ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به ارمنستان

اعزام دانشجو به ارمنستان

تحصیل در کشور ارمنستان و ورود به این کشور فرصت نابی برای دانشجویان ایرانی جهت اخذ پذیرش تحصیلی و اعزام دانشجو به ارمنستان محسوب می شود. دانشجویان ایرانی می توانند از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام به مهاجرت تحصیلی نمایند. چرا که این موسسه با در اختیار داشتن کارنامه درخشان در امر پذیرش تحصیلی و اعزام دانشجو به ارمنستان و سایر کشورهای اروپایی و همکاری با دانشگاه های معروف دنیا به راحتی می تواند پذیرش تحصیلی و اعزام دانشجو به ارمنستان را مهیا نماید.

در حال حاضر، 26 دانشگاه دولتی (که 4 تا از آنها بین المللی هستند) و 33 موسسه آموزش عالی خصوصی در جمهوری ارمنستان فعالیت می کنند و طیف وسیعی از برنامه های آموزشی را به دانشجویان خارجی ارائه می کنند. رشته های بسیار معروف در سیستم علمی و آموزشی ارمنستان فیزیک، ریاضیات، شیمی، میکروبیولوژی، پزشکی، فناوری اطلاعات و مطالعات ارمنی می باشند. فرآیند اعزام دانشجو به ارمنستان شامل چرخه پذیرش تحصیلی ارمنستان، مدارک و شرایط لازم جهت پذیرش ارمنستان، معرفی دانشگاه های برتر ارمنستان، رتبه بندی دانشگاه های ارمنستان، پروسه اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان، بورسیه تحصیلی ارمنستان، هزینه های تحصیل و زندگی در ارمنستان می باشد. شما عزیزان با مطالعه این مقاله با کلیه این موارد آشنا خواهید شد.

بررسی اعزام دانشجو به ارمنستان

دلایل متعددی وجود دارد مبنی بر اینکه چرا ارمنستان برای تحصیلات عالی مکان ایده آلی محسوب می شود. تمرکز بیشتری بر روی رشته های پزشکی، حقوق و بازرگانی وجود دارد و این رشته ها جزو رشته های اصلی تحصیلی و تحقیقاتی در ارمنستان می باشند. اگر به دنبال تحصیل در یکی از این زمینه ها هستید، هیچ کشوری را بهتر و ارزانتر از ارمنستان نمی یابید. شهریه ها در دانشگاه های ارمنستان از پایین ترین شهریه ها در کل اتحادیه اروپا می باشد.

همچنین، اخذ ویزای تحصیلی جهت تحصیل در ارمنستان خیلی آسان است. دانشجویان می توانند به صورت آنلاین یا توسط تکمیل فرم مربوطه و تحویل آن به کنسولگری ارمنستان اقدام نمایند. همچنین، ارمنستان به دانشجویانی که خواستار اقامت و کار در ارمنستان پس از تحصیل در این کشور هستند، فرصت های شغلی متعددی را برای شروع کارشان ارائه می دهد. ارمنستان فرهنگ خیلی غنی و مهمان نوازی دارد و دانشجویان خارجی در ارمنستان هرگز احساس غربت نمی کنند. علاوه بر موارد فوق، ارمنستان به دلیل همجواری و نزدیکی فاصله با ایران و نیز روابط فرهنگی تنگاتنگ با ایران همواره مورد توجه دانشجویان ایرانی جهت تحصیل در این کشور بوده است.

بررسی اعزام دانشجو به ارمنستان

چرخه پذیرش تحصیلی ارمنستان

در این بخش از مقاله، فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه دولتی ایروان (YSU) را به عنوان برترین دانشگاه ملی و بین المللی ارمنستان نشان می دهیم. متقاضیان جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های ارمنستان به مدارک زیر نیازمندید:

  • حکم پذیرش بررسی شده در وزارت آموزش و علوم با اشاره به رشته تحصیلی متقاضی
  • فرم درخواست (این فرم به وزارت آموزش و علوم تحویل داده می شود)
  • گواهی سلامت عمومی (این گواهی را همچنین می توان از موسسات پزشکی ارمنستان اخذ کرد)، لازم به ذکر است که این گواهی جهت درخواست کارت اقامت دانشجویی الزامی است.
  • کپی از صفحات پاسپورت و تمام صفحات شناسنامه (تایید شده توسط سفارت ارمنستان جهت اخذ کارت اقامت دانشجویی)
  • کپی از مدارک تحصیلی قبلی و ریز نمرات ( تایید شده توسط سفارت ارمنستان)
  • 4 قطعه عکس (3×4) و 8 قطعه عکس اگر شما متقاضی کارت اقامت دانشجویی می باشید
  • CV به زبان ارمنی، روسی یا انگلیسی
  • نمره مدرک زبان انگلیسی (TOEFL iBT (79 یا (IELTS (6.5 مورد قبول است

موسسات اعزام دانشجو به ارمنستان

یکی از مهم ترین مسائلی که دانشجویان باید مدنظر داشته باشند این است که از چه مرجعی برای انجام کارهای اعزام دانشجو باید اقدام نمایند. در این سالها دانشجویان زیادی از طریق موسسه سفیران سروش سعادت در جای جای دنیا موفق به اخذ ویزای تحصیلی شده اند. در این بین موسسه سفیران سروش سعادت همواره کوشیده است فعالیت گسترده ی خود را در میان کشورهای مختلف برای تحصیل دانشجویان ایرانی هر روز افزایش داده تا بهترین گزینه را متناسب با شرایط هر شخص پیشنهاد و راهنمایی نماید. مشاورین ما در ابتدا شما دانشجویان را در خصوص انتخاب کشور هدف راهنمایی نموده و در حین فرآیند پذیرش و ویزای تحصیلی ارمنستان مشاوره و راهنمایی می نمایند.

دانشجویان باید توجه داشته باشند که از موسساتی در این زمینه راهنمایی بگیرند که مجوز و تخصص لازم را برای اعزام دانشجو به ارمنستان دارا باشند. همچنین در پروسه اخذ پذیرش و ویزا دارای ضمانت اجرا در انجام تعهدات مشخص شده در قرارداد باشند. به دانشجویان عزیز توصیه می شود که در مورد تحصیل در خارج کشور تحقیقات جامعی نمایند تا بهترین کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب نمایند.

ویزای تحصیلی جهت اعزام دانشجو به ارمنستان

زمانی که نامه پذیرش را از دانشگاه اخذ نمودید، موسسه مربوطه از بخش کنسولی وزارت خارجه (MFA) برای شما، مجوز ورود درخواست می کند. پس از دریافت مجوز ورود از MFA، دانشجویان بایستی در نزدیکترین سفارت ارمنستان درخواست ویزای تحصیلی دهند. سفارت برای دانشجویان متقاضی که هزینه ویزا را پرداخت نموده اند ویزای تک ورود صادر می کند. جهت اخذ این ویزا بایستی مدارک زیر را تحویل سفارت دهید:

  • فرم درخواست ویزای تکمیل شده و به امضاء رسیده
  • پاسپورت معتبر
  • 3 قطعه عکس پاسپورتی
  • دعوت نامه ( درصورت نیاز)
  • نامه همراه
  • نامه پذیرش
  • مدارک تحصیلی
  • مدرک تمکن مالی
  • بیمه سلامت معتبر

اگر شما هم از علاقه مندان و متقاضیان تحصیل در ارمنستان می باشید، جهت اخذ پذیرش تحصیلی واعزام دانشجو به ارمنستان حتما از مشاوره های تخصصی و دقیق کارشناسان و وکلای مهاجرتی حرفه ای در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمائید.

5/5 - (3 امتیاز)

8 دیدگاه برای “اعزام دانشجو به ارمنستان

  1. دنیا گفت:

    سلام من دیپلم تجربی دارم میخواستم رشته طراحی دیزاین یا دکوراسیون رو تو دانشگاه هنر ایروان بخونم آیا میشه با وجود اینکه رشته دیپلمم تجربی بوده؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرش ادب خدمت شما بله در ارمنستان میشه

  2. Ellie گفت:

    سلام من ۱۸ سالمه، و ایلتس ۶ دارم، بنظرتون امکان فاند گرفتن در رشته پزشکی رو دارم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب برای سال های اول خیر اما سال های بعدی بله برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

  3. رضا گفت:

    ممنون از تون. فقط سوالی برام پیش اومده. بنظرتون با این هزینه های تحصیلات میشه درخواست کمک هرینه به دلار کرد؟

    1. ف.فرجی گفت:

      باید شرایط شما بررسی شود و شرایط اخذ بورس خدمتتون گفته شود برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید ممنونم

  4. جعفر گفت:

    سلام. میشه بفرمایین بهترین دانشگاه های اروپا برای جذب و قبول دانشجوای ایرانی کدوم دانشگاه ها هستند؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما به دلیل اینکه محدودیتی برای ما وجود ندارد در ابتدا باید شرایط شما بررسی شود که پیشنهاد میکنم با شماره های موسسه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *