ویزای کاری

بازار کار رشته پرستاری در آلمان

بازار کار رشته پرستاری در آلمان

بازار کار رشته پرستاری در آلمان نیازمند پرسنل مراقبتهای درمانی است و پرستاران خارجی از شانس بالایی برای اخذ ویزای کار آلمان برخوردارند. در حال حاضر، بیش از یک میلیون نفر در صنعت پرستاری آلمان مشغول به کار هستند، اما بنا به گفته دولت آلمان، این کشور با کمبود شدید پرستاران مواجه است. بنابراین، دولت آلمان برای جذب پرستاران خارجی صلاحیت دار و تسهیل روند مهاجرتی آن ها برنامه های ویژه ای همانند ویزای جستجوی کار آلمان، ویزای کار آلمان و نیز بلوکارت آلمان را تدارک دیده است.

برای شروع کار پرستاری در آلمان شما نیازمند مجوز کار پرستاری از سوی شوراهای پرستاری این کشور هستید. اما پیش نیاز این کار داشتن مدرک لیسانس معتبر و نیز پاسپورت معتبر بین المللی است. پس از اخذ مجوز کار و کسب صلاحیت کار در آلمان، شما برای ورود به این کشور و کار و زندگی در آلمان نیازمند اخذ ویزای کار یا بلوکارت آلمان هستید که شرط اصلی برای اخذ آن نیز داشتن پیشنهاد کاری می باشد. شما می توانید سوالات خود در خصوص هر موضوع مرتبط با شرایط مهاجرت کاری به آلمان، لیست مشاغل مورد نیاز آلمان در سال 2023، شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای کار آلمان و یا اعزام دانشجو به آلمان را با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

  • متوسط درآمد پرستاران در کشور آلمان چقدر است؟
  • آیا پرستاران می توانند بلوکارت آلمان را به دست آورند؟
  • شرایط کار در آلمان به عنوان پرستار چیست؟
  • آیا می توان به زبان انگلیسی در آلمان به عنوان یک پرستار کار کرد؟
  • در رشته پرستاری کشور آلمان چه قوانینی حاکم است؟

قوانین بازار کار رشته پرستاری در آلمان

یکی از سوالات متداول در باب بازار کار رشته پرستاری در آلمان، شرایط کار به عنوان پرستار در این بازار است. شما برای انجام کار به عنوان پرستار ثبتی در آلمان، نیازمند گذراندن یک آزمون دولتی رسمی در رشته پرستاری هستید. در آلمان، بخش های مختلفی (مثلا Regierungsprasidium در ایالات بادن وورتمبرگ) مسئول ثبت پرستاران و صدور مجوز کار برای آنها می باشند. شما برای ثبت نام و اخذ مجوز کار پرستاری در آلمان نیازمند مدرک لیسانس در رشته مربوطه، مدارک هویتی و پاسپورت معتبر هستید.

قوانین کار آلمان به پرستاران این کشور اجازه کار حداکثر 8 ساعت در روز و 48 ساعت در هفته را می دهد و تحت شرایط خاصی، هفته کاری در آلمان ممکن است تا 60 ساعت هم گسترش یابد. به دلیل بار کاری سنگین پرستاران در کشور آلمان از سال 2006، اضافه کاری پرستاران تا 10% الی 20% تایم کاری روزمره مورد موافقت قرار گرفته است. بر اساس قوانین کار آلمان، کارفرماها در آلمان مسئول تهیه محیط کاری ایمن و سالم برای پرستاران می باشند. بر همین اساس، پرستاران ثبتی در این کشور دقیقا در سن 67 سالگی بازنشسته می شوند. در آلمان، هزینه های تامین اجتماعی پرستاران به طور مساوی توسط کارفرما و کارمند (1.275%) پرداخت می شود و مابقی توسط دولت آلمان پرداخت می شود.

وضعیت بازار کار رشته پرستاری در آلمان 2023

پرستاری در کشور آلمان در سطوح مختلف مشاغل پرستاری حرفه ای و متخصص وجود دارد. پرستاران ثبتی آلمان Gesundheits- und Krankenpfleger نامیده می شوند. قبلا، عنوان رسمی برای پرستاران در کشور آلمان Krankenschwester (پرستار زن) و Krankenpfleger (پرستار مرد) بود. در بیمارستان های آلمان در سال 2023 معمولا پرستاران ثبتی و دانشجویان پرستاری حاضر هستند. پرستاران ثبتی در آلمان از بیماران مراقبت می کنند. کار این پرستاران شامل برنامه ریزی بر اساس نیازها و شرایط بیماران، تهیه گزارش وضعیت درباره بهبودی و شرایط فعلی بیمار می باشد. بنابراین، بار مراقبتی اصلی در آلمان بر دوش پرستاران ثبتی است. اما رضایت از شغل بین پرستاران در آلمان به علت بار کاری سنگین، درآمدهای پایین و جایگاه پایین این شغل در وضعیت خوبی قرار ندارد.

درآمد کار پرستاران در آلمان

پرستاران پیراپزشکی دارای وظایفی همچون توانمند سازی بیمار، درمان و معالجه عمومی و مراقبت پرستاری دارند. آنها به بیماران در خوردن غذا و دارو، سنجش فشار خون و ارزیابی وضعیت عمومی کمک می کنند. اما پرستاران ثبتی در بیمارستان ها یا خانه ها کار می کنند پرستارانی که مدرک خود را در آلمان معادل سازی نکرده اند می توانند صرفا قبل از معادل سازی به عنوان پرستار کودک و یا سالمند در خانه های کار کنند.

مقایسه متوسط درآمد پرستاران در کشور آلمان به یورو

آنها شرایط کلی بیمار را کنترل، به دکترها در طی معاینات پزشکی کمک کرده و عمل جراحی را آماده می کنند. اما وضعیت درآمدی پرستاران در آلمان چگونه است؟ درآمد ماهانه پرستاران کارورز یا مبتدی در آلمان بین 1340€ تا 1500€ (یورو) می باشد. اما حقوق پایه پرستاران ثبتی به طور متوسط در حدود 2900€ (یورو) می باشد. درآمد کار ساعتی پرستاران در آلمان حدود 17€ (یورو) است.

راهکارهای افزایش حقوق پرستاران در آلمان

یکی از بهترین راهکارهای افزایش حقوق در کشور آلمان، ادامه تحصیل تا مقطع کارشناسی ارشد است. پرستارانی که مدرک کارشناسی ارشد در اختیار دارند، درآمد آن ها نیز 93% بیش تر از پرستاران با مدرک کارشناسی است و این خود یک تغییر بسیار بزرگ است که می تواند بسیاری را به ادامه تحصیل در این رشته ترغیب کند.

مقایسه درآمد پرستاران در آلمان با توجه به مدرک تحصیلی

 

یکی دیگر از شاخص هایی که بر درآمد پرستاران در آلمان تاثیر گذار است، جنسیت آن ها است. درآمد نیروی کار زن در حوزه پرستاری در آلمان به طور متوسط 6% بیشتر از پرستاران زن است. در حقیقت پرستاران زن 2990€ (یورو) و پرستاران مرد 2820€ (یورو) در ماه درآمد دارند. از دیگر موارد تاثیر گذار در درآمد پرستاران در آلمان، شهر محل خدمت آن هاست. در نمودار زیر، متوسط درآمد پرستاران در برخی از شهرهای آلمان ارائه شده است.

درآمد پرستاران در شهرهای مختلف آلمان

تحصیل رشته پرستاری در آلمان

یکی از رویاهای دانشجویان خارجی، تحصیل رشته پرستاری در کشور آلمان می باشد. دوره پرستاری در آلمان مطابق قوانین و مقررات اتحادیه اروپایی (EU) و فرایند بلونیا (Bologna process) انجام می شود و در حدود 3 سال طول می کشد. این دوره شامل 2100 ساعت تدریس تئوریکی و حدود 2500 ساعت آموزش کاربردی یا عملی در محیط های بیمارستانی مختلف است. از امتیازات تحصیل پرستاری در آلمان میتوان به تحصیل رایگان، کار دانشجویی، اخذ بورسیه تحصیلی و اقامت اروپایی را نام برد.

آلمان در رشته های پزشکی و پرستاری جزو پیشتازان در اروپا است و دانشجویان در آلمان از آموزش عملی و کیفیت بالا و مدارک فوق العاده معتبر آلمانی برخوردار هستند. از جمله بهترین دانشگاه های آلمان برای علاقمندان به تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و غیره می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • Heidelberg University
  • University of Munich
  • Humboldt-Universität zu Berlin
  • Freie Universität Berlin
  • University of Hamburg
  • Technical University of Munich
  • Hannover Medical School
  • University of Duisburg-Essen

دریافت ویزای تحصیلی آلمان برای شروع تحصیل در این کشور می تواند به عنوان یک امتیاز بزرگ برای فرد به حساب آید و امکان ورود به بازارهای کار جهانی را نیز برای او فراهم آورد.

شرایط اخذ بلوکارت در بازار کار رشته پرستاری در آلمان

نیاز به نیروی کار در آلمان به خاطر تغییرات جمعیتی کشور آلمان بیش از پیش توسط دولت آلمان احساس می شود. مخصوصا در مشاغل بنیادی یا STEM (علوم و فناوری) و در مراقبت های درمانی این نیاز در حد اعلا است. اکثر پست های شغلی توسط مهاجرین خارجی پر می شود. فقط در سال گذشته، تعداد 38000 نیروی کار ماهر از کشورهای خارجی به آلمان مهاجرت کرده اند. دولت درصدد تشویق نیروی کار ماهر جهت مهاجرت به آلمان از طرق مختلف می باشد. یکی از این روش ها صدور بلوکارت یا کارت آبی آلمان Blaue Krte می باشد.

پرستاران به راحتی می توانند در آلمان کار یافته و به این کشور مهاجرت کنند. بر اساس لیست مشاغل مورد نیاز آلمان در سال 2023، تمامی پرستاران، پزشکان و دندانپزشکان، مهندسان، متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT)، ریاضیدان ها صلاحیت درخواست بلوکارت آلمان با هدف اخذ اقامت آلمانی را دارند. اما شرایط اخذ بلوکارت آلمان در سال 2023 برای پرستاران خارجی داشتن مدرک دانشگاهی حداقل لیسانس، برخورداری از قرارداد کاری با حداقل درآمد سالانه حدود 53600€ (یورو) و نیز مدرک زبان آلمانی در سطح B2 یا B1 می باشد. مطابق قوانین کار کشور آلمان، شرط درآمد سالانه مشاغل ویژه ای که با کمبود نیروی کار ماهر رو به رو هستند می تواند تا سقف 41808€ (یورو) تعیین شود.

شرایط اخذ بلوکارت در بازار کار رشته پرستاری در آلمان

مدارک لازم جهت اخذ بلوکارت آلمان

مدارک و شرایط اخذ بلوکارت آلمان برای پرستاران خارجی عبارت است از:

  • فرم درخواست تکمیل شده ویزای اقامت موقت آلمان
  • اصل پاسپورت معتبر/ یا مدارک هویتی
  • چهار قطعه عکس پاسپورتی اخیر
  • دو برگه کپی از پاسپورت متقاضی
  • تاییدیه ارزیابی بازار کار از اداره کار کشور آلمان
  • مدرک دانشگاهی لیسانس پرستاری
  • قرارداد کاری با کارفرمای آلمانی با حداقل دستمزد سالیانه 53600€ (یورو)
  • بیمه سلامت معتبر از مراکز مورد تایید
  • گواهی اثبات تمکن مالی کافی
  • مدرک زبان آلمانی در سطح C1 (در صورت امکان)
  • رسید پرداخت هزینه درخواست کارت

یکی از کشورهایی که با تقاضای مهاجرتی بالای هموطنان مواجه است، کشور آلمان است و پرستاران و فارغ التحصیلان پرستاری از جمله گروه هدف دولت آلمان برای مهاجرت کاری و اقامت در این کشور هستند. وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز بنا به رسالت و وظیفه همیشگی خود آمادگی کامل دارند تا متقاضیان عزیز را در جریان جزییات دقیق شرایط مهاجرت و اخذ ویزای کار آلمان قرار دهند.

4/5 - (2 امتیاز)

56 دیدگاه برای “بازار کار رشته پرستاری در آلمان

  1. سارینا گفت:

    سلام من ۴۰ سالمه ۸ سال سابقه کار دارم کارشناس پرستاری هستم آیا شرایط مهاجرت به المان را دارم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام اگر تسلط کافی به زبان آلمانی دارید، بله می تونید اقدام کنید برای کار در این کشور

  2. سارینا گفت:

    سلام دوره اموزشی و کاروزی در المان چقدر طول میکشه؟ برای معادل سازی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بین 1 تا 2 سال

  3. لیلا گفت:

    سلام من ۳۹ سالمه ۱۲ سال سابقه کار دارم پرستار هستم لیسانس ۱ فرزند دارم و مطلقه هستم ایا میتوانم به المان مهاجرت کاری کنم همراه با فرزندم که ۱۳ سالشه ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید مهاجرت کنید فقط باید دوره های معادلسازی رو پشت سر بگذارید.
      شرایط سنی شما هم به شدت به مرز عدم ورود به آلمان نزدیک هست

  4. لیلا گفت:

    سلام برای انجام پروسه معادل سازی مدرک پرستاری آزمون زبان فقط لازم است

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر شما علاوه بر آزمون زبان که مدرک باید داشته باشید، باید یک دوره آموزشی و یک دوره کارورزی رو هم پشت سر بگذارید

  5. Heli گفت:

    سلام آیا فقط با دیپلم ۱۲ ساله و معدل قابل قبول و مدرک زبان المانی سطح B2 میشود در دانشگاه های المان میشود تحصیل کرد آیا ازمون ورودی برای رشته پرستاری دارد یا فقط همین مدارک کافیست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      مدرک زبان و قبولی در دانشگاه های دولتی ایران یا شرکت در دوره های پیش پزشکی آلمان و آزمون ورودی از شرایط خوندن پرستاری یا پزشکی در آلمان هست

  6. علی گفت:

    سلام ببخشید یک سوال داشتم
    آیا فوق لیسانس پرستاری رو در ایران بگیرم یا در آلمان فرقی میکند از نظر درامد؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      طبیعتا درآمدی که در آلمان دارید خیلی بیشتر از ایران خواهد بود

  7. ملیکا گفت:

    سلام من دانشجوی ترم ۴ رشته ی پرستاری در ایران هستم و قصد دارم بعد از اتمام تحصیلاتم با ویزای کاری به عنوان پرستار حرفه ای به المان مهاجرت کنم
    امکانش باشه ممنون میشم راهنماییم کنید چه کاری باید انجام بدم؟دانشگاه ازاد اردبیل هم درس میخونم

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله حتما لطفا ابتدا مقاله ویزای A17 پزشکان آلمانرو مطالعه کنید و اگر سوالی بود در خدمتتون هستم

  8. سیدمحسن گفت:

    سلام ببخشید من مدرک دیپلم بهیاریرو دارم و با سابقه ۱۰ سال مرتبط با کارم داخل بیمارستان و فوریتهای پزشکی ایا با مدرکم امکان مهاجرت کاری رو برای المان دارم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای مهاجرت به آلمان شرایط زیادی باید داشته باشید که اطلاعی از اونها ندارم
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  9. Amir yoosef گفت:

    سلام ببخشید من امسال دیپلم تجربی گرفتم ۱۸ سالمه و معدل دیپلمم ۱۷.۵۴ هست ریز نمرات بالایی ندارم مخصوصا در دروس تخصصی
    قصد تحصیل در رشته پرستاری رو دارم یعنی میخوام تحصیل رو در المان شروع کنم میتونم زبان المانی رو هم یاد بگیرم تا هزینه تحصیلم کم بشه و همچنین شرایط پذیرش راحت تر بشه ایا با ریز نمرات کم امکانش هست برای تحصیل؟ پرستاری دانشگاه ازاد نجف اباد رو هم‌برای تعیین رشته زدم و میارم..

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل در رشته پرستاری در آلمان باید قبولی در دانشگاه های سراسری ایران رو داشته باشید بعلاوه مدرک زبان آلمانی
      مگر اینکه بخواین یه کشور دیگه بخونید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  10. Zahra گفت:

    سلام. من ۱۸سالمه و تازه کنکور دادم. معدل دیپلمم ۱۹/۵ شد و دوس دارم تو رشته پرستاری یا دندون پزشکی ادامه تحصیل بدم. بهتره اینجا بخونم بعد برم یا مهاجرت کنم بعد برم دانشگاه؟ چه کشوری شرایطش برای من بهتره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر هدف مهاجرت دارید و در حال حاضر میتونید اقدام کنید بهتره که در هموون کشور مقصد درس بخونید
      مگر اینکه در حال حاضر شرایطش رو نداشته باشید

  11. nima گفت:

    سلام خسته نباشید من ۱۹ سالمه و میخوام بعد دادن کنکور برم المان به عنوان پرستار
    میخواستم با یکی از مشاوراتون حرف بزنم و منو راهنمایی کنه لطفا کمک کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  12. بهار گفت:

    سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم داشتن دیپلم زبان و مهارت در زبان آلمانی در سطح b2
    و همینطور فارغ و التحصیلی از دانشکده پرستاری با نمرات بالا و همینطور ریز نمرات ۱۹ به بالا در دبیرستان
    میتونه شررایط خوبی برای گرفتن ویزای کار در المان باشه؟
    و اینکه این ۱۵۵۰ یورو در مقابل با خرج زندگی در المان
    به چه صورته ؟

    1. داوری گفت:

      سلام سلامت باشید
      شرایط خوبی رو دارید و اینکه 1550 یورو برای یک نفر مجرد کافیه. در این خصوص مقاله هزینه زندگی در آلمان رو مطالعه کنید

  13. سروش گفت:

    سلام من 23 سالمه لیسانس میکروبیولوژی با معدل 17.40 دارم و سطح زبان المانیمم در حال فعلا A1روبه رشد می باشد شرایط شرکت در دوره یکساله 800 ساعته و شروع به کار در حوزه پرستاری در المان چیه و از کجا میشه شروع کرد با توجه به اینکه من سربازیم تموم شه 23.5 میشم و حداکثر سن برای اخذ تحصیل در مقطع کارشناسی پرستاری 24 سال است چگونه میشه اگر حالت اول اتفاق نیوفتاد از روش دوم پرستاری در المان را اخذ کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      شما نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص مهاجرت دارید ابتدا معادل سازی مدرک پرستاری در آلمان و ویزای A17 پزشکان آلمان و دوره های آسبیلدونگ در آلمان رو مطالعه کنید

  14. Ali گفت:

    من دانشجوی پزشکیم
    چند سالم باید باشه که بتونم برم المان؟
    هزینه بلو کارت چقدره؟
    چجوری با کارفرما المان قرارداد ببندم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      ابتدا مقاله ویزای A17 پزشکان آلمان رو مطالعه فرمائید اگر سوالی بود در خدمتتون هستم

  15. فرهاد گفت:

    سلام. وقت بخیر. من پرستادم و با 8سال سابقه کار میخوام مهاجرت کنم به آلمان. ولی گویا گفتن تو آلمان وظایف پرستارای که مهاجرت میکنن بهیاری هست درسته؟

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      خیر اینطور نیست بسته به مدارک و روزمه کاری و تحصیلی شما داره و اینکه خودتون رو چطور پرزنت کنید در مقابل کارفرما

  16. امیرحسین گفت:

    سلام خسته نباشین من خودم پرستارم 28سالمه و 4سال سابقه کار دارم و همسرم هم 28سالشه و کارشناسی ارشد روانشناسی رو داره هردوتامون هم مدرک b1 المان روگرفتیم خب میخواستم بدونم ایا مجرد بودن یا متاهل بودن تاثیری در گرفتن اقامت داره و با توجه به شرایط همسرم ک رشته خوبی خونده میتونیم هردوتامون همزمان وارد المان بشیم برای زندگی؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      شرابط خوبی رو برای ورود به آلمان دارید از نظر تحصیلی و کاری
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  17. فرشاد گفت:

    سلام شما تو مقاله تون فرمودین که حقوق پرستار 2500 یورو هست اما تو شرایط بلو کارت گفتین که باید قرارداد 54000 یورویی سالانه ببندد.. با حقوق 2500 یورو سالانه آن نهایتا 30000 یورو هست نه 54000 یورو

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      صرف اخذ بلو کارت به شما اقامت نمیدن ممکنه حقوق شما کمتر باشه اما تا 1550 یورو هم میتونید اقامت آلمان رو بدست بیارید

  18. Sanam گفت:

    سلام من رشته م کارشناسی زیست شناسی هست. با معدل14/32 از دانشگاه دولتی. و سنم28 هست
    میخام بدونم امکان ادامه تحصیل تو رشته های پزشکی و پیراپزشکی رو دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      امکانش وجود داره اما طبیعتا محدودتر از افرادی هستید که سنین پایین تر و معدل بهتری دارن
      اما با این حال هنوز شانس پزشکی خوندن رو دارید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  19. A گفت:

    سلام ببخشید با مدرک دیپلم میشه اوسپیلدونگ پرستاری کرد؟حداقل درامد چقدره برای ی پرستار؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله شما چند سالتونه؟
      بستگی به میزان سابقه تون داره
      حداقل حقوق دریافتی در آلمان 1550 یورو برای یک نفره

  20. امیررضا گفت:

    سلام اگه کسی که سه سال مدرک پرستاری داشته باشه حداقل حقوقش چقدره؟میشه با زبان انگلیسی هم اونجا کار کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بسته به جایی که شما رو استخدام میکنه و شرایط قرارداد شما داره
      بطور کلی حداقل حقوق در آلمان 1550 یورو در ماهه

  21. پویا گفت:

    سلام،هرکاری میکنم،به هرچی فکرمیکنم،میببنم صلاحیت لازم برای هیچ کاری توی کشورهای دیگه روندارم،یعنی بایدزیرفشارروحی توهمین مملکتمون بپوکیم،حتمن لیاقت ندارم…

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما میتونید تماس بگیرید مشاوره بشید و صلاحیت خودتونو محک بزنید

  22. سعید پرستار گفت:

    سلام میشه بگین وقتی ما با مدرک لیسانس پرستاری بریم آلمان وضعیت کار چی میشه ؟ یعنی به ما پول میدن و اینکه چون باید اونجا بلو کارت بگیریم تحصیل کنیم آیا پولی به ما میدن؟ اصلا میشه با اون پول اونجا زندگی کرد یا باید مثلا دو سال از جیب بخوریم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت زمانی به شما پول می دهند که در آلمان استخدام بشید و برای این کار ابتدا باید در آلمان مدرکتونو معادل سازی کنید سپس بتونید در آلمان استخدام شوید و معادل سازی مدرک هم در آلمان می باشد و باید مدرک زبان آلمانی داشته باشید

  23. رامین فتحی گفت:

    سلام من کارشناسی هوشبری دارم جزو لیسانس پرستاری محسوب میشه؟
    با ارشد بیوشیمی میتونم کارشناسی ارشد به دکترای داروسازی امتحان بدم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما باید از سایت های دانشگاه جستجو کنید

  24. پرستار گفت:

    سلام. برای مهاجرت پرستار به آلمان هم تمکن مالی لازمه؟ اگه آره چه مبلغی باید تو حساب شخص باشه؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله لازمه بین ۵ الی ۱۰ هزار یورو لازم هست

  25. مهسا گفت:

    سلام. مدرک لیسانس اتاق عمل هم جزو لیسانس پرستاری محسوب میشه؟یا کلا جداست؟
    داشتن مدرک B1 زبان المانی فقط ضروری هست یا همراهش مدرک آیلتس هم باید باشه؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب بله جز رشته های پیرا پزشکی و زیر مجموعه حساب میشه و مدرک b1 اجباری می باشد

  26. وزیری گفت:

    سلام
    من لیسانس پرستاری با 18 سال سابقه کار دارم اما 43سالمه آیا با توجه به شرایط سنی امکان اخذ ویزای کار المان رو دارم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب برای اخذ ویزای جستجوی کار آلمان شما باید سن زیر ۴۰ باشه حداقل مدرک لیسانس حداقل ۳ سال سابقه کار مرتبط با رشته و مدرک کارشناسی داشته و دانش زبان در سطح b1 آلمانی تا بتونید اقدام کنید برای افراد بالای ۴۰ سال با داشتن شرایط خاص میتونید اقدام کنید

  27. عباسی گفت:

    لطفا اطلاعات دقیق و کاربردی بدهید ، چطور برای یک پرستار blue card میگیرید یا میگیرند در صورتی که نیازبه مجوز دارند؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب در ابتدا پرستار باید به دنبال این موضوع باشد که در مدارس پرستاری آلمان اقدام به ثبت نام بابت معادل سازی مدرک نمایید

      1. Eli گفت:

        سلام و خسته نباشید، آیا با حجاب هم میشه در بیمارستانهای آلمان کار کرد؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          حجاب محدودیتی در کار شما ایجاد نمیکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *