ویزای کاری

اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 189

اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 189

کشور استرالیا به سبب نیاز روز افزون خود به نیروی ماهر سابکلس های متنوعی را برای جذب متخصصین ارائه کرده است. افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می ­توانند از طریق تخصص و مهارت خود، اقدام به درخواست اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 189 نمایند. فرد با دریافت ویزای 189 استرالیا که یکی از محبوب ترین ویزاهای مهاجرتی این کشور است می ­تواند به همراه همسر و فرزندان خود به کشور استرالیا با دریافت اقامت دائم مهاجرت نماید. افرادی که اقامت دائم استرالیا را دریافت می­ نمایند در کشور استرالیا از مزایایی همچون مدیکر (medicare)، ادامه تحصیل و سنتر لینک برخوردار خواهند بود.

  • مدارک و شرایط مورد نیاز برای درخواست ویزای 189 استرالیا چه مواردی است؟
  • پروسه اخذ این ویزا چه مقدار زمان می برد و چه هزینه هایی را برای متقاضی خواهد داشت؟

افرادی که خواستار این ویزا هستند بایستی بدون استفاده از اسپانسر فامیلی بر اساس سیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا حداقل امتیاز مورد نیاز را کسب نمایند تا واجد دریافت این ویزا شوند. ناگفته نماند اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 189 به گونه ای است که نیاز به داشتن اسپانسر ندارد و تنها مهارت فرد است که مورد توجه قرار می ­گیرد.

شرایط لازم ویزای ساب کلاس 189 استرالیا در 2023

در سال 2023 برای دریافت ویزای ساب کلاس 189 فرد باید سن کمتر از 40 سال داشته باشد. از لحاظ زبان دارای یکی از 3 شرایط زیر باشد:

  • در 4 مهارت آیلتس حداقل نمره 6 را کسب نموده باشد.
  • معادل این نمره را در آموزشگاه های معتبر سیستم اداره مهاجرت استرالیا دریافت نموده باشد.
  • در آزمون تافل در بخش شنیداری امتیاز 12 و در بخش خواندن امتیاز 13 و در بخش گفتاری امتیاز 18 را کسب نماید.

افراد از آغاز ژانویه 2015 به بعد آزمون CAE را گذرانده و حداقل نمره 169 را کسب نموده باشد، شغل فرد در لیست مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا وجود داشته باشد.

ارزیابی مدارک شغلی و تحصیلی برای ویزای استرالیا

برای ارزیابی مدارک تحصیلی و سوابق شغلی خود احتیاج است که به یکی از مراکز ارزیابی شغلی تأیید شده کشور استرالیا مراجعه نموده و تأییدیه دریافت نمایید که معمولا از 1 هفته تا 4 ماه زمان نیاز دارد، همچنان برای ارزیابی مدارک نیاز به مدرک زبان نیز دارید. مطابق جدول امتیاز بندی مهاجرت به استرالیا بایستی حداقل امتیاز 65 را داشته باشید، فرد درخواست کننده اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 189 در صورت حضور در استرالیا نباید هیچگونه ویزای کنسلی و یا رد شده داشته باشد.

با توجه به پرمتقاضی بودن ویزای 189 استرالیا، خیلی از افراد ترجیح می دهند ابتدائا با تحصیل در این کشور هم مدارک تحصیلی ای داشته باشند که از استرالیا صادر شده و نتیجتا مورد تایید دولت این کشور است، هم با زندگی و تحصیل در استرالیا سطح زبان و سایر امتیازات خود را نیز بالاتر ببرند. چرا که اگر چه دولت استرالیا اعلام کرده در سال 2023 همچنان داشتن حداقل نمره 60 برای سابکلس 189 ضروری است، حقیقت این است با توجه به تعداد بالای متقاضیان، امتیاز افراد باید بالاتر از حداقل گفته شده باشد.

مراحل دریافت اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 189

مراحل دریافت اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 189

افراد پس از کسب شرایط بالا ابتدا بایستی اقدام به ارزیابی مدارک خود در مراکز مورد تأیید نمایند که هزینه ها برای تأیید مدارک در شرکت های مختلف متفاوت است. بعد از تأیید مدارک فرد واجد شرایط فرمی با عنوان EOI را پر می نماید که پس از تکمیل نمودن فرم مورد نظر دعوتنامه ای از سوی دولت استرالیا برای فرد فرستاده می­ شود.

پس از دریافت دعوتنامه فرد به مدت 60 روز مهلت دارد تا درخواست ویزای خود را در سایت اداره مهاجرت استرالیا ثبت نماید که مدت زمان رسیدگی به درخواست این ویزا را 3 ماه اعلام نموده اند، پس از آن اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 189 برای فرد صادر می شود. همچنان در مراحل آزمایشات پزشکی ارائه عدم سوء پیشینه نیز در همین مرحله انجام می­ شود و پس از رسیدگی نتیجه از طریق ایمیل به فرد درخواست کننده اعلام و شرایط و قوانین آن برای فرد توضیح داده خواهد شد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای 189 استرالیا

برای اخذ این ویزا و اقامت کشور استرالیا شما باید مدارک مورد نیاز را ارائه دهید:

  • مدارک شناسایی (شناسنامه و پاسپورت)
  • مدارک زبان انگلیسی
  • مدارک مبنی بر پرداخت هزینه ها
  • مدارک ازدواج در صورت تأهل
  • کارت پایان خدمت برای آقایان
  • عکس
  • سوابق کاری (حداقل در 2 سال گذشته بصورت تمام وقت کار نموده باشد)
  • کلیه شواهد کاری همانند قراردادها، پرداخت ها و مالیات
  • مدارک اشتغال کار از جمله وظایف، زمان و حقوق که همگی به امضای مدیر شرکت مربوطه رسیده باشد.
  • فیش های حقوقی بخصوص مشاغل دولتی
  • تمامی مدارک تحصیلی اعم از دیپلم و کارشناسی و کلیه دوره هایی که فرد مورد نظر گذرانده است.
  • مدارک پزشکی فرد که نشان دهنده سلامت فرد است و مدارک پلیسی که عدم سوء پیشینه فرد را نشان می­ دهد.

همراهان شخص متقاضی شامل همسر و فرزندان او می باشد و فرزند زیر 18 سال وابسته به پدر و مادر محسوب می شود و اگر بالاتر از 18 سال باشد باید وابستگی فرزند به پدر و مادر جهت مهاجرت به استرالیا اثبات شود.

هزینه اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 189

مبلغی که فرد برای دریافت ویزای 189 استرالیا بایستی به دولت استرالیا پرداخت نماید از 3670$ (دلار استرالیا) شروع می­ شود که این هزینه برای افراد بالای 18 سال برابر با 1835$ (دلار استرالیا) و برای افراد زیر 18 سال 920$ (دلار استرالیا) است، افراد با پرداخت این هزینه ها اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 189 را می توانند دریافت ­نمایند.

هزینه زندگی در استرالیا نیز باید مد نظر افراد باشد که در نمودار ذیل نشان داده شده است:

هزینه زندگی در استرالیا

دارندگان ویزای 189 استرالیا

هنگامی که افراد اقامت دائم از طریق ویزای 189 را دریافت نمودند بایستی قبل از زمانی که افسر پرونده مشخص می نماید به استرالیا سفر کنند تا ویزایشان باطل نشود. افراد پس از رفتن به استرالیا مدت 5 سال می توانند به راحتی رفت و آمد نمایند تا زمانیکه سیتیزن شیپ استرالیا را دریافت نمایند. همه کسانی که اقامت دائم استرالیا را دریافت می نمایند، می توانند از مزایای زیر بهره مند گردند:

  • فرزندانشان به مدارس رایگان می­ روند.
  • از سیستم های پزشکی مدیکر استفاده کنند.
  • به راحتی می­ توانند در همه جای استرالیا کار کنند.
  • از وام هایی که دولت استرالیا برای خرید خانه در اختیار شهروندان قرار می ­دهد استفاده کنند.
  • فرد مورد نظر می ­تواند اقامت اعضای خانواده خود را در کشور استرالیا دریافت نماید.
  • همچنین فرد و اعضای خانواده او حق استفاده از وام های طولانی مدت تحصیلی را دارند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص انواع ویزای کاری استرالیا می توانید به مقاله های مربوطه در همین سایت مراجعه نمائید. برای بررسی شرایط ویزای کار استرالیا می توانید با مشاورین ما در همین زمینه تماس حاصل فرمائید و از مشاوره بهره مند گردید. مهاجرت به استرالیا از طریق اخذ ویزای کاری استرالیا یکی از کم هزینه ترین روش های مهاجرت به استرالیا می باشد. علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر جهت دریافت اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 189 می توانند جهت مشاوره با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند.

سوالات متداول درباب اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 189

متقاصیان ویزای 189 برای اخذ اقامت دائم در این کشور سوالات زیر را مطرح می کنند:

  • اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 189 چه مزایایی دارد؟ فرد با دریافت ویزای 189 استرالیا می تواند به همراه همسر و فرزندان خود برای اقامت دائم مهاجرت نماید. افرادی که اقامت دائم استرالیا را دریافت می نمایند در کشور استرالیا از مزایایی همچون مدیکر (medicare)، ادامه تحصیل و سنتر لینک برخوردار خواهند بود.
  • شرایط لازم برای ویزای ساب کلاس 189 استرالیا چیست؟ برای دریافت ویزای ساب کلاس 189 فرد باید سن کمتر از 40 سال داشته باشد. در چهار مهارت آیلتس حداقل نمره 6 را کسب نموده باشد و یا معادل این نمره را در آموزشگاه های معتبر سیستم اداره مهاجرت استرالیا دریافت نموده باشد. در آزمون تافل در بخش شنیداری امتیاز 12 و در بخش خواندن امتیاز 13 و در بخش گفتاری امتیاز 18 را کسب نماید.
  • دارندگان ویزای 189 استرالیا از چه مزیت هایی برخوردارند؟ فرزندانشان به مدارس رایگان می روند، از سیستم های پزشکی مدیکر استفاده می کنند، به راحتی می توانند در همه جای استرالیا کار کنند، از وام هایی که دولت استرالیا برای خرید خانه در اختیار شهروندان قرار می دهد استفاده میکنند.
  • پس از دریافت دعوتنامه از سوی دولت استرالیا چه مراحلی باید طی شود؟ پس از دریافت دعوتنامه فرد به مدت 60 روز مهلت دارد تا درخواست ویزای خود را در سایت اداره مهاجرت استرالیا ثبت نماید که مدت زمان رسیدگی به درخواست این ویزا را 3 ماه اعلام نموده اند.
5/5 - (2 امتیاز)

10 دیدگاه برای “اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 189

  1. M گفت:

    سلام من مدرک تحصیلیم با شغلم(کابینت ساز) مرتیط نیست ولی مدرک فنی دارم(بیمه سطح زبان و سابقه کار مناسبی دارم) آیا میتونم اقدام کنم؟ شامل امتیاز در سیستم این ویزا میشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      متاسفانه در حال حاضر سیستم امتیاز بندی استرالیا روی مدرک تحصیلی دانشگاهی و کار مرتبط با اون تمرکز داره. شما در صورتی که جستجو کنید، می تونید از طریق کارهای فنی، پیشنهاد کاری از استرالیا دریافت کنید

      1. M گفت:

        سلام ممنون از پاسختون. کانادا هم به همین صورت هست؟ یا میتونم با برنامه های استانی اقدام کنم؟ اکسپرس انتری به شرایط من نمیخونه

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بله اگر بخواهید برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید، باید از طریق برنامه های استانی اقدام کنید. ببینید در کدوم استان نیاز به حرفه شما دارن

  2. حسین گفت:

    سلام
    برای ویزای ۱۸۹ استرالیا مدرک ایلتس اکادمیک لازم هست یا ایلتس جنرال

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      آیلتس جنرال البته پیشنهاد میکنم PTE بخونید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

      1. علیرضا گفت:

        باسلام
        با لیسانس الکترونیک از دانشگاه درجه ۲ باید چه امتیازی رو کسب کنیم تا از طریق ویزای ۱۸۹ یا ۱۹۰ بتونیم برای استرالیا اقدام کنیم

        1. داوری گفت:

          سلام و عرض ادب
          بایستی امتیاز بالایی کسب کنید و امتیاز 65 حداقل امتیازه
          آیا امتیاز شما به بالای 90 رسیده یا خیر؟
          البته 489 بهتره و اسپانسرشیپ ایالتی داره
          برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  3. حسین گفت:

    با سلام
    من شرایط لازم برای اخذ ویزای ۱۸۹ رو دارم می خواستم بدونم
    بعد از اخذ ویزای ۱۸۹ و ورود به استرالیا چه مدت زمان طول می کشه که شخص کار پیدا کنه من خودم لیسانس الکترونیک دارم و بعد از دانشگاه دوره های زیادی رو در ضمینه الکترونیک دیدم که هیچ کدوم تو ایران کار براش پیدا نمی شه.
    ضمنا بعد از ورود به استرالیا وقتی از فرودگاه خارج شدیم شب رو باید کجا بگذرونیم؟ تو هتل یا دولت استرالیا محلی رو برای اقامت تازه وارد ها اختصاص می ده؟
    اگر جواب سوال بالا تو هتل هست چه مدت باید تو هتل اقامت داشت تا بتونیم برای خرید یا اجاره خونه وام دریافت کنیم.

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای ویزای 189 امتیاز شما چقدره؟
      برای کار تمام بستگی به توانمندی شما داره و نمیشه تایم خاصی رو مطرح کرد
      از قبل باید یک محل اقامت رو به عنوان سکونتگاه رزرو کنید که مشکلی بابت اقامت نداشته باشید
      بهتون پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *