مهاجرت

اقامت وانوآتو از طریق ازدواج

اقامت وانوآتو از طریق ازدواج

اقامت وانوآتو از طریق ازدواج یک روش عالی برای لذت بردن از مناطق عاشقانه استوایی و ماندن طولانی مدت در این کشور است. مطمئناً هیچ مکان عالی تر از وانوآتو برای تعهد به آینده با شریک زندگی خود وجود ندارد. این که آیا افراد برای اولین بار ازدواج می کنند یا برای قبلا ازدواج کرده اند، این یک روند شگفت آور ساده است. عروسی ‌هایی که در وانوآتو برگزار می ‌شوند از نظر قانونی معتبر هستند و در سراسر جهان به رسمیت شناخته می ‌شوند، اما متقاضیان برای ازدواج و کسب اقامت وانوآتو از طریق ازدواج باید به مقامات مربوطه اطلاع دهند و مدارک خاصی را حداقل 28 روز قبل از عروسی خود تکمیل و ارائه کنند.

در این نوشتار متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط ازدواج در وانوآتو را به طور کامل بررسی کرده اند و اطلاعات کاملی درباره شرایط اقامت وانوآتو از طریق ازدواج در اختیار هموطنان عزیز گذاشته اند. وانوآتو با مجموعه ای از هتل های مجلل و سواحل شن و ماسه ای بی نظیری که با درختان نخل، مکان مناسبی را برای گفتن ازدواج و اخذ اقامت از این روش و مقصد ایده آلی برای آن عروسی ساحلی در اقیانوس آرام جنوبی است که می توان آرزوی آن را داشت.

آشنایی با وانوآتو و ازدواج در این کشور

کشور جزیره ‌ای وانوآتو که در اقیانوس آرام جنوبی واقع شده است شامل 83 جزیره است که بیش از 1300 کیلومتر امتداد دارند و صدها مکان دیدنی را برای ازدواج به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. Efate، پرجمعیت‌ ترین جزیره وانوآتو، برای زوج‌ هایی که به دنبال طیف متنوعی از اقامتگاه ‌ها و استراحتگاه‌ ها هستند، فوق ‌العاده زیبا و عالی است. زوجین همچنین می توانند به Espiritu Santo، بزرگترین جزیره وانواتو بروند، که به سادگی خیره‌کننده است و سواحل سفید بی ‌نهایت با نقاط دور افتاده بی ‌شماری را در خود جای داده است که می توان به تنهایی از آن لذت برد. همچنین برای یک مکان عروسی واقعاً به یاد ماندنی، ازدواج در سایه آتشفشان در کوه یاسور در جزیره تانا را تصور کنید، که اگرچه فعال است، اما هنوز هم قابل دسترسی است و یکی از بهترین مقاصد گردشگری وانواتو است.

در جدول زیر به نقاط مختلف وانوآتو برای ازدواج اشاره شده است:

نام بخش هامناطق
تورباجزایر تورس و بنکز
سانمااسپیریتو سانتو، Aore و Malo
پناماپنتکوست، Ambae و Maewo
مالامپامالاکولا، Ambrym و پاما
شفاShepherd Group و افات
تافیاتانا، آنیوا، فوتونا، ارومانگو و Aneityum

همانند سایر کشور های دنیا، اخذ اقامت وانوآتو از طریق ازدواج در صورتی امکان پذیر می باشد که فرد خارجی با فردی که به شهروند وانوآتو می باشد، ازدواج کند. شهروندان این کشور به سه زبان بیسلاما، انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنند و 70% مردم نیز پیرو مسیحیت می باشند.

چگونگی دریافت ویزای همراه وانوآتو

در نمودار زیر نیز به گروه های قومی ساکن وانوآتو اشاره شده است:

گروه های قومی ساکن وانوآتو

الزامات اخذ اقامت وانوآتو از طریق ازدواج

الزامات قانونی برای ازدواج در وانواتو کاملاً ساده است و زوجین مجبور نیستند شخصاً در دفتر ثبت احوال شرکت کنند، بنابراین اسناد را می توان قبل از ورود به خاک این کشور سازماندهی کرد. با این حال، زوج ها باید 3 روز قبل از مراسم در وانواتو باشند (مگر اینکه برای ازدواج با کشتی کروز وارد شوند). شایان ذکر است که مستندات نهایی در این مدت انجام خواهد شد. اکثر استراحتگاه ها هماهنگ کننده های عروسی مجربی را ارائه می دهند که می توانند مطمئن شوند که کل فرآیند ازدواج در وانوآتو، از جمله انجام تمام الزامات قانونی، بدون استرس است. زوج ها در انتخاب یک مراسم مذهبی که توسط کشیش یا خدمات غیرمذهبی که توسط یک جشن ازدواج تایید شده در مکان مورد نظر زوجین برگزار می شود، آزادند و به طور کلی ازدواج در وانواتو به طور قانونی در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است.

الزامات اخذ اقامت وانوآتو از طریق ازدواج

اگر کسانی تصمیم به استفاده از هماهنگ کننده ازدواج دارند، بهتر است حداقل 4 هفته قبل از تاریخ عروسی امور لازم را انجام دهند. افرادی که مایل به جلوگیری از هرگونه کاغذبازی هستند، ممکن است مایل باشند یک مراسم ازدواج در کشور خود داشته باشند و برای یک مراسم جداگانه به وانوآتو سفر کنند. متقاضیان گواهی ازدواج خود را در روز بعد از مراسم عروسی پس از امضای ثبت ازدواج در حضور شاهد دریافت می کنند. شهروندان برخی از ملیت های خارجی ممکن است نیاز به مهر آپوستیل در گواهی ازدواج خود داشته باشند، این می تواند در صورت درخواست در وزارت امور خارجه ترتیب داده شود. شهروندان اتحادیه اروپا (به استثنای بریتانیا و ایرلند) ممکن است نیاز به گواهی ازدواج خود داشته باشند (یا احراز هویت). همچنین شهروندان کشورهای آسیایی، آمریکای جنوبی و مرکزی باید در کشور خود بررسی کنند که آیا نیاز به آپوستیل دارند یا خیر.

مدارک مورد نیاز اقامت اخذ اقامت وانوآتو از طریق ازدواج

متقاضیان باید اطمینان حاصل کنند که تمام اسناد به نام قانونی آنها هستند و در مواردی که متقاضیان را با نام دیگری می شناسند، آنها باید سوگندنامه ارائه دهند. شایان ذکر است که تمام مدارک باید به زبان انگلیسی باشد و یا توسط محضر ترجمه و تایید گردد. فرم ازدواج مورد نظر باید حداقل 28 روز قبل از ازدواج به دولت وانواتو تسلیم شود. اسناد را می توان از طریق فکس تسلیم کرد یا اسکن کرد و به هماهنگ کننده عروسی یا هر کسی که برای اجرای مراسم انتخاب ایمیل کرد. اما متقاضیان باید به یاد داشته باشند که اسناد اصلی را با خود به وانوآتو ببرند.

مدارک مورد نیاز برای ازدواج در وانوآتو عبارتند از:

  • فرم تکمیل شده گواهی قصد ازدواج
  • کپی هر دو پاسپورت معتبر
  • کپی تایید شده از شناسنامه برای هر دو فرد
  • گواهی عدم مانع برای ازدواج از کشور مبدا (در صورت نیاز)
  • مدارک طلاق (در صورت لزوم)
  • گواهی فوت همسر سابق (در صورت لزوم)
  • رضایت والدین اگر زن کمتر از 16 و مرد کمتر از 18 سال سن داشته باشد.
  • فرم های تکمیل شده برای دو متقاضی، که باید بالای 21 سال سن داشته باشند.

متقاضیان و هموطنان محترم برای کسب اطلاعات تکمیلی از شرایط اخذ اقامت وانوآتو از طریق ازدواج و همچنین اخذ اقامت این کشور از سایر روش ها می توانند با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *