ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به انگلستان

اعزام دانشجو به انگلستان

تحصیل صدها هزار نفر دانشجوی بین المللی در انگلیس نشان دهنده اهمیت موضوع اعزام دانشجو به انگلستان و محبوبیت این کشور به لحاظ تحصیلی است. با توجه به امکانات به روز و استاندارد کشور انگلستان و همچنین دانشگاه های معتبر، این کشور یک مکان ایده آل برای دانشجویان بین المللی است. به علاوه شانس ویزا شدن در این کشور نیز بالاست. اگر چه انگلستان و علی الخصوص شهر لندن، به گران بودن معروف است اما همچنان هزینه زندگی در انگلیس در سال 2024 به میزان 21.62% ارزان تر از نیویورک است. در مقاله پیش رو که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، به ارائه اطلاعاتی در خصوص اعزام دانشجو به کشور انگلیس پرداخته شده است.

  • شرایط تحصیل رشته های مختلف در انگلستان چگونه است؟
  • محدودیت های مهاجرت تحصیلی به انگلستان چیست؟
  • آیا سن متقاضی در اعزام دانشجو به انگلستان اثرگذار است؟
  • آیا دانشجویان در انگلستان می توانند کار کنند؟
  • مزایای اعزام دانشجو به انگلستان چیست؟
  • معایب اعزام دانشجو به انگلستان چیست؟
  • شرایط اعزام دانش آموز به انگلستان چیست؟

مراحل اعزام دانشجو به انگلستان

مسلما همانند سایر مهاجرتهای قانونی، اعزم دانشجو به انگلستان هم فرآیندی چند مرحله ای و زمان بر است. پشت سر گذاشتن هر مرحله مستلزم تامین شرایط و نیازمندی های مرحله قبلی می باشد. این مراحل عبارتنداز:

مراحلشرح
مرحله اولانتخاب دانشگاه
مرحله دومتعیین دوره تحصیلی
مرحله سومدرخواست پذیرش از دانشگاه های انگلستان
مرحله چهارماخذ ویزای تحصیلی

فرآیند و شرایط اعزام دانشجو به انگلستان

مرحله اول از اعزام دانشجو به انگلستان، تعیین دانشگاه می باشد. انگلستان محیطی آکادمیکی با بیش از 100 دانشگاه و کالج دانشگاهی است. این دانشگاه ها از پلی تکنیک های روستایی گرفته تا موسسات آیکونی در شهرهای بزرگ و معروف متفاوت هستند. با طیف انبوهی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، شما باید که با توجه به صلاحیت ها و شرایط دست به انتخاب بزنید.

اصولا، دوره های آموزشی فرصتی برای کسب مهارت ها و صلاحیت های ارزشمند را می دهند. اکثر کسب مهارت ها دارای سطح مشکلی هستند. هر چقدر سطح بالاتر باشد، کسب مهارت هم به تبع مشکل تر می شود. دوره های تحصیلی در انگلستان 3 ساله در مقطع لیسانس و 1 ساله در مقطع ارشد، دارای شرایط زیر است:

  • تمام وقت منتهی به کسب مهارت که حداقل سطح 6 در Ofqual register باشد.
  • تمام وقت منتهی به کسب مهارت که حداقل سطح 7 در Ofqual register می گردد.
  • دوره زبان انگلیسی در سطح B2 یا بالاتر
  • تمام وقت با حداقل 15 ساعت در هر هفته از تحصیل روزانه برنامه ریزی شده، که منتهی به کسب مهارت در حداقل سطح 3 در Ofqual register گردد.

اینفوگرافیک اعزام دانشجو به انگلستان

دلایل اعزام دانشجو به کشور انگلستان

ورود به دانشگاه های انگلستان راهی برای ارتقا دانش متقاضی، دیدار با افراد جدید، تجربه فرهنگ جدید و برخورداری از تجربیات جدید خواهد بود. در این حین متقاضی پشتیبانی و حمایت دانشگاه محل تحصیل خود را در دوره های بعدی زندگی نیز دریافت خواهد کرد و فرصتی برای تجربه یک سبک زندگی عالی دانشجویی خواهد بود.

متقاضی می تواند از بیش از 50000 دوره در بیش از 25 رشته موضوعی برخوردار شود. دوره ها عموما به زبان انگلیسی برگزار می شود و نسبت به سایر کشورها کوتاه تر است. همین امر به کاهش کلی شهریه و هزینه های اقامت کمک می کند. علاوه بر این کار در هنگام تحصیل نیز ممکن است امکان پذیر باشد. در این زمینه مسئله ویزا و مهاجرت به انگلستان (UKVI) در کنار شورای امور بین المللی دانشجویان انگلیس (UKCUSA) مطرح می شود.

رتبه بندی برترین دانشگاه های انگلستان

این دانشگاه ها بر اساس معیارهای مختلفی انتخاب شده اند. در نهایت نمره کل آنها رتبه نهایی را مشخص خواهند کرد.

رتبه ملیدانشگاهاستانداردهای ورودرضایت دانشجوییکیفیت تحقیقچشم انداز تحصیلاتنمره کلی
اولکمبریج2244.093.3386.71000
دومآکسفورد2154.103.3483.4989
سومسنت اندروز2074.263.1379.7944
چهارمدانشکده اقتصاد لندن1893.673.3586.1189
پنجمامپریال کالج لندن2054.023.3690.4933
ششمدورام1944.013.1484.8915
هفتملنکستر1564.143.1589.2914
هشتملافبورو1574.182.9586.8905
نهمBATH1834.053.1787.4882
دهمدانشگاه کالج لندن1873.873.2283.8880

تحصیل و اعزام دانشجو به انگلستان

برای اعزام دانشجو به انگلستان، نخستین گام کسب اطلاعات در زمینه نظام آموزشی این کشور است. این سیستم شامل چهار بخش اصلی که همان آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، آموزش کارشناسی و آموزش عالی است، می شود. در زمینه چرایی تحصیل در انگلیس باید گفت که امروزه به طور کلی این کشور به یکی از مقصدهای برتر برای تحصیل در سراسر جهان تبدیل شده است. با توجه به قدمت آموزش در این کشور، نظام استاندارد آموزشی در جای جای این کشور و انعطاف پذیری بسیار بالا نسبت به پذیرش دانشجو از اقصی نقاط دنیا، انگلستان بهترین گزینه به ویژه برای متقاضیانی است که قصد آموختن زبان انگلیسی در محیط بومی این زبان را دارند.

بر اساس آمار معتبر اعزام دانشجو به انگلستان دومین رتبه محبوبیت را در سطح بین المللی پس از ایالات متحده آمریکا دارا است. ناگفته نماند که این محبوبیت پیوسته در حال رشد است. البته برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی برای ایرانیان اجباری است.

10 کشوری که بیشترین اعزام دانشجو به انگلستان را دارند عبارتند از:

  • چین
  • ایالات متحده آمریکا
  • هنگ کنگ
  • نیجریه
  • ایتالیا
  • مالزی
  • هند
  • آلمان
  • فرانسه
  • ایرلند

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله تحصیل در انگلستان را مطالعه نمایید.

کمک های مالی تحصیل در انگلیس

تحصیل و اعزام دانشجو به انگلستان قطعا حساب و کتاب های مالی را پیش چشم متقاضی می آورد و به همین دلیل متداول ترین سوالاتی که دانشجویان بین المللی در ذهن دارند کمک های مالی و بورسیه های تحصیلی است. اغلب چنین سوال می شود که:

  • آیا وام به دانشجویان بین المللی داده می شود؟
  • چه هزینه هایی باید برای تحصیل پرداخت شود؟

البته این سوالات تنها نمونه های مختصری از برخی سوالات هستند که به صورت روزانه مشاورین با آن ها روبه رو می شوند. برای به دست آوردن یک راهنمایی کلی در این زمینه بد نیست ذکر شود که انگلیس هم مانند تمام کشورهای دیگری که در زمینه پذیرش دانشجو پیشرو محسوب می شوند، پایگاه هایی را برای اعطای بورس تحصیلی به متقاضیان اختصاص داده است. برای اخذ این بورس های تحصیلی، متقاضی باید به صورت اختصاصی ضمن انتخاب رشته تحصیلی مورد نظر خود، به وب سایت های دانشگاه های مدنظر خود سر بزند. هزینه زندگی در انگلستان 2024 به عواملی مثل سبک زندگی دانشجویان و نیز شهر محل اقامت آنها بستگی دارد. 1200£ الی 2200£ (پوند) متوسط هزینه ماهیانه زندگی دانشجوئی در انگلستان است. در این بین، اجاره خانه با 29% بالاترین هزینه را تشکیل می دهد:

توزیع هزینه زندگی در انگلستان

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله هزینه زندگی در انگلستان را مطالعه نمایید.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از انگلستان

نظام تحصیلی انگلیس رایگان نیست ولی با توجه به این که این کشور یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی به لحاظ سطح رفاه است علاقه مندان زیادی دارد. این که افراد چه مدارکی را باید برای دانشگاه مورد نظر خود در انگلستان ارسال کنند با توجه به مقطع تحصیلی (مدرسه، کالج، کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری)، رشته و دانشگاه متفاوت است. البته مهم ترین مدارک به منظور اخذ پذیرش از انگلستان به شرح ذیل اند:

  • رزومه فرد یا CV شامل تمامی دستاوردها چه تحصیلی و چه غیر تحصیلی مثل مدرک آموزش موسیقی و غیره
  • ترجمه رسمی مدارک بیان شده در رزومه از جمله مدرک تحصیلی فرد (اگر فردی در دانشگاه دولتی تحصیل کرده باید مدرک خود را آزاد کند)
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع تحصیلی قبلی
  • مدرک زبان انگلیسی در موسسات مورد تایید انگلستان
  • توصیه نامه اساتید مقطع قبلی که دانشجو را به خوبی بشناسند
  • انگیزه نامه

ویزای Student Route برای دانشجویان اعزامی به انگلستان

پس از خروج کشور انگلستان از عضویت اتحادیه اروپایی (EU) نظام مهاجرتی از جمله قوانین ویزایی این کشور نیز دچار تغییراتی شد. تقریبا از 4- ام اکتبر 2020 بود که تغییراتی در شرایط درخواست ویزای تحصیلی انگلستان (Tier 4 Visa) اعمال شد. و از آن پس نام ویزای تایر 4 انگلستان به ویزای مسیر دانشجو تغییر کرد. ویزایی که هم دانشجویان بین المللی و هم دانشجویان اروپایی برای ورود به انگلستان ملزم به اخذ آن هستند. خود این ویزا نیز به دو دسته کلی زیر تقسیم می شود:

  • ویزای مسیر دانشجو (برای دانشجویان بالای 18 سال)
  • ویزای مسیر دانش آموزی (برای دانش آموزان زیر 17 سال)

اما وجه اشتراک این ویزا با ویزای تایر 4 علاوه بر مدارک ضروری مثل تاییدیه ثبت نام دانشگاهی (CAS) همچنین در کسب امتیاز 70 با توجه به معیارهای اشاره شده در زیر می باشد:

امتیازات لازم برای ویزای تایر 4

دانشگاه های انگلستان

دانشگاه های این کشور به دلیل استانداردهای بالای آموزشی همواره مقصد مهاجران است. در ذیل دانشگاه های این کشور را با یکدیگر بررسی می نماییم.

نام دانشگاهمحل دانشگاهسال تاسیستعداد دانشجویانشهریه برای دانشجویان بومی به پوند
دانشگاه AECCبورنموث1965£9250
دانشگاه آنجلیا روسکینکمبریجف چلمزفورد، پیتزبورو199222245£9250
دانشگاه آردنکاونتری19908000£9250
دانشگاه هنر بورنموثپولی18853315£9250
دانشگاه هنر لندنلندن200418290£9250
دانشگاه استونبیرمنگام189513610£9250
دانشگاه BATHbath196616910£9250
دانشگاه بدفوردشایربدفورد،لوتون،میلتون کینز199314000£9250
دانشگاه بیرمنگامبیرمنگام190034835£9250
کالج دانشگاه بیرمنگامبیرمنگام19574935£9250

قطعا تعداد دانشگاه های انگلستان بسیار زیاد است. اینها تنها نمونه هایی از این دانشگاه ها هستند.

شهریه دانشگاه های انگلستان

شهریه ای که دانشجویان انگلیسی باید به دانشگاه های انگلستان پرداخت کنند در جدول بالا بیان گردید. منتهی شهریه ای که دانشجویان بین المللی مثلا ایرانی ها، هندی ها و غیره برای تحصیل در انگلیس می پردازند بیشتر است. در انگلیس شهریه دانشجویان با توجه به رشته انتخابی و دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته اند سالیانه بین 6000£ تا 10000£ (پوند) می باشد اما شهریه رشته های تجارت، مدیریت، مهندس و علوم کامپیوتر بسیار بالاتر از علوم انسانی، روزنامه نگاری و غیره است. اگرچه انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شده، دانشجویان اتحادیه شهریه پایین تری به دانشگاه های این کشور می پردازند. در نمودار زیر می توان با متوسط سطح شهریه های دانشگاه های انگلستان در سال 2024 هم برای دانشجویان اروپایی و هم غیراروپایی آشنا گردید:

متوسط شهریه سالیانه اخذ شده در انگلستان

مزایای اعزام دانشجو به انگلستان

اعزام دانشجو به انگلستان به دلیل فواید غیر قابل انکاری که دارد گسترش یافته است. در ادامه به صورت خلاصه این مزایا ذکر شده اند:

  • استاندارد و جایگاه جهانی تحصیل در انگلیس: مدارک تحصیلی موسسات آموزشی انگلیس در سراسر جهان به عنوان مدارک با کیفیت شناخته شده است. این سطح از تعالی توسط برخی از دانشگاه های قدیمی تر همچون آکسفورد و کمبریج به دست آمده اما این سنت به بسیاری از دانشگاه ها و کالج ها در سراسر انگلیس منتقل شده است.
  • پایین بودن هزینه های آموزش: علاوه بر اینکه دوره های تحصیلی در انگلیس نسبت به دیگر نقاط جهان کمتر به طول می انجامد، می توان انتظار داشت صرفه جویی بیشتری در شهریه ها به نسبت آمریکا، به وجود آید. اغلب دوره های تحصیلی در انگلیس سه ساله است و تحصیلات تکمیلی نیز بین 1 تا 2 سال به طول می انجامد.
  • فرصت های کاری: بی شک تحصیل در انگلیس در ارتقا رزومه متقاضیان نقشی اساسی دارد. علاوه بر این برای تحصیل درآمد فرصت کاریابی در انگلیس حتی برای افرادی که مشغول به تحصیل هستند، وجود دارد. این کشور به دانشجویان مشغول به تحصیل اجازه می دهد تا حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند.
  • بورس های تحصیلی انگلیس: بی شک تامین مالی آموزش بین المللی می تواند دشوار باشد. از همین رو بهترین روش ضمن تجزیه و تحلیل بودجه متقاضی، تلاش برای کسب بورسیه های تحصیلی در انگلیس است.

برای اطلاعات بیشتر مقاله مهاجرت به انگلستان را مطالعه نمایید.

مزایای اعزام دانشجو به انگلستان

شرایط کار ضمن و پس از تحصیل در انگلستان

اصولا یکی از مزایای مهم تحصیل در کشوری مثل انگلستان بحث کار و اندوختن سابقه کاری در رزومه کاری دانشجویان بین المللی است. از سوی دیگر دانشجویان از این طریق می توانند بخشی از مخارج تحصیلی خودشان را تامین بکنند. آنها فقط با داشتن ویزای دانشجویی انگلستان و بدون نیاز به هیچ مجوزی می توانند در این کشور کار بکنند. مدت زمان مجاز کار دانشجویان بین المللی البته در مشاغل دانشجویی تا 20 ساعت در هفته می باشد. همچنین پس از فارغ التحصیلی نیز آنها می توانند تا حداکثر 2 سال در انگلستان با هدف جستجوی کار بمانند. و به محض یافتن جاب آفر مناسب نیز برای اخذ ویزای کارگر ماهر این کشور اقدام کنند.

نکته آخر اینکه در حال حاضر رنج درآمدی کارگران در کشور انگلستان به شرح ذیل است:

رنج درآمدی کارگران در کشور انگلستان

2024 نکات اعزام دانشجو به انگلستان در سال

در اینجا به نکات مهمی که هر متقاضی باید در زمینه تحصیل در انگلیس در سال 2024 بداند پرداخته خواهد شد:

  • بیش از 395 دانشگاه و کالج در انگلیس وجود دارد که در سطوح مختلف محصل تربیت می کنند.
  • برنامه های آموزش عالی انگلیس از طریق UCAS انجام می شود.
  • مهلت های مختلفی برای درخواست در دوره ها و دانشگاه های مختلف وجود دارد لذا تاریخها بسیار کلیدی هستند.
  • متقاضی باید شهریه پرداخت کند و میزان شهریه بسته به دوره و دانشگاه انتخابی متفاوت است.
  • بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در انگلستان نیازمند اخذ ویزا هستند.
  • برای تحصیل در این کشور نیازمند ارائه مدرک زبان انگلیسی هستید.

تحصیل در انگلستان مزایای زیادی برای افراد در پی خواهد داشت از جمله ارتقای چشمگیر سطح زندگی و برخورداری از امکانات رفاهی و آموزشی بسیار. علاقه مندان به تحصیل در انگلیس می توانند جهت بررسی شرایط خود و کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص اعزام دانشجو به انگلستان

برای اعزام دانشجو به انگلستان 2024 سوالات زیر مطرح می گردد:

  • برای اعزام دانشجو به انگلستان از چه مراجعی می توان کمک گرفت؟ موسساتی که فعالیت قانونی اعزام دانشجو دارند، بهترین مشاوره و خدمات را جهت اعزام دانشجو ارائه دهند و رزومه قابل قبول و رضایت مشتریان را دارا باشند.
  • جهت اعزام به انگلستان برای تحصیل در سال 2024 چه شرایطی از سوی متقاضی مورد نیاز می باشد؟ از شرایط ابتدایی می توان به توانایی مالی جهت تامین هزینه ها در این کشور، سن مناسب، ارائه آخرین مدرک و مقطع تحصیلی و همچنین دانش و یا مدرک زبان بنا به تحصیل در مقطع تحصیلی اشاره داشت.
  • نقش موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای اعزام دانشجو به انگلستان در چیست؟ در ابتدا ارائه یک مشاوره حرفه ای و صادقانه، آنالیز شرایط کلی دانشجو جهت موفقیت در این پروسه، مشاوره و خدمات متفاوت از سایر موسسات اعزام دانشجو در اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی که با گارانتی همراه است.
  • آیا برای اعزام دانشجو ارائه وثیقه به وکیل نیاز می باشد؟ خیر، شما برای اخذ ویزای تحصیلی در اکثر کشورهای درجه یک نیاز به یک پشتوانه مالی دارید که بابت حمایت مالی شما در حین تحصیل در آن دانشگاه است.
  • از چه مقطعی می توان برای تحصیل در انگلستان اقدام نمود؟ برای اخذ پذیرش و ویزا می توان از سنین پائین (6 سالگی) اقدام به اخذ پذیرش و ویزا نمود که این ویزا برای سنین قبل از 16 سال با ویزای افراد بالای 18 سال متفاوت خواهد بود.
4.6/5 - (9 امتیاز)

6 دیدگاه برای “اعزام دانشجو به انگلستان

  1. مولود گفت:

    با سلام من 16 ساله هستم برای تحصیل مدارس انگلستان بدون مدرک زبان می شه اقدام کرد ؟ چه شرایطی برای گرفتن پذیرش نیاز هست ؟ شما برای اعزام دانشجو به انگلستان برای مدرسه هم اقدام می کنید؟ و اینکه بعد از تحصیل در مدارس برای دانشگاه های برتر میشه راحت پذیرش گرفت؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله برای پذیرش در مدرسه می شه بدون مدرک زبان هم اقدام کرد.
      بله ما برای مدرسه و دانشگاه اقدام می کنیم و توصیه می کنیم که با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند

  2. ماهان دادورز گفت:

    برای اعزام دانشجو به انگلستان چقدر هزینه خواهیم داشت؟ و با این مدرک همه جا میتونیم کار کنیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مورد هزینه ها مقاله هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان را مطالعه کنید

  3. دادبود گفت:

    سلام. برای اعزام دانشجو به انگلستان نیازه که حتما مدرک زبان انگلیسی داشته باشیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله حتما باید مدرک زبان انگلیسی هم داشته باشید مگر اینکه زیر 17 سال باشید که نیاز به مدرک زبان نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *