ویترین

اعزام دانشجو به آلبانی

اعزام دانشجو به آلبانی

اعزام دانشجو به آلبانی یک پروسه مهاجرتی است که باید برای علاقمندان به این کشور از درجه اهمیت بالایی برخوردار باشد. آلبانی کشوری در جنوب شرقی اروپا با کوزوو، مقدونیه، یونان و مونته نگرو به عنوان همسایگان و ساحلی در امتداد دریاهای آدریاتیک و ایونی است. آلبانی به خاطر سواحل زیبای خود با سواحل بکر در امتداد دریای ایونی شناخته شده است که لقب ریویرا آلبانی را به خود اختصاص داده است. زیبایی آلبانی باعث می شود که این منطقه در بین گردشگران محبوبیت بیشتری پیدا کند و مردم به تعداد زیادی از آن بازدید کنند و آن را به عنوان یکی از برترین مقاصد سفر در جهان تبدیل کنند. تحصیلات نیز در آلبانی از ارزش بالایی برخوردار است و نزدیک به 99% از جمعیت این کشور باسواد هستند، که آن را به یکی از بالاترین ها در جهان تبدیل می کند.

این کشور دارای تاریخ غنی است و در یکی از متنوع ترین مناطق جهان قرار دارد و شایان ذکر است که آلبانی مکان امنی برای سفر است و به همین دلیل برخی از دانشجویان در کالج ها و دانشگاه های اینجا تحصیل کرده اند. با این حال، این یک کار معمولی نیست. این کشور در حال حاضر اقتصاد قوی ندارد، اما دارای یک دموکراسی نسبتا قوی و توسعه یافته است. حدود 2.8 میلیون نفر در آلبانی زندگی می کنند که بیش از 421000 نفر از آنها در تیرانا ساکن هستند. در این نوشتار، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کاملی از شرایط اعزام دانشجو جمع آوری کرده اند که می تواند راهنمایی عالی برای دانشجویانی باشد که به فکر تحصیل در آلبانی هستند.

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به آلبانی

آلبانی سیستم آموزشی خوبی دارد، اما لزوماً یکی از قوی ترین در اروپا نیست. به عنوان مثال، قبل از روی کار آمدن دولت فعلی، نرخ باسوادی کشور تنها 85% بود. در طول جنگ جهانی دوم، مدارس زیادی در آلبانی آماده پذیرش دانش آموزان نبودن. با این حال، همه چیز تغییر کرده است و نرخ باسوادی کشور امروز 98.14% است که یکی از بالاترین ها در منطقه است. دانشگاه تریانا قدیمی ترین دانشگاه آلبانی می باشد و در سال 1957 تاسیس شد.

در نمودار زیر به نرخ باسوادی آلبانی اشاره شده است:

نرخ باسوادی در آلبانی

در آلبانی، دانش آموزان قبل از اینکه به مدت 9 سال وارد آموزش ابتدایی شوند تا 4 سال را در پیش دبستانی سپری می کنند. از آنجا، دانش آموزان یا در مدرسه متوسطه عادی به مدت 3 سال یا در یک مدرسه حرفه ای بین 2 تا 5 سال ثبت نام می کنند. آموزش عالی 4 سال تحصیل در مقطع کارشناسی و همچنین 1.5 تا 2 سال دیگر برای مدرک کارشناسی ارشد فراهم می کند. تحصیل در مقطع دکتری این امر را دنبال می کند و می تواند تا 3 سال تحصیلی اضافی طول بکشد. دانشجویان آلبانی معمولا روی ریاضیات، علوم و علوم انسانی تمرکز می کنند و در این کشور تعداد دانشگاه ها اعم از خصوصی و دولتی نیز در طول سال ها افزایش یافته است. برخی زمینه های جدیدی از مطالعه متمرکز را ارائه می دهند.

پروسه اعزام دانشجو به ایتالیا

معرفی دانشگاه های آلبانی

دانشگاه های خصوصی و دولتی که در آلبانی وجود دارند که آماده پذیرش دانشجویان بین المللی می باشند. در واقع، فرصت های متعددی برای شهروندان و همچنین دانشجویان بین المللی وجود دارد تا در آلبانی در رشته های مختلف مشغول به تحصیل شوند.

برخی از دانشگاه های موجود در این کشور به شرح زیر است:

نام دانشگاهسال تاسیس
University of Tirana1975
Polytechnic University of Tirana1991
Agricultural University of Tirana1951
Epoka University2008
European University of Tirana2006
Aleksander Moisiu University of Durres2005
University of New York Tirana2002

برخی از دانشگاه های خصوصی در اینجا شامل مدارس وابسته از سراسر جهان هستند.

این دانشگاه ها عبارتند از:

  • Kristal University
  • American University of Tirana
  • Polis University
  • Marlin Barleti University

در دانشگاه های آلبانی، سال تحصیلی به 2 ترم تقسیم می شود و دانش آموزانی که در آموزش عالی ثبت نام می کنند، تفاوت هایی بین مدارس در این زمینه پیدا خواهند کرد. در بیشتر موارد، سال تحصیلی از سپتامبر شروع می شود و در ژوئن به پایان می رسد، که در طول آن بازه زمانی 2 ترم را شامل می شود. محدوده هزینه ها بسیار زیاد است و این به این دلیل است که دولت هزینه های تحصیل را تعیین نمی کند. بلکه خود مدارس این کار را می کنند. به همین دلیل، دانش آموزان طیف گسترده ای از گزینه های قیمت گذاری را در دسترس خواهند یافت. در برخی موارد، هزینه های آموزشی می تواند از 2000€ تا 6000€ (یورو) در سال متغیر باشد.

معرفی بهترین دانشگاه های آلبانی

مهاجرت تحصیلی به آلبانی

دانشجویانی که مایل به تحصیل در آلبانی هستند باید به دنبال ویزای مناسب باشند. شرایط ویزا از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و آلبانی هنوز عضو اتحادیه اروپا نیست، بنابراین سفر آسان به راحتی در دسترس نیست. اتباع برخی کشورها نیازی به ویزا ندارند و بهترین دسترسی به ویزا، تماس با سفارت محلی در کشور محل تحصیل دانشجو است. شرایط اخذ ویزای دانشجویی پایه است و دانش آموزان باید در یک برنامه آموزشی به رسمیت شناخته شده توسط ایالت در یکی از دانشگاه های آنجا پذیرفته شده باشند. علاوه بر این، دانشجویان باید از بیمه درمانی و تمکن مالی برخوردار باشند تا بتوانند در طول اقامت خود زندگی خود را تامین کنند. همچنین مستلزم آن است که دانش آموز سالم باشد و در طول مدت اقامت خود در کشور در مدرسه بماند.

شرایط تحصیل در هلند

دلایل زیادی برای انتخاب آلبانی به عنوان مکان بین المللی برای تحصیل وجود دارد. دانش آموزان برای فرهنگ غنی و نیازهای متنوع اقتصاد به اینجا می آیند. برخی باقی می مانند و کار می کنند، اگرچه سطح بالایی از رقابت برای مشاغل در بسیاری از زمینه ها وجود دارد. دانشجویان بین المللی انواع مطالعات تحقیقاتی را پیدا خواهند کرد، اما بسیاری از آنها می توانند فرصتی را برای دانشجویان فراهم کنند تا بخشی از رشته پزشکی باشند. به طور کلی، این کشور امن است، آموزش مقرون به صرفه ارائه می دهد و هزینه زندگی پایینی دارد. همچنین در مرکز قرار دارد و سفر به اروپا را آسان می کند. برای کسب اطلاعات تکمیلی از شرایط مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به آلبانی، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده یاری و همراهی هموطنان عزیز می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *