مهاجرت

اقامت آذربایجان از طریق ازدواج

اقامت آذربایجان از طریق ازدواج

اقامت آذربایجان از طریق ازدواج یکی از روش های قانونی جهت مقیم شدن در این کشور و اخذ اقامت برای متقاضیان بین المللی می باشد. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله هموطنان گرامی را از شرایط و رسم و رسوم و آداب ازدواج در کشور آذربایجان با یک فرد آذربایجانی آگاه خواهند ساخت.

کسب اقامت آذربایجان از طریق ازدواج در صورتی امکان پذیر می باشد که متقاضیان ثابت کنند که توان مالی کافی برای زندگی در کشور آذربایجان را دارا هستند. علاوه بر این، داشتن شغل مناسب و درآمد کافی نیز یکی از اصلی ترین شروط کسب اقامت آذربایجان از طریق ازدواج می باشد. همانطور که در بخش های قبلی گفته شد، ازدواج با شهروند آذربایجانی در این کشور امکان پذیر می باشد و متقاضیان می توانند پس از ازدواج در کشور آذربایجان، اقامت این کشور را کسب کنند. اما برای کسب تابعیت آذربایجان از طریق ازدواج، زوجین باید حداقل 5 سال به صورت مشترک در خاک کشور آذربایجان زندگی کنند.

  • شرایط ازدواج با شهروندان آذربایجان چیست؟
  • ثبت ازدواج در آذربایجان چه مزایایی دارد؟
  • ثبت ازدواج با شهروندان آذربایجان چه مزایایی دارد؟
  • شرایط دریافت اقامت آذربایجان از طریق ازدواج چیست؟
  • شرایط دریافت تابعیت از طریق ازدواج در آذربایجان چیست؟

شرایط ازدواج با یک شهروند آذربایجانی

هر کشوری قوانین خاص خود را دارد که در مورد شهروندان خود که با شخص دیگری از کشوری دیگر ازدواج می کنند، اعمال می شود. ازدواج با شهروند آذربایجانی با هدف کسب اقامت آذربایجان در مراحل گوناگونی انجام می شود. دولت جمهوری آذربایجان قوانین خاصی در این زمینه تعیین کرده است. درخواست ها باید یک ماه قبل از تاریخ ثبت نام ازدواج ثبت شده و به اداره ثبت اصلی (ZAGS) ارسال شوند.

مدارک لازم جهت اخذ اقامت آذربایجان از طریق ازدواج

مدارک لازم جهت اخذ اقامت آذربایجان از طریق ازدواج

مطابق قوانین جمهوری آذربایجان برای اتباع خارجی که قصد ازدواج با شهروند آذربایجانی را دارند بشرط ثبت رسمی ازدواج، مجوز اقامت موقت صادر شده و پس از گذشت 2 سال از زندگی مشترک نیز برایشان اقامت دائم و بعد از حداقل 5 سال اقامت پیوسته نیز برایشان تابعیت آذربایجانی اعطاء می شود.

در کل 3 روش برای اخذ تابعیت آذربایجانی شامل:

بررسی 3 روش برای اخذ تابعیت آذربایجانی

فلذا برای درخواست ثبت ازدواج نیز هر 2 شریک باید با اسناد زیر به اداره ثبت احوال آذربایجان ارائه کنند:

  • ویزای ورود معتبر به جمهوری آذربایجان (برای خارجی ها)
  • گذرنامه و کارت شناسایی
  • فرم درخواست تکمیل شده است
  • فردی که قبلا ازدواج کرده است، باید مدارکی را برای اثبات وضعیت مدنی خود (اوراق طلاق یا گواهی فوت) از کشور خود تهیه کند
  • شهروندان آمریكایی باید “گواهی عدم ثبت ازدواج” را صادر كنند كه توسط وزارت امور ثبت Vital در كشور خود صادر شده است
  • رسید تأیید مبلغ پرداخت عوارض دولتی (قابل پرداخت در شعب بانک سرمایه) برای اطلاع از هزینه کارمزد دولتی برای ثبت ازدواج

متقاضیان و مهاجران خارجی باید در نظر داشته باشند که کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز جهت ازدواج در کشور آذربایجان می بایست ترجمه و محضری شوند. توصیه می شود برای اطلاع از شرایط دقیق در مورد شرایط خاص با ZAGS تماس بگیرید. پس از ارسال درخواست، ZAGS تاریخ ثبت ازدواج را به متقاضیان ارائه می دهد. در شرایط ویژه مانند تولد فرزند یا بارداری، ازدواج در روز درخواست ممکن است ثبت شود. این ازدواج از تاریخ ثبت قانونی می شود.

اخذ اقامت از طریق ازدواج با شهروند آذربایجان

علاوه بر این که اثبات شود ازدواج حقیقی صورت گرفته و اصطلاحا صوری نیست، فردی که تابعیت آذربایجان را دارد باید اثبات نماید تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های زندگی خود و همسرش را دارا می باشد. یعنی شغل ثابت، محل اقامت و درآمد کافی را برای پرداخت هزینه زندگی یک زوج در کشور جمهوری آذربایجان را داشته باشد تا بتواند درخواست دهد و اقامت این کشور را برای همسر خود نیز اخذ نماید. میزان دقیق درآمد هر فردی در آذربایجان به عوامل مختلفی از جمله سطح تحصیلات، سابقه کار، جنسیت، شهر محل اقامت و غیره بستگی دارد.

با این حال متوسط درآمد دریافتی در کشور آذربایجان در نمودار ذیل بررسی شده است:

رنج درآمد ماهیانه در آذربایجان

 

هزینه زندگی در آذربایجان برای یک نفر ماهانه حدود AZN 1417 (مانات آذربایجان) معادل حدود US$ 833 (دلار آمریکا) و برای یک خانواده 4 نفری نیز حدود AZN 3620 (مانات آذربایجان) معادل $2129 (دلار آمریکا) می باشد. البته خوشبختانه نرخ تورم در آذربایجان پایین و قیمت ها نسبتا ثابت است؛ ضمنا نرخ تورم طی سال های متوالی به شرح ذیل می باشد:

سالنرخ تورم در آذربایجان
2022%14.4
2023%3.9
2024%5.5

قراردادهای ازدواج در کشور آذربایجان

متقاضیان می توانند قبل از ازدواج یا حتی پس از ازدواج، تصمیم به عقد قرارداد ازدواج بگیرند. قراردادهای ازدواج در دفتر اسناد رسمی امضا می شود و لازم به ذکر می باشد که فسخ قرارداد ازدواج با رضایت متقابل هر 2 شریک ممکن است. تا زمانی که یکی از این زوج ها تبعه آذربایجانی باشد، امکان ازدواج با خارجیان در جمهوری آذربایجان وجود دارد. براساس قوانین تعیین شده توسط دولت کشور آذربایجان، ثبت ازدواج همه ازدواج ها الزامی می باشد.

ازدواج هایی که با یک فرد خارجی انجام می شود باید در دفتر ثبت اصلی (ZAGS) ثبت شود. در حال حاضر 86 اداره ثبت احوال در آذربایجان تحت وزارت دادگستری فعالیت می کنند. این مؤسسات همچنین مسئول ثبت ولادت، فوت، تغییر نام و طلاق هستند. حداقل سن ازدواج برای آقایان 18 سال و برای زنان 17 سال یا یکسال زودتر برای هر یک در شرایط استثنایی است. روند ازدواج نسبتاً ساده است. با این حال، می تواند وقت گیر باشد و برنامه ریزی و سازماندهی خوبی برای اطمینان از نظم کلیه اسناد لازم انجام شود.

رسم و رسوم ازدواج مذهبی در آذربایجان

اسلام دین اصلی در جمهوری آذربایجان است و لازم به ذکر است که اکثر ازدواج هایی که توسط ثبت احوال این کشور ثبت می شود، در مسجد صورت می گیرد. این مراسم توسط یک روحانی مذهبی انجام می شود و پس از اتمام آن، زوج گواهی ازدواج دریافت می کنند که تأیید می کند که این ازدواج در مسجد ثبت شده است. لازم به ذکر است که گذرنامه و شناسنامه های زوج برای انجام مراسم ازدواج در کشور آذربایجان الزامی می باشد و شاهدان خانواده های عروس و داماد باید گواهی ازدواج را امضا کنند. با این وجود، ازدواج های مذهبی بدون ثبت احوال به طور قانونی شناخته نمی شوند.

اقامت آذربایجان از طریق ازدواج سنتی

خانواده عروس و داماد در ازدواج محلی در کشور آذربایجان به شدت درگیر برنامه ریزی عروسی سنتی هستند و آداب و رسوم زیادی در این روند دخیل است. طبق روایات محلی، هنگامی که زن و شوهر تصمیم به ازدواج می گیرند، والدین داماد به دیدار خانواده عروس می روند. در این بازدید و به شرط آنكه پدر عروس رضایت خود را از ازدواج داده باشد، هر 2 خانواده تصمیم می گیرند كه زوج چگونه می توانند حلقه های نامزدی را تبادل كنند. هنگام رد و بدل شدن حلقه های نامزدی، والدین زوج در مورد تاریخ عروسی تصمیم می گیرند.

ثبت احوال و مراسم مذهبی غالباً در همان روز انجام می شود و برخی از زوج ها قبل از برگزاری مراسم مذهبی، در دفتر ثبت احوال کشور حلقه های نامزدی را مبادله می کنند. اما، همچنین می توانید درخواست ثبت نام رسمی ازدواج را ترتیب داده و مراسم ثبت نام را درست در ابتدای مراسم عروسی ترتیب دهید. در چنین حالتی شخصی از اداره ثبت احوال برای انجام مراسم به عروسی می آید. جشن های عروسی سنتی آذربایجان امور اسراف آمیز بود و اغلب در طی چند روز برگزار می شد. اما امروزه این جشن ها عموماً یک روز ادامه دارد و معمولاً در یک کاخ عروسی یا رستوران برگزار می شود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص اخذ مهاجرت به آذربایجان اطلاعاتی ارائه گردید.

سوالات تخصصی در خصوص اقامت آذربایجان از طریق ازدواج

در بخش موخره مقاله اقامت آذربایجان از طریق ازدواج مفتخر به پاسخ گویی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • رسم و رسوم ازدواج مذهبی در آذربایجان چگونه است؟ اسلام دین اصلی در جمهوری آذربایجان است و لازم به ذکر است که اکثر ازدواج هایی که توسط ثبت احوال این کشور ثبت می شود، در مسجد صورت می گیرد. این مراسم توسط یک روحانی مذهبی انجام می شود و پس از اتمام آن، زوج گواهی ازدواج دریافت می کنند که تأیید می کند که این ازدواج در مسجد ثبت شده است. لازم به ذکر است که گذرنامه و شناسنامه های زوج برای انجام مراسم ازدواج در کشور آذربایجان الزامی می باشد و شاهدان خانواده های عروس و داماد باید گواهی ازدواج را امضا کنند. با این وجود، ازدواج های مذهبی بدون ثبت احوال به طور قانونی شناخته نمی شوند.
  • اقامت آذربایجان از طریق ازدواج سنتی چگونه است؟ خانواده عروس و داماد در ازدواج محلی در کشور آذربایجان به شدت درگیر برنامه ریزی عروسی سنتی هستند و آداب و رسوم زیادی در این روند دخیل است. طبق روایات محلی، هنگامی که زن و شوهر تصمیم به ازدواج می گیرند، والدین داماد به دیدار خانواده عروس می روند. در این بازدید و به شرط آنكه پدر عروس رضایت خود را از ازدواج داده باشد، هر 2 خانواده تصمیم می گیرند كه زوج چگونه می توانند حلقه های نامزدی را تبادل كنند. هنگام رد و بدل شدن حلقه های نامزدی، والدین زوج در مورد تاریخ عروسی تصمیم می گیرند.
3.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *