ویزای تحصیلی

تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه

کشور روسیه می تواند گزینه بسیار ایده آلی برای متقاضیان تحصیل در روسیه باشد. هزینه تحصیل در این کشور در سطح مناسبی قرار دارد. کمتری کشوری وجود دارد که دانشجویان را بدون ارائه مدرک زبان مورد پذیرش قرار دهد و دانشجویان متقاضی تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی این امکان را خواهند داشت که در دوره های آموزشی و یادگیری زبان در دانشگاه انتخابی خود موسوم به پادفک شرکت نموده و پس از پایان دوره، مدرک زبان دریافت نمایند. این مقاله حاوی اطلاعات بسیار مفید و کاربردی است که افراد متقاضی تحصیل در این کشور می توانند با مطالعه این مطالب و همچنین تکیه بر مشاوره های تلفنی و حضوری کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به راحتی در این خصوص تصمیم گیری نمایند.

  • آیا می توان در کشور روسیه به زبان انگلیسی تحصیل کرد؟
  • بهترین رشته های تحصیلی برای تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه کدامند؟
  • آیا تفاوتی میان هزینه تحصیل به روسی یا انگلیسی در این کشور وجود دارد؟
  • آیا می توان در رشته پزشکی در روسیه به زبان انگلیسی به تحصیل پرداخت؟
  • شرایط تحصیل در این کشور چیست؟
  • آیا محدودیتی برای ورود به دانشگاه های روسیه وجود دارد؟
  • هزینه تحصیل در این کشور چقدر است؟
  • مزایا و معایب انتخاب این کشور برای تحصیل چیست؟

تحصیل در دانشگاه های روسیه

برنامه ها و دوره های متنوعی توسط موسسات علمی و دانشگاه های کشور روسیه برای دانشجویان ارائه می گردد. آمار دانشجویان و فارغ التحصیلان بین المللی در این کشور نسبت به سایر کشورها بسیار بالاست. دلیل آن می تواند حمایت ها و پشتیبانی های دولت از هزینه های تحصیل در این کشور باشد. زبان تحصیلی اکثریت دانشگاه های روسیه، زبان روسی است. همان طور که گفته شد تعداد دانشجویان خارجی در روسیه بالاست. از این رو برخی مدارس روسیه با افزایش برنامه ها به زبان انگلیسی، جهت جذب دانشجویان خارجی تلاش می کنند. شمار زیادی از این برنامه ها در شهرهایی مانند مسکو و سنت پترزبورگ در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. از برترین دانشگاه های روسیه در سال 2023 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

دانشگاهرتبه بین المللی در رنکینگ QS
دانشگاه لومونوسوف مسکو75
دانشگاه سن پترزبورگ270
دانشگاه دولتی نووسیبریگ260
دانشگاه دولتی تومسک264

آشنایی با مقاطع مختلف تحصیلی در روسیه

کشور روسیه بزرگترین کشور جهان بوده و مردم بیش از 120 قوم از سرتاسر دنیا در این سرزمین زندگی می کنند. کاخ های لوکس و مجلل، فرهنگ منحصر به فرد مردمان و طبیعت مثال زدنی این کشور موجب شده است همه ساله افراد زیادی از 160 کشور جهان متقاضی ادامه تحصیل در روسیه باشند. هزینه های نسبتا پایین تحصیل، سطح کیفی بالای آموزش و تخصیص انواع بورسیه های تحصیلی، موجب شده است مهاجرت از این طریق در بین متداول ترین راه ها در سال های اخیر قرار گیرد. طبق آمار رسمی OECD بالاترین درصد جمعیت تحصیل کرده در جهان متعلق به روسیه می باشد. بیش از 180000 نفر از دانشجویان حاضر در روسیه دارای تابعیت سایر کشورها هستند.


روسیه دارای جمعیتی بیش از 146 میلیون نفر بوده و برنامه نویسی و شاخه های علوم پزشکی از پر مخاطب ترین رشته های تحصیلی در بین شهروندان این کشور می باشد. همچنین دارندگان دیپلم تجربی از تسهیلات ویژه ای جهت تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی برخوردار می باشند. روسیه دارای 748 دانشگاه و موسسه آموزش عالی بوده که از این تعداد 11 دانشگاه در بین 1000 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند. همچنین تحصیل در دوره های ابتدایی و متوسطه برای کودکان ساکن در این کشور اجباری می باشد.

سطح تحصیلیسن افراد
ابتدایی7 تا 11 سال
متوسطه مقدماتی11 تا 16 سال
متوسطه عمومی16 تا 18 سال

معرفی بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل

روسیه بزرگترین کشور جهان است که بیش از 6 میلیون مایل از زمین را در بر می گیرد. روسیه تمام شمال آسیا را در بر می گیرد و 9 منطقه زمانی مختلف دارد. تحصیل در روسیه یک انتخاب محبوب برای دانشجویان بین المللی با طیف گسترده ای از علایق است. دانشجویان بین المللی در روسیه آموزش با کیفیت بالا را در یک محیط متنوع فرهنگی دریافت می کنند. جمعیت روسیه از بیش از 160 گروه قومی مختلف تشکیل شده است و بیش از 100 زبان مختلف در آن صحبت می شود. شهر مسکو در روسیه بزرگترین شهر و بیشترین تعداد دانشگاه در روسیه را دارد و اولین مقصد دانشجویان خارجی برای تحصیل در روسیه است. این شهر همچنین گران ترین شهر روسیه است. علاوه بر مسکو شهرهای دیگری در روسیه به عنوان شهر دانشجویی از آنها یاد می شوند که عبارتند از:

  • مسکو (Moscow)
  • سنت پترزبورگ (Saint Petersburg)
  • کازان (Kazan)
  • نووسیبیرسک (Novosibirsk)
  • نیژنی نووگورود (Nizhny Novgorod)
  • سامارا (Samara)
  • تومسک (Tomsk)
  • یکاترینبورگ (Ekaterinburg)
  • امسک (Omsk)

مسکو از بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل

پایتخت و بزرگترین شهر روسیه با بیش از 12 میلیون جمعیت، مسکو بدون شک برترین شهر دانشجویی در روسیه است. در شهر مسکو بیش از 500 دانشگاه اعم از دانشگاه های دولتی و خصوصی وجود دارد. مسکو شهر با اهمیت فدراسیون روسیه است و یکی از مهمترین مراکز سیاسی، صنعتی، علمی و فرهنگی در جهان است. این شهر در بخش اروپایی روسیه، در بین دو رودخانه، اوکا و ولگا با مساحت حدود 1000 کیلومتر مربع واقع شده است. مسکو همواره در میان برترین شهرهای تحصیلی جهان قرار گرفته و دانشجویان مختلف از بیش از 100 کشور مختلف در دانشگاه های این شهر در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند. این شهر محل قوی ترین و مهمترین مراکز علمی در روسیه است.

علاوه بر این خدمات ضروری عمومی، مانند حمل و نقل، رستوران ها و سایر موارد در بالاترین کیفیت در این شهر ارائه می گردد. همچنین مسکو از خدمات تفریحی زیادی برخوردار است و همین امر باعث می شود هزینه اقامت و غذا بیشتر از بقیه شهرهای دیگر روسیه شود. شهر مسکو دارای دانشگاه های بسیاری از جمله برترین دانشگاه روسیه، دانشگاه دولتی لومونوسوف روسیه بر اساس رتبه بندی های جهانی است که در رده بندی QS در رده 84 جهان قرار دارد. علاوه بر این در لیست زیر نیز ده دانشگاه برتر در شهر مسکو در لیست زیر معرفی شده است.

  • دانشگاه لومونوسوف مسکو
  • دانشگاه فنی باومان مسکو
  • دانشگاه روابط بین الملل مسکو
  • دانشگاه فیزیک و تکنولوژی مسکو
  • دانشگاه اقتصاد مسکو
  • دانشگاه هسته ای مسکو
  • دانشگاه روابط دوستان مردمی مسکو
  • دانشگاه علم و تکنولوژی
  • دانشگاه امور مالی مسکو
  • دانشگاه پلخانو مسکو

شرایط تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی

زبان تحصیلی در دانشگاه های این کشور دو زبانه بوده و در دانشگاه های این کشور، دروس تحصیلی به زبان های انگلیسی و روسی ارائه می گردد. حتی اگر دانشجویان مدرک زبان را دارا نباشند که در این صورت می توانند دوره های 9 ماهه یادگیری زبان را پشت سر گذاشته و پس از پایان این مدت، وارد رشته اصلی دانشگاهی خود شوند. ضمنا دروس گذرانده شده در یادگیری زبان نیز جزو واحدهای درسی آنان محسوب می گردد. معمولا برای ورود راحت تر و آماده تر به دانشگاه ها دوره هایی با نام پادفک وجود دارد که علاوه بر زبان دورس پایه رشته مد نظر را ارائه میدهد و شخص را برای ازمون ورودی و ادامه تحصیل آماده مینماید.

طول دوره در تحصیل به زبان روسی در روسیه

این نکته را باید در نظر بگیرید که مدت دوره آمادگی زبان روسی برای دانشجویان بین المللی در روسیه یک سال تحصیلی است. برای دانشجویان انگلیسی زبان، درس های اول در مورد موضوعات عمومی می تواند به زبان انگلیسی تدریس شود. علاقه مندان می توانند دوره خود را بعدا به روسی تغییر دهند. اکثر اساتید روسی به عنوان یک زبان خارجی ادعا می کنند که اکثر دانشجویان در طول یک سال یک آموزش خوب برای زبان دریافت می کنند. آن ها می توانند به میزان قابل توجهی این زبان را در خود تقویت نمایند.

قطعا دوره های آماده سازی نیازمند هزینه هستند. امری که می تواند در زمینه شرایط تحصیل به زبان خود کشور در روسیه مورد توجه قرار گیرد. نکته امیدوار کننده این است که برخی دوره های آنلاین نیز برای اموزش زبان روسی وجود دارد که هزینه کمتری بر متقاضی متحمل می کند. علاوه بر این امکان استفاده از اپلیکیشن های رایگانی که می توان آنها را به راحتی دانلود کرد نیز وجود دارد. می توانید با استفاده از این اپلیکیشن ها هر روز زبان روسی را بدون هیچ دغدغه ای بیاموزید.

شرایط سن برای تحصیل در روسیه

یکی از کشورهایی که می توان برای تحصیل با سن بالا هم در اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمود کشور روسیه است. این کشور از جمله کشورهایی است که بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در رشته های گروه پزشکی برای این کشور درخواست می نمایند. برای تحصیل در رشته های گروه پزشکی در این کشور می توان حتی با شرایط سن بالاتر از 30 سال نیز برای اخذ ویزا اقدام نمود. البته باید این نکته را یادآور شد که دانشگاه ها برای سن مشکلی غالبا ندارند و این سفارت است که برای سن دلیل های قانع کننده ای برای صدور ویزا نیاز دارد.

در کشورهای بلوک شرق اروپا نظیر روسیه، بلاروس و اوکراین می توان به نسبت کشورهای اتحادیه اروپا برای سنین بالا راحت تر ویزای تحصیلی اخذ نمود. در کشور روسیه در شرایطی که پاندمی کرونا داشت این کشور از صدور ویزا برای دانشجویان خارجی همانند بسیاری از کشورها محدودیت اخذ ویزا بوده و دانشجویان در سال تحصیلی 2023- 2024 به صورت آنلاین تحصیل نمودند. روسیه از جمله کشورهایی می باشد که در لیست مدارک مورد نیاز در صدور ویزا تیز به تمکن مالی نیاز ندارد.

تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی در رشته پزشکی

قابل توجه آن دسته از متقاضیانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی در دوره های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دارند: این که کشور روسیه از دانشگاه های دارای رنکینگ بالایی در سطح جهان برای این منظور برخوردار می باشد. چراکه سطح علمی دانشگاه های پزشکی روسیه بسیار بالاست. دانشجویان متقاضی تحصیل پزشکی در روسیه به زبان انگلیسی باید در دوره پادفک شرکت نموده و جهت ورود به دانشگاه پزشکی، کسب نمره قبولی نمایند. این دوره برای مدت 9 الی 12 ماه به طول می انجامد.

این دوره در دو زبان روسی و انگلیسی ارائه می شود. اما آن دسته از دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی به روسی را دارند، می بایست دوره ای 5 الی 7 سال را پشت سر بگذارند. همچنین گذراندن دوره های یادگیری روسی نیز ضرورت دارد. دانشجویان پس از اتمام تحصیل در این کشور به انگلیسی در رشته های پزشکی و اخذ مدرک مربوطه، می توانند به راحتی جهت انتقال و گذراندن تحصیلات تکمیلی به کشورهای کانادا، آلمان، اتریش، استرالیا، آمریکا، انگلستان و سوئد مهاجرت نمایند. زبان تحصیلی در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های روسیه به انگلیسی است.

هزینه تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی

دانشجویانی که تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی در رشته های پزشکی دارند، باید مبالغی را به عنوان شهریه بپردازند. هزینه تحصیل در رشته های پزشکی در کشور روسیه مبلغی در حدود 5000$ الی 10000$ (دلار) خواهد بود. معمولا این هزینه ها برای زبان تحصیلی روسی کمی ارزان تر است. به طوری که شهریه تحصیل در روسیه در رشته داروسازی مبلغی معادل 3000$ الی 5000$ (دلار) تخمین زده می شود. این هزینه ها در رشته دندانپزشکی نیز معادل 3000$ الی 7500$ (دلار) خواهد بود.

دوره کارشناسی ارشد دانشگاه های روسیه به مدت یک سال و نیم تا دو سال زمان لازم است که با توجه به زبان تحصیل در این دوره تحصیلی که به دو زبان انگلیسی و روسی می باشد هزینه تحصیل دانشجو متغییر می باشد. به صورتی که هزینه تحصیل دانشجویان دوره کارشناسی ارشد به زبان روسی تدریس داده می شود و هزینه هر یک سال تحصیلی تقریبا 2000$ تا 5000 $ (دلار آمریکا) می باشد. اگر دانشجویان بخواهند دوره کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ادامه بدهند باید هزینه 800$ تا 1000$ (دلار آمریکا) بیشتر پرداخت کنند پس نمی توان در سال 2023 در روسیه تحصیل رایگان داشت مگر این که فرد موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شود.

شرایط تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی

در سال تحصیلی 2022- 2023 تعداد کل دانشجویان بین المللی در دانشگاه های روسیه به 315 هزار نفر رسید. این تقریباً 8٪ از کل تعداد دانشجویان در روسیه است. داده های باز منتشر شده توسط وزارت علوم و آموزش عالی نشان می دهد که بیش از 4 میلیون دانشجو تا پایان دسامبر 2023 در روسیه تحصیل هستند. دانشگاه RUDN همچنان محبوب ترین دانشگاه در بین دانشجویان بین المللی است که با دارا بودن مدکر پادفک بدون آزمون ورودی دانشجو می پذیرد. دانشگاه KFU در رتبه دوم قرار دارد. همچنین با ارائه برنامه های انگلیسی تعداد خارجی هایی که در دانشگاه های خارج از مسکو و سنت پترزبورگ در شهرهای دیگر روسیه از جمله کالینینگراد تا ولادی وستوک را انتخاب می کنند نیز رو به افزایش است. در اینجا لیستی از دانشجویان خارجی حاضر در روسیه را ملاحظه می فرمایید.

دانشجوهای بین المللی در روسیه

بر اساس آمار عمده دانشجویان خارجی به ترتیب در رشته های گروه پزشکی و سپس مهندسی و اقتصاد و مدیریت تحصیل می نمایند. تحصیل در رشته های گروه پزشکی به زبان انگلیسی در روسیه ممکن است. حتی می توان بدون ارائه مدرک زبان در برخی از این دانشگاه ها تحصیل نمود و یا قبل از ورود به دانشگاه در دوره های آمادگی شرکت نمایند.

دانشگاه‌ های پزشکی انگلیسی زبان در روسیه

کشور روسیه دارای برخی دانشگاه های پزشکی است که دروس تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه می نمایند که لیست آنها در زیر آورده شده است:

  • انستیتو دندانپزشکی مسکو
  • آکادمی پزشکی مسکو
  • دانشگاه پزشکی سن پترزبورگ
  • آکادمی تخصصی پزشکی سن پترزبورگ
  • مرکز چشم پزشکی فیدروف روسیه

دانشگاه‌ های پزشکی انگلیسی زبان در روسیه

فهرست دانشگاه های انگلیسی زبان روسیه

همواره بر تعداد دانشگاه های انگلیسی زبان این کشور افزوده می شود. نام برخی از این دانشگاه ها که رشته های تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه می نمایند به شرح ذیل می باشد:

  • دانشگاه دولتی فنی باومن مسکو روسیه
  • دانشگاه پاولف
  • دانشگاه دولتی لومونسوف مسکو روسیه که در سال 1755 میلادی در شهر مسکو تاسیس گردیده و به صورت دو زبانه ارائه دروس می نماید. تقریبا 47000 دانشجو مشغول تحصیل در این دانشگاه می باشند.
  • انستیتو روابط بین الملل مسکو روسیه
  • ایالتی نووسیبیرسک روسیه که در سال 1959 میلادی در همین شهر به تاسیس رسید و دو زبانه می باشد.
  • دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ روسیه که در سال 1724 میلادی در همین شهر به تاسیس رسید که دارای دو زبان تحصیلی روسی و انگلیسی است.
  • دانشگاه دولتی کازان که در سال 1804 میلادی در شهری به همین نام در ترکیه تاسیس گردید. این دانشگاه دو زبانه می باشد.

مدارک لازم جهت تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی

مدارکی که جهت ارسال تقاضای پذیرش و تحصیل به زبان انگلیسی مورد نیاز است، در دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد. اما شرح کلی این مدارک به صورت زیر می باشد:

  • ارائه مدارک تحصیلی دیپلم دبیرستان یا گواهی آموزش و پرورش
  • ارائه دیپلم معادل یا اصطلاحا دیپلم آبی
  • نامه یا گواهی اثبات دانش انگلیسی مانند مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل و کسب نمره حد نصاب
  • ارائه CV تحصیلی یا معرفینامه از سوی یک استاد
  • انجام مصاحبه به زبان انگلیسی از طریق اسکایپ

رشته‌ های تحصیلی انگلیسی ‌زبان در روسیه

تعداد رشته های تحصیلی که در دانشگاه های این کشور تدریس و ارائه می گردد، بسیار زیاد و متنوع است. برخی از این رشته شامل عبارتند از:

  • سلامت عمومی
  • دندانپزشکی
  • پرستاری
  • هوا و فضا
  • داروسازی
  • فناوری اطلاعات
  • مهندسی معماری
  • مهندسی کامپیوتر
  • پزشکی عمومی
  • مهندسی عمران
  • علوم کامپیوتر
  • مهندسی برق
  • مدیریت
  • گردشگری
  • بانکداری
  • حسابداری
  • اقتصاد
  • مهندسی نفت

شرایط و مزایای تحصیل در روسیه

با تحصیل در این کشور دانشجو دانش های عمیق و بنیادی را در تمامی موضوعات آموزشی کسب می کند. در این کشور مدرسه هایی قوی در زمینه فیزیک، علوم طبیعی و ریاضی وجود دارد. فیزیک دانان، ریاضی دانان، زمین شناسان، شیمیدانان، برنامه نویسان، مهندسان، متخصصان علوم طبیعی و پزشکان بسیاری در مراکز آموزشی روسیه آموزش دیده اند. در این کشور متقاضیان خارجی و بین المللی می توانند در یکی از 896 دانشگاه این کشور که در 85 منطقه وجود دارد مشغول به ادامه تحصیل شوند. در دانشگاه های این کشور 250 رشته تحصیلی ارائه می شود.

دانشجویانی که برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه‌ های کشور روسیه می‌ شوند، باید بدانند که از مزایای تحصیل در روسیه بهره‌ مند می‌ شوند. این مزایا به شرح زیر است:

  • تحصیل در دانشگاه‌ های معتبر
  • اعتبار مدارک تحصیلی در سطح بین‌ المللی
  • تحصیل در دانشگاه‌ های مجهز به سیستم آموزشی پیشرفته
  • در برخی از دانشگاه‌ ها دروس رشته‌ های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می‌ شود.
  • اقامت در خوابگاه‌ هایی با امنیت بالا و دارای تجهیزات کامل و به‌ روز
  • در این کشور دانشجویان ایرانی بسیاری مشغول به‌ تحصیل می‌ باشند.
  • در برخی از دانشگاه‌ های این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد.
  • بعضی از دانشگاه‌ های این کشور مورد تایید وزارت علوم کشور ایران است و مدرک تحصیلی برخی از دانشگاه‌ ها مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران می‌ باشد.
  • در بسیاری از فروشگاه‌ ها حق با مشتری است.
  • برای تحصیل در مقطع دکتری دانشجویان می‌ توانند بورسیه‌ های تحصیلی دریافت نمایند.
  • هزینه‌ های تحصیل در این کشور در مقایسه با خیلی از دانشگاه‌ های اروپایی پایین‌ تر است.

معایب تحصیل در کشور روسیه

آب و هوای کشور روسیه سرد و کوهستانی است یکی از معایب تحصیل در این کشور این است که هوای این کشور به شدت سرد بوده و ممکن است عادت کردن به این آب و هوا برای دانشجویان ایرانی سخت باشد. در شهرهای مهم این کشور در فصل تابستان دمای هوا تا منفی سی درجه نیز می رسد.

راه های اخذ اقامت پس از تحصیل در روسیه

ابتدائا بررسی جمعیت روسیه ضروری به نظر می رسد که در نمودار ذیل انجام شده است:

بررسی جمعیت روسیه

با وجود داشتن جمعیت جوان، روسیه دید بدی نسبت به مهاجران متخصص خارجی و دانشجویان ندارد. همانطور که می دانید از جمله روش های مهاجرت به این کشور اقدام به مهاجرت نمودن از طریق تحصیل می باشد. کلیه دانشجویانی که دارای تابعیت خارجی می باشند، قادر هستند که به موفقیت در به پایان رساندن تحصیلات خود در زمینه گرفتن اقامت پس از تحصیل از روش های گوناگون و مختلف اقدام نمایند. این روش ها نیز عبارتند از:

  • روش اشتغال به کار
  • اقدام به ثبت شرکت
  • اقدام به ازدواج
  • شروع به تحصیل مجدد برای گرفتن اقامت پس از تحصیل

مزایای ‌تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی

دسترسی دانشجویان به جامعه جهانی رشته های آکادمیک از جمله دلایل تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی به شمار می رود. کتب مرجع در اکثریت رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی تالیف شده اند. بهره مندی از فرصت ها و موقعیت های شغلی در سایر کشورهای جهان از جمله مزایای تحصیل به انگلیسی است. یکی از دلایلی که موجب می گردد تا دانشگاه های روسیه متقاضیان بسیار زیادی داشته باشند، اعتبار و رنکینگ بالای دانشگاه های این کشور در سطح جهانی است. کسب مشاوره از کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به روسیه و سایر کشورها از طریق تلفنی و حضوری امکان پذیر خواهد بود.

سوالات پرتکرار در خصوص زبان تحصیل در روسیه

روسیه یکی از کشورهای مطرح جهان در دید ایرانیان برای تحصیل است و تحصیل به انگلیسی در این کشور نیز رواج نسبی دارد. سوالاتی که در این خصوص پیش می آید عبارتند از:

  • آیا امکان تحصیل در روسیه به زبان های غیر روسی وجود دارد؟ زبان انگلیسی رایج ترین زبان تحصیل در این کشور پس از روسی است.
  • آیا امکان ادامه تحصیل با زبان انگلیسی در همه رشته های تحصیلی روسیه وجود دارد؟ خیر برخی از رشته های محدود در روسیه تنها به زبان روسی ارائه می شوند.
  • آیا زبان انگلیسی در کشور روسیه رواج دارد؟ مردم روسیه تسلط چندانی به زبان انگلیسی ندارند.
  • آیا امکان کار در روسیه برای دانشجویان وجود دارد؟ این امکان برای دانشجویان خارجی وجود دارد اما تسلط به زبان روسی برای دستیابی به این هدف الزامی است.
3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *