ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به کرواسی

اعزام دانشجو به کرواسی

اعزام دانشجو به کرواسی برای افرادی که قصد دارند در کشوری با سنت طولانی آکادمیک و سواحل زیبا مشغول به تحصیل شوند و از جذابیت مدیترانه و اروپای مرکزی و تاریخ و فرهنگ غنی بهره مند شوند، گزینه عالی می باشد. در کل، کرواسی دارای 133 موسسه آموزش عالی است که در تمام نقاط کشور واقع شده اند، از جمله بیش از 40 موسسه در سواحل دیدنی آدریاتیک کرواسی. بزرگترین دانشگاه کرواسی دانشگاه زاگرب بیش از 75000 دانشجوی ثبت نام شده دارد که آن را به بزرگترین دانشگاه در منطقه جنوب شرقی اروپا تبدیل می کند. دانشگاه زاگرب که در سال 1669 تأسیس شد، همچنین قدیمی‌ترین دانشگاه در منطقه است. نه تنها برای دانشجویان داخلی که به زبان کرواتی مسلط هستند، بلکه برای دانشجویان انگلیسی زبان خارجی نیز دانشگاه ها و برنامه های زیادی برای ادامه تحصیل در سطح عالی کرواسی وجود دارد.

کرواسی با خط ساحلی زیبای دریای مدیترانه پر از جزیره و برخی مکان‌های معروف که تقریباً به معنای واقعی کلمه توسط گردشگران تسخیر شده ‌اند، برای مدت طولانی در فهرست مسافران قرار داشته است. اما این کشور همچنین مقصدی هیجان انگیز برای دانشجویان بین المللی است. تحصیل در کرواسی به این معنی است که دانشجویان توسط فرهنگ های متعدد احاطه شده اند، دیدگاهی جهانی به دست خواهند آورد و در حین کاوش در مناظر زیبا و سرگرم شدن در ماجراجویی های مختلف در فضای باز، آموزش با کیفیت و همکاری را تجربه خواهند کرد. به عنوان یک مقصد عالی برای تعطیلات تابستانی، کرواسی در سطح جهانی معروف می باشد. سواحل و دریاهای آن فریبنده، غذاهای لذیذ و سرشار از تاریخ، فرهنگ و زیبایی های طبیعی است. اما در این نوشتار، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط اعزام دانشجو به کرواسی را به طور دقیق مورد بررسی قرار داده اند.

اینفوگرافیک اعزام دانشجو به کرواسی

شرایط اعزام دانشجو به کرواسی

شرایط اعزام دانشجو به کرواسی برای دانشجویان مختلف متقاوت می باشد و از زمانی که کرواسی به اتحادیه اروپا ملحق شده است، دانشجویان عادی از کشورهای اتحادیه اروپا دارای حقوقی مشابه با ساکنان کرواسی هستند. این بدان معنا است که آنها حق دارند هزینه هایی را برای تحصیل در کرواسی پرداخت کنند که شهروندان کرواسی پرداخت می کنند و همچنین دانشجویان تمام وقت اتحادیه اروپا حق برخورداری از یارانه و غذای دانشجویی یارانه ای را در کرواسی دارند. دانشجویان سایر کشورهای غیر اتحادیه اروپا نیز می توانند در دانشگاه های کرواسی ثبت نام کنند، اما بسته به تصمیم سالانه موسسات آموزش عالی، تعداد محدودی مکان برای خارجی ها وجود دارد. علاوه بر این، قبل از اعزام دانشجو به کرواسی، دانشجویان خارجی باید در نظر داشته باشند که هزینه تحصیل در این کشور نیز توسط هر موسسه به طور جداگانه تنظیم می شود.

وضعیت شهروندان خارجی برای اعزام دانشجو به کرواسی

بسته به وضعیت دانشجویان بین المللی و نوع برنامه تحصیلی که در آن ثبت نام می کنند، روند پذیرش و الزامات آن می تواند متفاوت باشد. بنابراین به دانشجویان توصیه می شود که این موارد را بررسی کنند.

انواع معمول وضعیت دانشجویی بین المللی در کرواسی عبارتند از:

  • دانشجویان جویای مدرک (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا)
  • تبادل دانشجویان (Erasmus+، CEEPUS و قراردادهای دوجانبه)
  • دانشجویان میهمان (جابجایی آزاد، تحصیل کوتاه مدت)

دانشجویانی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند، می توانند در برنامه های تحصیلی تحت شرایط مشابه شهروندان کرواسی ثبت نام کنند. برای پذیرش در یک مؤسسه آموزش عالی، بسته به سطح تحصیل، برخی شرایط عمومی و برخی از مؤسسات خاص وجود دارد. دانشجویان خارجی که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های کرواسی هستند، در نخستین گام باید مدارک خود را جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر خود جمع آوری کنند و همچنین در صورت نیاز، در امتحان ورودی دانشگاه مروبطه شرکت کنند. با دریافت نامه پذیرش تحصیلی، دانشجویان خارجی باید مدارک مورد نیاز را برای درخواست ویزای تحصیلی کرواسی جمع آوری کنند. به یاد داشته باشید که با توجه به تابعیت افراد، ممکن است برخی افراد نیازی به درخواست ویزای تحصیلی کرواسی نداشته باشند.

علاوه بر این، دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در کرواسی هستند، در صورتی که اقامت آنها در کرواسی بیش از 90 روز باشد، باید برای اجازه اقامت موقت اقدام کنند. این مجوز برای 1 سال اعتبار خواهد داشت و دانشجویان می توانند هر سال مجوز خود را تا اتمام دوره تحصیلی مربوطه تمدید کنند.

وضعیت شهروندان خارجی برای اعزام دانشجو به کرواسی

دلایل اعزام دانشجو به کرواسی

کرواسی جذاب که بین دریای آدریاتیک و شبه جزیره بالکان قرار دارد، می تواند مقصد تحصیلی بعدی دانشجویان بین المللی مختلفی باشد زیرا با داشتن برنامه های زبان انگلیسی در دانشگاه های عالی، هزینه های تحصیلی کم و ساحلی زیبا، برای اکثر متقاضیان این کشور یک مقصد بی نظیر به شمار می رود.

برجسته ترین دلایل اعزام دانشجو به کرواسی عبارتند از:

  • تنوع غذایی
  • امنیت بالا در کشور
  • مردم محلی دوستانه
  • فرهنگ قهوه بی نظیر
  • آموزش عالی متنوع به زبان انگلیسی
  • سبک زندگی مقرون به صرفه و هزینه های کم زندگی

دانشگاه های کرواسی بیش از 50 برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی برای رشته های مختلف تحصیلی ارائه می دهند. هزینه های تحصیل برای لیسانس و کارشناسی ارشد بین المللی زبان انگلیسی بین 1000€ تا 4000€ (یورو) در سال برای دانشکده های دولتی متفاوت است، در حالی که موسسات خصوصی ممکن است تا حدود 5000€ (یورو) هزینه داشته باشند. کرواسی به خصوص در مقایسه با کشورهای اروپای شمالی و غربی به مقرون به صرفه ‌ترین مکان برای تحصیل در اتحادیه اروپا تعلق دارد.

برخی از محبوب ترین دانشگاه های کرواسی که برنامه هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند عبارتند از:

نام دانشگاهنوع دانشگاه
Algebra University Collegeخصوصی
RITخصوصی
University of Rijekaدولتی
University of Splitدولتی
University of Zagrebدولتی

کرواسی یکی از امن ترین کشورهای جهان است و بین 20 کشور برتر بر اساس شاخص صلح جهانی و 30 کشور برتر در شاخص پیشرفت اجتماعی قرار می گیرد. کرواسی به راحتی می تواند در بودجه دانشجویی اکثر دانشجویان جای بگیرد زیرا هزینه های زندگی و سبک زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است.

در نمودار زیر به میانگین هزینه های زندگی دانشجویی در کرواسی اشاره شده است:

میانگین هزینه های زندگی دانشجویی در کرواسی

سیستم آموزش در کرواسی

افرادی که قصد تحصیل در کرواسی را دارند، باید بدانند که سیستم آموزش عالی متشکل از برنامه های تحصیلی دانشگاهی و حرفه ای با دوره های مختلف است. برنامه های تحصیلی دانشگاه، دانشجویان را واجد شرایط کار در علوم و آموزش عالی، بخش خصوصی و دولتی و به طور کلی جامعه و همچنین توسعه و به کارگیری دانش علمی و حرفه ای می کند. برنامه ‌های تحصیلی حرفه ‌ای دانشجویان را قادر می‌ سازد تا به دانش و مهارت ‌های مناسب دست یابند که آنها را قادر می ‌سازد تا به طور حرفه ‌ای کار کنند و مستقیماً در فرآیند کار شرکت کنند. این برنامه‌ های تحصیلی به مطالعات حرفه ‌ای کوتاه، مطالعات حرفه ‌ای در مقطع کارشناسی و مطالعات تخصصی حرفه ‌ای فارغ‌ التحصیل تقسیم می‌ شوند.

تحصیلات دانشگاهی توسط دانشگاه‌ های کرواسی (اکثر آنها دولتی هستند) ارائه می ‌شود که استقلال و آزادی آکادمیک آنها توسط قانون اساسی کرواسی تضمین شده است. اکثر بودجه آموزش عالی توسط دولت تامین می شود و مواردی مانند حقوق اعضای هیات علمی، سرمایه گذاری سرمایه و هزینه های جاری موسسات دانشگاهی، صندوق های تحقیقاتی، معیشت دانشجویان و شهریه ها و سایر هزینه ها را پوشش می دهد. سیستم آموزش عالی کرواسی شامل 10 دانشگاه (شامل 63 دانشکده، 6 آکادمی هنر و 13 بخش دانشگاهی)، 15 پلی تکنیک و 25 کالج علوم کاربردی است.

در هر دانشگاه در کرواسی، تدریس و تحقیق عموماً توسط یکی از واحدهای تشکیل دهنده زیر انجام می شود:

  • دانشکده ها
  • گروه های دانشگاهی
  • آکادمی های هنری
  • موسسات دانشگاهی

اعزام دانشجو به اسلواکی با بورسیه تحصیلی

بهترین و مقرون به صرفه ترین روش جهت اعزام دانشجو به اسلواکی، اعزام دانشجو با بورسیه تحصیلی به این کشور می باشد. به عبارت دیگر طی سال های اخیر، اعزام دانشجو به اسلواکی با بورسیه تحصیلی، به یکی از متداول ترین روش ها برای تحصیل دانشجویان در این کشور تبدیل شده است. تمامی دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در اسلواکی هستند، اما بضاعت مالی کافی برای این کار را ندارند، می توانند از بورسیه های تحصیلی متنوع این کشور بهره مند شوند. بورسیه های تحصیلی اسلواکی توسط دولت این کشور و با همکاری دانشگاه های معتبر اسلواکی، برای حمایت از تحرک دانشجویان، معلمان دانشگاه و محققان ایجاد شده است.

در نمودار زیر می توانید روند اعطای بورسیه تحصیلی اسلواکی را جهت اعزام دانشجو به این کشور، طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند اعطای بورسیه تحصیلی اسلواکی جهت اعزام دانشجو

آشنایی با دانشگاه ها و سیستم آموزش کرواسی

از طریق فرآیند بولونیا، مدارک تحصیلی در کرواسی در اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته می شود. قدیمی ترین دانشگاه این کشور، دانشگاه زاگرب، همچنین بالاترین رتبه را دارد. یکی دیگر از دانشگاه های عالی رتبه این کشور دانشگاه اسپلیت است که در شهر ساحلی زیبا به همین نام واقع شده است. در حالی که مدارک دانشگاهی بیشتر به زبان کرواتی تدریس می شود، بسیاری از دانشگاه ها دوره هایی را ارائه می دهند که به زبان انگلیسی تدریس می شوند. دانشگاه اسپلیت یکی از برترین دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکی و همچنین پزشکی در کرواسی می باشد و نام این دانشگاه در کنار دانشگاه زاگرب، در سطح بین المللی می درخشد. شایان ذکر است که سیستم آموزش عالی کرواسی دارای سنت طولانی آموزش است که عمدتاً از طریق کار دانشگاه های دولتی آن حفظ شده است.

علاوه بر این، کرواسی دو نوع آموزش عالی را به دانشجویان آینده ارائه می دهد:

نوع آموزشتوضیحات
مطالعات دانشگاهیشامل برنامه های دانشگاهی است ارائه شده در دانشگاه ها
مطالعات حرفه ایشامل برنامه های حرفه ای ارائه شده در کالج های پلی تکنیک یا علوم کاربردی

همانطور که در بخش های قبلی ذکر شد، هزینه های تحصیل در دانشگاه های کرواسی به طور متوسط ​​با سایر مقاصد اروپایی برابری می کند. با توجه به این که دانشجو در چه برنامه تحصیلی و اینکه آیا در یک موسسه دولتی یا یک دانشگاه خصوصی ثبت نام می کند، هزینه های تحصیل در کرواسی از 1000€ تا حدود 10000€ (یورو) در سال متغیر هستند. همچنین متوسط هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کرواسی 11000€ (یورو) می باشد. با تماس با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت متقاضیان می توانند انجام امور مرتبط با اعزام دانشجو به کرواسی را به مشاورین مجرب ما بسپارند.

سوالات تخصصی در باب اعزام دانشجو به اسلواکی

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • اعزام دانشجو به اسلواکی با بورسیه تحصیلی به چه صورت است؟ بهترین و مقرون به صرفه ترین روش جهت اعزام دانشجو به اسلواکی، اعزام دانشجو با بورسیه تحصیلی به این کشور می باشد. به عبارت دیگر طی سال های اخیر، اعزام دانشجو به اسلواکی با بورسیه تحصیلی، به یکی از متداول ترین روش ها برای تحصیل دانشجویان در این کشور تبدیل شده است. تمامی دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در اسلواکی هستند، اما بضاعت مالی کافی برای این کار را ندارند، می توانند از بورسیه های تحصیلی متنوع این کشور بهره مند شوند. بورسیه های تحصیلی اسلواکی توسط دولت این کشور و با همکاری دانشگاه های معتبر اسلواکی، برای حمایت از تحرک دانشجویان، معلمان دانشگاه و محققان ایجاد شده است.
  • دلایل اعزام دانشجو به کرواسی کدام اند؟ امنیت بالا در کشور، مردم محلی دوستانه، فرهنگ قهوه بی نظیر، آموزش عالی متنوع به زبان انگلیسی و سبک زندگی مقرون به صرفه و هزینه های کم زندگی
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *