ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در بلژیک

بازار کار رشته کامپیوتر در بلژیک

برای مهاجرت کاری به بلژیک اطلاع از قوانین بازار کار رشته کامپیوتر در بلژیک اهمیت زیادی دارد و فارغ التحصیلان کامپیوتر به دنبال آن می باشند. کاریابی این رشته تحصیلی در کشور بلژیک از طرق مختلف مانند روزنامه های محلی یا وبسایت های کاریابی و غیره می تواند انجام شود. بلژیک که در اروپای شمالی واقع شده است شاهد تنوع زبانی و فرهنگی زیادی از جمله زبان و فرهنگ فرانسوی، هلندی، انگلیسی و حتی آلمانی می باشد.

  • آیا مهندسان کامپیوتر در بلژیک به درامد بالایی دسترسی دارند؟
  • برای کار در حوزه کامپیوتر در بلژیک باید چه کرد؟
  • آیا می توان به زبان انگلیسی در این حوزه فعالیت کرد؟
  • بهترین مسیر برای ورود به کشور بلژیک به عنوان مهندس کامپیوتر چیست؟

بلژیک سالیان طولانی مستعمره کشورهای فرانسه و اسپانیا بوده است و به این جهت فرآیند پیشرفت کشور بلژیک دیر آغاز شد؛ بلژیک اما امروز جزو اتحادیه اروپا می باشد و به استقلال اقتصادی و سیاسی رسیده است و دارای نظام آموزشی و اقتصاد موفق می باشد. بلژیک موقعیت تجاری – استراتژیک مناسبی با بریتانیا، آلمان و فرانسه دارد. حضور نهادهای اروپایی، سازمان های بین المللی و گروه های جهانی در این کشور دال بر سطح بالای روابط دیپلماتیک این کشور با سایر کشور های دیگر است.
به همین دلیل سالانه افراد متخصص ، بخصوص در حیطه کامپیوتر مشتاق به کار در ین کشور با ثبات هستند. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت کاری به کشور بلژیک تهیه و تنظیم شده است.

بازار کار رشته کامپیوتر در بلژیک در 2023

بلژیک عضو اتحادیه اروپا می باشد و از این جهت ویزای موقت برای افراد صادر می کند که 6 ماه اعتبار دارد؛ اگر افراد بتوانند مرتبط با رشته تحصیلی خود یک کار مناسب در بلژیک پیدا کنند یا یک کارفرما با درخواست کار آن ها موافقت کند با تایید از کارفرما می توانند از سفارت بلژیک پذیرش بگیرند.

دریافت پیشنهاد کار در سال 2023 فرآیند ساده ای نیست؛ زیرا کارفرما در کشورهای اتحادیه اروپا باید شغل مورد نظر را به صورت سه ماه در داخل و سه ماه در اتحادیه اروپا آگهی کند و اگر متقاضی واجد شرایط پیدا نشد از نیروهای خارجی جذب کند. بخش بزرگی از اقتصاد کشور بلژیک به بخش خصوصی اختصاص دارد و حدود 30% افراد در بخش خصوصی این کشور اشتغال دارند.

  • گواهی سلامت پزشکی و عدم سوء پیشینه
  • ارائه مدارک تحصیلی همراه با ترجمه رسمی
  • ارائه گواهی تمکن مالی برای زندگی در بلژیک
  • ارائه مدارک الزامات زبان برای کار در بلژیک
  • ارائه دعوت نامه کار از یک کارفرمای بلژیکی
  • ارائه گذرنامه معتبر با شش ماه اعتبار

کشور بلژیک بعد از سه سال اقامت موقت کاری در این کشور در صورتی که سابقه کیفری یا مشکلی در پرداخت مالیات بر درآمد وجود نداشته باشد اقامت دائم به افراد اعطا می کند. با دریافت ویزای کاری بلژیک می توانید به تمام کشورهای حوزه شنگن و اتحادیه اروپا بدون نیاز به روادید سفر کنید و در آن کشورها به کار و تحصیل بپردازید. بازار کار رشته کامپیوتر در بلژیک با توجه به صنعت پیشرفته و گسترش روز افزون تکنولوژی و فناوری بازار کاری پر رونق در این کشور دارد.

کاریابی در بازار کار رشته کامپیوتر در بلژیک

کاریابی در بازار کار رشته کامپیوتر در بلژیک

یافتن شغل ایده آل در بازار کار رشته کامپیوتر در بلژیک بدون یک واسطه بسیار سخت است و افراد مجبور می شوند به صورت شخصی برای کارفرمایان رزومه ارسال کنند. ثبت نام در موسسات کاریابی و وبسایت های کاریابی آنلاین بهترین راه برای یافتن شغل در رشته کامپیوتر در کشور بلژیک می باشد؛ اکثر مشاغل مورد نیاز برای این رشته تحصیلی در شرکت های خصوصی و دولتی وجود دارد و این مراکز برای یافتن نیروی کار فقط از طریق موسسات کاریابی اقدام می کنند.

می توانید از طریق روزنامه های محلی نیز اقدام کنید اما کم پیش می آید که مشاغل تخصصی پشتیبانی کامپیوتری یا مهندسی کامپیوتر در روزنامه های محلی آگهی شود؛ زیرا بیشتر این روزنامه ها به مشاغل بدون تخصص می پردازند. خوب است بدانید آژانس های کاریابی در اتحادیه اروپا که به اختصار EURES نام دارند با هدف دسترسی آسان متقاضیان به مشاغل مورد نیاز کارفرمایان تاسیس شده است. دفاتر رسمی موسسات کاریابی در سراسر بلژیک وجود دارند و متقاضیان می توانند اول به وبسایت ها مراجعه کنند و سپس با تکمیل مدارک به دفاتر مراجعه کنند.

درآمد در بازار کار رشته کامپیوتر در بلژیک

مهندسان رشته کامپیوتر در صورتی که بتوانند به پیشرفت شغلی در کشور بلژیک نائل شوند و در زمینه مدیریت فناوری اطلاعات و نرم افزار کار کنند می توانند به شرح نمودار ذیل درآمد داشته باشند:

درآمد در بازار کار رشته کامپیوتر در بلژیک

مالیات بر درآمد با میزان درآمد افراد مشخص می شود و به صورت ماهانه از حقوق دریافتی نیروهای کار بلژیک کسر می گردد. اگر به مشاغل استخدامی در کشور بلژیک تمایل ندارید می توانید با افتتاح یک شرکت خدمات کامپیوتری در زمینه طراحی وب و پشتیبانی فنی و غیره فعالیت پر سود داشته باشید. واضح است که ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار جدید علاوه بر نیاز به اخذ مجوزهای لازم نیاز به سرمایه اولیه قابل توجه خواهند داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به بلژیک با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بگیرید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *