ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت در اسلواکی

هزینه ثبت شرکت در اسلواکی

هزینه ثبت شرکت در اسلواکی در سال 2024 از موضوعات حائز اهمیت در باب مهاجرت از طریق سرمایه گذاری متقاضیان برای این کشور می باشد. افرادی که تمایل به انجام این طرق را دارند باید در ابتدای امر از شرایط و هزینه های این موضوع نیز مطلع باشند. مهاجرت به اسلواکی از سال‌ های اخیر با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی مطلوب این کشور یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاران محسوب می گردد. این مقاله در باب هزینه های ثبت شرکت در اسلواکی توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز نگارش شده است. از سایر نکات حائز اهمیت در باب مهاجرت از طریق، اخذ اقامت برای فرد سرمایه گذار و خانواده وی نیز است.

ثبت شرکت در اسلواکی

شما به عنوان یک سرمایه گذار خارجی این امکان را خواهید داشت تا با رعایت قوانین حقوق تجاری در اسلواکی، کسب و کار خود را در اسلواکی ایجاد نموده و در کنار سایر کارآفرینان محلی آن کشور فعالیت تجاری خود را ادامه دهید. با توجه به نیاز و امکاناتی که کارفرمایان خواستار آن هستند می توانند برای تاسیس انواع مختلفی از شرکت ها در اسلواکی اقدام نمایند. در ابتدا بایستی بدانید که در این پروسه شما ملزم به رعایت قوانینی خواهید بود که در اصول قوانین شرکتها پیش بینی شده است:

  • تکمیل فرم های اولیه توسط افراد و شرکتی که ثبت می گردد
  • میزان تعداد سهامداران و مشخص نمودن مدیر شرکت بنا به نوع شرکت
  • انتخاب یک نام تجاری منحصرا متعلق به شرکت و ثبت آدرس محل شرکت
  • ارائه پشتوانه مالی متناسب با نوع شرکت که ثبت می شود
  • انجام ثبت نام تجاری در انواع شرکت ها
  • انجام تعهدات مالیاتی و اخذ مجوزهای مورد نیاز برای شرکت

جالب است در ایران بسیاری از افراد نسبت به این تعهدات خود حتی آگاه نیستند و اقدام به ثبت شرکت در کشوری دیگر می نمایند، شاید دلیل این اتفاق، ساده نشان دادن این مسیر از سوی برخی افراد است که به عنوان مشاور یا وکیل صرفا به دنبال سود خود هستند. این در حالی است که اکثر افراد در راستای اخذ اقامت به دنبال ایجاد یک شرکت هستند و بدست آوردن اقامت دائم زمانی رخ می دهد که شما بعد از ثبت شرکت و سالهای بعد از آن تعهدات خود را به سرانجام برسانید، اکثر افراد با مشاوره افرادی این چنین شاید در ابتدا موفق به ثبت شرکت شوند اما آنچه مهمتر است ادامه فعالیت آن شرکت و سودآوری آن می باشد.

انواع شرکت در اسلواکی

در واقع اولین قدم شما در راستای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی آن است که بین انواع شرکت شما متناسب با نوع کار و فعالیت تجاری که می خواهید بایستی چه نوع شرکتی را به ثبت برسانید، در این زمینه در یک دسته بندی کلی انواع شرکت در اسلواکی به چهار دسته تقسیم می شوند:

  1. شرکت با مالکیت شخصی که تمام تعهدات شرکت به عهده یک نفر است، این نوع شرکت به عنوان ساده ترین نوع از کسب و کار است.
  2. شرکتی با همکاری یک شریک که هم می تواند هم به صورت کلی و یا محدود ثبت گردد.
  3. شرکت های مسئولیت محدود که می تواند به صورت خصوصی یا عمومی باشد که متناسب با اندازه کسب و کار مشخص می گردد.
  4. یک نمایندگی یا شعبه ای از شرکت اصلیتان در کشور مبدا را در کشور اسلواکی به ثبت برسانید.

همچنین باید این نکته را به خاطر داشته باشید که شما می توانید برای انواع دیگری از کسب و کار مانند داشتن موسسات آموزشی، ورزشی و یا افتتاح انجمن نیز شرکت ثبت نمائید که البته دیگر به عنوان یک فعالیت تجاری از آن یاد نمی شود و کد تجاری به آن تعلق نمی گیرد. نمودار زیر نشانگر حداقل سرمایه لازم برای تاسیس انواع شرکت در کشور اسلواکی 2024 می باشد:

حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در اسلواکی

فرایند اخذ اقامت اسلواکی از طریق ثبت شرکت

به طور کلی شما برای درخواست ثبت شرکت و اقامت کشور اسلواکی سه راه پیش روی خود دارید؛ می توانید از طریق سفارت کشور اسلواکی در ایران و ویزای Type-D اقدام کنید، می توانید از طریق سفارت اسلواکی در کشور ترکیه اقدام کنید، می توانید از طریق سفارت اسلواکی در تهران اقدام کنید. از میان راه های ذکر شده پیشنهاد ما مراجعه به سفارت اسلواکی در تهران و دریافت ویزای Type-D می باشد. زیرا این فرآیند کمتر از 6 ماه به طول خواهد انجامید و در مقایسه با سایر روش ها زمان و هزینه کمتری صرف خواهد شد. شما در نمودار زیر می توانید با انواع ویزای اقامت کشور اسلواکی نیز آشنا شوید:

نمودار انواع اقامت اسلواکی

توجه داشته باشید برخی از افراد مدعی می‌شوند که با ارائه مستقیم پرونده شما به پلیس اسلواکی می توانند این مراحل را سرعت ببخشند اما فراموش نکنید که شما برای اخذ اقامت کشور اسلواکی تنها سه راه بالا را پیش روی خود دارید.

شرایط و هزینه ثبت شرکت در اسلواکی

برخلاف سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا فرآیند درخواست و دریافت ویزای سرمایه گذاری کشور اسلواکی از محدودیت‌ها و پیچیدگی‌های کمتری برخوردار است. متقاضیانی که تمایل به ثبت شرکت دارند می بایست 18 سال تمام داشته باشند. ارائه گواهی عدم سوء پیشینه از دیگر شرایط لازم در این باب می باشد. برخلاف دیگر کشورهای اتحادیه اروپا در اسلواکی ارائه سوابق تحصیلی یا رزومه کاری مرتبط شرط نمی باشد.

در ابتدای امر مصاحبه ای در سفارت اسلواکی ترتیب داده می شود که اشخاص متقاضی می بایست ایده نوین خود را در باب راه اندازی کسب و کار در اسلواکی ارائه دهند. سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی برای تمام افراد با حجم تجارت کوچک یا بزرگ انتخاب مناسبی می باشد زیرا سرمایه گذاری در این کشور بسیار سودآور خواهد بود. افراد با سرمایه‌گذاری در کشور اسلواکی می توانند اقامت این کشور را اخذ کنند.

خوب است بدانید هزینه ثبت شرکت در کشور اسلواکی نسبت به سایر روش های مهاجرت به این کشور واقعاً بالا نیست. افراد نیز می توانند بدون نیاز به ارائه مدارک زبان و از طریق یک فرآیند ساده نسبت به دریافت اقامت این کشور اقدام کنند. همچنین شما می توانید از تمام امتیازات شهروندی کشور اسلواکی از جمله خرید و فروش ملک اتومبیل و افتتاح حساب بانکی در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا بهره مند شوید.

شرایط و هزینه ثبت شرکت در اسلواکی

اخذ اقامت اسلواکی از طریق ثبت شرکت سهامی

معمولا این نوع شرکت ها برای بیزینس های بزرگ ثبت می گردد که نیاز به سرمایه اولیه 25000€ (یورو) خواهد داشت که به عنوان سهام تقسیم بندی می گردد، این نوع بیزنیش تا زمانی که رجیستری نام تجاری شرکت صورت نگیرد اجازه فعالیت نخواهد داشت، الیته این نوع شرکت به دو مدل عمومی یا خصوصی می تواند ثبت و اداره گردد.

شرکت سهامی عمومی بخشی از سهام بازار اقتصادی اروپا را شامل می شود که بر خلاف شرکت سهامی مشترک امکان انقال سهام آزادانه وجود دارد، همچنین بر اساس توافق در یک جلسه کلی بین سهامداران امکان تبدیل یک شرکت عمومی به خصوصی وجود دارد. در طرق های دیگری نیز شما می توانید حتی نمایندگی یا شعبه ای از شرکت خود را در اسلواکی به ثبت برسانید. اکنون که با هزینه های ثبت شرکت در اسلواکی آشنا شدید، حالا بهتر است در نمودار مقایسه ای زیر نیز با کل هزینه عملیاتی برای راه اندازی دو شرکت مسئولیت محدود و سهامی مشترک در اسلواکی 2024 آشنا شوید:

مقایسه کل هزینه راه اندازی شرکت در اسلواکی

مدارک اخذ اقامت کشور اسلواکی

اعتبار کارت اقامت کشور اسلواکی بالا است. اشخاص می توانند در کشورهایی مانند اتریش و مجارستان به راحتی حساب بانکی باز کنند. برای کشور اسلواکی مدارک زیادی لازم است که در لیست زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • ارائه پاسپورت معتبر با اعتبار 18 ماهه
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه اصل و کپی شناسنامه با ترجمه رسمی
  • ارائه مدارک ازدواج برای افراد متاهل
  • ارائه گواهی مالی به همراه گردش سه ماهه حساب بانکی

میانگین گردش ماهانه حساب شما باید حداقل 600€ (یورو) باشد تا تمکن مالی شما به کشور اسلواکی ثابت شود. البته در نظر داشته باشید که می‌توانید برای اثبات تمکن مالی خود اسناد مربوط به مالکیت زمین یا خانه یا خودرو نیز ارائه دهید. پس از دریافت مجوز اقامت در اسلواکی که حدود 6 ماه در صورت مراجعه به پلیس مهاجرت اسلواکی فرآیند آن زمان خواهد برد. این مجوز برای تمام اعضای خانواده شما از جمله همسر و فرزندان کمتر از 18 سال شما صادر می شود. توجه داشته باشید که کارت‌های اقامت موقت یکساله یا حداکثر دو سال صادر می شوند اما پس از 5 سال می توانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید. این قانون در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا وجود دارد که افراد از روز اول اقامت دائم کسب نکنند.

میانگین هزینه ثبت شرکت در اسلواکی

برای ثبت شرکت در اسلواکی نیاز به سرمایه‌ گذاری در این کشور نیست. این یک امتیاز مثبت برای سرمایه‌گذاران محسوب می شود. برای ثبت شرکت در کشور اسلواکی لازم است که مبلغ 5000€ (یورو) برای مدت حداکثر 3 روز در یکی از حساب های رسمی شرکت شما موجود باشد تا به تسهیل و تسریع فرآیند دریافت ویزای اسلواکی از طریق ثبت شرکت کمک کند. از دیگر هزینه های ثبت شرکت در اسلواکی می توان به هزینه های دادرسی به میزان 165.75€ (یورو) اشاره کرد. نمودار زیر هم نشانگر هزینه ثبت شرکت و هم نشانگر کل هزینه راه اندازی دو شرکت مهم در کشور اسلواکی است:

نمودار هزینه ثبت شرکت در اسلواکی

همان طوری که در نمودار فوق هم مشخص است، ثبت شرکت با مسئولیت محدود یا همان LLC به مراتب مقرون به صرفه تر از شرکت سهامی مشترک در کشور اسلواکی می باشد. روند مالیاتی ثبت شرکت در کشور اسلواکی بدین صورت می باشد:

رویه مالیاتی شرح
مالیات بر ارزش افزودهندارد
پابه نرخ مالیات شرکت های بزرگ21.00%
مالیات بر درآمد سرمایهندارد
کنترل ارزندارد
مالیات بر درآمد شخصی20%
تمبر مالیاتیندارد

معایب اخذ اقامت اسلواکی از طریق ثبت شرکت

از معایب ثبت شرکت در اسلواکی باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • عدم آگاهی و شناخت کامل از آن کشور (اکثر افراد بدون شناخت و حضور قبلی در این کشور ثبت شرکت می کنند)
  • اکثر افراد بعد از یکسال متوجه هزینه های بالای این پروسه می شوند.
  • در حال حاضر اداره مهاجرت اسلواکی سختگیری زیادی روی ثبت شرکت و فعالیت قانونی آن دارد.
  • محیط کوچک این کشور و اشباع شدن از شرکت هایی که اتباع خارجی در آن احداث کرده اند.

به طور کلی شرکتی که شما در کشور اسلواکی به ثبت می‌رسانید می‌تواند در تمام زمینه‌ های تجاری و اقتصادی چه به عنوان یک سوپر مارکت یا رستوران کوچک باشد یا به عنوان یک شرکت بزرگ صادرات و واردات به فعالیت بپردازد و تنها نقطه ای که شما در آن نیاز به دریافت مجوز جداگانه خواهید داشت انجام خدمات درمانی و پزشکی یا انجام امور حقوقی در کشور اسلواکی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به اسلواکی از طریق سرمایه‌گذاری یا هزینه ثبت شرکت در اسلواکی با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالات مهم درباب هزینه ثبت شرکت در اسلواکی

سوالاتی که مطمئنا هموطنان با مطالعه این مقاله خواهند پرسید، عبارتند از:

  • انواع ساختار شرکت برای سرمایه گذاری در اسلواکی چیست؟ شرکت با مسئولیت محدود (LLC)، شرکت تولیدی و شرکت سهامی مشترک یا عام از انواع این شرکت ها هستند.
  • حداقل سرمایه لازم برای شروع عملیات ثبت شرکت در اسلواکی چقدر است؟ برای این کار هموطنان به حداقل 5000€ (یورو) سرمایه اولیه نیازمند هستند.
  • آیا برای ثبت شرکت در اسلواکی شرکت سهامی مشترک به صرفه است یا شرکت با مسئولیت محدود؟ طبیعتا، شرکت با مسئولیت محدود با کل هزینه 7750€ (یورویی) به صرفه تر از شرکت سهامی مشترک با کل هزینه 9200€ (یورویی) می باشد.
  • آیا امکان اخذ اقامت خانوادگی از طریق ثبت شرکت در اسلواکی برای متقاضیان فراهم است؟ بله، این امر نیز برای متقاضیان امکان پذیر است.
3.7/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “هزینه ثبت شرکت در اسلواکی

  1. اشکان گفت:

    سلام به جز این 5000 یورو برای ثبت . تاسیس یک سوپرمارکت کوچک چقدر بودجه می خواد؟

    1. داوری گفت:

      سلام دوست عزیز
      در این خصوص باید با وکلای این کشور ارتباط بگیرید. پیشنهاد میکنیم با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *