ویترین

افتتاح حساب بانکی اروپا

افتتاح حساب بانکی اروپا

افراد معمولا بنا به دلایلی همانند مسافرت، تحصیل، سرمایه گذاری، بیزینس و غیره در کشورهای اروپایی نیازمند افتتاح حساب بانکی اروپا هستند. این امر مخصوصا زمانی مهم جلوه می نماید که شما بنا به دلایل مختلفی قصد مهاجرت و اخذ ویزای کشورهای اروپایی را دارید. بنابراین شما برای انجام تمامی امور زندگی، تحصیل و یا کار خود در اروپا به ناچار نیازمند داشتن حساب بانکی هستید. سوالات زیادی پیرامون گشایش حساب در کشورهای اروپایی مطرح است که ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درپی پاسخ به آنها هستیم:

  • آیا شهروندان خارجی غیر مقیم هم می توانند در اروپا حساب بانکی افتتاح کنند؟
  • شرایط شهروندان خارجی (مقیم و غیرمقیم) برای افتتاح حساب بانکی در اروپا چیست؟
  • خارجی ها برای افتتاح حساب بانکی در اروپا چه مدارکی لازم دارند؟
  • چه کسانی نمی توانند در این قاره حساب اعتباری داشته باشند؟
  • چگونه می توان در اروپا بدون حساب بانکی اقدام به خرید کرد؟
  • نداشتن حساب بانکی چه محدودیت هایی را برای افراد ایجاد می کند؟
  • بهترین و ارزانترین حساب بانکی جهت افتتاح در اروپا چیست؟

انواع مختلف حساب بانکی با هزینه های متفاوت در اروپا وجود دارد که افراد بایستی از قبل درمورد شرایط مورد نیاز برای افتتاح آنها مطلع شوند. شرایط افتتاح حساب برای افراد مقیم در کشورهای اروپایی بسیار آسان است. اما افراد غیرمقیم که هنوز خارج از اروپا هستند برای افتتاح حساب نیازمند افتتاح حساب بین المللی یا حساب های دیجیتال یا حساب موبایل بانک هستند که در این جستار توضیح داده می شود.

شرایط و الزامات افتتاح حساب بانکی در اروپا

اطلاع از شرایط افتتاح حساب بانکی در اروپا برای خیلی ها مخصوصا دانشجویان ایرانی بسیار مهم است. در ابتداء شما باید بدانید که شهروندان خارجی در اروپا بر اساس شرایط مهاجرتی و اقامتی خود به دو دسته شهروندان مقیم و غیرمقیم تقسیم می شوند که هریک حقوق و امتیازات خاصی دارد. افتتاح حساب بانکی اروپا توسط شهروندان مقیم یعنی افرادی که درحال حاضر در اروپا اقامت دائمی دارند، بسیار ساده و راحت است. در اینصورت آنها برای افتتاح حساب خود تنها به ارائه آدرس مسکونی، قبض تلفن و کارت شناسائی نیازمند هستند.

اما افتتاح حساب بانکی در اروپا بدون داشتن اقامت کاری فوق العاده گران قیمت خواهد بود و یا اصلا غیرممکن است. اگر شما هم بخواهید و بتوانید موفق به انجام این کار شوید بازهم گزینه های شما محدود خواهد شد. اما یکی از گزینه های آسان و دردسترس خارجی های غیرمقیم برای افتتاح حساب استفاده از اکانت های موبایل بانک ازجمله حساب بدون مرز چند ارزی ترانسفروایز یا TransferWise Multi-Currency Borderless Account می باشد. شما از طریق این نوع حساب به راحتی می توانید به همه خدمات بانکی مورد نیاز که می خواهید دسترسی داشته باشید. اما خدمات این نوع حساب شامل:

  • دریافت پرداختی ها
  • ارسال پرداختی ها
  • هزینه کرد نقدی
  • کنترل حساب

اکنون برای اطلاع از شرایط هزینه حساب بانکی TransferWise این حساب را با حساب های بانکی انگلستان مقایسه می کنیم:

مقایسه هزینه هاTransferWiseBarclaysLIoydsSantander
ارسال 250£ (پوند) به یورو1.54£ (پوند)7.89£ (پوند)18.73£ (پوند)23.55£ (پوند)
ارسال 250£ (یورو) با دبیت کارت به یورو83p (پوند)15.66£ (پوند)17.43£ (پوند)16.91£ (پوند)
دریافت نقدی ماهانه 250£ (پوند) به یورو1.76£ (پوند)17.14£ (پوند)18.40£ (پوند)20.64£ (پوند)

شرایط افتتاح حساب بانکی اروپا در فرانسه

فرانسه دارای یک سیستم بانکداری بسیار توسعه یافته و مدرنی است که شامل 266 بانک خصوصی و بین المللی است. Banque de France بانک مرکزی این کشور است که همچنین بر بخش بانکداری این کشور نظارت می کند. قبل از افتتاح حساب بانکی اروپا در فرانسه باید بدانید که اغلب فروشگاه های فرانسوی کارت های بانکی Visa و Mastercard را قبول می کنند. همچنین شما می توانید از ATM های موجود هم پول نقد دریافت کنید. اما انواع حساب بانکی در فرانسه 2022 عبارتند از:

انواع حساب بانکی در فرانسه

اما اکنون که با انواع حساب بانکی در فرانسه آشنا شدید، بهتر است در جریان مدارک لازم برای افتتاح حساب بانکی اروپا نیز آشنا شوید. مدارک مورد نیاز برای این امر شامل پاسپورت (برای اثبات هویتی)، قبض تلفن یا اجاره نامه (برای اثبات اقامت مسکونی) و ویزا (برای اثبات وضعیت اقامتی) می باشد. شما می توانید با توجه به شاخص هایی نظیر هزینه ها، آسانی دسترس، دامنه خدماتی، خدمات به زبان انگلیسی و غیره بانک خود را انتخاب نمائید. بهترین گزینه های موجود عبارتند از:

بانک های فرانسویبانک های بین المللیبانک های آنلاین و موبایل
Banque PopulaireAxa BanqueN26
BNP ParibasBarclaysLeoPay
Credit AgricoleCitibankHello Bank
Deutsche Bankbunq
HSBCRevolut

شرایط افتتاح حساب بانکی اروپا در آلمان

همه ساله آلمان به دلیل نرخ بیکاری پایین و فرصت های کاری فوق العاده پذیرای هزاران مهاجر خارجی عمدتا هم نیروهای کار متخصص از سراسر دنیا است. بدلیل اهمیت مهاجرت کاری یا تحصیلی به آلمان 2022 بسیاری از هموطنان مشتاق اطلاع از کلیه شرایط مهاجرتی به این کشور قدرتمند اروپایی هستند. علاوه بر اخذ ویزا و اقامت آلمان شما در راستای مهاجرت به این کشور و شروع زندگی جدید در آلمان همچنین نیازمند افتتاح حساب بانکی اروپا هستید. سیستم بانکی آلمان متشکل از 3 نوع بانک های تجاری خصوصی، بانک های پس انداز عمومی و بانک های شرکتی هستند. انواع حساب بانکی در آلمان عبارتند از:

انواع حساب بانکی در آلمان

در آلمان هم برای افتتاح حساب بانکی بایستی معیارهای مختلفی را در انتخاب بانک مورد نظر اعمال کنید. از جمله این موارد می توان به بحث هزینه ها، دامنه خدمات، خدمات به زبان انگلیسی و غیره اشاره کرد. برای افتتاح حساب در آلمان شما نیازمند ارائه مدارکی همچون پاسپورت، مدرک سکونتی، قرارداد کار، تاییدیه پذیرش دانشگاهی و ارزیابی اعتباری SCHUFA می باشید. اما بهترین بانک ها در آلمان 2022 عبارتند از:

بانک های آلمانیبانک های بین المللیدیجیتال بانک ها
SparkassenBarclaysbunq
Volksbanken/RaiffeiseHSBCN26
CitibankRevolut
ING Bank

شرایط بازگشایی حساب بانکی اروپا برای غیرمقیم ها

افراد غیرمقیم مثل دانشجویان و یا کارگران خارجی متقاضی مهاجرت به کشورهای اروپایی اصلا نگران نباشند. چراکه اگر شما مایل به افتتاح حساب بانکی قبل از مهاجرت به آلمان، فرانسه و غیره باشید شما می توانید در یک بانک بین المللی یا بانک دیجیتالی به زبان آلمانی direktbank افتتاح حساب کنید. این بانک ها شعبه محلی نداشته اما از دستگاه های خودپرداز سایر بانک ها استفاده می کنند. جالب است بدانید که این بانک ها در آلمان و فرانسه حساب های بانکی رایگان بدون حداقل پس انداز به مشتریان خود ارائه می دهند.

متاسفانه بدلیل شرایط تحریم امکان افتتاح اینگونه حساب ها از داخل ایران برای هموطنان امکانپذیر نیست ولی برخی از شرکت ها و موسسات این امکان را با دریافت هزینه های صدور فراهم می کنند. معروفترین موبایل بانک ها در کشورهای اروپایی از جمله آلمان و فرانسه عبارتند از:

  • Bunq
  • N26
  • Revolut

شرایط افتتاح حساب بانکی اروپا برای غیرمقیم ها

بهترین کشور اروپایی برای افتتاح حساب پس انداز

افتتاح حساب بانکی در اغلب کشورهای اروپایی امری آسان و امکان پذیر است. اما از بین کشورهای اروپایی بهترین جا برای افتتاح حساب بانکی و پس اندار پول در سال 2022 بهترین کشور اروپایی سوئیس می باشد. دلیل این امر بخاطر معیارها و فاکتورهایی نظیر میانگین درآمد بالا، میانگین پس انداز بالای خانوار، پس انداز سالانه، ماهیانه و روزانه و ساعتی بسیار بالا می باشد. بعد از سوئیس، سوئد و نروژ در رتبه های دوم و سوم این رنکینگ قرار دارند:

بهترین کشورهای اروپایی جهت افتتاح حساب پس انداز از نظر میانگین پس انداز خانوار

شما هموطن عزیزی که قصد مهاجرت به اروپا داشته و نیازمند افتتاح حساب در یکی از کشورهای اروپایی را دارید می توانید با بهره گیری از امکانات و خدمات مشاوره کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سریعا نسبت به افتتاح حساب اروپایی اقدام نموده و برای مسترکارت یا ویزاکارت خود (مثل دریافت مسترکارت آلمان) درخواست دهید.

4.7/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “افتتاح حساب بانکی اروپا

  1. مهدی گفت:

    سلام
    من یک سال قبل شرکتی را در مجارستان ثبت کردم ولی برای شروع کار ، نیاز به باز کردن حساب بانکی داشتم که علیرغم حضور خودم در مجارستان، این کار به دلیل ایرانی بودن من ، انجام نشد . آیا راه قانونی وجود داره که بتونم حساب باز کنم یا به هیچ وجه امکان نداره؟ ممنون از پاسخگوییتون .

    1. داوری گفت:

      سلام عرض شد
      بله ما میتونیم برای شما در اروپا افتتاح حساب کنیم
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *