ویزای تحصیلی

اقامت پس از تحصیل در یونان

اقامت پس از تحصیل در یونان

افراد غیر اروپایی پس از پایان تحصیلات به دنبال راه های اقامت پس از تحصیل در یونان هستند و این امر اهمیت بسیار زیادی برای دانشجویان خارجی دارد. همواره دانشجویان بین المللی کشور یونان در پی تمدید اقامت پس از پایان تحصیلات هستند. اکنون با توجه به قوانین این کشور اقامت بعد از تحصیل برای دانشجویان ممکن می باشد. در این مقاله اطلاعات لازم را در این زمینه به شما خواهیم داد. در صورت نیاز جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

اخذ ویزای تحصیل در یونان

کسانی که قصد تحصیل در کشور یونان را دارند ابتدا باید شرایط و مدارک لازم را داشته باشند. بعد از تعیین رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر در یونان کلیه مدارک و درخواست خود را باید به سفارت یونان ارائه داد. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی عبارتند از:

  • گواهی سلامت شخص متقاضی
  • آخرین مدرک تحصیلی به فارسی و انگلیسی
  • ریز نمرات آخرین مدرک تحصیلی به فارسی و انگلیسی
  • گواهی عدم سوء پیشین با تائیدو مهر وزارت امور خارجه
  • شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت متقاضی
  • داشتن تمکن مالی با تائید و مهر بانک

اقامت تحصیلی در یونان 2022

مجوز اقامت تحصیل برای دانشجویان تا اتمام تحصیلات و اخذ مدرک اعتبار خواهد داشت. دانشجویان بعد از آن در صورتی می توانند مجوز اقامت را تمدید نمایند که برای اقامت در یونان دلایل خوبی داشته باشند. دلایل قانع کننده از قبیل کارآفرینی، ثبت شرکت و یا استخدام در شغل مناسب در یونان را داشته باشند. تحصیلات تکمیلی در یونان بر دو سیستم آموزشی متمرکز می باشد که عبارتند از: دوره کارشناسی ارشد به مدت دو سال در موسسه آموزش عالی TEI، دانشجویان غیر اروپایی با داشتن پاسپورت معتبر و تمکن مالی کافی جهت پرداخت شهریه از یک دانشگاه پذیرش داشته باشند. دانشجویان بر پایه این دو سیستم می توانند در خواست ویزای تحصیلی بدهند.

دانشجویانی که در یونان تحصیل میکنند معمولا یک مسکن جایگزین در یک خانواده یونانی معرفی می کنند. معمولا دانشجویان در خوابگاه دانشجویی اقامت می کنند. اکثر دانشجویان در خوابگاه های معرفی شده از سوی دانشگاه اقامت دارند. البته برخی از دانشجویان نیز هنگام تحصیل در یونان مسکن شخصی دارند.

ویژگی های کشور یونان برای تحصیل

یونان بدلیل ویژگی های خاص آموزشی، کاری و گردشگری که دارد هر ساله دانشجویان زیادی را به خود جلب میکند. همچنین این کشور بدلیل داشتن آب و هوای مدیترانه ای مقصد جذابی برای دانشجویان خارجی به شمار می رود. تابستان های آن گرم و خشک و سردترین زمان آن ماه های فوریه و دسامبر می باشد. از نکات مثبت کشور یونان می توان به خطوط حمل و نقل عمومی بسیار فوق العاده آن اشاره کرد. با توجه به هزینه های مناسب زندگی و داشتن آب و هوای خوب این کشور میزبان دانشجویان خارجی زیادی است. از آنجایی که یونان بیشترین تقاضای تحصیل به خود را می بیند، دولت این کشور سیستم منظم کار دانشجویی را اجرایی کرده است. تمامی این ویژگی ها از نکات مثبت یونان برای تحصیل دانشجویان در این کشور می باشد.

فرصت های شغلی جهت اقامت پس از تحصیل در یونان

شرایط تحصیل در یونان

یکی از شرایط تحصیل در هر کشوری داشتن مدرک زبان معتبر می باشد که در یونان نیز این امر مهم است. اما داشتن مدرک زبان در هر دوره تحصیلی در یونان متفات است. بطور مثال دوره های تحصیلات در مدارس الی دوره کارشناسی به 2 زبان یونانی و انگلیسی تدریس می گردد. البته در برخی از موسسات آموزش عالی و دانشگاه های این کشور تدریس به زبان یونانی می باشد ولی در مقطع های تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا شیوه آموزشی فقط به زبان انگلیسی تدریس خواهد شد. از این رو بیشترین تقاضای تحصیل در یونان در این دو مقطع صورت می پذیرد. لذا داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر در مقطع های کارشناسی ارشد و دکترا جهت تحصیل در یونان الزامیست.

فرصت های شغلی جهت اقامت پس از تحصیل در یونان

دانشجویانی که بر زبان یونانی تسلط داشته باشند از شانس بیشتری برای یافتن کار برخوردار خواهند بود. کسانی که قادر به صحبت کردن زبان یونانی باشند مشاغل بیشتری برای آنها وجود خواهد داشت. فارغ التحصیلان میتوانند برترین فرصت های شغلی را در شرکت های چند ملیتی جستجو کنند. برای کاریابی و یافتن شغل مورد نظر بهتر است به آژانس های کاریابی و وبسایت های جستجوی کار مراجعه شود‌. این آژانس ها از منابع کاری و بانک اطلاعات کاریابی خوبی برخوردار هستند. بیشتر صنایع کاری یونان عمدتا به صورت موارد زیر می باشند:

  • وسایل نقلیه موتوری
  • خرده فروشی
  • صنایع فلزی
  • مواد شیمیایی
  • صنایع گردشگری
  • صنعت نساجی و پارچه
  • غذا و تنباکو
  • صنعت نفت و معدن

لازم بذکر است بدانید که در صنعت ساخت و ساز کشور یونان جایگاه قابل قبولی ندارد. مشاغلی که در یونان با کمبود نیرو مواجه است کارهایی نظیر تخصص حقوقی، حسابداری، فروش و تکنسین میباشد. با این حال نرخ بیکاری در یونان بسیار بالا است و تقریبا برای همه پیدا کردن کار دشوار است. نرخ بیکاری در این کشور را می توانید در نمودار ذیل مشاهده نمایید:

نرخ بیکاری در یونان

شرایط کاری دانشجویان در یونان 2022

در سال های اخیر شرایط کاری یونان تغییرات بسیاری داشته است. در این سال ها یونان به لحاظ شهرنشینی و صنعتی شدن رشد بسزایی داشته است. بدلیل این رشد صنعتی و شهرنشینی کارگران دیگر از روستاها برای کار مراجعه نمیکنند. در 2022 اشتغال در بخش های کاری یونان دارای ارقام مختلفی است که عبارتند از سهم بخش کشاورزی 8.19%، سهم بخش صنعت 21%، سهم بخش خدمات 2.59%.

کارهای پاره وقت در یونان رو به افزایش می باشد و مردمان این کشور 5 روز در هفته و روزانه 8 ساعت مشغول به کار هستند. کارمندان یونانی معمولا 42 ساعت در هفته طبق آمار اروپا فعالیت کاری دارند. معمولا زنان یونانی در بخش های خدمات، کشاورزی و صنعت به عنوان کارمند مشغول به کار هستند. مردان یونانی نیز بیشتر در بخش صنعتی فعالیت میکنند. دانشجویان در یونان ضمن تحصیل می توانند کار پاره وقت داشته باشند و بیشتر دانشجویان معمولا ضمن تحصیل شغل های خدماتی را برای فعالیت کاری انتخاب می کنند. دانشجویان خارجی فارغ التحصیل شده برای تبدیل اقامت تحصیلی به کاری ابتدا باید از کارفرما خود تائیدیه دریافت نمایند.

چگونگی اقامت پس از تحصیل در یونان

دانشجویان فارغ التحصیلی که موفق به استخدام میشوند میتوانند اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کنند. سوالی که در ذهن متقاضیان به وجود می آید این است که پس از پایان تحصیلات که مصادف میشود با پایان اقامت تحصیلی چگونه میشود کارفرمای مورد نظر را پیدا و تاییدیه گرفت؟ دولت یونان پس از فارغ التحصیلی دانشجویان بین المللی فرصت کوتاهی که معمولا 6 ماه است به آنها میدهد. این اقامت 6 ماهه برای این است که دانشجوی فارغ التحصیل شده شغل مورد نظر خود را یافت کند. در صورت پیدا کردن شغل مد نظر میتوان تاییدیه را از کارفرما گرفته تا اقامت تحصیلی را به اقامت کاری تبدیل کرد. درصورت دریافت اقامت کاری به مدت 5 سال پیاپی و پرداخت مالیات متقاصی می تواند اقامت دائم را دریافت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله مهاجرت به یونان مراجعه نمایید.

در این مقاله مسائل کاری و کار دانشجویی در یونان به شما عزیزان توضیح داده شد. مهمترین مسئله در این مقاله اقامت پس از تحصیل در یونان می باشد. لذا کسانی که تمایل دارند پس از فارغ التحصیلی در این کشور اقامت داشته باشند می توانند از این اطلاعات استفاده کنند. البته برای اطلاعات تکمیلی و حقوقی در این خصوص حتما باید از مشاوران و وکلای معتبر مهاجرتی استفاده شود. برای بالا بردن سطح این اطلاعات میتوانید با برترین موسسه حقوقی ایران یعنی موسسه سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *