مهاجرت

اقامت در یونان

اقامت در یونان

اقامت در یونان برای متقاضیان شرایط بخصوصی دارد و متقاضیان باید بدانند که مقیم شدن در یونان از راه های مختلفی امکان پذیر است. هر ساله متقاضیان و مهاجران زیادی با اهداف مختلف به وارد خاک کشور یونان می شوند و اکثر این متقاضیان به فکر کسب اقامت یونان میباشند. کارشناسان و متخصصان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه اطلاعات درباره مقررات مقیم شدن در کشور اروپایی یونان قصد دارند تا هموطنان عزیز را از شرایط مهاجرت به یونان آگاه سازند. کشور یونان بیش از 10 میلیون نفر جمعیت دارد و مردم این کشور به زبان یونانی صحبت می کنند. مهاجرت به کشور یونان با کسب ویزای تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، کارآفرینی، ازدواج و سایر موارد ممکن میباشد.

شرایط کسب اقامت در یونان در 2024

برای کسب اقامت یونان در سال 2024 متقاضیان خارجی می بایست از راه های قانونی وارد خاک یونان شوند و سپس با داشتن شرایط مورد نیاز، اقدام به کسب گواهی اقامت کنند. با کسب اقامت این کشور متقاضیان می توانند از مزایای بی شمار آن بهره مند شوند. برای مثال، کسب اقامت یونان باعث می شود تا مهاجران بدون نیاز به کسب روادید به کشور اکثر کشورهای اروپایی مهاجرت کنند و در این کشورها مشغول به کار و تحصیل شوند.


فرزندان متقاضیانی که موفق به کسب اقامت در این کشور می شوند می توانند به طور رایگان در کشور یونان مشغول به تحصیل شوند. کسب اقامت در کشور یونان نیاز به داشتن مدرک زبان ندارد و متقاضیان می توانند بدون ارائه مدرک زبان مقیم این کشور شوند. هزینه های زندگی در این کشور بسیار پایین تر از سایر کشورهای اروپایی می باشد و متقاضیان می توانند با کسب اقامت اقدام به افتتاح حساب در بانک های یونان کنند.

مهاجرت یه یونان و نحوه اخذ تابعیت این کشور

به دلیل عضویت یونان در کشورهای اتحادیه اروپا، پاسپورت این کشور در سراسر اروپا معتبر خواهد بود و افراد می توانند یه سرتاسر اروپا سفر کنند. به دلیل اعتبار دانشگاه های یونان در بین دانشگاه های قاره اروپا، تحصیل در این کشور می تواند یک گزینه ایده آل برای متقاضیان تحصیل کم هزینه در اروپا باشد. با مهاجرت به یونان، علاوه بر پرداخت هزینه های ماهیانه کم برای زندگی در قیاس با کشورهای دیگر، می توان از امتیازات زندگی در یک کشور اروپایی نیز بهره مند شد. متقاضیان می توانند از روش های متفاوتی مهاجرت خود به کشور زیبای یونان را عملی کنند.

روش های اخذ اقامت و در نهایت تابعیت یونان به شرح زیر هستند:

  • تحصیلی با اخذ پذیرش از دانشگاه ها و مراکز آموزشی این کشور
  • مهاجرت کاری با دریافت پیشنهاد کار از سوی یک کارفرمای یونانی
  • از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در یونان
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • پناهندگی در یونان

به دلیل وجود خطرات و موانع بسیار و شرایط غیر قابل قبول کمپ های پناهندگی، پیشنهاد ما مهاجرت از طریق روش های دیگر، مثل مهاجرت کاری می باشد. به دلیل رکود اقتصادی یونان در سال های اخیر، دولت این کشور با فراهم آوردن فرصت های سرمایه گذاری در صنایع مختلف و حوزه املاک سعی در جبران این زیان داشته است؛ به همین دلیل مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک، با پرداخت مبلغی حدود 250000€ (یورو) برای علاقه مندان به زندگی در یونان امکان پذیر است و یکی ازبهترین روش ها برای اخذ اقامت این کشور به شمار می رود. با تحصیل در دانشگاه های یونان و سپس اشتغال پس از فارغ التحصیلی نیز می توان موفق به اخذ اقامت در یونان شد و با پرداخت مالیات طی مدت چند سال متوالی می توان جهت اخذ اقامت دائم این کشور اقدام نمود.

اقامت در یونان چگونه است؟

برخی از متقاضیان در خصوص اقامت این کشور از قوانین اطلاع ندارند و زمانی که صحبت از اقامت در یونان می گردد صرفا از موضوع ورود غیرقانونی به این کشور و اخذ اقامت از طریق پناهندگی که دروازه ورود به اروپا است اطلاع دارند. روی صحبت ما بیشتر با این دست متقاضیان است که در مورد اقامت یونان به اشتباه راهنمایی شده اند و از این طریق به دنبال مهاجرت به این کشور هستند که بر اساس آمار هر سال مشاهده شده که افرادی که از طرق غیرقانونی به فکر مهاجرت به این کشور بوده اند به چه مشکلاتی برخورده اند.

برخی که جان خود را به خطر انداخته تا به هر ترتیب به این کشور برسند. در مورد شرایط پناهجویان نیز در این کشور اخبار خوبی نیز به گوش نمی رسد و افراد همچنان در شرایط بلاتکلیف قرار دارند. البته شما در ادامه این مقاله از راه های قانونی و اخذ اقامت یونان آگاه خواهید شد.

اقامت در یونان با خرید ملک

یکی از محبوب ترین انواع اقامت در این کشور را اقامت خرید ملک یونان داراست. افرادی که مایل هستند از طریق خرید ملک در اروپا به اقامت اروپا دست یابند می توانند کشور یونان که پایین ترین نرخ خرید ملک را برای اخذ اقامت در میان کشورهای اروپایی داراست را انتخاب نمایند. شهورندان خارجی می توانند برای اخذ اقامت این کشور با خرید ملک به ارزش حداقل 250000€ اقدام نمایند. برنامه یونان را به پایین ترین سطح سرمایه گذاری در بین هر طرح ویزای اقامت املاک در اروپا تبدیل می کند. این ملک می تواند در هر نقطه از سرزمین اصلی یونان یا جزایر آن واقع باشد و موقعیت آن نیز می تواند مسکونی یا تجاری باشد. همچنین می توان تعداد چند ملک ترکیب شود تا حداقل سرمایه گذاری €250000 یورو را تشکیل دهد.

در نمودار ذیل پروسه خرید ملک در یونان و اخذ اقامت از این طریق را مشاهده می فرمایید.

پروسه دریافت اقامت یونان از طریق خرید ملک

روند درخواست تقریباً 40 روز از زمان سرمایه گذاری تا صدور مجوز اقامت طول می کشد. هیچ شرط حداقلی برای اقامت وجود ندارد و ویزای اقامت را می توان پس از پنج سال به شرط حفظ سرمایه گذاری تمدید کرد.

مهاجرت به یونان از طریق تحصیل

یکی از راه های امنی که موجب کسب اقامت این کشور می شود، کسب ویزای تحصیلی یونان و تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد. دانشجویان بین المللی می تواند در دوره های فنی و تحصیلات دانشگاهی در کشور یونان مشغول به تحصیل شوند و از کیفیت و سطح بالای آموزش در این کشور بهره مند شوند. تحصیل در دانشگاه های این کشور و کسب مدرک دکترا از دانشگاه های آن حداقل 9 سال به طول می انجامد و دانشجویان می توانند در تمامی رشته های تحصیلی مشغول به تحصیل شوند. دانشجویان و متقاضیان خارجی می بایست جهت کسب ویزای تحصیلی کشور یونان در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر پذیرفته شوند و مدارکی چون مدارک تحصیلی، مدارک پزشکی، مدارک لازم جهت اثبات توان مالی کافی، مدارک لازم جهت اثبات نداشتن سابقه جرم، عکس، پاسپورت و همچنین ترجمه مدارک ذکر شده را ارائه دهند.

بعد از اتمام دوره های تحصیلی و فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های این کشور، متقاضیان در صورتی که موفق به کاریابی در کشور یونان شوند می توانند نوع ویزای خود را از ویزای تحصیلی به ویزای کاری تبدیل کنند و پس از 5 سال زندگی مستمر و کار کردن در کمپانی معتبر در کشور یونان، اقامت این کشور را کسب کنند. به یاد داشته باشید که متقاضیان می توانند جهت کاریابی در کشور یونان به موسسات معتبر کاریابی در یونان مراجعه کنند.

اقامت در یونان از طریق کار

اقامت در یونان از طریق کار

یکی از بهترین روش های مقیم شدن در این کشور کسب ویزای کاری و مهاجرت کاری می باشد. مهاجرت کاری به کشور یونان می تواند با داشتن پیشنهاد کاری صورت گیرد. افرادی که تحصیلات بالایی دارند و در یک زمینه کاری مهندس و متخصص می باشند، در اولویت کسب ویزای کشور یونان قرار می گیرند. دریافت اقامت از طریق ویزای کاری در یونان حداقل 5 سال طول می کشد و متقاضیان می بایست جهت مقیم شدن در این کشور به اداره پلیس و مهاجرت کشور یونان مراجعه کنند.

اقامت در یونان از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در این کشور یکی از سریع ترین روش های رسیدن به اقامت می باشد و متقاضیان می توانند در زمینه های مختلفی از جمله تاسیس کمپانی، املاک و مستغلات و یا ایجاد کسب و کار در کشور یونان اقدام به سرمایه گذاری کنند. سرمایه گذاری و ثبت شرکت در یونان نیاز به داشتن شرایط و مدارکی چون مدارک شناسایی، تحصیلی و کاری، توان مالی و سرمایه کافی، آدرس کمپانی و یا نوع سرمایه گذاری، عکس، پاسپورت و مدارک پزشکی می باشد. متقاضیانی می توانند بعد از هفت سال زندگی و سرمایه گذاری در کشور یونان اقدام به کسب پاسپورت کنند. لازم به ذکر است که اقامت در کشور یونان از طریق سرمایه گذاری در زمینه های مختلف می توانند در کم تر از 5 سال کسب شود.

مهاجرت به یونان از طریق ازدواج

متقاضیان خارجی می توانند با ازدواج با اتباع این کشور اقدام به کسب اقامت کنند. به طور کلی، ازدواج با یک فرد یونانی و زندگی مشترک به مدت 3 سال و یا بیشتر، می تواند موجب کسب اقامت یونان شود. متقاضیان می بایست توان مالی خود را ثابت کنند و مدارک کافی جهت اثبات واقعی بودن رابطه خود داشته باشند.

به یاد داشته باشید که یافتن شغل خوب با درآمدی کافی و مشخص کردن محل سکونت در کشور یونان و همچنین ارائه مدارک کاری، شناسایی، پزشکی و پاسپورت از مهم ترین عوامل به شمار می روند. هموطنان و ایرانیان عزیز می توانید با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و از شرایط مهاجرت به کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی به صورت کامل آگاه شوید.

پرسش های کلیدی درباره اقامت در یونان

اقامت یونان به این دلیل که در حوزه شنگن قرار دارد می تواند یک گزینه مناسب برای بسیاری از افراد باشد. به همین دلیل است که افراد می توانند با زندگی در این کشور امتیازهای زیادی به دست آورند. برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا اقامت یونان می تواند ارزشمند باشد؟ به این دلیل که یونان در حوزه شنگن قرار دارد، اقامت این کشور می تواند امتیازهای زیادی داشته باشد.
  • روند دریافت اقامت یونان طولانی است؟ افرادی که از طریق سرمایه گذاری و کار وارد این کشور می شوند، با سرعت بالاتری اقامت دریافت می کنند.
  • مهم ترین چالش در دریافت اقامت یونان چیست؟ یادگیری زبان این کشور سخت و دشوار است.
3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *