ویزای کاری

اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 190

اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 190

کسانی می توانند اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 190 را دریافت نمایند که از روش اخذ ویزای کار به استرالیا مهاجرت نموده باشند و قوانین را رعایت کرده باشند. این افراد از همان ابتدا که وارد این کشور شدند با داشتن اقامت دائم مشغول به کار، زندگی و تحصیل می شوند. طرح درمان ملی نیز شامل شخص دارای ویزای اقامت دائم استرالیا می شود و در صورت داشتن شرایط موردنیاز تقاضای شهروندی استرالیا دهند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • شرایط دریافت ویزای 190 استرالیا چیست و نیازمندیهای اخذ این ویزا چه خواهد بود؟
  • این نوع ویزا را باید از طریق سیستم امتیازبندی بدست آورد؟ امتیازات به چه پارامترهایی تعلق میگیرد؟

دریافت اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 190

جهت دریافت ویزای 190 استرالیا از داخل و خارج این کشور می شود اقدام کرد و نیازی به کارفرما نیست. کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند، با استفاده از اسپانسر ایالتی مایل به انجام این کار هستند. طبق امتیاز شخص درخواست کننده، تقاضای این ویزا بررسی می شود. در خصوص امتیازبندی می توان به حداکثر امتیاز 60 امتیاز اشاره داشت. متقاضی در این ویزا باید حداقل 55 امتیاز شخصی کسب نماید و 5 امتیاز توسط ایالت اسپانسر به شخص تعلق داده می شود که مجموعاً می شود 60 امتیاز.

طبق قانون هر ایالت، دارندگان این ویزا به مدت مشخص (اغلب دوسال) باید در ایالت اسپانسر شده زندگی و کار نمایند. برای اخذ این ویزا، درخواست کننده باید شرایط لازم را احراز نماید. دریافت اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 190 براساس سایت امور مهاجرت این کشور معمولاً 7 الی 13 ماه زمان میبرد که تحت برخی شرایط امکان تغییر دارد.

شرایط لازم برای ویزای 190 استرالیا در 2023

در سال 2023 شرایط لازم جهت کسب ویزای ساب کلاس 190 استرالیا شامل موارد زیر است:

  • یکی از 6 شرط ذکر شده در زیر را در 6 سال قبل برای زبان داشته باشد؛ مکالمه در مهارت های تافل (TOFEL) کسب مجموعاً 169 امتیاز در امتحان CAE (از ابتدای ژانویه سال 2015 متقاضی باید شرکت کرده باشد).
  • داشتن اسپانسر ایالتی و درخواست خود را در یکی از شغل های ایالتی مورد نیاز دولت استرالیا مطرح کرده باشد.
  • تهیه تائیدیه لازم از مراکز ارزیابی شغلی مشخص با ارائه مدارک تحصیلی شغلی
  • متقاضی باید زیر 45 سال سن داشته باشد.

متقاضی باید شرایط اختصاصی ایالت اسپانسر کننده را نیر داشته باشد، شرایط فوق برای وی بطور کلی می باشد. هر ایالت شرایط (شامل سابقه کار، لیست رشته و زبان) مخصوص خود را دارا می باشد.

مراحل اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 190

در مرحله اول فرد متقاضی باید توسط نهادهای تأیین شده سوابق تحصیلی و شغلی خود را مورد ارزیابی قرار دهد. هزینه ارزیابی مدارک در شرکت ها متفاوت است و براساس نوع آن بین 1 الی 4 ماه طول می کشد. متقاضی در مرحله 2 نام ایالت انتخابی خود به منظور ایالت اسپانسرکننده اعلام و جهت تکمیل EOI باید اقدام نماید. پس از بررسی فرم تکمیلی توسط شما دولت استرالیا برای شما دعوتنامه ای ارسال می نماید.

علامت زدن هر ایالت در مرحله EOI نشان دهنده اشتیاق شما جهت اسپانسر شدن توسط این ایالات می باشد. دعوتنامه در این مرحله از طریق ایمیل برای شما ارسال می گردد. در صورت دریافت اسپانسر شیپ، قبل از ثبت EOI و اقدام برای ثبت EOI پس از آن بدلیل آنکه دارای اسپانسر شیپ هستید ایالت بلافاصله برایتان دعوتنامه ارسال می نماید.

مدت زمان اخذ ویزای 190 استرالیا

در صورتی که EOI را ثبت کرده و بعد از آن شما توسط ایالت اسپانسر شوید مدت زمان ارسال دعوتنامه 1 روز الی 6 ماه است که از طریق ایمیل انجام می شود. پس از دریافت دعوتنامه در هر 2 صورت 60 روز فرصت دارید جهت دریافت ویزای اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 190 اقدام نمایید. برای کامل نمودن مدارک بعد از دریافت دعوتنامه متقاضی 60 روز فرصت دارد. در این مرحله پلیس چک نفر اصلی و همراهان و تست های پزشکی صورت می گیرند. ویزای اقامت دائم پس از 1 الی 3 ماه پس از تکمیل و ارسال مدارک صادر می شود.

متقاضی برای دریافت 5 امتیاز باید به دنبال درخواست اسپانسر ایالتی یا دعوت نامه خود در ایالاتی باشد که رشته وی در آن وجود دارد. در صورتی که علامت ایالت مورد نظر خود را در زمان ثبت EOI انتخاب کرده باشید در برخی از ایالات نیازی به یافتن اسپانسرشیپ نیست و از سیستم EOI خود ایالت برای افراد دعوتنامه ارسال می نماید.

مراحل اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 190

مدارک لازم ویزای 190 استرالیا

مدارکی که ذیلا به آن اشاره می شود، بدون کسری و در زمانی مشخص باید آماده سازی و ارائه گردد. این مدارک عبارت هستند از:

نوع مدرک مورد نیازتوضیحات
مدرک زبان انگلیسیارائه یک سال سابقه کاری تمام وقت در 2 سال اخیر
شناسنامه و پاسپورت (مدارک شناسایی)ارائه قراردادها، مالیات، پرداخت ها و تمامی شواهد کاری
در صورت متأهل بودن ارائه عقدنامهفیش دریافت حقوق مخصوصاً مشاغل دولتی
برای آقایان کارت پایان نظام وظیفهارائه گواهی اشتغال به کار در سربرگ رسمی شرکت مهر شده توسط شرکت و امضای مدیر مربوطه با ذکر مقام، وظایف، زمان و حقوق با جزئیات
مدارک پرداخت هزینه هاارائه گواهی های سوء پیشینه و سلامت شخص و همراهان
عکسارائه کلیه مدارکی که صلاحیت کاری را ثابت می نماید. (شامل دوره ها، دیپلم ها، مدارک تحصیلی و غیره)

همراهان در اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 190

شرایط مهاجرت به استرالیا به این نکته اشاره دارد که همراهان متقاضی شامل افراد واجد شرایط از جمله همسر متقاضی و در صورت داشتن فرزند به همراه فرزندان و همچنین افراد تحت تکفل مالی فرد متقاضی در یکسال اخیر که شامل پدربزرگ، مادربزرگ، والدین، برادران و خواهران والدین و فرزندانشان می شود، می توانند برای دریافت اقامت این کشور اقدام نمایند.

هزینه ای که به دولت استرالیا جهت اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 190 توسط فرد متقاضی باید پرداخت شود حداقل 1670$ (دلار استرالیا) است. 1835$ (دلار استرالیا) برای کسانی که در خانواده بالای 18 سال سن دارند و 920$ (دلار استرالیا) برای افرادی که کمتر از 18 سال سن دارند. متقاضی باید قبل از زمان تأیین شده توسط افسر پرونده پس از اخذ ویزای اقامت دائم 190 استرالیا وارد این کشور شود، در غیر این صورت ویزای متقاضی باطل می گردد. متقاضی به مدت 5 سال بدون محدودیت پس از اولین سفر می تواند به استرالیا رفت و آمد نماید.

اخذ اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 190

پس از 2 سال زندگی در ایالتی که متعهد هستید می توانید در سایر ایالت های استرالیا نیز به صورت دلخواه سکونت داشته باشید. به کسانی که از طریق ویزای 190 به این کشور مهاجرت می نمایند Permanent Resident گفته می شود که درصورت به دنیا آمدن فرزندشان در استرالیا، فرزندشان شامل دریافت پاسپورت این کشور می شود و می توانند در این کشور مشغول به کار شوند. با نوجه به شرایط کاری مناسب در استرالیا، به راحتی می توان از طریق کار به اقامت دائم رسید.

مزایا اخذ اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 190

کشور استرالیا همیشه به عنوان بهترین کشور برای اخذ اقامت و زندگی، زبانزد علاقه مندان به مهاجرت است. از جمله مزایای اخذ اقامت دائم استرالیا از این روش می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • این افراد می توانند بطور رایگان در سیستم پزشکی استرالیا می توانند ثبت نام نمایند.
  • فرزندانشان در مدارس رایگان تحصیل کنند.
  • به دست آوردن شهروندی استرالیا با کسب شرایط مورد نیاز
  • استفاده از وام مسکن جهت خرید خانه در استرالیا
  • به کارگیری ویزای اقامت 190 و سفر به داخل و خارج استرالیا بدون محدودیت به مدت 5 سال

همچنین پس از دریافت اقامت، همسر و فرزندانشان نیز می توانند به استرالیا مهاجرت نمایند و از دیگر مزایا می توان به دریافت وام های بلند مدت جهت تحصیل خود و خانوده متقاضی اشاره نمود. استرالیا کشوری است که صاحب چهاردهمین اقتصاد بزرگ در دنیا است و شهرهای ملبورن و سیدنی آن چندین سال است به عنوان 10 شهر برتر دنیا برای زندگی انتخاب می شوند. همچنین دانشگاه های برتری در استرالیا وجود دارند که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • دانشگاه ملبورن
  • دانشگاه ملی استرالیا
  • دانشگاه سیدنی
  • دانشگاه کانبرا و غیره

با توجه به انواع ویزای کاری استرالیا می توان گفت در صورت احراز شرایط ویزای کار استرالیا بهترین مسیر مهاجرت به استرالیا مهاجرت از طریق اخذ ویزای کاری استرالیا است زیرا شما با صرف کم ترین هزینه می توانید اقامت خود و خانواده خود را دریافت نمائید. سیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا به شما این امکان را می دهد که شرایط خود را برای انواع ویزای کاری این کشور بسنجید و در صورت احراز شرایط اقامت کشور را دریافت نمائید. در صورت نیاز به اطلاعت بیشتر می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید و اطلاعات لازم را در این زمینه دریافت نمائید.

سوالات متداول درباب اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 190

متقاضیانی که تمایل به اخذ اقامت دائم استرالیا دارند با سوالات زیر مواجه می شوند:

  • آیا اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 190 نیاز به کارفرما دارد؟ جهت دریافت ویزای 190 استرالیا از داخل و خارج این کشور می شود اقدام کرد و نیازی به کارفرما نیست.
  • اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 190 نیازمند چه امتیازاتی است؟ در خصوص امتیازبندی می توان به حداکثر امتیاز 60 اشاره داشت. متقاضی در این ویزا باید حداقل 55 امتیاز شخصی کسب نماید و 5 امتیاز توسط ایالت اسپانسر به شخص تعلق داده می شود که مجموعاً می شود 60 امتیاز.
  • ارزیابی مدارک برای ویزای 190 چه شرایطی دارد؟ هزینه ارزیابی مدارک در شرکت ها متفاوت است و براساس نوع آن بین 1 الی 4 ماه طول می کشد. متقاضی در مرحله 2 نام ایالت انتخابی خود به منظور ایالت اسپانسر کننده را اعلام و جهت تکمیل EOI باید اقدام نماید.
  • مدت زمان اخذ ویزای 190 استرالیا چقدر است؟ در صورتی که EOI را ثبت کرده و بعد از آن شما توسط ایالت اسپانسر شوید، مدت زمان ارسال دعوتنامه 1 روز الی 6 ماه می باشد که از طریق ایمیل انجام می شود. پس از دریافت دعوتنامه در هر دو صورت 60 روز فرصت دارید جهت دریافت ویزای اقامت دائم اقدام نمایید. 60 روز نیز برای تکمیل مدارک فرصت دارید. در این مرحله توسط پلیس، چک نفر اصلی و همراهان و تست های پزشکی صورت می گیرند. ویزای اقامت دائم پس از 1 الی 3 ماه پس از تکمیل و ارسال مدارک صادر می شود.
5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 190

  1. M گفت:

    سلام وقت بخیر .27 سالمه.لیسانس مهندسی شیمی دارم غیرانتفاعی الان مشغول کار هستم تو پتروشیمی 2 سال…ایلتس آکادمیک دارم 7..البته میتونم ایلتس جنرال بگیرم….میخواستم بدونم شرایط من برای مهاجرت کاری تو زمینه مرتبط به تحصیلم و کارم چطوره ؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر امتیازتون رو محاسبه کردید و به حد نصاب رسیده شرایط خوبی در استرالیا برای کار خواهید داشت

  2. فرشاد گفت:

    با سلام و درود اگه میشه مراحل اخذ اقامت دائم استرالیا برای پزشکان را توضیح دهید

    1. داوری گفت:

      سلام
      بزرگوار پاسخ سوال شما مفصله که پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *