ویزای کاری

بازار کار رشته مدیریت در عمان

بازار کار رشته مدیریت در عمان

عمان دارای یک اقتصاد با ثبات و پر رونق است و بازار کار رشته مدیریت در عمان یکی از بازارهای پر تقاضا و جذاب این کشور عربی محسوب می شود. مدیران خارجی اغلب می توانند در بخش های خصوصی و دولتی عمان در مشاغلی همانند مدیریت پروژه، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت امنیتی، مدیریت فروش و غیره استخدام شوند. همچنین از مدیران انتظار می رود که با جدیت و پشتکار ذاتی به دنبال کنترل، هماهنگ سازی و رهبری اعضای تیم برای نیل به سوی اهداف عالی شرکت یا سازمان باشند. در این مسیر، داشتن مهارت های اساسی مدیریت علاوه بر دانش آکادمیک مدیریتی می تواند به مدیران کمک شایان توجهی نماید. در این مقاله، ما به بررسی بازار کار رشته مدیریت در عمان می پردازیم اما برای اطلاع از جزئیات اخذ ویزای کار عمان با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

  • شرایط کار در کشور عمان برای ایرانیان چیست؟
  • آیا می توان به عنوان مدیر در کشور عمان کار کرد؟
  • آیا شهروندان خارجی می توانند در کشور عمان به شغل های مدیریتی دست پیدا کنند؟
  • متوسط درآمد مدیران در کشور عمان چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های عمان برای تحصیل در رشته مدیریت کدامند؟

درباره کشور عمان

عمان، رسما با عنوان سلطان عمان، کشوری عربی در ساحل جنوب شرقی خلیج فارس در غرب آسیا است. این کشور به پایتختی مسقط با کشورهایی همانند یمن، عربستان صعودی، قطر، ایران و حتی پاکستان (از راه دریایی) هم مرز است. این کشور با مساحت کل 309500 کیلومتر مربعی و جمعیتی حدود 4424762 نفری دارای ثروت کلانی از منابع عظیم نفت و گاز می باشد. عمان از یک اقتصاد آزاد تبعیت می کند و علاوه بر نفت و گاز، این کشور عربی از صادارات محصولات کشاورزی و صنعتی و نیز بخش توریسم و گردشگری نیز سود می برد.

چرا کار در عمان؟

عمان کشوری خیلی امن با مردمانی بدون سوء پیشینه یا حداقل جرایم محسوب می شود. در نظر خیلی از افراد، کشورهای حوزه خلیج فارس مکانی برای پول درآوردن و خرج کردن است، اما شرایط عمان اینگونه نیست. عمان واقع یک کشوری با رشد و توسعه ثابتی است که موجب فراهم شدن یک زندگی مرفه و سالم برای شهروندانش می شود. اما دلیل مهاجرت متقاضیان کار از سراسر جهان به این کشور فقط یک چیز است و آن وجود فرصت های شغلی فراوان، سطح درآمد و کیفیت زندگی بالا در این کشور نفت خیز حوزه خلیج فارس است.

اما اینها تنها دلایل موجود برای جذابیت عمان جهت کار کارگران خارجی نمی باشد. بلکه وجود بسته های درآمدی اغواکننده بدون مالیات بر درآمد یکی از جاذبه های اصلی عمان برای کارگران خارجی است. از امتیازات دیگری که می توان برای کار در عمان شمرد می توان به امنیت پایدار، زیبایی مثال زدنی عمان و نیز امکان مسافرت آسان به مقاصد دیگر را اشاره کرد. در حال حاضر، درصد بالایی از کارگران در عمان جزو افراد مقیم عمان هستند و بنابراین دوست یابی و انطباق با فرهنگ های جدید در این کشور آسان است.

ارزیابی بازار کار رشته مدیریت در عمان

ارزیابی بازار کار رشته مدیریت در عمان در 2022

در سال های اخیر، کشور عمان با وجود اقتصادی رو به توسعه و سرمایه گذاری های کلان در بخش های مختلف اقتصادی شاهد تقاضای بالای مهاجران خارجی برای ورود به این کشور بوده است. در این میان، بخش های مختلف اقتصادی این کشور به نیروهای کار ماهر و متخصص نیاز مبرمی پیدا کرده است. یکی از بخش های پیشرویی که در عمان طی سال 2021 نیازمند نیروهای ماهر و متعهد خارجی است، بازار کار رشته مدیریت در عمان می باشد. در حال حاضر، متقاضیان خارجی می توانند در رشته های مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، مدیریت دولتی، مدیریت فروش و بازاریابی کاریابی کرده و به این ترتیب وارد بازار کار رشته مدیریت در عمان شوند.

شرایط کار مدیران در بازار کار رشته مدیریت در عمان

برای کار مدیریتی در عمان، شما نیازمند ارائه مدرک دانشگاهی و سابقه کار مفید هستید. علاوه بر این عدم سوء پیشینه برای اکثر شرکت های بزرگ عمانی بسیار حایز اهمیت است. پروسه کاریابی در عمان مشکل نیست و دارای شرایط خود است. شما برای این کار و یافتن پیشنهاد کاری می توانید از روزنامه های محلی یا موسسات کاریابی استفاده نمایید. اما بهترین و سریعترین روش برای جستجوی کار در عمان همچنان از طریق مراجعه به وب سایت های کاریابی است که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

  • Monster Gulf
  • Al Jazeera Jobs
  • Gulftalent
  • Gulfjobsmarket
  • Careerjet Oman

شرایط تحصیل رشته مدیریت در عمان

یکی از شرایط کار در رشته مدیریت در کشور عمان، داشتن مدرک دانشگاهی معتبر است و تحصیل مدیریت در دانشگاه های عمان می تواند مسیر کار مدیران در این کشور عربی را هموار سازد. متقاضیان می توانند در طیف وسیعی از رشته های مدیریتی شامل مدیریت بازرگانی، MBA، مدیریت دولتی و مدیریت صنعتی که دانشگاه های عمان ارائه می کنند، ادامه تحصیل دهند.

تحصیل در رشته مدیریت در هر سه مقطع تحصیلی در دانشگاه های زیر در عمان امکان پذیر است:

نام دانشگاهبرنامه تحصیلی
کالج مطالعات تحصیلی و بانکداریدوره فوق لیسانس MBA
دانشگاه اینترنشنال دیواندوره های فوق لیسانس مدیریت
دانشگاه هندوستاندوره های لیسانس و فوق لیسانس مدیریت بازرگانی
مرکز بین المللی توسعه مدیریتدوره های فوق لیسانس و دکتری MBA
کالج مدرن بازرگانی و علومدوره لیسانس مدیریت
دانشگاه مسقطدوره های لیسانس و فوق لیسانس

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه موفق در زمینه راهنمایی و مشاوره هموطنان عزیز آمادگی پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در هر زمینه از موضوعات مهاجرتی شامل ویزا و اقامت کشورهای خارجی شامل ویزای کار عمان می باشد.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *