ویزای تحصیلی

اقامت پس از تحصیل اسپانیا

اقامت پس از تحصیل اسپانیا

اخذ اقامت پس از تحصیل اسپانیا در سال 2024 امری می باشد که امروزه مورد استقبال دانشجویان در حال تحصیل در این کشور قرار گرفته است. مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل از جمله طرق محبوب و از پرطرفدارترین راه های اقامتی این کشور به شمار می رود. اسپانیا از جمله کشورهای توسعه یافته مستقل اروپایی است که توانسته مورد استقبال در خصوص تحصیل به زبان انگلیسی در یکسری از رشته ها قرار گیرد. البته با توجه به سختگیری های بیش از حد سفارت اسپانیا در صدور ویزا، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تحصیل در این کشور را در سال 2024 پیشنهاد نمی کند.

تحصیل در اسپانیا در 2024

تحصیل در دانشگاه های معتبر با رنکیگ جهانی زیر 550 از جمله مزیت های این کشور محسوب می گردد که باعث دوچندانی جذابیت این کشور شده است. هزینه های پائین تحصیل و شانس اخذ بورس تحصیلی در این کشور از سایر محبوبیت های این کشور برای دانشجویان خارجی می باشد که بی شک مورد قیاس با سایر کشورهای جهان در خصوص تحصیل قرار گرفته است. تحصیل در این کشور با ارائه مدرک دیپلم 12 ساله و گواهی دال بر زبان اسپانیایی امکان پذیر می باشد و متقاضیان علاقه مند به تحصیل در این کشور می بایست مدرک زبان را از کشور مبدا اخذ نمایند. در 2024 در صورت عدم ارائه گواهی نیز اشخاص می توانند دوره زبان را در این کشور سپری کنند.


شرایط اقامت پس از تحصیل اسپانیا

اقامت پس از تحصیل اسپانیا در سال 2024 از یکسری شرایط مختص به خود نیز برخوردار می باشد که دانشجویان نسبت به این روند آگاهی تکمیلی داشته باشند. در حال حاضر به میزان 1.6 میلیون دانش آموز در اسپانیا مشغول به تحصیل هستند که از این مقدار به میزان 3% را دانشجویان خارجی تشکیل داده اند. اخذ اقامت پس از تحصیل در این کشور از جمله فرصت های فوق العاده برای دانشجویان علاقه مند به اقامت این کشور اروپایی نیز می باشد که از طریق متفاوتی نیز امکان پذیر هستند. از جمله این طرق عبارتند از:

  • از طریق ازدواج در اسپانیا
  • از طریق کار در اسپانیا
  • از طریق سرمایه گذاری در اسپانیا
  • از طریق تمکن مالی اسپانیا

اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج در اسپانیا

از جمله راحت ترین راه های اخذ اقامت پس از تحصیل در اسپانیا، ازدواج با یک شهروندی اسپانیایی می باشد. شریک زندگی که شهروند اسپانیا محسوب می گردد می بایست با ارائه تقاضای خود نسبت به این امر اقدام نماید. نامزد وی می بایست با ارائه مدارکی دال بر اثبات واقعی ازدواج با تبعه خارجی به سفارت این کشور از این مزیت نیز برخوردار شود. ارائه گواهی دال بر استطاعت مالی در خصوص تامین هزینه های شریک زندگی نیز از سایر موارد در همین باب است.

اقامت پس از تحصیل از طریق کار در اسپانیا

اخذ اقامت از طریق کار در اسپانیا یکی از اصلی ترین طرق برای دانشجویان نیز می باشد. قبل از اینکه افراد تصمیم به مهاجرت تحصیلی به این کشور بگیرند می بایست در خصوص اقامت پس از تحصیل از طریق کار، از شرایط کاری این کشور و میزان نرخ بیکاری اسپانیا نیز مطلع شوند. چرا که موقعیت های شغلی کمی در اسپانیا وجود دارد، خصوصا برای کسانی که تابعیت اتحادیه اروپا را ندارند.

اقامت پس از تحصیل از طریق کار در اسپانیا

ویزای کاری برای اقامت اسپانیا

متقاضیانی که می خواهند در خصوص اقامت پس از تحصیل اسپانیا اقدام داشته باشند، می بایست نوع ویزا خود را تغییر دهند. یکی از عوامل تاثیر گذاری که در همین باب حائز اهمیت است، مطالعات گسترده در حین تحصیل، سپری کردن آموزش و پژوهش عالی و موفقیت های تمام کرده از موسسات بدون دریافت کمک هزینه یا یارانه باشد. بر طبق آخرین قوانینی که در اسپانیا حاکم است، افراد نباید هیچ گونه سابقه کیفری و سوء پیشینه ای در کشور خود و یا در اسپانیا داشته باشند.

ارائه قرارداد امضاء شده توسط کارفرما و با ذکر تمامی موراد نیز الزامی است. شرایط ذکر شده در نامه کاری می بایست مطابق با آخرین قوانین روز کار در اسپانیا باشد. درخواست کارفرما می بایست با آخرین سیستم های اجتماعی و قانون مالیات و تامین مطابقت داشته باشد. از دیگر موارد قابل توجه برای یافتن کار در اسپانیا مدارک آموزش عالی در خصوص مهارت کاری است که واجدین شرایط می بایست این مورد را در نظر بگیرند.

اقامت پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری در اسپانیا

اخذ اقامت پس از تحصیل در اسپانیا از طریق سرمایه گذاری از دیگر طرق مدنظر می باشد که علاقه مندان به این طرق می بایست از روند سرمایه گذاری در اسپانیا آگاهی داشته باشند. اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در این کشور برای متقاضیان خارجی از طریق ثبت شرکت یا آغاز کسب و کار جدید نیز مهیا می باشد.

اقامت پس از تحصیل از طریق ثبت شرکت در اسپانیا

نوعی دیگر اقامت پس از تحصیل وجود دارد که اشخاص واجد شرایط بتوانند با ارائه مدارکی شرکت به ثبت برسانند. در صورتی که کافرما، فردی حقیقی است می بایست با مدارکی دال بر هویت سیستم تائید و محل اقامت ارائه دهد. اگر کار آفرین، نهاد یا حقوقی باشد، می بایست مدارک دال بر ثبت شرکت، اسناد ثبتی امضاء شده برای درخواست مجوز و ارائه رضایت بررسی هویت توسط سیستم احزار هویت و نوع اقامت ارائه دهند. قوانین ثبت شرکت در این کشور بدین صورت می باشد که افراد می بایست با ارائه طرح تجاری و اقتصادی این پارامتر را برای خود به ثبت رسانند.

کار حین تحصیل در اسپانیا

دانشجویان غیر اروپایی نیز مجاز به 20 ساعت کار در این کشور تحت عنوان ویزای دانشجوی هستند. هر دانش آموز با ویزای دانشجوی نیز اجازه 4 ساعت کار در روز بر روی یک اجازه کار خاص را نیز دارد. اخذ این مجوز کاری سخت نیست. کار تمام وقت در دوران دانشجویی در اسپانیا در دوره تابستانی سال تحصیلی در صورت عدم وجود کلاس نیز امکان پذیر است.

مقایسه شرایط کار پس از تحصیل در اسپانیا و هلند

علاوه بر این که نرخ بیکاری در هلند تنها 2.9% است و نتیجتا فرصت های شغلی بی شماری پیش روی فارغ التحصیلان دانشگاه های هلند خواهد بود، بیش از 90% مردم این کشور نیز به زبان انگلیسی تسلط دارند. در واقع تسلط بر زبان هلندی لازمه پیدا کردن کار در کشور هلند نمی باشد هر چند در کنار زبان انگلیسی می توان رزومه قوی تری برای فرد ایجاد نماید. هزینه های زندگی در هلند نیز در سال 2024 ماهیانه بین 1000€ تا 1400€ (یورو) هرچند دانشجویان با تهیه خوابگاه دانشجویی می توانند این رقم را به ماهیانه 800€ (یورو) نیز کاهش دهند. البته نمی توان این نکته را فراموش کرد که شهریه دانشگاه های هلند در مقایسه با اسپانیا بسیار بالاتر است؛ به عبارت دقیق تر برای تحصیل در هلند سالیانه باید بین 8000€ تا 16000€ (یورو) با توجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی پرداخت نمود.

منتهی هلند مزیت دیگری نیز که دارد راحت تر بودن اخذ ویزای تحصیلی آن است؛ در واقع برخلاف اسپانیا که غالب درخواست های ویزا را رد می کند، هلند در حال حاضر سختگیری زیادی بر پرونده های درخواست ویزای تحصیلی اعمال نمی نماید.

مهاجرت به اسپانیا در سال 2024

امروزه کشورهای محدودی در اروپا توانسته اند در خصوص بازار کار و پرورش نیروی انسانی چشمگیر شوند. این در حالی است که در سال 2024 اسپانیا شرایط خوبی برای پذیرش مهاجران ندارد. ازاین رو توصیه می شود که متقاضیان در ابتدای امر، طی مشاوره ای تخصصی با کارشناسان مربوطه در جریان تمامی جزئیات و راهکارها قرار گیرند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یکی از موسسات حقوقی برتر در این زمینه است که شما را در جریان کلیه مسائل تحصیل در اسپانیا مانند اقامت بعد از تحصیل در اسپانیا و نیز هزینه زندگی در اسپانیا و سایر شرایط این کشور و اقصی نقاط دنیا قرار می دهد.

5/5 - (8 امتیاز)

10 دیدگاه برای “اقامت پس از تحصیل اسپانیا

  1. ارشاد گفت:

    بعد از تحصیل اگر به کار برسیم تا چه مدت بعدش امکانش هست که همراهمون هم بهمون ملحق بشه ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله قطعا این امکان برای شما وجود خواهد داشت

  2. پدرِ پسرشجاع گفت:

    میگن با فرهنگ اسپانیایی راحت میشه ارتباط گرفت

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مردم اسپانیا خونگرم و مهمان نواز هستند و کمتر بین اون ها و مهاجران خارجی چالش و تنش ایجاد میشه

  3. amir abbas گفت:

    بابت مقاله خوبتون در مورد اقامت پس از تحصیل اسپانیا تشکر میکنم اگه امکانش هست در مورد شرایط ویزای کاری این کشور هم مطلب بذارید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله ویزای کاری اسپانیا رو مطالعه بفرمایید

  4. لیدا بهرامی گفت:

    برای رشته عمران بازار کار این کشور مناسب؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله، مهندسی عمران از مشاغل مورد نیاز این کشور به حساب میاد

  5. سحر گفت:

    سلام
    ممنون میشم در مورد ویزای کاری در این کشور توضیح دهید؟
    از مطالب به روزتون تشکر می کنم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله ویزای کاری اسپانیا رو مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *