ویزای کاری

بازار کار مهندسی الکترونیک در لهستان

بازار کار مهندسی الکترونیک در لهستان

برای بررسی بازار کار مهندسی الکترونیک در لهستان ابتدا لازم است اطلاعاتی درباره کشور لهستان و شرایط اقتصادی و کاری این کشور داشته باشید. این کشور در اروپای شرقی واقع شده است و با کشورهایی همچون اسلواکی، چک و آلمان هم مرز است. مهاجرت کاری به لهستان یکی از روش های رایج و متداول جهت ورود به خاک این کشور است. لهستان در فهرست کشورهای اتحادیه اروپا قرار دارد و فردی که ویزای این کشور را در اختیار داشته باشد، می تواند بدون دریافت ویزا به کشورهای اروپایی مختلفی سفر کند.

از این رو، مهاجرت به لهستان و اقامت در این کشور از اهداف مهم و اصلی بسیاری از مهاجران می باشد. مقاله ذیل از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و تنظیم گردیده و برای مهاجران ارائه می گردد. این مقاله می تواند اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهد. لذا حتما آن را مطالعه بفرمایید.

مشاغل مورد نیاز در لهستان

کار در لهستان به عنوان یک کشور اروپایی و پیشرفته، نیاز به دارا بودن مهارت و تخصص در شغل مورد نظر دارد. از این رو برای موفقیت بیشتر در این کشور، بایستی مهارت لازم و کافی در زمینه شغلی مورد علاقه خود را داشته باشید. در این بخش از مقاله برخی مشاغل مورد نیاز در کشور لهستان آورده شده است که عبارتند از:

  • مهندس عمران
  • مهندس شیمی
  • مهندس برق
  • مهندس مکانیک
  • حسابداری
  • مدیران شبکه
  • مهندس معماری
  • پزشک
  • مهندس الکترونیک
  • مهندس مخابرات (ICT)
  • پشتیبانی فنی

ویزا جهت ورود به بازار کار مهندسی الکترونیک در لهستان

اخذ ویزای کاری لهستان در راستای مهاجرت کاری به این کشور از الزامات ورود به خاک لهستان محسوب می شود. اما با توجه به شرایط کاری فرد متقاضی،‌ نوع ویزاها متفاوت خواهد بود. برخی ویزاهای کاری در لهستان را شرح می دهیم:

  • ویزای کاری نوع A: این ویزا مختص افرادی است که دارای دعوتنامه همکاری از سوی کارفرمای لهستانی بوده و کلیه اطلاعات شغلی نظیر محل اقامت،‌ محل شرکت، میزان حقوق و مزایا و غیره که مربوط به کسب و کار وی می شود، در کشور لهستان انجام می گیرد.
  • ویزای کاری نوع B: سفارت لهستان ویزای نوع B را برای اشخاصی صادر می نماید که قرار است برای مدت 6 ماه الی یک سال در شرکتی که در لهستان افتتاح شده است، به عنوان مدیر شروع به کار نماید. این افراد بایستی از ویزای نوع B استفاده نمایند.
  • ویزای کاری نوع C: ویزای نوع C برای افرادی صادر می گردد که قصد مهاجرت به لهستان را داشته و قرار است برای یک کارفرمای غیر لهستانی در کشور لهستان اشتغال یافته و شرایط کاری وی به صورتی است که حق کار به مدت بیشتر از یک ماه در شعبه یا شرکت افتتاح شده در لهستان را دارد.
  • ویزای کاری نوع D: این نوع ویزا مشابه ویزای کاری نوع C است. با این تفاوت که شخص متقاضی اجازه کار به صورت طولانی مدت را نداشته و صرفا برای مدت موقت و کوتاه می تواند در حوزه صادرات یا خدمات به فعالیت شغلی بپردازد.
  • ویزای کاری نوع E: در صورتی که شخص متقاضی قصد کار برای یک کارفرمای غیر لهستانی در کشور لهستان را داشته باشد، می تواند از ویزای نوع E استفاده کند. با این مزیت که می تواند برای مدت بیش از 90 روز در این کشور کار کند.

ویزا جهت ورود به بازار کار مهندسی الکترونیک در لهستان

ساعات و بازار کار مهندسی الکترونیک در لهستان

قوانین کار در لهستان همانند سایر کشورها به صورت 5 روز در هفته، 40 ساعت در هفته و برای 8 ساعت در طول روز تعیین شده است. برای هر 6 ساعت کار، حق استراحت به مدت 15 دقیقه را خواهید داشت. ناگفته نماند این 15 دقیقه جزو ساعات کاری روزانه شما محسوب می گردد و در قبال آن حقوق پرداخت می شود. قانون کار در لهستان به صورتی است که در هر روز، یک ساعت برای ناهار و استراحت برای کارمندان در نظر گرفته شده است که جزو ساعات کاری آنها به شمار نرفته و بابت آن حقوق پرداخت نمی شود. بنابراین در صورت استفاده از این یک ساعت، بایستی یک ساعت بیشتر کار کنید.

از جمله مزیت های کار در لهستان، انعطاف پذیری ساعات کاری در طول هفته است. بدین معنا که کارمند یک شرکت با کسب اجازه از کارفرمای خود، به انتخاب خود می تواند در ساعات مختلف در شرکت کار کند. بنابراین چنانچه قصد آغاز زودهنگام تعطیلات آخر هفته را دارد، می تواند ساعات بیشتری در طول هفته کار کند. کلیه موارد گفته شده در قوانین و بازار کار مهندسی الکترونیک در لهستان نیز صادق بوده و طبق قوانین کار اعمال می گردد.

کمبود نیروی کار در لهستان

با بررسی شرایط اقتصادی کشور لهستان، می توان فهمید این کشور با کمبود نیروی کار مواجه است. چرا که اقتصاد این کشور همواره رو به پیشرفت بوده و زمینه های شغلی مختلفی در این کشور وجود دارند که خالی از نیروی انسانی می باشند. یکی از موقعیت های شغلی در لهستان، الکترونیک و ورود به بازار کار مهندسی الکترونیک در لهستان است. از آنجا که اکثریت دانشجویان ایرانی تحصیلات خود را در رشته الکترونیک به پایان رسانده اند، لذا به دنبال مهاجرت به لهستان بوده تا بتوانند آینده شغلی خود را در این کشور تضمین نمایند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره آمادگی لازم در ارائه خدمات حقوقی و مهاجرتی به افراد متقاضی را دارد و پرونده مهاجران عزیز را به صورت تضمینی پذیرفته و به انجام می رساند. برقراری ارتباط از طریق تماس تلفنی و یا مراجعه به دفتر موسسه میسر می باشد.

4/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “بازار کار مهندسی الکترونیک در لهستان

  1. مهتاب گفت:

    سلام من فارغ التحصيل كارشناسي الكترونيك هستم ميخواستم بدونم براي مهاجرت به لهستان و گرفتن ويزاي كاري نوعAچه اقداماتي لازم است .

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای کار در لهستان شما حتما باید دعوت نامه از سوی کارفرمای لهستانی داشته باشید که ممکن این کار براتون فوق العاده سخت باشه اما به راحتی میتونید بدون نیاز به کارفرما برای ویزای کار کشور آلمان اقدام کنید برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *