ویزای کاری

بازار کار رشته زبان انگلیسی در پرتغال

بازار کار رشته زبان انگلیسی در پرتغال

امروزه بازار کار رشته زبان انگلیسی در پرتغال و شرایط آن، از اهمیت بالایی برای فارغ التحصیلان زبان انگلیسی برخوردار است و بررسی میشود. در حال حاضر بهترین شهرها برای تدریس زبان انگلیسی در پرتغال، لیسبون، پورتو و کویمبرا می باشد. یکی از مواردی که مورد توجه متقاضیان مهاجرت به پرتغال قرار می گیرد اقتصاد این کشور است.

متقاضیان کار در کشور پرتغال، شرایط اقتصادی حاکم در این کشور را جهت کاریابی مورد بررسی قرار می دهند و به دنبال بهبود تخصص و مهارت های خود جهت کاریابی در این کشور می باشند. فارغ التحصیلان رشته زبان انگلیسی نیز باید به بررسی شرایط و قوانین کشور پرتغال در زمینه کاری رشته خود، پیش از هر اقدامی بپردازند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به بررسی رشته زبان انگلیسی در پرتغال و بازار کار آن می پردازیم.

  • آیا معلمان زبان انگلیسی در پرتغال شرایط مالی مناسبی دارند؟
  • شرایط زندگی در پرتغال به عنوان یک مدرس چیست؟
  • برای تدریس زبان انگلیسی در پرتغال چه درآمدی در نظر گرفته شده است؟
  • آیا می توان به عنوان مترجم در پرتغال کرد؟

شرایط بازار کار رشته زبان انگلیسی در پرتغال

به طور کلی افرادی که فارغ التحصیل رشته زبان انگلیسی می باشند در گرایشاتی چون مترجمی زبان انگلیسی، دبیری زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی و زبان شناسی مدرک خود را دریافت می نمایند. این افراد باید علاوه بر اخذ مدرک، جهت افزایش توانایی و مهارت های خود اقدام نمایند تا بتوانند با رزومه ای قوی و مطلوب به کاریابی در کشور پرتغال بپردازند. شرایط کاری در پرتغال طی سال های گذشته در نمودار ذیل به خوبی نشان داده شده است:

شرایط کاری در پرتغال

یکی از مشاغلی که افراد می توانند برای آن اقدام نمایند تدریس در مدارس کشور پرتغال می باشد که متقاضی باید پیش از ورود، آزمون و مصاحبه های مربوطه را با موفقیت سپری نماید. دولت پرتغال به یادگیری زبان انگلیسی کودکان از همان سال ابتدایی تحصیل تاکید بسیاری دارد.

فارغ التحصیلان می توانند علاوه بر تدریس در مدارس این کشور به تدریس خصوصی بپردازند که سطح درآمدی آن ها را افزایش می دهد. با توجه به تمایل بسیاری از افراد به یادگیری زبان در کشور مبدا و متناسب با محیط، آموزش و کلاس های خصوصی زبان در کشور پرتغال می تواند گزینه مناسبی باشد. بیشتر معلمان زبان انگلیسی در پرتغال از کشورهای انگلستان و ایرلند می باشند زیرا جهت ورود و تدریس نیازی به دریافت ویزای کار ندارند اما متقاضیان غیر اتحادیه اروپا روندی دشوارتر خواهند داشت.

عوامل موثر در بازار کار رشته زبان انگلیسی در پرتغال

سرعت، تجربه کاری و مهارت متقاضی، در کاریابی فرد در نقش مترجم در کشور پرتغال تاثیرگذار خواهد بود، همچنین مترجمان می توانند علاوه بر حرفه خود، با توجه به محبوبیت گردشگری در این کشور، به عنوان مترجم در تورهای گردشگری کشور پرتغال به فعالیت بپردازند که به طور معمول درآمد مطلوبی دارد. مشاغل اینترنتی، کسب و کارهای آنلاین و کامپیوتری نیز در صورتی که فرد در زمینه کسب و کار مورد نظر، صاحب تجربه باشد نیز می تواند در بازار کار رشته زبان انگلیسی در پرتغال مناسب باشد.

عوامل موثر در بازار کار رشته زبان انگلیسی در پرتغال

الزامات تدریس زبان انگلیسی در پرتغال

متقاضی تدریس زبان انگلیسی در کشور پرتغال ملزم به داشتن مدرک دانشگاهی یا مجوز آموزش زبان انگلیسی بین المللی (مجوز زبان خارجی) می باشند، همچنین اکثر کارفرمایان برای جذب نیروی کار به دنبال متقاضیان با تجربه کاری متناسب می باشند که این میزان در حدود 100 ساعت تجربه کاری و تدریس در کلاس یا حداقل یک سال سابقه کار می باشد. افرادی که شرایط فوق را داشته باشند و علاوه بر زبان انگلیسی به زبان اصلی پرتغالی آشنایی داشته باشند، شانس بیشتری جهت کاریابی خواهند داشت.

درآمد بازار کار رشته زبان انگلیسی در پرتغال در 2022

میزان درآمد معلمان انگلیسی در کشور پرتغال با میزان تجربه کاری آن ها ارتباط مستقیم دارد که بطور متوسط، معلمان انگلیسی ماهیانه بین 700€ تا 1000€ یورو (بدون مالیات) درآمد خواهند داست. شهر و مکان تدریس فرد نیز در میزان درآمد وی تاثیرگذار خواهد بود به طور مثال میزان درآمد در شهر لیسبون نسبت به سایر شهرهای پرتغال بیشتر می باشد.

توجه نمایید که بیشتر قراردادهای کاری در کشور پرتغال بین 9 ماه تا یکسال منعقد می شود و مناسب ترین زمان برای جستجوی مشاغل آموزش زبان انگلیسی در ابتدای تابستان می باشد، چرا که اکثر مدارس در این زمان، فرصت یادگیری زبان را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. سطح درآمد معلمین زبان انگلیسی در پرتغال در سال 2022 کمی افزایش داشته است و در نمودار ذیل بیان گردیده است:

سطح درآمد معلمین زبان انگلیسی در پرتغال

ویزای ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در پرتغال

از اصلی ترین قوانینی که متقاضیان کار در کشور پرتغال باید به آن توجه داشته باشند اخذ ویزای کار کشور پرتغال و یافتن کارفرما می باشد. متقاضیان دریافت ویزای کار کشور پرتغال باید پیش از اقدام از کارفرمایی در این کشور در زمینه رشته تحصیلی خود، دعوت نامه یا پیشنهاد شغلی دریافت نمایند که همانند سایر کشورهای اروپایی اولویت با شهروندان کشور پرتغال می باشد و برای آن شغل باید آگهی شود.

افرادی که دارای دعوت نامه یا پیشنهاد شغلی از این کشور می باشند می توانند با رعایت شرایط ویزا، نسبت به اخذ آن اقدام نمایند. مدارک لازم جهت دریافت ویزای کاری پرتغال عبارتند از:

  • پاسپورت دارای اعتبار
  • شناسنامه و مدارک هویتی
  • گواهی ازدواج (در صورت تاهل)
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی تمکن مالی
  • دعوت نامه کاری از سوی شرکت یا کارفرمای دانمارکی
  • گواهی محل اسکان متقاضی در پرتغال
  • بلیط پرواز
  • تکمیل و ارائه فرم ویزا به سفارت

متقاضیان ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در پرتغال در صورتی می توانند شانس موفقیت خود در این کشور افزایش دهند که به تدریس زبان انگلیسی در این کشور برای مدت زمان کوتاه نگاه کنند، چرا که ضمانتی بر امنیت شغلی این رشته وجود ندارد و میزان دستمزد آن در پرتغال نسبت به سایر کشورهای غرب اروپا کمتر است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص انتخاب بهترین راه مهاجرت به پرتغال پیشنهاد می کنیم با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *