ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به لهستان

اعزام دانشجو به لهستان

تعداد مهاجران به لهستان در سال‌ های اخیر افزایش چشمگیری یافته و یکی از راه های پرطرفدار این کشور، تحصیل و اعزام دانشجو به لهستان بوده است. به این دلیل است که بحث اعزام دانشجو به لهستان و بررسی شرایط و ضوابط این کار قبل از تصمیم برای مهاجرت به این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. این کشور عضو اتحادیه اروپا می باشد و تحصیل در آن به نسبت سایر کشورهای اروپایی از هزینه پایینتری برخوردار است. پس لهستان یک گزینه مناسب برای دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل محسوب می شود. این مقاله توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای راهنمایی شما عزیزان نگارش شده است.

بررسی شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به لهستان

کشور لهستان از دانشگاه‌ های معتبر با رنگینگ های جهانی قابل قبولی برخوردار است. این کشور که در مرکز اروپا قرار گرفته یک محیط مناسب برای اشتغال دانشجویان پس از فارغ التحصیلی و حتی در حین تحصیل فراهم کرده است. بزرگ‌ ترین شهر کشور لهستان پایتخت این کشور یعنی شهر “ورشو” می باشد. اکثر دانشگاه های برتر لهستان و همچنین موقعیت های شغلی خوب در این شهر پرجمعیت قرار دارند. زبان انگلیسی یکی از زبان‌ های مهم در کشور لهستان است. شما با دانش کافی داشتن به این زبان می توانید برای خود شغل مناسب پیدا کنید، به تحصیل بپردازید و با اکثر مردم این کشور ارتباط بگیرید. زیرا با آن که زبان اصلی مردم این کشور لهستانی است. اما اکثر آن ها به عنوان زبان دوم به زبان انگلیسی تسلط دارند.

در کشور لهستان امکان تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی از جمله دوره های زبان انگلیسی، دوره دکترا، دوره فوق لیسانس و دوره لیسانس و دوره های پزشکی و دندانپزشکی در لهستان برای شما فراهم است. شما برای تحصیل در دوره لیسانس احتیاج به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارید اما شرایط برای دوره فوق لیسانس و دکترا متفاوت خواهد بود. تحصیل در دوره لیسانس در کشور لهستان بین 3 تا 5 سال به طول می انجامد. هزینه ها با توجه به شهر سکونت شما و دانشگاه شما متغیر خواهد بود.

بررسی شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به لهستان

مدارک لازم جهت اعزام دانشجو به لهستان

برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور لهستان لازم است مدارک خاصی را ارائه کنید. در لیست زیر به شرح این اسناد و مدارک می پردازیم:

  • ارائه تمام مدارک تحصیلی با ترجمه معتبر
  • تکمیل دقیق فرم درخواست اخذ پذیرش تحصیلی
  • چند قطعه عکس پرسنلی
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم ابتلا به بیماری های مسری مانند ایدز
  • سندی مبنی بر تسلط شما به زبان انگلیسی
  • اسنادی مبنی بر تمکن مالی شما

معروف ترین دانشگاه های لهستان در سال 2023

سیستم آموزشی لهستان طی سال های اخیر شاهد پیشرفت خارق العاده ای بوده است. کشور لهستان جهت دستیابی به سیستم آموزشی در سطح کلاس جهانی، اکنون میزبان بیش از 450 موسسه آموزش عالی است. جدول ذیل بهترین دانشگاه های لهستان بر اساس رتبه بندی جهانی تایمز در سال 2023 هستند :

CityUniversityPoland Rank 2023World University Rank 2023
CracowJagiellonian University1501–600
WarsawUniversity of Warsaw2601-800
PoznańAdam Mickiewicz University, Poznań31001-1200
GdańskGdańsk University of Technology41001-1200
BialystokMedical University of Bialystok41001-1200
WarsawMedical University of Warsaw41001-1200
ToruńNicolaus Copernicus University in Toruń41001-1200
WarsawSWPS University of Social Sciences and Humanities41001-1200

هزینه های 2023 اعزام دانشجو به لهستان

قبل از تصمیم مهاجرت به لهستان لازم است شرایط مالی خود و خانواده خود را با شرایط اقتصادی و هزینه های تحصیل در این کشور مقایسه کنید. در سال 2023 معمولاً پذیرش گرفتن در دانشگاه های خصوصی لهستان بسیار آسانتر از دانشگاه‌ های دولتی میباشد. اما تحصیل در دانشگاه های خصوصی برای شما قطعاً هزینه‌ های سنگینی به همراه دارد. به طور معمول در این کشور در تمام پایه ها و رشته‌ های تحصیلی امکان استفاده از بورسیه ها وجود دارد. اما شرایط دریافت این بورسیه ها متغیر است. میزان توانایی‌ های تحصیلی و استعدادهای شما، فعالیت‌ های مهمی که در زمینه رشته تحصیلی خود انجام داده اید و همینطور شهر محل زندگی شما در لهستان و دانشگاه و رشته ای که در آن مشغول به تحصیل هستید شرایطی هستند که می‌ توانند بر دریافت یا عدم دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور تاثیر گذار باشند.

اگر شما قصد کار ضمن تحصیل در لهستان را دارید و به زبان لهستانی تسلط دارید راحت تر می توانید به عنوان یک دانشجو در کشور لهستان کار پاره وقت پیدا کنید. با توجه به میزان حقوق ها و هزینه ها در کشور لهستان شما می توانید با 20 ساعت کار در هفته بخشی از پوشش مورد نیاز برای یک زندگی ساده دانشجویی را برای خود فراهم کنید. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه امور مهاجرتی و اخذ انواع ویزا هستید، می توانید با با کارشناسان با تجربه و متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *