مهاجرت

اقامت دومینیکا از طریق ازدواج

اقامت دومینیکا از طریق ازدواج

اقامت دومینیکا از طریق ازدواج از راه های مهاجرت است ولی دقت داشته باشید که برای ازدواج شرایط و قوانینی وجود دارد که ملزم به رعایت آن هستید. برای مهاجرت به کشور دومینیکا راه ها و روش های دیگری مانند مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق تولد فرزند، سرمایه گذاری در دومینیکا و پناهندگی در دومینیکا وجود دارد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیش رو سعی دارند به بررسی اقامت دومینیکا از طریق ازدواج بپردازند و اطلاعاتی در این خصوص در اختیار متقاضیان و علاقه مندان قرار دهند.

امیدواریم پس از مطالعه این نوشتار پاسخ سوالات خود را در رابطه با شرایط ازدواج در دومینیکا در سال 2023 به دست آورید.

  • شرایط ازدواج در کشور دومینیکا چیست؟
  • آیا ازدواج در دومینیکا منجر به اقامت بلند مدت می شود؟
  • شرایط دریافت اقامت از طریق ازدواج در کشور دومینیکا چیست؟
  • مزایای ثبت ازدواج در کشور دومینیکا چیست؟
  • محدودیت های ازدواج در دومینیکا چیست؟

مهاجرت به دومینیکا از طریق ازدواج در 2023

متقاضیانی که قصد دارند در سال 2023 با شهروندی با تابعیت کشور دومینیکا ازدواج کنند باید بدانند که در این کشور محدودیت سنی برای ازدواج وجود دارد. مردان با سن بالای 16 سال و زنان با سن بالای 15 سال می توانند با اراده خود اقدام به ازدواج کنند. جهت اقامت دومینیکا از طریق ازدواج لازم است زوجین مدارکی در جهت واقعی بودن ازدواج خود ارائه کنند. آن ها باید ثابت کنند که ازدواج آن ها صوری و تنها در جهت اخذ اقامت و مهاجرت به دومینیکا نیست. در پاسخ به این سوال که متقاضیان خارجی و بین المللی برای ازدواج باید چه شرایطی داشته باشند می توان گفت، سن فرد باید برای ازدواج قانونی باشد. در زمان ازدواج متقاضی باید مجرد باشد.

برای ازدواج در کشور دومینیکا لازم است مدارک ذیل را ارائه کنید:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه اصل و فتوکپی مدارک شناسایی
  • مشخص شدن محل اقامت در کشور دومینیکا
  • ارائه اسناد و مدارک مبنی بر دارا بودن شرایط برای ازدواج، این مدارک باید توسط دفتر اسناد رسمی تایید شده باشد.
  • ارائه گواهی فوت همسر پیشین یا گواهی طلاق (در صورت که فرد قبلا ازدواج کرده باشد)
  • وجود 2 شاهد (شاهدها نباید جزو خانواده زوجین باشند)
  • ارائه کپی از گواهی تولد و ارائه یک نسخه قانونی

اخذ اقامت دومینیکا از طریق روش های مختلف ازدواج

ازدواج در کشور دومینیکا عموما به 2 دسته ازدواج مدنی و ازدواج کاننیکال تقسیم می شود. در رابطه با ازدواج کاننیکال می توان گفت این ازدواج توسط کشیش کاتولیک رومی انجام می شود. پس از برگزاری مراسم کلیسا مسئول ثبت ازدواج در مراکز دولتی مربوطه است. دقت داشته باشید که حتی اگر پیش از ازدواج کاننیکال ازدواج مدنی صورت گرفته باشد باز کشیش مربوطه وظیفه ثبت ازدواج را در مراکز دولتی دارد. اما ازدواج مدنی ازدواجی است که احزاب وظیفه ثبت در مراکز دولتی را دارند. در این نوع از ازدواج فرد مسئول یک مقام دولتی از دفتر اسناد رسمی است. برای ازدواج مدنی در دومینیکا شرایطی برای زوجین در نظر گرفته شده است که عبارتند از:

  • احزاب باید اراده آزاد خود را برای ازدواج مطرح کنند.
  • مردان با سن بین 16 تا 18 سال و زنان با سن بین 15 تا 18 سال می توانند با رضایت والدین خود اقدام به ازدواج کنند.
  • بر اساس قوانین کشور دومینیکا مردی با سن کمتر از 16 سال و زنی با سن کمتر از 15 سال نمی توانند ازدواج کنند مگر آنکه قاضی برای دلایل مطرح شده استثنا قائل شود.
  • طبق قوانین این کشور فرد پیش از قطعی شدن طلاق نمی تواند مجددا ازدواج کند.

اخذ اقامت دومینیکا از طریق روش های مختلف ازدواج

قوانین اخذ اقامت دومینیکا از طریق ازدواج

بر اساس قوانین مطرح شده در این کشور اگر زنی خارجی با مردی با تابعیت کشور دومینیکا ازدواج کند حق برخورداری از تابعیت کشور دومینیکا را دارد. اما اگر مردی خارجی با زنی با تابعیت کشور دومینیکا ازدواج کند به صورت خودکار حق برخورداری از تابعیت کشور دومینیکا را ندارد. در حال حاضر کشورهایی در دنیا هستند که به مراتب قوانین آسان تری برای ازدواج و اخذ تابعیت وضع کرده اند مانند کشور کانادا. در حال حاضر برای اقامت در دومینیکا از طریق ازدواج نیاز به پیشنهاد ازدواج از سوی فردی با تابعیت کشور دومینیکا دارید.

پس از گذشت مدتی از ازدواج قانونی و ثبت شده در کشور دومینیکا فرد می تواند تابعیت و پاسپورت این کشور را به دست آورد. لازم به ذکر است که طبق موافقت نامه امضا شده بین کشور دومینیکا و اتحادیه اروپا دارندگان پاسپورت کشور دومینیکا می توانند بدون دریافت ویزا به منطقه شنگن سفر کنند. با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص اقامت دومینیکا از طریق ازدواج کسب کردید. برای کسب اطلاعات در رابطه با سایر روش های ممکن برای مهاجرت به کشور دومینیکا یا سایر کشورها می توانید با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات متداول در خصوص اقامت دومینیکا از طریق ازدواج

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به سوالات شما عزیزان در خصوص اقامت دومینیکا از طریق ازدواج پاسخ دهیم. برخی از سوالات کلیدی شما در این زمینه عبارت اند از:

  • مدت زمان پردازش مجوز اقامت دومینیکا از طریق ازدواج چقدر است؟ همانند اغلب کشورهای حوزه کارائیب، مدت زمان پردازش اخذ اقامت دومینیکا از طریق ازدواج نسبتا زمان بر و طاقت فرسا می باشد.
  • روند درخواست اقامت دومینیکا از طریق ازدواج برای اتباع خارجی چگونه است؟ روند درخواستن اقامت دومینیکا از طریق ازدواج بسته به ملیت متقاضیان متفاوت خواهد بود. به طور مثال برای اتباه کشورهای آمریکایی و اروپایی ساده تر صورت می گیرد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *