ویترین

افتتاح حساب بین المللی

افتتاح حساب بین المللی

افتتاح حساب بین المللی موضوع بسیار مهم و کلیدی برای کسانی است که قصد مهاجرت و اقامت در کشورهای خارجی را در سر می پرورانند. چراکه شما فقط با استفاده از حساب شخصی بین المللی است که می توانید در مرحله اخذ ویزا، معیار تمکن مالی خود را به اثبات رسانیده و در ضمن با این حساب هزینه کنسولی ویزای خود را پرداخت نمائید. از طرف دیگر در مرحله ورود به کشور مقصد نیز شما با استفاده از این حساب به رتق و فتق امور روزمره خود مثل پرداخت مالیات، پرداخت هزینه بلیط مسافرتی، خرید ملزومات زندگی، کارت به کارت و واریز وجه و غیره می پردازید. اما در زمینه افتتاح حساب مذکور سوالاتی هم مطرح است :

  • شرایط افتتاح یک حساب بین المللی چگونه است؟
  • چرا یک ایرانی به باز کردن حساب بین المللی نیاز خواهد داشت؟
  • آیا از داخل ایران امکان افتتاح این حساب بانکی امکان پذیر است؟
  • مدارک لازم برای افتتاح یک حساب بین المللی چیست؟
  • انواع حساب بین المللی کدامند و پر کاربردترین آنها چیست ؟
  • چگونه می توانم در خارج از کشور حساب بانکی افتتاح کرد؟
  • مزایای افتتاح حساب بین المللی چیست؟
  • آیا می توان از طریق حساب بین المللی از ایران مهاجرت کرد؟
  • آیا امکان مسدود شدن حساب های بانکی در خارج از کشور به دلیل تحریم ها وجود دارد؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن پشتوانه تجربه چندین ساله پرسنل مجرب مهاجرتی خود و با بهره گیری از آخرین اطلاعات و داده ها و نیز بهترین امکانات مشاوره و ارزیابی همواره کمک حال و راهنمای هوطنان عزیز در تمامی مراحل مهاجرتی از جمله افتتاح حساب و اخذ ویزا یا مسترکارت می باشد. توجه داشته باشید که دریافت مسترکارت هزینه چندانی به همراه ندارد اما می تواند همچون سابقه سفر به حوزه شنگن در پاسپورت فرد بدرخشد.

اهداف و دلایل افتتاح حساب بین المللی

هر کسی که بنا به هر دلیلی (کار، تحصیل، کارآموزی، سرمایه گذاری و غیره) بخواهد به کشورهای خارجی مسافرت کند مثلا اگر کسی برای تحصیل در انگلستان درخواست ویزا دهد، نیازمند داشتن یک حساب یا اکانت بین المللی است. بنابراین، از این طریق مسافران برای انجام تراکنش های روزانه خود می توانند به راحتی از کارت های اعتباری (Credit Card) یا کارت های بدهی (Debit Card) استفاده کنند. باید در نظر داشت که در اختیار داشتن یک حساب بانکی معتبر در اروپا، می تواند شانس دریافت ویزا را نیز افزایش دهد. اما بایستی در جریان باشید که دارندگان این نوع حساب ها در استفاده از گردش حساب خود 2 نوع هزینه باید به بانک ها پرداخت کنند:

هزینه های قابل پرداخت به بانک ها

اما بانک های مختلفی در جهان وجود دارد که به دارندگان حساب بین المللی خدمات بانکی مختلفی ارائه می کنند. جهت اطلاع بیشتر، ما در جدول زیر لیستی از بانک های معروف و بزرگ در کشورهای مختلف را ارائه می کنیم. شما با ملاحظه این لیست علاوه بر آشنایی با بانک های معروف همچنین از ارز رایج آن کشور و هزینه های تبدیل ارز هم آشنا می شوید:

کشوربانک های اصلیارزنرخ تبدیل ارز
انگلستانHSBC, Barclays, Metro Bankپوند1.271
کاناداTD Bank, RBC, Scotiabankدلار1.314
مکزیکBanamex, Bank of America, HSBC, Scotiabank, ING Bankپزو19.234
چینBank of Chinaیوآن6.905
فرانسهBNP Paribasیورو1.132
آلمانDeutsche Bankیورو1.132
استرالیاHSBC Australiaدلار0.721

این بانک ها برترین بانک های موجود در هر کشور هستند که می توانند به شهروندان خارجی نیز خدمات مشابهی ارائه دهند اما شرایط برای فعالیت ایرانیان در این بانک ها تا حدودی متفاوت است چرا که تحریم های موجود کار را برای این امر دشوار کرده است اما همچنان راه هایی برای افتتاح حساب بین المللی برای ایرانیان وجود دارد.

مدارک لازم جهت افتتاح حساب بین المللی

افراد برای گشودن حساب در شعب بانکی هر کشوری نیازمند ارائه یکسری مدارک می باشند. البته ممکن است این مدارک از کشوری به کشور دیگر کمی متفاوت باشد. انواع مدارک لازم جهت افتتاح حساب بین المللی در سال 2022 عبارتند از:

  • مدارک هویتی مثل پاسپورت، گواهینامه یا کارت شناسائی (بسیاری از بانک ها از متقاضیان می خواهند تا دو فرم مشخصات شخصی را تکمیل نمایند)
  • مدرک اقامتی حالا ممکن است اجاره نامه یا قبض اشتراک خانگی با ذکر آدرس محل سکونت باشد
  • حداقل سقف موجودی که بانک ها از مشتریان خود به عنوان پس انداز اولیه (حول و حوش 500$ الی 1000$ (دلار)) می خواهند
  • از مدارک دیگر می توان به ویزای کار دانشجویی، نامه پذیرش دانشگاهی و یا قرارداد کار برای کارگران اشاره کرد

اما به خاطر داشته باشید که طبق قانون بین المللی ضدپولشویی، واریز بیش از مبلغ 10000$ در حساب بانکی خارجی مستلزم گزارش دهی به بانک مربوطه می باشد. در زیر شما با مدارک لازم برای افتتاح حساب بین المللی در هر کشور آشنا می شوید:

کشورمدارک لازم
مکزیککارت شناسائی، مدرک اقامتی و ویزای مهاجرتی
فرانسهمدرک اقامتی، آدرس فرانسوی، نامه دانشگاهی معتبر و در برخی موارد نامه از بانک قبلی
آلمانپاسپورت، ID کارت دانشجوئی و تاییدیه ثبت نام
ایتالیاپاسپورت، ویزای معتبر، آدرس سکونتی، کد مالی اخذ شده از اداره مالیات یا سفارت ایتالیا
اسپانیاپاسپورت، شماره شناسائی خارجی، مدرک اقامت محلی و تاییدیه دانشگاهی
انگلستانپاسپورت، ویزای معتبر، مدرک اقامتی و نامه دانشگاهی

بدیهی است که فراهم کردن چنین مدارکی برای ایرانیان دشواری چندانی ندارد اما دسترسی به کشورها از طریق اخذ ویزای شنگن دشوار است. با این وجود امکان افتتاح حساب برای ایرانیان بدون نیاز به ورود به این کشورها نیز فراهم شده است. یک پروسه زمانی کوتاه مدت برای دریافت کارت و افتتاح حساب بین المللی کافی است.

ساز و کار عملکرد حساب بین المللی

اکنون که با کلیات و نحوه افتتاح حساب بانکی در خارج آشنا شدید، شما باید با نحوه عملکرد حساب شخصی خود هم آشنا شوید. اینکه حساب شما چگونه و با چه سازوکاری کار می کند و چگونه انتقال پول از طریق حساب شما انجام می شود. آسانترین روش برای انتقال وجه بین بانکی ازطریق حساب بانکی و انتقال سیمی است. در واقع بانک ها برای عملیاتی شدن نقل و انتقال پول و ردوبدل شدن اعتبار از دو نوع کد استفاده می کنند و شما نیازمند دانستن یکی از این کدها هستید:

  • کد سویفت (SWIFT code): شاید تا بحال این کد به گوش شما هم خورده باشد. این کد نوعی کد شناساگر بانکی (BIC) مورد استفاده در شناسائی بانک ها در سرتاسر جهان می باشد. کد SWIFT یا BIC معمولا بر روی صورتحساب شما قابل رویت می باشد.
  • شماره IBAN: در واقع IBAN شماره حساب بانک بین المللی و یک نوع شناساگر حساب بانکی خاص می باشد. جالب است بدانید که این کد اغلب در اتحادیه اروپا (EU) مورد استفاده قرار می گیرد. این کد هم بهمراه کد سویفت بایستی بر روی صورت حساب نقش بسته باشد. لازم به یادآوری است که این کد عملا با دو حرف بزرگ شروع می شود.

مدارک لازم جهت افتتاح حساب بین المللی

مسترکارت یا ویزاکارت کدامیک بهتر است؟

همانطور که در جریان هستید افتتاح حساب بین المللی و اخذ کارت اعتباری یا کارت بدهی از جمله ملزومات مسافرت به کشورهای مختلف جهان محسوب می شود. در واقع داشتن کارت بانکی علاوه بر تسهیل و تسریع انواع تراکنش ها و معاملات روزانه همچنین باعث افزایش ضریب امنیت مالی و جانی افراد هم می شود. از جمله مهمترین و کاربردی ترین کارت های بانکی شامل مسترکارت و ویزاکارت می باشد. از آنجایی که مقصد اصلی و عمده بسیاری از مهاجران ایرانی کشورهای اروپایی می باشد. ما به بررسی برترین کارت های بانکی در این قاره در سال 2022 می پردازیم:

عنوان کارت بانکیAPR یا درصد نرخ بهره سالانههزینه سالیانه کارت
Capital One Venture Rewards Credit Card17.24% تا 24.49%0$ (دلار) برای سال اول و 95$ (دلار) پس از آن
Chase Sapphire Preferred Card17.49% تا 24.49%95$ (دلار)
Capital One Quicksilver Cash Rewards Credit Card15.49% تا 25.49%$0 (دلار)
Bank of America Travel Rewards Credit Card14.99 تا 22.990$ (دلار)
Chase Sapphire Reserve18.49% تا 25.49%550$ (دلار)

توصیه اکید ما در حال حاضر برای ایرانیان آن است که برای انجام تجارت بین المللی خود از مسترکارت استفاده کنند. دسترسی به این کارت در حال حاضر ساده تر است و هزینه های کمتری را در بر خواهد گرفت. از طرف دیگر باید در نظر داشت که در حال حاضر قدرت مسترکارت نیز بیشتر از ویزاکارت است. ذکر این نکته نیز ضروری است که افتتاح حساب بین المللی رایگان نیست و همچون افتتاح حساب در ایران، مبلغ اندیکی از حساب فرد به عنوان حق عضویت و صدور کارت کسر می شود.

افتتاح حساب بانکی در آذربایجان

یکی از مسائلی که هموطنان ما باید به آن توجه داشته باشند، اعتبار حساب بانکی بین المللی آن هاست. متقاضیان دریافت حساب بانکی در یک کشور خارجی، پیش از هر اقدامی باید اطمینان داشته باشند که حساب بانکی آن ها در کشور مقصد از اعتبار کافی برخوردار باشد. این اعتبار به آن ها کمک خواهد کرد که برای مثال یک تراکنش مالی در کسری از ثانیه به سرانجام برسد. متاسفانه چنین امکانی در کارت های بانکی در کشور آذربایجان یا ترکیه وجود ندارد و در صورتی که تراکنش مالی از مبلغی مشخص، بیشتر شود، آن تراکنش با تاخیری چند روزه انجام خواهد شد.

شرایط مشابهی در رابطه با حساب های بانکی در کشور ترکیه نیز وجود دارد. بانک های جهانی در صورتی که بانک ترکیه ای را مورد تایید قرار داده باشند، حاضر به انجام معامله با آن خواهند بود در غیر این صورت امکان جابجایی پول بسیار محدود می شود. بنابراین اولین نکته ای که باید به شدت مورد توجه قرار گیرد، اعتبار بانک ترکیه ای درخصوص افتتاح حساب است. باید به این نکته توجه داشت که با توجه به عدم عضویت ترکیه در اتحادیه مالی اروپا، معاملات در بانک های ترکیه نیز با تاخیر انجام می شود.

افتتاح حساب بین المللی برای آمازون

آمازون یکی از مشهورترین سایت های خرید اینترنتی در جهان است و بسیاری از ایرانیان نیز تمایل دارند که از طریق این سایت خریدهای خود را انجام دهند. خرید از این سایت با استفاده از حساب های ایرانی امکان پذیر نیست و به همین دلیل بسیاری با دریافت مبالغ سنگین خریدهای اینترنتی دیگران را انجام دهند. اما چه راهی برای عبور از این اتفاق وجود دارد؟ شهروندان ایرانی می توانند با افتتاح حسابی بین المللی مانند مسترکارت، است. حساب های بانکی بین المللی به ایرانیان نیز کمک خواهد کرد تا بتوانند از این سایت معتبر استفاده کنند. این حساب بانکی به طور کلی در سراسر دنیا معتبر است و دارنده آن می تواند در هر نقطه از جهان از دستگاه های خود پرداز متصل استفاده کند.

برای شهروندان ایرانی که قصد خرید در ایران را دارند نیز تدابیری اندیشیده شده است تا بتوانند از یک راه میانبر، بسیاری از محصولات خریداری شده خود از آمازون که امکان ارسال آن ها وجود ندارد را در ایران دریافت کنند که البته مستلزم پرداخت هزینه های بیشتری برای پست محصولات و همچنین زمان بیشتری نیز می باشد. در حال حاضر بسیاری از سایت های فروش محصولات آنلاین اجازه خرید را به ایرانیان می دهند اما شرایط پست محصولات به ایران بسیار سخت است و هزینه های بسیار سنگینی را نیز به همراه دارد.

افتتاح حساب مستر کارت در ایران

یکی از بزرگترین دغدغه های ایرانیان در رابطه با افتتاح حساب خارجی آن است که بتوانند از خاک ایران، برای خود یک مستر کارت تهیه کنند. اشاره کردیم که تحریم ها دسترسی به این موضوع را دشوار ساخته است اما همچنان راه هایی وجود دارد که ایرانیان بتوانند با ارائه مدارکی ساده، یک مستر کارت حقیقی و فیزیکی بدست آورند. افتتاح حساب مستر کارت در ایران در حال حاضر امکان پذیر است. البته این حساب باید وابسته به بانک های اروپایی باشد تا بتوان از آن به عنوان یک مستر کارت واقعی یاد شود.

افتتاح حساب مستر کارت در ایران به گونه ای است که نیازی به مراجعه حضوری فرد در شعبه بانک نیست اما مراحل امنیتی فراوانی را به همراه دارد که فرد باید هر یک از آن ها را به صورت جداگانه و به صورت آنلاین در ارتباط با بانک مشخص شده انجام دهد. پروسه انجام امور بانکی مربوط به افتتاح حساب مستر کارت خارجی در ایران چندان طولانی نیست و در یک روز کاری به طور کامل انجام پذیر است.

شاید برای بسیاری این سوال پیش آید که آیا امکان مسدود شدن مستر کارت برای ایرانیان وجود دارد یا خیر. در پاسخ به این پرسش باید به این نکته اشاره کرد که اگرچه امکان پذیری آن بسیار اندک است اما در صورت بلوکه شدن حساب، امکان افتتاح حساب جدید و همچنین جابجا کردن وجه وجود خواهد داشت. بنابراین امکان از دست دادن سرمایه به هیچ وجه در این رابطه امکان پذیر نیست و خطری از این بابت دارنده کارت را تهدید نمی کند.

چگونه از ایران حساب بین المللی بسازیم

افرادی که قصد افتتاح حساب بین المللی مستر کارت یا ویزا کارت در خارج از کشور را دارند، چنانچه گفته شد، می توانند با در اختیار داشتن یک وکیل قانونی در یک کشور اروپایی، اقدام به افتتاح حساب کنند. پس از گذراندن چند مرحله قانونی که شامل مراحل امنیتی اطمینان از صحت مدارک فرد است، اپلیکیشن مربوط به بانک مقصد برای فرد در دسترس خواهد بود.

امتیازات افتتاح حساب و دریافت کارت بانکی

حساب بین المللی در واقع نوعی حساب بانکی است که در یک بانک خارجی افتتاح شده و از قوانین و مقررات بانکی آن کشور تبعیت می کند. حالا این حساب ممکن است حساب جاری، حساب کوتاه مدت یا حساب بلند مدت باشد. اما با توجه به هزینه های تراکنش و هزینه تبدیل ارز آیا بازهم داشت حساب بانکی بین المللی مفید است؟ بله داشتن یک حساب بین المللی برای کلیه مهاجران خارجی مخصوصا برای تجار و سرمایه گذاران بنابه دلایل زیر امتیازات فراوانی درپی دارد:

  • حساب بانکی بین المللی شما را قادر می سازد تا از ریسک های ناشی از شرایط اقتصادی نامطلوب همانند نوسان نرخ ارز، تورم بالا، جنگ و غیره دور بمانید
  • شما از این طریق می توانید در پرداخت مالیات خود مخصوصا در کشورهایی که پرداخت پولی رایج است، پس انداز نمائید
  • حساب های بانکی بین المللی از نظر کاربرد (دسترسی به پول نقد از طریق ATMها، دسترسی آنلاین و غیره) انعطاف پذیری بالایی دارند
  • داشتن حساب بانکی موجب تسریع در انواع معاملات و تراکنش های روزمره شما از جمله خرید ملک، پرداخت هزینه ثبت شرکت و غیره می گردد و باعث افزایش ارزش افزوده می شود
  • افزایش شانس دریافت ویزاهای مختلف از کشورهای اروپایی به دلیل در اختیار داشتن حساب بانکی
  • امکان دسترسی به بازارهای بین المللی و کسب درآمد بیشتر از طریق خرید مستقیم
  • بی نیازی از پرداخت هزینه های مربوط به تبدیل ارز در صرافی ها

ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر ارائه خدمات مشاوره مهاجرتی همانند مهاجرت به آلمان، فرانسه و غیره آماده ارائه انواع خدمات راجع به افتتاح حساب بین المللی و دریافت ویزاکارت و مسترکارت نیز می باشیم.

سوالات پرتکرار در خصوص افتتاح حساب بین المللی

افتتاح حساب بین المللی صرف دریافت یک کارت فیزیکی مسترکارت یا ویزا کارت نیست و نیازمند سپری کردن مراحلی نسبتا ساده است اما مهم ترین مزیت آن، امکان در اختیار داشتن یک حساب بانکی معتبر در اروپا از خاک ایران است. برخی از مهم ترین سوالاتی که در خصوص افتتاح حساب بین المللی مطرح می شوند عبارتند از:

  • بهترین حساب های بین المللی را از کدام بانک ها می توان بدست آورد؟ هر بانک شرایط مالی خود را دارد و افراد باید با توجه به شرایط خود، بانک مورد نظر خود را انتخاب کنند.
  • بهترین بانک برای افتتاح حساب بین المللی در کدام کشورها قرار دارند؟ در حال حاضر با توجه به تحریم های موجود، انگلستان بهترین خدمات بانکی را به ایرانیان می دهد.
  • نقش تحریم ها در افتتاح حساب برای ایرانیان در خارج از کشور چیست؟ با توجه به حجم بالای تحریم ها، افتتاح حساب در بسیاری از بانک های خارجی برای ایرانیان ممکن نیست. اما ما توان دریافت کارت های بانکی معتبر اروپایی را برای شما در یک بازه زمانی کوتاه فراهم می کنیم.
  • آیا امکان افتتاح حساب در خارج از کشور بدون نیاز به سفر وجود دارد؟ بله موسسه ما با بهره گیری از وکلای قانونی در کشورهای اروپایی این امکان را در یک بازه زمانی 7 روزه فراهم می کند.
5/5 - (5 امتیاز)

8 دیدگاه برای “افتتاح حساب بین المللی

  1. علی نوری گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    من با توجه به کارم نیاز به یک حساب بانکی متصل به ویزا یا مستر کارت دارم بخاطر این می خواستم اطلاعاتی درباره کشوری که شما افتتاح حساب می کنید و هزینه های مربوطه برای من اطلاعاتی را ایمیل کنید و همچنین حسابهایی که بصورت غیر حضوری افتتاح می شوند در ادامه توسط بانک مربوطه بلوکه نشود؟چون در بانکهای ترکیه همچین شرایطی هست.ممنون از راهنمایی شما

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در اولین فرصت همکاران من با شما ارتباط برقرار خواهند کرد.

  2. ریحانه بهشتی گفت:

    سلام من میخواهم یک حساب بین المللی باز کنم برای تیک تاک و یوتیوب میشه راهنمایی کنید چه جور حسابی باز کنم و در کدام کشور؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید توی کشورهایی که ممنوعیت مبادله ارز ندارند اقدام کنید.
      ما می تونیم برای شما مسترکارت دریافت کنیم.
      برای اطلاعات بیشتر حتما با ما در تماس باشید.

  3. مهدی گفت:

    سلام من نیاز به حساب paypal و یک حساب برای آمازون دارم، برای هرکدام چه شرایطی لازم است و آیا شما paypal حسابداری هم دارید که وجه‌های واریزی من به paypal شما واریز شوند و شما خدمات دریافت و ارسال وجه‌های واریز شده من را به حساب داخلی من انجام دهید و دیگر نیاز به داشتن paypal شخصی نداشته باشم؟
    با تشکر امیدوارم هرچه زودتر پاسخ و راهنمایی نمایید .

    1. داوری گفت:

      سلام
      نوشته شما به خاطر استفاده از کلمات انگلیسی بهم ریخته س و من درست متوحه نمیشم اما در خاطرتون باشه که حساب پی پال خیلی قابل اطمینان نیست و تأخیر در پرداخت داره و بهتره که حساب های بین المللی داشته باشید

  4. امید گفت:

    سلام
    بنده برای کسب درآمد از سایت آمازون نیاز به حساب بین المللی دارم. اول اینکه بفرمایید هزینه این حساب چقدر است؟ دوم چون در ابتدا موجودی برای حساب وجود ندارد، آیا امکان باز کردن حساب وجود دارد یا حداقل موجودی چقدر باید باشد ؟ تاریخ انقضا و هزینه تمدید کارت چقدر است ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای افتتاح حساب نیازی به موجودی داخل حساب نیست اما در خصوص هزینه حق الوکاله با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا مشاورین سفیران خدمتتون عرض کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *