ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به قبرس

اعزام دانشجو به قبرس

مراجع مختلفی در ایران جهت اعزام دانشجو به قبرس وجود دارند که شما با تحقیقات کامل می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی از آنها مشورت بگیرید. جهت اخذ ویزای تحصیلی قبرس همانند هر کشوری شرایط و قوانینی وضع شده است که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تصمیم دارد به بررسی این موارد بپردازد، و اطلاعات دقیق و مفیدی را در اختیار متقاضیان قرار دهد، برای طی نمودن این مسیر شما در ابتدا نیاز به اخذ پذیرش در یک موسسه آموزشی یا دانشگاه های این کشور خواهید داشت تا وارد مرحله دوم یعنی اخذ ویزا گردید.

راه های مهاجرت به قبرس در سال 2023

در سال های اخیر افراد زیادی تقاضا مهاجرت به این کشور را دارند، باید بدانید که روش های متفاوتی برای مهاجرت به قبرس وجود دارد که متقاضیان باید با توجه به شرایط خود بهترین روش را برای مهاجرت انتخاب نمایند. متقاضیان می توانند از طریق تحصیل، سرمایه گذاری، کار، ثبت شرکت، ازدواج و تولد فرزند در سال 2023 به این کشور مهاجرت نمایند، اگر شما قصد دارید از طریق تحصیل به این کشور مهاجرت کنید و در دانشگاه های این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوید پیشنهاد می شود این مقاله را که در رابطه با اعزام دانشجو به قبرس مطالعه نمائید.

آخرین شرایط اعزام دانشجو به قبرس

در رابطه با اعزام دانشجو به قبرس باید به بررسی تحصیل و شرایط تحصیل در این کشور پرداخته شود. متقاضیان می توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل شوند. یکی از مسائلی که برای دانشجویان وجود دارد مدرک زبان انگلیسی می باشد.

باید به این نکته اشاره کرد که برای تحصیل در قبرس نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی نمی باشد و متقاضیان می توانند بدون مدرک زبان از دانشگاه های این کشور پذیرش دریافت نمایند. متقاضیانی که مدرک ندارند باید قبل از ورود به دانشگاه در دوره های زبان در نظر گرفته شده شرکت نمایند و مدرک IELTS 6 را دریافت نمایند و سپس وارد دانشگاه شوند. متقاضیان باید قبل از شرکت در دوره های زبان، دانشگاه و رشته تحصیلی خود را انتخاب نمایند و پذیرش دریافت نمایند. دانشجویان به این نکته توجه داشته باشند که تنها برای ادامه تحصیل در مقطع لیسانس امکان پذیرش بدون مدرک زبان وجود دارد. افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را دارند باید مدرک زبان IELTS 6.5 و یا IELTS 7 را ارائه نمایید.

اعزام دانشجو به قبرس در مقطع کارشناسی

جهت اعزام دانشجو به قبرس برای تحصیل در دوره کارشناسی باید بدانید که مدت تحصیل در این دوره چهار سال می باشد، در این مقطع دروس به زبان انگلیسی تدریس می شود. برای تصیل در این دوره ارائه مدرک زبان نیز الزامی نمی باشد و متقاضیان می توانن بدون مدرک زبان در این دوره ثبت نام کرده و پذیرش دانشگاه را دریافت نمایند، اما قبل از ورود به دانشگاه دانشجو باید دوره های زبان را بگذراند و مدرک مورد نظر را دریافت نمایند، اما افرادی که تصمیم دارند مدرک زبان را در کشور شان دریافت نمایند، برای تحصیل در این مقطع باید مدرک IELTS 6.5 را ارائه نمایند. هزینه تحصیل برای هر ترم در این مقطع با توجه به رشته تحصیلی بین 3500$ تا 4500$ (دلار آمریکا) دلار می باشد. در این مقطع امکان اخذ بورسیه تحصیلی نیز وجود دارد.

اعزام دانشجو به قبرس در مقطع کارشناسی ارشد

برای اعزام دانشجو به قبرس و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد متقاضیان باید به مدت دو سال به تحصیل بپردازند. دروس تحصیلی در این مقطع به زبان انگلیسی تدریس می شود. امکان اخذ بورسیه تحصیلی نیز در این مقطع برای دانشجویان وجود دارد، شهریه در نظر گرفته شده برای تحصیل در این مقطع تحصیلی با توجه به رشته های تحصیلی متفاوت می باشد اما به صورت کلی می توان گفت هزینه تحصیل مبلغی بین 4500$ تا 5000$ (دلار آمریکا) دلار می باشد. برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس متقاضیان باید مدرک زبان ارائه نمایند. مدرک زبان مورد نیاز برای این مقطع IELTS 6.5 می باشد. شروع ترم های تحصیلی در این مقطع در ماه سپتامبر و ماه فوریه می باشد.

اعزام دانشجو به قبرس در مقطع کارشناسی ارشد

اعزام دانشجو به قبرس در مقطع دکتری

طول مدت تحصیل در این دوره 3 سال می باشد. برای تحصیل در این مقطع تحصیلی نیز متقاضی باید مدرک زبان IELTS 7 ارائه نماید و امکان تحصیل بدون مدرک زبان انگلیسی در مقطع دکتری وجود ندارد. در مقطع دکتری دانشجویان نمی توانند بورسیه تحصیلی دریافت نمایند. جهت اعزام دانشجو به قبرس برای تحصیل دکترا در قبرس متقاضیان باید از هزینه های تحصیل نیز آگاه باشند. هزینه های تحصیل با توجه به رشته تحصیلی متفاوت می باشد ولی به طور میانگین می توان گفت شهریه هر ترم تحصیلی مبلغی بین 10000$ تا 15000$ (دلار آمریکا) می باشد.

معرفی دانشگاه های برتر قبرس

نرخ بیکاری در قبرس نسبتا بالا است و فرصت های شغلی زیادی برای خارجی ها وجود ندارد. در جدول ذیل نرخ بیکاری در قبرس طی چند سال بررسی شده است:

سالنرخ بیکاری در قبرس
2016%14.91
2017%12.95
2018%11.05
2019%8.37
2021%7.27
2022%10.20
2023%11.2

برای این که دانشجویان بتوانند پس از فارغ التحصیلی در این کشور استخدام شوند و ویزای خود را تمدید کنند، علاوه بر تسلط به زبان یونانی یا ترکی، ضروری است در یک دانشگاه خوب درس خوانده باشند. برخی از بهترین دانشگاه های قبرس عبارت هستند از:

رنکینگ ملیبهترین دانشگاه های قبرس
1University of Cyprus
2Uluslararasi Kibris Üniversitesi
3University of Nicosia
4Dogu Akdeniz Üniversitesi
5Yakin Dogu Üniversitesi
6Girne Amerikan Üniversitesi
7European University Cyprus
8Cyprus University of Technology
9Lefke Avrupa Üniversitesi
10Frederick University
11Cyprus International Institute of Management
12The Cyprus Institute
13Neapolis University Paphos
14Orta Dogu Teknik Universitesi Kuzey Kibris Kampusu
15University of Central Lancashire, Cyprus

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش قبرس

برای اخذ پذیرش از دانشگاه دانشجویان باید مدارک ارائه نمایند که در ادامه به بررسی این مدارک می پردازیم.

  • رزومه که باید شامل تمامی موفقیت های تحصیلی و کاری پیشین فرد باشد
  • ترجمه رسمی مدارکی که در رزومه به اخذ آن ها اشاره شده است
  • ترحمه رسمی ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه شناسنامه و ترجمه تمامی صفحات
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه انگیزه نامه
  • توضیه نامه از اساتید
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا همان application fee

رشته های تحصیلی در دانشگاه های قبرس

در دانشگاه های این کشور امکان تحصیل در رشته های مختلفی وجود دارد. در ادامه به چند مورد از رشته های تحصیلی پرطرفدار در دانشگاه های قبرس اشاره خواهیم کرد.

  • رشته طراحی گرافیک
  • رشته مهندسی عمران
  • رشته مهندسی محیط زیست
  • رشته روابط بین الملل
  • رشته مهندسی سیستم های اطلاعاتی
  • رشته مدیریت گردشگری و مهمانداری
  • رشته زبان و ادبیات انگلیسی و آموزش زبان انگلیسی
  • رشته سیستم های مدیریت اطلاعات
  • رشته طراحی داخلی
  • رشته معماری

هزینه زندگی در قبرس

یکی از مواردی که برای مهاجران مهم می باشد هزینه های زندگی در قبرس می باشد. تمامی افراد می دانند که هزینه های زندگی با توجه به نوع زندگی و محل زندگی فرد متفاوت می باشد. اما در ادامه به صورت کلی به بررسی هزینه های دانشجویی در قبرس می پردازیم، دانشجویان باید در سال برای هزینه زندگی مبلغی بین 10000$ تا 12000$ (دلار آمریکا) در نظر بگیرند. هزینه ماهانه اجاره آپارتمان تک خواب در مرکز شهر 500$ (دلار آمریکا) می باشد. برای اجاره آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر فرد باید ماهانه مبلغ 350$ (دلار آمریکا) بپردازد. برای آگاهی از نحوه و توزیع آیتم های هزینه ای و اطلاع از درصد هر یک از این هزینه ها حتما به نمودار زیر توجه نمائید:

توزیع هزینه زندگی دانشجوئی در قبرساگرچه هزینه های زندگی در قبرس بسیار مقرون به صرفه است اما باید در نظر داشت که دانشگاه های این کشور از اعتبار بالایی برخوردار نیستند و در نتیجه دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند، نمی توانند برای کار به ایران بازگردند و باید برای خود شرایط مناسبی در خارج از کشور فراهم آورند.

دلایل اساسی اعزام دانشجو به قبرس

هر ساله کشورهای مختلفی از سراسر جهان، به دلایل مختلفی شروع به آغاز فرآیند اعزام دانشجو به قبرس می کنند. به عبارت دیگر، اعزام دانشجو به قبرس برای دانشجویانی که به دنبال آینده شغلی مناسب در خارج از کشور، به ویژه در اروپا هستند، بهترین گزینه می باشد. اعزام دانشجو به قبرس برای تمامی دانشجویان بین المللی که خواهان زندگی آسوده در کنار جزایر مدیترانه هستند بهترین انتخاب می باشد. یکی از اصلی ترین دلایل اعزام دانشجو به قبرس هزینه شهریه مقرون به صرفه در اغلب دانشگاه های این کشور می باشد. به طوری که تمامی دانشگاه های دولتی در قبرس از دانشجویان خارجی هزینه شهریه دریافت نمی کنند.

برای آشنایی بیشتر با دلایل اساسی اعزام دانشجو به قبرس، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

دلایل اساسی اعزام دانشجو به قبرستوضیحات
دانشگاه معتبر بین المللیاغلب دانشگاه های قبرس در بین برترین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده اند. علاوه بر این آموزش های به روز شده ای را در اختیار تمامی دانشجویان بین المللی قرار می دهند.
هزینه زندگیهزینه زندگی در قبرس با توجه به امکانات پیشرفته ای که این کشور در اختیار دانشجویان قرار می دهد بسیار مقرون به صرفه است. هزینه زندگی در قبرس به ویژه در بخش مواد غذایی بسیار مقرون به صرفه است.
بورسیه تحصیلییکی از اصلی تری دلایل اعزام دانشجو به قبرس، امکان اعزام دانشجو به این کشور با بورسیه تحصیلی می باشد. برخی از دانشگاه های قبرس به دانشجویان بین المللی بورسیه های تحصیلی متنوعی را ارائه می دهند.

در تصویر زیر می توانید دیگر دلایل اعزام دانشجو به قبرس را مشاهده فرمایید:

دلایل اعزام دانشجو به قبرس

کار پس از تحصیل در قبرس

با توجه به این که نرخ بیکاری در قبرس مشابه ترکیه است و در سال 2023 حدود 10% می باشد، پیدا کردن کار در این کشور برای کسانی که فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر قبرس باشند، دشوار نخواهد بود. میزان درآمد دریافتی در قبرس با توجه به هزینه های زندگی این کشور نسبتا خوب است هرچند رقم دقیق حقوق دریافتی افراد به سطح تحصیلات، سابقه کار، سن، مهارت های شغلی، نوع تخصص و غیره بستگی دارد. متاسفانه در قبرس هم همانند سایر کشورهای دنیا زنان کم تر از مردان حقوق می گیرند حتی در شرایطی که به لحاظ تحصیلات و مهارت های شغلی در سطح یکسانی قرار داشته باشند. این میزان در قبرس حدودا 6% است که در جدول ذیل بیان گردیده است:

جنسیتمتوسط درآمد ماهانه در قبرس به یورو طی سال 2023
زنان€2090
مردان€2220

اگر فردی قصد دارد آپارتمان دو خواب و سه خواب اجاره کند باید ماهانه حدودا 650$ (دلار آمریکا) بپردازد. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، به بررسی اعزام دانشجو به قبرس و شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور پرداخته شد. برای مطالعه بیشتر می توانید به سایت مراجعه کرده و مقالاتی مثل کار ضمن تحصیل در قبرس و تحصیل در قبرس را مطالعه نمائید.

سوالاتی در خصوص اعزام دانشجو به قبرس

آنچه در رابطه با اعزام دانشجو به قبرس مطرح می شود عبارتند از:

  • آیا دانشگاه های قبرس مورد تایید ایران هستند؟ تنها دانشگاه ملی قبرس مورد تایید است.
  • هزینه تحصیل در قبرس چه مقدار است؟ در حدود 3500$ تا 6000$ (دلار) در سال.
  • چرا اعزام دانشجو به قبرس می تواند مفید باشد؟ به دلیل امکان ادامه تحصیل در کشورهای مطرح اروپایی از جمله آلمان.
  • آیا می توان در قبرس، بورسیه تحصیلی دریافت کرد؟ بورسیه های تحصیلی در قبرس، محدودیت های زیادی دارد و بیشتر در اختیار دانشجویان مقطع دکترا قرار می گیرد.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *