ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در ارمنستان

بازار کار رشته کامپیوتر در ارمنستان

بازار کار رشته کامپیوتر در ارمنستان از جمله موضوعاتی است که به دلیل تعداد بالای متخصصین در این حوزه مورد توجه متقاضیان زیادی می باشد. رشته مهندسی کامپیوتر جزء رشته های تحصیلی پر مخاطب و پر متقاضی در دنیاست، دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از این رشته به دنبال بازار کار با شرایط مناسب و حقوق ماهانه بالا هستند. مهاجرت کاری به کشور ارمنستان در طول چند سال اخیر و با توجه به شرایط کار و اقتصاد ایران مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است، روش یافتن کار در این کشور بسیار مهم است چون با داشتن شغل مناسب می توانید زندگی خوبی در این کشور تجربه کنید. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این نوشتار تصمیم دارند به بررسی بازار کار رشته کامپیوتر در ارمنستان بپردازند علاوه بر این اطلاعات مختصری در رابطه با شرایط کار در این کشور در اختیار متقاضیان قرار دهند.

تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در ارمنستان

پیش از بررسی شرایط کار مهندسان کامپیوتر در کشور ارمنستان قصد داریم به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ارمنستان بپردازیم. تحصیل در دانشگاه دولتی ایروان (دانشکده انفورماتیک و ریاضیات کاربردی) برای متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر را دارند گزینه بسیار مناسبی محسوب می شود. هزینه تحصیل رشته کامپیوتر در مقطع کارشناسی در این دانشگاه سالانه 5000$ (دلار) برآورد شده است. دانشجویانی که قصد اقامت پس از دوران تحصیل در این کشور را دارند می توانند با اتمام دوره تحصیلی به دنبال شغلی مرتبط با رشته تحصیلی مهندسی کامپیوتر باشند.

با یافتن کار و عقد قرارداد کاری می توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار ارمنستان تبدیل کنید و وارد بازار کار رشته کامپیوتر در ارمنستان شوید. لازم به ذکر است، دانشجویانی که از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل می شوند شانس بیشتری برای یافتن کار در کشور ارمنستان دارند. بنابراین اگر قصد کار در کشور ارمنستان را دارید می توانید ابتدا از طریق مهاجرت تحصیلی که راهی آسان و رایج است وارد این کشور شده و پس از آن کار در ارمنستان را تجربه کنید.

شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در ارمنستان

مهندس کامپیوتر شاخه مهندسی است که مهندسی الکترونیک را با علوم رایانه تلفیق می کند، مهندسان کامپیوتر سیستم رایانه ای و سایر دستگاه های فناوری را طراحی و توسعه می دهند. وظایف معمول مهندسان کامپیوتر شامل: نوشتن نرم افزار و سیستم عامل برای میکرو کنترل ها، طراحی تراشه های VLSI، طراحی سنسورهای آنالوگ، طراحی تابلوهای مدار سیگنال و طراحی سیستم عامل می شود. علاوه بر این مهندسان کامپیوتر می توانند در زمینه تحقیقات رباتیک که به سیستم های دیجیتال برای کنترل و نظارت بر سیستم های برقی مثل: موتور، سنسورها و ارتباطات متکی هستند فعالیت داشته باشند. یافتن کار در بازار کار رشته کامپیوتر در ارمنستان از طریق وب سایت های کاریابی، موسسات کاریابی و آگهی های شغلی منتشر شده امکان پذیر است اما یافتن کار از طریق موسسات کاریابی در این کشور رایج تر است. برخی از موسسات کاریابی معتبر در کشور ارمنستان عبارتند از:

  • Ginosi Apartels
  • Volo LLC
  • Praemium RA LLC
  • Ameriabank CJSC
  • Scholae

شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در ارمنستان

دستمزد در بازار کار رشته کامپیوتر در ارمنستان

همانطور که در ابتدا مقاله گفته شد مهندسان کامپیوتر به دنبال کشوری برای کار هستند که حقوق و دستمزد بالایی به مهندسان کامپیوتر پرداخت می کند. حقوق و دستمزد ماهانه پرداختی به مهندسان در کشور ارمنستان بین 442000AMD الی 1060000AMD (درام) است، کارکنان با توجه به مدارک تحصیلی، تخصص و سوابق کار و سمت شغلی خود حقوق متغیری دریافت می کنند. میانگین حقوق و دستمزد مهندسان در سال 2020 در این کشور 800000AMD (درام) اعلام شده است یعنی 50% از کارکنان این کشور ماهانه مبلغ ذکر شده را دریافت می کنند.

متقاضیان می توانند با بررسی هزینه های زندگی در کشور ارمنستان با توجه به حقوق دریافتی هزینه ها را بر آورد کنند. اگر قصد دارید تنها به این کشور مهاجرت کنید باید ماهانه مبلغ 366903AMD (درام) بابت هزینه های زندگی در نظر بگیرید اما اگر قصد مهاجرت همراه با اعضای خانواده را دارید باید بدانید که هزینه زندگی برای خانواده ای 4 نفره 797506AMD (درام) برآورد شده است. برای اطلاع از چگونگی دریافت ویزای همراه این کشور به مقاله شرایط ویزای همراه ارمنستان رجوع کنید.

ویزا جهت ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در ارمنستان

متقاضیان خارجی برای ورود به بازار کار مهندسان کامپیوتر در ارمنستان به دعوت نامه شغلی و ویزای کار این کشور نیاز دارند، پس از پیدا کردن شغل مورد نظر از طرق مختلف کاریابی در این کشور با ارسال مدارک و مستندات درخواست شما توسط کارفرما بررسی می شود در صورتی که دارای شرایط لازم برای کار باشید دعوت نامه شغلی برای شما صادر خواهد شد. با دریافت دعوت نامه شغلی یا قرارداد کاری می توانید درخواست خود را به سفارتخانه یا کنسولگری ارمنستان مبنی بر دریافت ویزای کار اعلام کنید. برای بررسی درخواست باید در زمان تعیین شده برای مصاحبه حضوری مدارکی را به مسئول مربوطه در سفارتخانه ارائه کنید که این مدارک به شرح زیر می باشند.

  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده توسط مراجع مربوطه در کشور مبدا
  • ارائه دعوت نامه شغلی دریافت شده از کارفرمایی معتبر در ارمنستان
  • مدارک تحصیلی
  • گذرنامه معتبر و مدت دار
  • ارائه مدارک شناسایی
  • ارائه رزومه و سوابق کاری
  • بیمه مسافرتی
  • در صورت نیاز ارائه مدرک معتبر زبان الزامی است
  • تکمیل فرم ارائه شده توسط سفارتخانه
  • انجام معاینات و آزمایش های پزشکی و ارائه نتایج آن
  • گواهی تمکن مالی جهت اثبات در توانایی پرداخت هزینه های زندگی در ارمنستان تا زمان دریافت اولین حقوق
  • رزرو بلیط رفت و برگشت به کشور ارمنستان

طبق قوانین ارمنستان شهروندان ایرانی می توانند بدون دریافت ویزا در یک دوره 180 روزه تنها 90 روز در ارمنستان اقامت داشته باشند. به عبارت دیگر پس از گذشت 90 روز فرد میتواند ارمنستان را ترک کند و دوباره وارد این کشور شود و به مدت 90 روز دیگر در ارمنستان اقامت داشته باشد. برای دریافت اطلاعات تکمیلی و تخصصی می توانید همه روزه با کارشناسان و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *