشد از طریق اداره مهاجرت درخواست می کند و متقاضی نیروی آن ها می شود. با اینکه نمره معقول را برای ورود به استرالیا و اخذ ویزای کار استرالیا ندارند از طرف دولت استرالیا مورد حمایت قرار می گیرند.
  • ویزای نیروی متخصص در استرالیا مستلزم چه نمره زبانی است؟ امتیازهای افراد برای اخذ ویزای کاری استرالیا مربوط به نمره زبان است که حتما باید نمره بالای 6.5 یا 7 داشته باشند.
  • انواع ویزای کاری و اسپانسر ایالتی استرالیا کدامند؟ اولین ویزای کار استرالیا با نمره ساب کلاس 189 که جایگزین ویزاهای قدیمی 175 و 885 است. دومین تایپ ویزا با ساب کلاس 190 می باشد.
  • اخذ اسپانسر ایالتی چه محدودیت هایی را برای فرد ایجاد می کند؟ اسپانسر ایالتی در قبال حمایتی که از فردی می نماید و رمز ورودی که به افراد میدهد منطقی است که از نیروی کار حداقل برای یک سال در ایالت خودش استفاده بکند.
  • اسپانسر ایالتی استرالیا مناسب چه افرادی است؟ افرادی که در روند مهاجرت کاری خود به استرالیا، کمبود امتیاز داشته باشند، اسپانسر ایالتی برای وی حداقل 5 نمره در برخی اوقات 10 نمره کمبود را جبران می کند.
5/5 - (17 امتیاز)

23 دیدگاه برای “اسپانسر ایالتی استرالیا

  1. R گفت:

    سلام وقت بخیر
    من اگر یک دوست در استرالیا داشته باشم، ایشون می تونن اسپانسر من بشن؟یا حتما باید ایشون کارفرما باشند، تا بتونن اسپانسر من بشن؟

    1. داوری گفت:

      سلم
      خیر این امکان برای ایشون وجود نداره

  2. نفیسه گفت:

    سلام چجوری باید اسپانسر پیدا کنیم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اسپانسر در مورد برخی ویزاهای ساب کلاس وجود داره لطفا برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  3. سعیده گفت:

    سن رو زدین25-30یعنی اگر جوانتر هستیم امتیازی نمیگیریم؟

    1. داوری گفت:

      18 تا 25 سال 25 امتیاز داره

  4. روح اله یوسفی گفت:

    اطلاعات عالی بود

    1. داوری گفت:

      خواهش میکنم دوست عزیز

  5. ترانه گفت:

    خیلی اطلاعات من در مورد اسپانسر پایین بود مرسی از مقاله عالیتون

  6. مهسا شهبازی گفت:

    عالی بود
    مرسی

  7. لیدا بهرامی گفت:

    اگر اسپانسر داشته باشیم راحت میشه ویزا گرفت

  8. حامد گفت:

    مهاجرت از طریق نیروی ماهر و متخصص چقدر طول میکشه

    1. داوری گفت:

      سلام بستگی به کیس شما و رزومه و سابقه کاری شما داره
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  9. صبا صابری گفت:

    سلام و خسته نباشید

    لطفا شرایط اقامت دائم در کشور استرالیا توضیح بدید.
    خیلی سپاس گذارم بابت سایت به روزتون

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج رو مطالعه نمایید

  10. خسروى گفت:

    مقاله ى بسيار علمى و خوبى بود سپاس گزارم

  11. بیژن مرتضوی گفت:

    فکر کنم زندگی توی غیر از شهرهای بزرگ، سخت باشه ولی خب می ارزه

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله استرالیاا از بهترین کشورهای دتیاست

  12. ali ram گفت:

    بابت مطلب پربارتون تشکر میکنم میخواستم بدونم که کشور های دیگه هم دارای اسپانسر میباشند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      مخصوص کشور استرالیا است اما کانادا هم امتیاز ویژه ای داره

  13. hiva گفت:

    aya baraye mohajerat b in keshvar sarmaye gozaaari rahe hale khoobi hast?

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله لطفا مقاله سرمایه گذاری در استرالیا رو مطالعه نمایید

  14. دامون گفت:

    مثل همیشه عالی و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *