ویترین

انتقال حیوانات خانگی در پروسه مهاجرت

انتقال حیوانات خانگی در پروسه مهاجرت

آیا انتقال حیوانات خانگی در پروسه مهاجرت امکان پذیر است؟ چگونه و تحت چه شرایطی می توان حیوانات خانگی را در یک پرواز هوایی همراه خود برد؟ روش های انتقال این حیوانات در خلال پروسه مهاجرت کدامند؟ کدام روش انتقال حیوان خانگی راحتتر است؟ هزینه انتقال حیوانات خانگی چقدر است؟ اینها همگی نشانگر دغدغه های مهاجرانی است که قصد انتقال حیوان خانگی خود را دارند و سوالات زیادی در ذهن آنها نقش می بندد. بنابراین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به سوالات مذکور پاسخ داده و راهکارهای انتقال حیوانات خانگی در فرآیند مهاجرت را توضیح می دهیم.

حیوان خانگی یا پت چیست؟

در واقع حیوان خانگی pet به انواع حیواناتی گفته می شود که با اهداف سرگرم سازی، تفریح و یا همراهی یک شخص نگهداری می شود. این نوع حیوانات درست در نقطه مقابل حیوانات کاری، دام ها و یا حیوانات آزمایشگاهی قرار دارند. چراکه معمولا آنها به صورت آزادانه و بدون قفس نگهداری شده و اغلب همراه شخص نگهدارنده می باشند. از دیگر خصوصیات حیوانات خانگی این است که ظاهر زیبا و جذابی داشته، حیوانات باهوشی بوده و اغلب نیز جای خودشان را در دل صاحبشان باز می کنند. دو تا از حیوانات خانگی بسیار معروف را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

دو تا از حیوانات خانگی بسیار معروف

جالب است بدانید که اصطلاح فنی برای دوستدار گربه ایلوروفیل و دوستدار سگ سینوفیل می باشد. اما از دیگر حیوانات خانگی نیز می توان به خرگوش ها، خوک ها، جونده ها مثل همسترها و موش ها، پرندگان مثل طولی، قناری، کبوتر و غیره اشاره کرد. اما آیا امکان انتقال این حیوانات در سفرهای خارجی وجود دارد و اگر بله چگونه؟ ما در ادامه به بررسی و پاسخگوئی کامل به این سوال و سوالات دیگر در این رابطه می پردازیم.

شرایط و روشهای انتقال حیوانات خانگی در پروسه مهاجرت

اصولا یکی از نگرانی ها و دغدغه های اصلی مهاجران در پروسه مهاجرتی خودشان انتقال حیوانات خانگی اشان می باشد. در حقیقت در طول پروسه مهاجرت نیز معمولا افراد هم به دنبال راحتترین روش مسافرتی برای خود و هم برای حیوانات خانگی خود می باشند. با اینکه انتقال حیوانات خانگی در مهاجرت امری امکان پذیر است اما این به مفهوم حمل حیوانات خانگی به هر روشی و با هر شرایطی نیست. بلکه انتقال این حیوانات از قوانین و مقررات خاص خود پیروی می کند که در هر شرکت هواپیمایی اجراء می شود. اما در کل، برای انتقال حیوانات خانگی در امر مهاجرت 2 روش متداول به صورت زیر وجود دارد:

روشهای انتقال حیوانات خانگی در پروسه مهاجرت

بهترین روش انتقال حیوانات خانگی در پروسه مهاجرت چیست؟

حالال که با روش های انتقال حیوانات خانگی آشنا شدید، آیا می دانید کدامیک از روش های انتقال حیوانات خانگی در پروسه مهاجرت روش بهتری است؟ برای اغلب مسافرانی که در پروسه مهاجرت خود از هواپیما استفاده می کنند بهترین روش انتقال و جابجایی حیوانات خانگی روش کارگو (CARGO) یا همان روش انتقال بدون همراه می باشد. ضمنا اغلب شرکت های مسافربری هوایی در جهان نیز از این روش بمنظور جابجایی حیوانات خانگی بهره می جویند. اما چرا؟ دلیل این انتخاب را می توان در این نکته دانست که:

روش انتقال حیوانات بدون همراه در پروسه مهاجرت

برخی از مسافران نیز هستند که از روش انتقال حیوان خانگی به صورت همراه یا PETC استفاده می کنند. در این زمینه نیز برخی از شرکت های هواپیمایی مثل شرکتهای زیر از شیوه انتقال PETC استفاده می کنند:

  • شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین (turkish airlines)
  • شرکت هواپیمایی لوفتانزا آلمان (lufthansa)

مدارک لازم برای انتقال حیوانات خانگی در پروسه مهاجرت

همان طوری که گفته شد، روش انتقال کارگو راحتترین و معروفترین روش برای جابجایی حیوانات خانگی در جریان پروسه مهاجرت می باشد. اما متقاضیان بایستی به هنگام خرید بلیط پرواز از شرکت های هواپیمایی برای دریافت سرویس مذکور بایستی به دو نکته مهم توجه نمایند:

سرویس مخصوص انتقال حیوانات خانگی در پروسه مهاجرت

اما علاوه بر شرایط فوق همچنین بایستی به این نکته مهم نیز توجه کرد که انتقال حیوانات خانگی در پروسه مهاجرت منوط به ارائه یکسری مدارک ضروری نیز می باشد. پس ارائه این مدارک به شرکت هواپیمایی جهت انتقال حیوانات خانگی امری ضروری است. مدارک مذکور عبارتند از:

مدارک لازمشرایط
شناسنامه حیوان خانگی
گواهی معتبر واکسیناسیون حیوان خانگیاخذ شده از سازمان های دامپزشکی معتبر
گواهی معتبر سلامت انگلی حیوان خانگیاخذ شده از سازمان های دامپزشکی معتبر
گواهی مرتبط با تیتر هاری گربه و سگاخذ شده از سازمان های دامپزشکی معتبر
مجوزهای سلامت حیوان همراه با مهر و امضاءصادره از اداره دامپزشکی معتبر
فرم های تکمیل شدهمبنی بر درخواست انتقال حیوانات خانگی
رسید پرداخت هزینه انتقالبا توجه به سرویس دریافتی مثل کارگو یا PETC

درباره هزینه انتقال حیوانات خانگی در پروسه مهاجرت

درباره هزینه انتقال حیوانات خانگی در پروسه مهاجرت

اما هزینه انتقال حیوانات خانگی در پروسه مهاجرت نیز از دیگر سوالات مهمی است که برای مسافران مطرح می شود. غالبا هزینه این کار بسته به اندازه حیوان، شرایط نگهداری، برند شرکت هواپیمایی و غیره متفاوت است. در این مورد نیز شرکت های هواپیمایی و مسافربری هر کشوری شیوه محاسبه خاص خود را دارد. مثلا در ایالت متحده آمریکا شرکت هایی مثل شرکت Pet Relocation از متقاضیان هزینه ای بین $2500 الی $3000 (دلار) بابت انتقال حیوان خانگی کوچک اخذ می کند. اما در اروپا هزینه این کار معمولا برای هر مسیر به ازای هر حیوان خانگی در حدود 70 الی $1000 (دلار) می باشد. از این نظر هزینه انتقال حیوانات خانگی در اروپا بمراتب کمتر از آمریکاست. هموطنان عزیزی که امسال قصد اخذ ویزای شنگن و یا اخذ اقامت اروپا را دارند می توانند با دریافت مشاوره های تخصصی کار اخذ ویزای خود را به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت واگذار نمایند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *