ویزای کاری

بازار کار رشته زبان انگلیسی در کانادا

بازار کار رشته زبان انگلیسی در کانادا

بسیاری از دانشجویان زبان در آرزوی مهاجرت کاری به کانادا و بهره گیری از فرصت های بازار کار رشته زبان انگلیسی در کانادا هستند. شما با تعیین صلاحیت مهاجرتی خود به کشور کانادا می توانید علاوه بر کار و کسب درآمد عالی در کانادا از مزایای اخذ اقامت دائم (PR) کانادا نیز برخوردار شوید. اقامتی که متقاضیان فراوانی از سراسر جهان دارد اما شرایط اخذ آن برای متخصصان دانشگاهی از طریق برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر کانادا (FSWP) امری آسان و ساده است. کافی است که شما پس از ثبت نام در سیستم مهاجرتی اکسپرس انترای کانادا، بالاترین امتیاز مورد نیاز را در بانک متقاضیان دریافت کنید.

فارغ التحصیلان و دانشجویان زبان انگلیسی می توانند در رشته های مترجمی، مفسری و آموزش زبان انگلیسی یا فرانسوی در کانادا پیشنهاد کاری دریافت کرده و برای اخذ ویزای اقامت کانادا آماده شوند. برای این منظور، شما بایستی مدرک دانشگاهی حداقل لیسانس داشته باشید. همچنین از شرایط کار به عنوان دبیر زبان انگلیسی در این کشور شرکت در دوره TEFL (دبیر زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم) با 120 ساعت آموزش مستمر و نیز سابقه کاری بالا می باشد. اگر شما نیز مشتاق به دانستن شرایط مهاجرت به کانادا از طریق آموزش زبان انگلیسی هستید، پس مقاله حاضر تهیه شده توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را تا آخر دنبال کنید.

شرایط بازار کار رشته زبان انگلیسی در کانادا

با وجود اینکه شرایط کار در کانادا و کاریابی دبیران دشواری های خاص خود را دارد و به دلیل رواج این زبان به عنوان زبان اول کانادا، تقاضا برای دبیران زبان انگلیسی در کانادا بسیار پایین است و در صورت وجود فرصت های شغلی نیز، بازار کار رشته زبان انگلیسی در کانادا جوی بسیار رقابتی دارد. اما با این حال روزنه امید دبیران خارجی اشتغال در مدارس زبان بین المللی است ولی با وجود کاریابی و داشتن پیشنهاد کاری از این مدارس زبان باز هم این آخر خط نیست و مدرک تحصیلی شما بایستی به تایید وزارت آموزش فدرال یا اداره آموزش استانی کانادا برسد. پس بنابراین شما برای انجام کار دبیری در کانادا نیازمند تامین شرایط زیر هستید:

  • مدرک لیسانس رشته آموزش زبان انگلیسی
  • 120 ساعت دوره آموزش TEFL حرفه ای و اخذ مجوز کار
  • سابقه کاری بالا

باید در نظر داشت که شانس دریافت ویزای کاری کانادا برای افرادی که شغل آن ها در دسته مشاغل مورد نیاز کانادا قرار ندارد کمتر است.

مقایسه درآمد دبیران زبان انگلیسی در کانادا

در کانادا حتی افرادی که هیچ مدرک دانشگاهی نیز نداشته باشند در مقایسه با متخصصین کشورهای در حال توسعه ای مثل ازبکستان و جمهوری آذربایجان، حقوق بیشتری دریافت می کنند. به عبارت دقیق تر پایین ترین سطح درآمد سالانه در آمریکا 30200$ (دلار کانادا) می باشد. با این که دبیران و مترجمین زبان انگلیسی درآمد سالانه ای بیشتر از مقدار مذکور دارند، جزو 25% کانادایی ها به لحاظ سطح درآمد هستند. به عبارت دقیق تر 25% مردم در کانادا درآمد سالانه ای کم تر از 64200$ (دلار کانادا) در سال دارند و مترجمین زبان انگلیسی و معلمین نیز غالبا در این گروه طبقه بندی می شوند. از جمله پردرآمدترین افراد در کانادا جراحان و قضات هستند که میانگین درآمد سالانه آن ها به ترتیب 445000$ و 373000$ (دلار کانادا) است.

شرایط بازار کار رشته زبان انگلیسی در کانادا

حقوق معلم زبان در کانادا

حقوق معلم زبان در کانادا چقدر است؟ متوسط ​​حقوق معلم زبان در کانادا 48750$ (دلار) در سال یا 25$ (دلار) در ساعت است. موقعیت های اولیه از 39894$ (دلار) در سال شروع می شود، در حالی که اکثر کارگران با تجربه تا 81900$ (دلار) در سال درآمد دارند. همان طوری که در جدول زیر هم ملاحظه می شود، در حال حاضر بهترین مناطق کانادا برای کار آموزگاران زبان به ترتیب استان های نوناوت، نیو برونزویک و نوآ اسکوشیاست:

مناطقمتوسط درآمد سالیانه (دلار)
نوناوت$63713
نیوبرونزویک$49769
نوآ اسکوشیا$42938
کبک$39966
انتاریو$37225
ساسکاچوان$37200

چشم انداز شغلی بازار کار رشته زبان انگلیسی در کانادا

یکی از اصلی ترین دلایلی که اتباع کشورهای خارجی بازار کار رشته زبان انگلیسی در کانادا را برای آینده شغلی خود انتخاب می کنند، چشم انداز شعلی ایده آل در این حرفه می باشد. به طور کلی، تدریسی در بازار کار رشته زبان انگلیسی در کانادا ممکن است برای همه به عنوان یک گزینه شغلی جذاب باشد. به عبارت دیگر، آموزش زبان انگلیسی در کانادا می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. به این ترتیب، بسیاری از موقعیت ها در این حرفه به سطح بالایی از آمادگی، سازماندهی و دانش نیاز دارد. علاوه بر این، برای  فعالیت در بازار کار شته زبان انگلیسی در کانادا به ویزای کاری کانادا نیاز خواهید داشت.

الزامات ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در کانادا

تمامی افرادی که قصد فعالیت در بازار کار رشته زبان انگلیسی در کانادا را دارند، باید به خوبی با الزامات ورود به این حرفه آشنا شوند. به عبارت دیگر، بدون رعایت کردن الزامات ورود در این حرفه، اجازه فعالیت در بازار کار رشته زبان انگلیسی در کانادا را نخواهند داشت. در قدم اول، اگر قصد دارید آموزش زبان انگلیسی در کانادا را جدی بگیرید، بهتر است گواهینامه تخصصی را دریافت کنید. بسیاری از مدارس دولتی کانادا از معلمان خود می خواهند که مدارک TEFL یا CELTA داشته باشند. بنابراین از آنجایی که این گواهینامه های آموزشی معمول در سطح بین المللی شناخته می شوند، حتی می توانید قبل از ورود به کانادا از طریق یک موسسه معتبر واجد شرایط شوید.

مسئولیت های دبیران زبان انگلیسی در کانادا

دبیران زبان انگلیسی در کانادا با عنوان (ESL) شناخته می شوند و آنها دارای وظایف و مسئولیت ها و حقوق خاصی هستند. معمولا دبیران زبان انگلیسی در کانادا در مدارس بین المللی به دانشجویان غیر بومی کانادا تدریس کرده و آنها را با مفاهیم آموزشی پایه زبان انگلیسی در 4 سطح آموزشی آشنا کرده و قواعد این زبان را به همراه تلفظ رایگان آنها به دانش آموزان یا دانشجویان آموزش می دهند. دبیران ESL در کانادا برای ارتقای سطح زبان دانش آموزان خود از انواع وسایل کمک آموزشی و ویدیو استفاده می کنند. از مهم ترین وظایف این دبیران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش اصولی و کامل زبان انگلیسی در سطح مختلف از مبتدی تا پیشرفته طبق آخرین متدهای آکادمیک
  • استفاده از تلفظ صحیح و به کارگیری از جزوات و کتب درسی، وسایل آموزشی و مولتی مدیا برای افزایش مهارت زبان
  • گسترش برنامه درسی برای سازگاری با افرادی که نیازمند آموزش مهارت های خاصی هستند

مهارت هایی که شما به عنوان دبیر زبان انگلیسی در کانادا نیاز دارید، می تواند شامل اسپیکینگ یا گفتار عمومی، آموزشگری، برنامه ریزی درسی، ارتباط وکال یا کلامی، زبان انگلیسی باشد. مسلما برخورداری از یک یا چند مهارت فوق می تواند تاثیر شگرفی بر روی سطح درآمدتان در کانادا داشته باشد. متخصصان و فارغ التحصیلان عزیز دانشگاهی برای اطلاع از شرایط مهاجرت به کانادا از طریق برنامه اسکیل ورکر کانادا با وکلا و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از طریق مکالمه تلفنی یا حضوری در ارتباط باشند.

سوالات پرتکرار درباب بازار کار رشته زبان انگلیسی در کانادا

از سوالات پرتکرار در خصوص بازار کار زبان انگلیسی در این کشور عبارتند از:

  • برای تدریس زبان انگلیسی در کانادا به چه مواردی نیاز است؟ برای تدریس زبان انگلیسی در کانادا، بیشتر معلمان و اساتید باید مدرک آیلتس و گواهینامه مهارت زبان انگلیسی TOEFL داشته باشند. از دیگر موارد مورد نیاز، تجربه تدریس در کشور مقصد می باشد که البته در همه موارد لازم نیست.
  • حداکثر سن برای مهاجرت به کانادا چقدر است؟ در برنامه جدید واجد شرایط بودن کشور کانادا، حداکثر 12 امتیاز به داوطلبان بین 18 تا 35 سال اختصاص خواهد یافت. در ازای هر سال به سن بالای 35 سال 1 امتیاز کاهش می یابد و از 47 سال به بالا هیچ امتیازی افراد دریافت نمی کنند.
  • آیا بازار کار رشته زبان انگلیسی در کانادا نیازمند پیشنهاد شغلی است؟ برخلاف برخی کشورهای خارجی، برای مهاجرت به کانادا نیازی به پیشنهاد شغلی ندارید. برنامه هایی برای شما در دسترس است که به شما امکان می دهد بدون اجازه قبلی برای کار خود و داشتن پیشنهاد شغلی، برای اقامت دائم در کانادا اقدام کنید.
  • آیا مهاجرت به کانادا به عنوان معلم زبان آسان است؟ کانادا معمولاً اجازه مهاجرت به این کشور را نمی دهد مگر افراد نیروی کار ماهر skilled worker باشند و یا شغل آنها تقاضای زیادی داشته باشد. در مورد معلمان، مهاجرت به کانادا بدون ارائه پیشنهاد شغلی از طریق جریان Occupation in-Demand در بعضی مواقع امکان پذیر است.
  • آسان ترین راه برای مهاجرت به کانادا برای افرادی که قصد کار در رشته زبان انگلیسی دارند، چیست؟ از طریق مهاجرت Express Entry یا همان راه ورود سریع به کانادا، از طریق برنامه PNPs یا همان برنامه های استانی، از طریق ویزای تحصیلی کانادا در مقاطع کالج های ورود به بازار کار یا مقاطع دانشگاهی، از طریق برنامه AIP برنامه آزمایشی مهاجرت به آتلانتیک.
4.5/5 - (6 امتیاز)

172 دیدگاه برای “بازار کار رشته زبان انگلیسی در کانادا

  1. جلال گفت:

    سلام ،ارشد آموزش زبان با بیش از بیست سال سابقه تدریس در مقاطع و سطوح متفاوت، همسرم دکترای ریاضی با سابقه تدریس دانشگاهی یه پسر ۸ ساله دارم ،پیشنهاد شما برای مهاجرت به کانادا را میفرمایید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید امتیازهای اکسپرس انتریتون محاسبه بشه این مسیر ممکن هست یک مقدار سخت باشه.
      با این حال این فرصت وجود داره که از طریق شرایط تحصیل فرزندتون مهاجرت کنید. توصیه می کنم حتما با مشاورین ما در تماس باشید

  2. هاشم گفت:

    سلام.36سال سن دارم.لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی دارم با بیمه 15ساله، کارمند رسمی. همزمان مدرس زبان انگلیسی چندین شرکت و موسسه بودم.متاهل هستم.به چه شکل میتونم برای مهاجرت اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورت تمایل، باید در سیستم امتیازبندی کانادا امتیازهای خودتون رو محاسبه کنید
      در صورتی که امتیاز کافی به دست بیارید، می تونید اقدام کنید

  3. عمران گفت:

    باسلام.بنده 32 سالمه متاهل هستم. ارشد رشته ادبیات زبان انگلیسی رو دارم. به کار شبکه کاملا مسلط هستم و 3 سال سابقه کار دارم در این زمینه .تافل یا آیلتس هم ندارم چطوری میتونم اقامت کانادا رو بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما اگر سابقه کارتون مرتبط هست، می تونید با گرفتن یک آیلتس با حداقل مهارت های کاندید بشید برای مهاجرت کاری
      البته در این صورت، مشخصات همسرتون مثل سن، سابقه کار، مدرک تحصیلی مرتبط و آیلتس هم می تونه اثرگذار باشه.
      در غیر این صورت می تونید برای تحصیل اقدام کنید

  4. زی گفت:

    سلام. من لیسانس مترجمی زبان انگلیسی دارم و ۲۴ سالمه. معدلم هم A+هست برای بورسیه تحصیلی میخوام اقدام کنم. بنظرتون توی کانادا میتونم متناسب با رشته‌م کار پیدا کنم؟ آیا باید یه زبان سومی هم بلد باشم؟( خیلی کم فرانسه بلدم، چون توی دانشگاه گذروندمش)
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      پروسه کار در کانادا دارای یک سیستم امتیاز بندی هست. شرایط سنی شما مناسب هست اما سابقه کار پس از تحصیل، مدرک آیلتس، و مدرکتون هست که امتیازهای اضافه رو برای شما میارن.

  5. مسعود گفت:

    من دانشجوی ارشد مترجمی زبان هستم و آیلتس هشت دارم و به زبان فرانسه مسلط هستم ، آیا بهتره برای رشته زبانشناسی در مقطع دکترا در کانادا اقدام کنم یا دوباره ارشد بخونم، یا انتری اکسپرس؟ میترسم اورکوالیفاید بشه رشته من یا بورسیه نشم چون زیاد رشته بورسیه بشویی نیست زبان. ۲۶ سالمه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی برای اکسپرس انتری اقدام کنید که حداقل 1 سال سابقه کاری رو داشته باشید وگرنه قسمت زیادی از امتیازها رو از دست می دید و شانستون به شدت کم می شه.
      برای تحصیل در مقطع دکترا هم شانس برای دریافت بورسیه در این کشور در تمامی رشته ها وجود داره و شما می تونید با ارائه یک طرح تحقیق مناسب، شانس خودتون رو به صورت قابل توجهی افزایش بدید

  6. زهراصالحی گفت:

    وقت بخیر من‌ کارشناسی ادبیات انگلیسی دارم و چندسال هم تدریس داشتم میخام بدونم میتونم برای ارشد از دانشگاه های کانادا بورسیه بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دور از دسترس نیست ولی برای مهاجرت به کانادا باید شرایط سنی مناسبی داشته باشید

  7. یلدا خادمی گفت:

    سلام من ی سوال داشتم
    من الان مترجمی میخونم و میخوام در کنارش مدرک ttc بگیرم . بنظرتون اگه بخوام مهاجرت کنم شغل مناسبی در این موارد بدست میارم یا خیر؟
    تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      زبان انگلیسی زبان مادری کانادایی ها هست و به همین دلیل بازار کار این رشته بسیار رقابتی هست. بیشتر مهاجران خارجی تمایل دارند زبان انگلیسی رو در این کشور یاد بگیرند.

  8. Ghasem گفت:

    سلام فوق لیسانس ادبیات انگلیسی دارم. سابقه 8 سال تدریس موسسه زبان دارم اما بدون بیمه. آیلتس 7 و نیم دارم 30 سالمه. آیا امکان مهاجرت به کانادا وجود دارد؟ و اگر تحصیلی تقدام کنم چه رشته ای و چه مقطعی مناسب.ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید برای ارشد مجدد (اگر فاصله لیسانس و الان قابل پوشش هست با کار) اقدام کنید یا دکترا
      برای کار هم این امکان رو خواهید داشت که از طریق اکسپرس انتری شانس خودتون رو امتحان کنید ولی نمره زبانتون برای کار توی این کشور یک مقدار پایین هست.

  9. Saba گفت:

    سلام وقت بخیر من رشتم انسانی من ۵سال زبان انگلیسی میخونم که تا یکسال دیگه تمام میشه و می‌خوام برای مدرک آیلتس شرکت کنم،قصدم مهاجرت و میخواستم بپرسم از طریق کدوم رشته بهار میتونم مهاجرت کنم ،ادبیات زبان انگلیسی یا رشته های انسانی مثل روانشناسی ،جامعه شناسی یا حقوق؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نفرمودید چند ساله هستید و در چه مقطعی تحصیل می کنید.
      با این حال، باید در نظر داشته باشید که سال تحصیلی در کانادا از پاییز شروع می شه و نمی تونید از بهار وارد این کشور بشید ولی می تونید اقدام کنید برای پذیرش

  10. مرضیه گفت:

    سلام وقتتون بخیر کسی که رشته ی مترجمی زبان انگلیسی خونده اگه بخواد مهاجرت کنه
    کدوم کشور ها برای مهاجرت خوبن؟
    ممنون میشم جواب بدین🙏

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اکثر کشورهای جهان به این مهاجرت شما نیاز دارند و همه چیز به زبان های دیگه ای بستگی داره که شما تسلط دارید

  11. zahra گفت:

    سلام من 18 سال دارم و میخوام که در رشته ی زبان تحصیل کنم و به دو زبان دیگه هم به غیر از انگلیسی مسلط هستم میخواستم بدونم میتونم برای تحصیل در رشته زبان بورسیه دانشگاه کشور های دیگه رو بگیرم یا خیر؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در ایتالیا و روسیه به راحتی می شه بورسیه دریافت کرد اما در سایر کشورها هیچ تضمینی برای دریافت بورسیه نیست.
      در کشورهای قدرتمند جهان مثل کانادا، شما می تونید از وام های دانشجویی استفاده کنید که شما رو موظف می کنه زمانی که وارد بازار کار شدید، هزینه تحصیل خودتون رو به صورت اقساط بازپرداخت کنید

  12. k گفت:

    سلام خسته نباشید.
    ایا داشتن مدرک ادبیات زبان های غیر رایج (مثلا زبان ژاپنی) شانس داشتن پیشنهادات شغلی بالا میبره؟
    ( با فرض اینکه هم سن هم و معدل مناسب هست, هم مدرک ایتلس وجود دارد و هم چنین فرد در زمان تحصیلش به مدت یک سال بورس ژاپن شده و در انجا درس خوانده)

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بعضی از رشته های به دلیل کمبودی که نیروی کار در اون زمینه داره می تونن شانس دریافت پذیرش رو افزایش بدهند.
      سایت های کاریابی کانادا رو بررسی بفرمایید، احتمالا بتونید از طریق برنامه های استانی راحت تر مهاجرت کنید

  13. کیاناز گفت:

    سلام من ۱۸ سالمه و رشته درسی من انسانی هست خواستم بپرسم که من اگر برم مترجمی زبان در دانشگاه آزاد بخونم میتونم با مدرک مترجمی زبان ک گرفتم ، مهاجرت کنم؟
    اگر بخوام‌مهاجرت کنم ، به چه کشوری بهتره؟
    و آیا بازار کارش خوبه و جای پیشرفت هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      میشه مهاجرت کرد اما این که زبان اصلی شما فارسی هست و به زبان دیگه ای تسلط ندارید یک مقدار کار رو سخت می کنه

  14. نادیا گفت:

    سلام وقتتون بخیر. رشته آموزش زبان انگلیسی رو اگر بخوام در خارج از ایران ادامه بدم برای مقطع دکترا، چه عنوانی رو باید سرچ کنم؟ در ایران TEFL اما در خارج از ایران نمیدونم متاسفانه

    1. امیر جلالی گفت:

      بستگی به گرایش شما داره.
      می تونه یاد دادن زبان انگلیسی به غیر انگلیسی زبان ها هم باشه که TESOL گفته میشه

  15. محمد حسین اکبری گفت:

    سلام وقتتون بخیر.همسر من ۳۴ سال دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان انگلیسی شاخه ی آموزش نمره ۷ آیلتس دارن.بنده هم به عنوان همسرشون هم دقیقا همین سن و تحصیلات رو دارم.شما چه روش و کدوم کشور رو برای مهاجرت پیشنهاد میکنید؟آیا به کانادا از روش تحصیلی یا کاری میشه رفت؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید به عنوان دانشجوی دکترا در این کشور پذیرش بگیرید. اگر یک نفر از شما پذیرش رو دریافت کنه، نفر دوم می تونه به عنوان همراه وارد این کشور بشه

  16. کریمی گفت:

    سلام وقت بخیر .من 29 سال دارم و کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی دارم و حدود 12 سال سابقه تدریس زبان انگلیسی دارم. میخواستم بدونم برای من امکان مهاجرت به کشور کانادا و یا سایر کشورها وجود داره؟ اما بیشتر هدفم کانادا یا فنلاند هست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید امتیازات مربوط به کار در کانادا رو برای خودتون به صورت کامل محاسبه کنید تا ببینید شانسی برای مهاجرت خواهید داشت یا خیر

  17. Sahra گفت:

    سلام ، من کنکوری هستم و هدفم توی دانشگاه رشته مترجمی زبان انگلیسی یا ادبیات انگلیسی هستش ؛ دوست دارم تا چندسال آینده به ایتالیا یا فرانسه مهاجرت کنم میخواستم بدونم توی این دو کشور بازار کار رشته ی آیندم چطوره و آیا میتونم با این رشته اونجا ادامه تحصیل هم بدم؟ و اینکه اگر بخوام برای رشته ای کاملا متفاوت با زبان ( مثلا طراحی لباس) اقدام کنم باید از کجا شروع کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید در این رشته فعالیت کنید ولی در نظر داشته باشید که شما در ایران آموزش مترجمی زبان انگلیسی به زبان فارسی رو یاد می گیرید.
      اگر بخواهید در رشته طراحی لباس هم تحصیل کنید، مشکلی پیش نمیاد

  18. مروارید گفت:

    سلام 41 ساله فوق لیسانس زبان اینگلیسی از دانشگاه یو ام مالزی و یکسال سابقه کار تدریس زبان به خارجی ها به صورت اینترنتی دارم. امکانی برای تدریس در کانادا به هر حالتی چه مجازی یا حضوری است. سپاس از پاسخ شما

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای کار در کانادا شما باید مراحل رو طی کنید و امتیازات مورد نظر رو به دست بیارید

  19. ابوالفضل گفت:

    سلام ببخشید من امسال سال کنکورم هست و قصد دارم بعد گرفتن لیسانس به کشور انگلیس کانادا یا استرالیا اولویت کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنم و کارشناسی ارشد را در اون کشور بگیرم و همون کشور کار و زندگی کنم بعدش و میخواستم بدونم بین سه رشته مترجمی آموزش و ادبیات انگلیسی کدوم رو انتخاب کنم خیلی ممنون میشم جواب بدین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این رشته ها کاربردشون در کشورهای انگلیسی زبان به شدت کاهش پیدا می کنه اما آموزش و ادبیات انگلیسی می تونه به شما کمک کنه که شرایط بهتری داشته باشید

  20. ارشک گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    33 سالمه فوق دیپلم کامپیوتر دارم
    به صورت تخصصی شبکه های کامپیوتر رو به مدت 10 سال هست کار میکنم که شامل شبکه و سخت افزار و سیستم های دوربین های امنیتی هست.
    مدرک برقکشی خانگی دارم و مشغول کار هستم
    مدرک آرایشگری دارم که به صورت پاره وقت کار میکنم.
    بسیار فنی هستم
    همسرم مدرس زبان انگلیسی هست و مدرک فوق لیسانس داره
    با این شرایط بفرمایید اقدام برای مهاجرت قابل قبول هست یا خیر
    سپاس بی کران

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید از طریق برنامه های استانی این کشور اقدام کنید که شانس بیشتری داشته باشید.
      باید لیست استان هایی ارائه کننده فرصت های شغلی رو جستجو کنید تا بهترین زمان رو بتونید برای اقدام پیدا کنید

      1. ارشک گفت:

        دم شما گرم سپاسگزارم
        فکر کردم باید از همون اکسپرس اینتری که در توضیحات گاها اشاره کردین اقدام کنم
        جسارتا برنامه های استانی هم از طریق خود سایت کانادا اعلام میشه؟
        ممنون

        1. امیر جلالی گفت:

          هر استان سایت مخصوص به خودش رو داره که شما می تونید از طریق اون اقدام کنید.
          باید جستجو کنید که کدام یک از استان ها شغل شما رو مورد نیاز دارن

  21. بهار گفت:

    سلام من 21 سالمه و لیسانس مترجمی انگلیسی با معدل 18 دارم. ارشد چه رشته‌هایی میتونم در کانادا بخونم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما ادبیات می تونید بخونید، زبان شناسی و رشته هایی که مرتبط با همین رشته هستند

  22. زهرا صبوری گفت:

    سلام، وقت بخیر؛
    من 42 سال سن دارم و دارای لیسانس مترجمی زبان انگلیسی، دانشگاه پیام نور و همچنین فوق لیسانس علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد هستم
    با 15 سال سابقه کاری با بیمه در حوزه انجام امور اداری، روزنامه نگاری، شبکه های اجتماعی و نیز ترجمه متون انگلیسی از مجلات نیوزویک و اکونومیست؛ روزنامه های: نیویورک تایمز، واشنگتن پست، یو اس ای تودی، ایندیپندنت، گاردین، دیلی تلگراف و … را دارم که در روزنامه با نام خودم به چاپ رسیده است. آیا امکان مهاجرت و پیدا کردن کار مناسب برای من وجود داره؟ بیشتر هدفم هلند است. بعد آلمان و کانادا …

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر هدف شما کار در هلند هست، و سرمایه کافی در اختیار دارید، بهترین و ساده ترین روش برای شما این هست که یک دوره یک ساله تحصیل در هلند رو انتخاب کنید، یک سال ادامه تحصیل بدید و بعد از طریق کار در این کشور اقامت به دست بیارید.
      اگر امادگی کامل رو دارید با مشاورین ما تماس بگیرید چون فرصت های محدودی برای مهاجرت در بهار 1401 برای شما در دسترس ما هست.

  23. marzieh گفت:

    سلام
    همسر من مکانیک هواپیما هست و ۵ سال هم سابقه کار در ایرلاین های ایران رو داره آیلتس ۷،۵ و لیسانس مهندسی فناوری مکانیک هواپیما از دانشگاه علمی کاردبری داره البته کاردانی رو مترجمی زبان خونده و بعد تغییر رشته داده.سنش هم ۲۹ هست آیا شرایط خوبی برای مهاجرت کاری به کانادا هست؟
    ممنون از پاسخگوییتون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با توجه به شرایطی که شما گفتید، ایشون می تونن امتیازات زیادی رو به دست بیارند.
      مقاله کار در کانادا رو مطالعه بفرمایید.

  24. پرنیا گفت:

    سلام من 30 سالمه لیسانس مترجمی زبان انگلیسی پیام نور معدل 18 دارم آیلتس 7/5 دارم و سابقه ی 4 سال تدریس در آموزشگاه زبان بدون بیمه دارم زبان فرانسه هم بلدم. آیا میتونم در مقطع ارشد رشته ی زبانشناسی یا ادبیات برای کانادا یا آمریکا تحصیلی اقدام کنم به نظرتون کدوم کشور بعد از این دو کشور اول برای تحصیل و بعد برای کار با رشته ی من متناسب؟ ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از بین2 کشوری که ازشون یاد کردید شرایط مهاجرت به کانادا در حال حاضر بهتر هست

  25. مهسا گفت:

    سلام وقت بخیر من دانشجوی رشته اموزش زبان انگلیسی ترم 4 هستم با معدل18 و ایلتس شیش و نیم میخواستم بپرسم بعد ازینکه درسم تموم شد بهتره اقدام کنم برای ویزای تحصیلی ارشد یاا صبر کنم برای دکترا اقدام کنم که سابقه کار هم داشته باشم هزینش هم برام مهمه ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای ارشد اقدام کنید که شرایط پذیرش ساده تر باشه

    2. Sahar گفت:

      سلام خسته نباشید من دکترای زبان انگلیسی رو دارم 24 سال سن دارم جهشی خونده ام میتونم به کانادا مهاجرت کنم در شاخه مترجمی؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        سابقه کار اگر داشته باشید می تونید اقدام کنید

  26. maryam گفت:

    سلام
    فارغ التحصیل رشته مترجمی انگلیسی و مسلط به زبان فرانسه / ترکی استانبولی/اسپانیایی/ المانی هستم(27 ساله) و سابقه کار به عنوان مترجم هم به مدت یکسال دارم .از نظرشما شرایطم برای مهاجرت به کانادا چطور است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید از طریق برنامه اکسپرس انتری، برای کار در کانادا اقدام کنید.

  27. عاطفه گفت:

    من دانشجوی فوق لیسانس رشته ی آموزش زبان انگلیسی هستم . آیا میتونم از طریق کار در همین زمینه اقامت کانادا بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر الان دانشجو هستید پس در نتیجه تجربه کاری کافی برای رسیدن به کانادا از طریق کار رو ندارید.
      برای کار در کانادا یک سیستم امتیازی مشخص شده که تجربه کاری یکی از مهم ترین بخش ها هست.

  28. فرزانه گفت:

    سلام
    45 سال سن دارم. لیسانس مترجمی انگلیسی سال 81. سابقه کار آموزش و ترجمه بالا البته بدون بیمه. امکان دریافت ویزای کار یا اقامت هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط سنی شما چندان مناسب نیست و باید از طرق دیگه ای برای این روش اقدام کنید

  29. sahra گفت:

    سلام. من ۲۵ سالمه كارشناسی ماشین الات صنایع غذایی دارم و این رشته اصلا ازشد نداره تو ایران بخاطر همین میخوام ارشد مترجمی بخونم.
    انگیزه نامه كه بهش اشاره كردین چه دلیلی باید باشه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید توی انگیزه نامه خودتون قید کنید که به چه علت قصد دارید این رشته رو مطالعه کنید و ورود به این رشته چطور آینده شغلی شما رو تحت تاثیر قرار می ده.
      شما باید اشاره کنید که چرا بعد از تحصیل رشه ماشین آلات صنایع غذایی قصد تحصیل در رشته مترجمی زبان رو دارید.

  30. sahra گفت:

    سلام
    من كارشناسی ماشین آلات صنایع غذایی دارم میخوام برای ارشد مترجمی بخونم سوالم اینه اولا با رشته كارشناسیم میشه برای مهاجرت تحصیلی اقدام كرد؟بعدش اگه ارشد بخونم با شته مترجمی میتونم اقدام كنه برای مهاجرت؟ مدرك ایلتس هم دارم میگیرم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای تحصیل در کانادا شرایط سنی اهمیت زیادی داره که شما اشاره ای بهش نکردید.
      در صورتی که ز ظر سنی مناسب باشه شرایطتتون بهتر هست توی رشته خودتون اقدام کنید که شانس بالاتری داشته باشید در غیر این صورت باید انگیزه نامه قدرتمند داشته باشید که نشون بده چرا این رشته رو انتخاب کردید و رشته قبلی خودتون رو تغییر دادید

  31. نوید گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من دانشجوی ترم هفت آموزش زبان انگلیسی هستم از دانشگاه نجف آباد با معدل 18 و آیلتس 7.5 آیا میتونم برای ارشد رشته های مرتبط با زبان انگلیسی اپلای کنم؟ آیا امکان گرفتن فاند یا بورسیه هست؟ آیا کشوری هست که بتونم اونجا ارشد رو رایگان بخونم؟ ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در کانادا امکان تحصیل رایگان برای شما نیست اما می تونید از بورسیه استفاده کنید که هزینه شما کم بشه.
      تحصیل در نروژ یا تحصیل در ایتالیا برای شما از نظر مالی می تونه خیلی مفیدتر باشه. به ویژه ایتالیا که هزینه های زندگی در اون کمتر هست.

  32. فرنگیس گفت:

    سلام دکترای اموزش زبان انگلیسی از دانشگاه دولتی دارم و میخام با خانواده مهاجرت کنم. سابقه ی تدریس دبیرستان و دانشگاههای مختلف به مدت بیست سال دارم و چهل و هفت سالمه. ایا شانسی برای پیرش برای شغل معلمی دارم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کار ساده ای رو نخواهید داشت اما به طور کلی مهاجرت شما به خارج از کشور به عنوان معلم غیر ممکن نیست

  33. دریا گفت:

    سلام خسته نباشید ممنون میشم پاسخگو باشید..میخواستم بدونم زبان فرانسه چقدر برای پذیرش تحصیلی کانادا تاثیر داره؟؟ من کارشناسی روانشناسی از پیام نور با معدل بالا هستم سطح زبان انگلیسی حدودا ۷ ایلتس … الان دارم زبان فرانسه میخونم تقریبا تا موقعی که اپلای کنم زبان فرانسه کامل مسلط میشم … به جز استان کبک بلد بودن زبان فرانسه تاثیری داره و امتیاز محسوب میشه برای ویزا تحصیلی؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به این موضوع داره که از کدوم دانشگاه قصد پذیرش دارید! اگر دانشگاه شما انگلیسی زبان باشه نیازی به این مدرک ندارید
      در اختیار داشتن مدرک معتبر زبان فرانسه برای اکسپرس انتری اهمیت بالایی داره

  34. Mh گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من ۲۱ سالمه مشغول تحصیل در یک دانشگاه دولتی در رشته مترجمی زبان انگلیسی هستم، ترم ۷ هستم
    ولی مدرک آیلتس یا تافل و سابقه تدریس ندارم و می خوام بعد فارغ التحصیلی مهاجرت کنم
    می خواستم بدونم برای مهاجرت به صورت اسکیل ورکر و درس دادن در کانادا گذروندن دوره های تدریس ESL کافی هست یا حتما باید آیلتس یا تافل هم بگذرونم و در کل چقدر شانس پذیرش دارم؟
    و در صورت پذیرش می تونم خانواده ام را هم با خود به کانادا بیارم؟
    در ضمن دو دوره زبان آلمانی هم گذروندم و مطالعه ی خودآموز هم داشتم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای اینکه بتونید ویزای کاری کانادا رو دریافت کنید، باید آزمون آیلتس رو شرکت کنید و نمره بالا دریافت کنید ضمن اینکه حداقل 3 سال سابقه کار هم یکی از الزامات برای شما هست. لطفا مقاله ویزای کاری کانادا رو مطالعه کنید
      در رابطه با همراهی خانواده هم یک ویزای 2 ساله وجود داره به اسم سوپرویزای کانادا که به پدر، مادر، پدر بزرگ و مادربزرگ افرادی تعلق می گیره که اقامت بلند مدت کانادا رو در اختیار دارند.
      زبان آلمانی هم نمی تونه در روند مهاجرت شما به کانادا تاثیرگذار باشه. اگر فرانسه بخونید می تونید از امتیازاتش استفاده کنید.

  35. علی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من مدرک لیسانس رشته مترجمی زبان انگلیسی رو دارم و همچنین زبان دومم زبان ترکی استانبولی هست خواستم ببینم میتونم در کانادا موقعیت شغلی داشته باشم و یا اینکه میتونم فوق لیسانس رو در کانادا ادامه بدم و اینکه چطور میشه این کار رو کرد ممنونم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کار در کانادا دارای یک سیستم امتیاز بندی هست. در صورتی که سن، نمره زبان، تجربه کاری و مدرک تحصیلی مناسبی داشته باشید در مجموع می تونید امتیازات بالا به دست بیارید و مستقیم اقامت دائم این کشور رو به دست بیارید.
      در رابطه با امکان تحصیل توی مقطع کارشناسی ارشد هم باید سن و معدل شما و همچنین گپ تحصیلی مورد بررسی قرار بگیره.

  36. سارا گفت:

    سلام خسته نباشید من مدرک آیلتس بالای ۷ دارم و همینطور کارشناسی ادبیات فرانسه میخاستم بدونم میتونم برای ادامه تحصیل به دانشگاه های کانادا اپلای کنم و اینکه بازار کار برای تدریس زبان فرانسه چگونه هستش در کانادا

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      افرادی که فرانسوی زبان هستند به شدت مورد توجه دولت کانادا قرار دارند اما مسئله اینجاست که شما چندساله هستید؟
      روی کاغذ شرایط مهاجرت تحصیلی برای شما مناسب هست اما شرایط سنی و فاصله زمانی از تاریخ دریافت مدرکتون خیلی مهم هست.
      برای اینکه بتونید اطلاعات دقیق تری به دست بیارید باید اطلاعات مربوط به شرایط شما بهتر بررسی بشه. برای این کار با مشاورین ما تماس بگیرید.

  37. Raha گفت:

    سلام، من ۲۲ سالمه دانشجوی ترم ۵ مترجمی زبان انگلیسی مقطع کارشناسی هستم با معدل بالا و مدرک تافل با نمره بالا
    خواستم بدونم میتونم برای مقطع کارشناسی ارشد در یکی از دانشگاه های امریکا اپلای کنم؟ رشته مترجمی زبان رو توی لیست رشته های دانشگاه های خارج از کشور نمیبینم ولی رشته ادبیات انگلیسی رو میبینم، ایا به این معنی هستش که امکانش برای رشته ی من نیست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله این امکان رو دارید که برای کارشناسی ارشد اقدام کنید و در دانشگاه های این کشور تحصیل کنید ولی در جریان باشید که شانس ویزای این کشور خیلی بالا نیست

  38. سحر گفت:

    سلام خسته نباشید،میخواستم بپرسم هیچجوره امکان نداره دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان قبل ارشد از طریق تحصیل مهاجرت کنه حتما باید لیسانسو بگیری یا امکانش برای دانشجوی لیسانس هم هست؟اگه هست چه شرایط دیگه ای براش لازمه

    1. داوری گفت:

      سلام
      اینکه با دوره لیسانس مهاجرت کنید

  39. سارا گفت:

    سلام
    من امسال کنکوریم(۱۸ سالمه).اگه زبان رتبه زیر ۱۰۰۰ بیارم چقدر از دانشگاهم بگذره خوبه که برای مهاجرت به کشورایی که تحصیل رایگان دارن اقدام کنم؟ و آیا درآمدم موقع شروع در حد گذروندن زندگی کافی هست یا نیاز به سرمایه زیاد دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      سوالی که میپرسید در مورد تحصیل درست نیست جون اینها پارامترهایی برای تحصیل در دانشگاه رایگان نیستن و در مورد هزینه های زندگی باید با شما صحبت کرد که چه میزان تمکن مالی دارید تا بشه در این زمینه گفت هزینه زندگی رو خواهید داشت یا خیر
      برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاورین ما تماس بگیرید

  40. مریم لبخند گفت:

    سلام روزتون بخیر
    من کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی دارم و هفت سال تدریس کردم. ۲۸ سالمه و از بچگی زبان خوندم مدرک بین المللی زبان انگلیسی از کانون زبان ایران رو دارم. میخوام برای مهاجرت به کانادا اقدام کنم. ممنون میشم راهنماییم کنید.
    دوره های آیلتس رو هم گذروندم ولی مدرکشو چون به کارم نمیومده و تاریخ انقضا داشت نگرفتم

    1. داوری گفت:

      سلام
      به روشی که میخواین از اون طریق به کانادا مهاجرت کنید فکر کردید؟
      روش های زیادی وجود داره ولی بطور کلی میشه گفت بهترین روش برای شما مهاجرت به کانادا از طریق تحصیلیه
      برای اطلاع بیشتر در این زمینه با مشاورین ما تماس بگیرید

  41. علی گفت:

    سلام عرض شد
    ببخشید دقیق توجه نکردم که ذکر کردین درآمد مترجم(متون) فلان قدره یا مترجم شفاهی ولی فقط اگر میشه بگین حدوداً یک مترجم (شفاهی) در کانادا چقدر درآمد میگیره در سال؟ بدون سابقه کار ولی با مدرک آیلتس حدود ۷ اینا
    با تشکر?

    1. داوری گفت:

      سلام
      درآمدی که در مقاله ذکر شده رو به عنوان میانگین در نظر بگیرید

  42. امیر گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    من ۲۳ سالمه و ۵ سال سابقه دبیری زبان دارم ،آیلتس ۷ هم دارم، حالا میخواستم بدونم که برای کدوم کشور اگه اپلای کنم شانسم بیشتره و اصلا با این رزومه کار گیرم میاد یا نه
    ممنون میشم سریع جواب بدید چون واقعا عجله دارم.

    1. داوری گفت:

      سلام
      میخواین از طریق تحصیل مهاجرت کنید؟ و برای مقطع لیسانس یا ارشد؟
      خیلی از کشورها هستند که برای ارشد میتونید برای اونها اقدام کنید و کانادا یکی از بهترین های اونهاست

      1. امیر گفت:

        خیر من لیسانس تربیت معلم دارم و برای کار میخوام مهاجرت کنم در این صورت شانسی دارم؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          بهتره که از طریق تحصیلی اقدام کنید تا بتونید در کانادا به کار برسید

  43. فائزه گفت:

    سلام
    من تربیت معلمی آموزش زبان رو گذروندم. سه سال سابقه کار دارم و در حال گرفتن ارشد ادبیات زبان انگلیسی هستم.
    چجوری باید برای مهاجرت به کانادا اقدام کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شرایط سنیتون رو هم بفرمایید تا بتونم بهتر راهنماییتون کنم یا اینکه مقاله مهاجرت به کانادارو مطالعه نمایید

  44. Raouf گفت:

    با سلام
    22 ساله هستم. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه پیام نور. ترم 7. تقریبا از 10 سالگی زبان میخوندم اما سراغ آیلتس و تافل نرفتم (به دلیل قیمت بالا و تاریخ انقضا). زبان آلمانی هم به صورت خودآموزی میخونم.
    خواستم بپرسم چطور میتونم برای ادامه تحصیل یا بعد از اخذ مدرک کارشناسی ارشد در کشور کانادا کار و زندگی کنم!
    از کجا باید شروع کنم!
    با تشکر?

    1. داوری گفت:

      سلام
      شرایط خوب و ایده آلی برای مهاجرت به کانادا دارید من راهنماییتون میکنم
      برای اطلاعات بییشتر با ما تماس بگیرید

  45. Javid گفت:

    سلام‌ من ۱۸ سالمه و ‌آیلس ۷/۵ دارم و میخوام برای کنکور زبان اقدام کنم.آیا برای این رشته امکان کار در کانادا وجود داره بدون اینکه سابقه ی تدریس داشته باشم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله بازار کار وجود داره

  46. محبوبه گفت:

    سلام ببخشید من ۳۳ سالمه و مدرک کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی رو دارم. بیش از ۱۰ سال سابقه تدریس دارم. آیا میتونم برای ویزای کار کانادا اقدام کنم؟؟ و اینکه مدرک سلتا هم برای برای ویزا مناسب است؟ و دیگه اینکه اگه ازدواج کنم میتونم همزمان برای همسرم هم اقدام کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در کانادا در این رشته باید دعوتنامه کاری داشته باشید و کار سختی در پیش دارید اما بهتره که به کشورهای دیگه ای فکر کنید که شانس بیشتری داشته باشید

  47. ارشیا گفت:

    سلام.خسته نباشید
    من آیلتس ۷ دارم و رتبه کنکور زبان زیر ۱۰۰۰ و معدل دیپلمم هم ۱۹.
    ۱۸ سالمم هست
    میخواستم بدونم با این شرایط توی کدوم کشور میتونم برای بورسیه تحصیلی اموزش زبان انگلیسی اقدام کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیلی خوبه هم میشه برای کشورهایی اقدام کنید که هزینه تحصیل در اونها رایگانه مثل آلمان و اتریش و نروژ و هم برای کشورهای کم هزینه یا حتی احتمال اخذ بورس هم از ایتالیا برای شما وجود داره

  48. شیما گفت:

    یا سلام و احترام
    من کارشناسی ارشد مترجمی زبان رو سال 1392 گرفتم. میخواستم بدونم برای تحصیل در مقطع دکترا در کانادا میشه اقدام کرد؟
    ممنون که راهنمایی می فرمایید

    1. داوری گفت:

      سلام
      رزومه خودتون رو بفرستید تا بررسی شه

  49. Hamed گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید عموی بنده در کانادا هستند و پدرم هم یک بار ب اونجا رفتند برای اقامت ولی نتونسته بمونه برگشته حالا من خودم میخوام از طریق رشته زبان اقدام کنم ایا اونجا بودن عمو برای من امتیاز داره یا نه من خودمم 22 سالمه

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما باید از طریق خودتون اقدام کنید در غیر اینصورت از طریق عمو نمیتونید اقدام کنید

  50. منصور غفاری گفت:

    سلام
    من به صورت خودآموز روی زبان انگلیسی تسلط پیدا کردم و قصد دارم که از این به بعد در این رشته ادامه تحصیل بدم، خواستم بدونم برای مهاجرت به کانادا و تدریس زبان انگلیسی در اونجا باید به چه زبان دیگه ای مسلط باشم؟ فرانسه؟ یا فقط همون انگلیسی کفایت میکنه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در خصوص مهاجرت به کانادا رزومه تون رو از نظر سنی و مدرک تجصیلی و سابقه کار بفرمائید تا راهنماییتون کنم

  51. Baran گفت:

    سلام
    برای مقطع کارشناسی میشه مهاجرت کرد و اینجوری ک توضیح دادید خیلی نیاز به این رشته ندارند

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله برای مقطع کارشناسی میشه اقدام کرد

  52. علیرضا گفت:

    سلام ببخشید من 21 سالمه و دانشجوی مقطع کارشناسی آموزش زبان انگلیسی هستم میخواستم بپرسم بعد از اتمام تحصیلاتم و گذراندن دوره TEFL می تونم درخواست کار در کشوری مثل کانادا کنم یا “حتما” باید سابقه کاری هم ارائه بدم؟ و این سابقه کاری به چه صورت ارائه داده میشه؟حداقل چقد باید سابقه تدریس داشته باشم؟ ممنون میشم پاسخ بدید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      یکی از مواردی که احتیاج دارید سابقه کار خواهد بود و بهتره که بیمه داشته باشید طبیعتا با این سن از شما سابقه کار رو نمیپدیرن چون طبیعتا تازه مدرک لیسانس رو اخذ کردید و بهتره که از طریق تخصیلی اقدام به مهاجرت کنید

  53. Yasaman گفت:

    سلام من 15سالمه ومیخوام رشته زبان انگلیسی بخونم وبه کانادا مهاجرت کنم ایا اونجا برای این رشته میشه کار پیدا کرد یا برای دانشگاه به اونجا مهاجرت کنم

    1. داوری گفت:

      سلما
      شما میتونید به کشور کانادا مهاجرت کنید و شرایط سنی خوبی دارید اما در مورد به کار رسیدنتون اگر توانمند باشید این امکان هم وجود داره

  54. آرزو گفت:

    با سلام، بنده ۳۵ سال دارم و دارای مدرک دکترای آموزش زبان انگلیسی با سابقه بیمه ۵ سال در این حیطه و قصد مهاجرت به کانادا رو دارم. آیا بعد از رفتن به کانادا لازمه دوره TEFL بگذرونم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر برای کار بخواین اقدام کنید این دوره رو بگذرونید

  55. El ir گفت:

    سلام وقت بخیر.ببخشید با لیسانس آموزش زبان انگلیسی(فرهنگیان) موقعیت مناسب کار و مهاجرت بیشتره یا برای رشته ادبیات انگلیسی موقعیت های بیشتر کاری و تحصیلی و همچنین بازار کار، تو کشورای دیگه هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در کشورهای دیگه هم میشه در زمینه کار اقدام کرد

  56. داود گفت:

    سلام
    من 40 دساله هستم و دارای مدرک دکترای اموزش انگلیسی هستم. متاهل و دارای یک فرزند. 12 سال سابقه بیمه ای دارم و 10 سال در کانون زبان ایران مشغول تدریس هسم. آیا راهی برای مهاجرت وجود دارد؟ ممنونم

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی یک جاب آفر داشته باشید تا بتونید اقدام کنید

  57. امیرعباس محمدی گفت:

    سلام وقت بخیر،من یک سال دیگه حدودا زبان انگلیسی رو دیپلم میگیرم و قصد دارم تمام مدارک تافل،ایلس،و…هم بگیرم و همچنین درحال یادگیری زبان فرانسه هستم و تا c2 میخوام بخونم،با این شرایط،اگه تمام مدارک زبان انگلیسی و فرانسه رو بخونم میتونم در کانادا به عنوان معلم یکی از این دو زبان استخدام بشم؟و اینکه ۱۷ سالمه و تمام مقاطع تحصیلی رو بالای ۱۸ داشتم و دبیرستان ادبیات و علوم انسانی میخونم.ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیلی خوبه که از الان در حال برنامه ریزی هستید اما این نکته رو در نظر داشته باشید که برای چند سال آینده امکان پیش بینی شرایط مهاجرت وجود نداره اما شما با قدرت پیش برید و بخونید که اون موقع بهترین روش رو بشه براتون اقدام کرد

  58. ح. ا گفت:

    با سلام و وفت بخیر
    من ۳۲ ساله هستم و مدرک ارشد مترجمی زبان انگلیسی دارم و دوره TEFL رو از شیکاگو گرفتم با نمره ۹۶… البته بصورت آنلاین… ۶ سال هم سابقه تدریس در آموزشگاه دارم و یک ماه دیگه قراره امتحان آیلتس شرکت کنم… آیا امکان پیدا کردن شغل دبیری در کانادا برای من وجود داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای پیدا کردن کار در این کشور باید با دعوتنامه کاری ابتدا از طریق اکسپرس انتری رمز ورودتون رو به این کشور رقم بزنید تا بتونید در کانادا کار کنید

  59. عاطفه گفت:

    سلام من دانشجوی ترم 4ادبیات انگلیسی دانشگاه ازاد هستم. دیپلم علوم تجربی و مدرک ایلس و تافل با نمره نسبتا خوب دارم یک ساله که زبان تدریس میکنم. زبان فرانسه هم میتونم صحبت کنم و21 سالمه میخواستم بدونم من با مدرک لیسانس ادبیات زبان انگلیسی و مدرک دستیار دندان پزشکی ایا شانس پذیرش در کشور کانادا رو دارم ؟ باتشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر منظورتون از پذیرش، تحصیله این امر امکانپذیره ولی تصور شما از مهاجرت درست نیست و برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  60. n گفت:

    سلام و وقت بخیر
    من پایه دوازدهم رشته تجربی هستم ولی میخوام کنکور زبان شرکت کنم و اموزش زبان بخونم میخواستم بدونم میشه ازین طریق به کانادا مهاجرت کرد؟ شرایط کار و زندگی اونجا چجوریه؟فرصت های شغلی رشته زبان اونجا چطوره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر منظورتون خوندن زبان انگلیسیه خوبه که زبان بلد باشید و میتونید برای گرایش های این رشته اقدام کنید اما این رو در نظر بگیرید که بازار کار در این رشته در کشور انگلیسی زبان خیلی خوب نیست

  61. نامی گفت:

    سلام. وقتتون بخیر‌
    من ۳۱ سالمه کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی دارم. دارای ده سال سابقه ی کاری تدریس و ترجمه زبان انگلیسی هستم. در حال حاضر مدرس کانون زبان ایران هستم. مدرک آیلتس ندارم ولی می تونم بگیرم با فرض اینکه مدرک آیلتس رو بگیرم آیا می تونم برای مهاجرت چه از طریق ویزای تحصیلی چه کاری اقدام کنم؟
    با سپاس

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای مهاجرت به کانادا بهتر اینه که شما از طریق تحصیلی اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  62. فائزه گفت:

    سلام، خسته نباشید. ایا تفاوتی بین مدارک از دانشگاه های آزاد و دولتی برای تدریس زبان انگلیسی وجود داره؟ایا هر دوی آنها مورد قبول است یا خیر؟با تشکر.

    1. داوری گفت:

      سلام سلامت باشید
      خیر این مسئله در به کار رسیدن شما تاثیری نخواهد داشت مهم تخصص شماست

  63. Farzane گفت:

    سلام
    من ۳۰ سالمه و مدرک کارشناسی IT دارم و درحال گذروندن دوره زبان انگلیسی هستم تا یکی دوماه دیگه دیپلم زبان رو میگیرم و نمره آیلتس 6.5 دارم. همسرم هم مدرک فنی تعمیرات موبایل با سابقه ی ۱۲سال کار داره خواستم بدونم میشه به عنوان

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در کانادا باید امتیازاتتون رو محاسبه کنید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  64. ليلا شاهمرادي گفت:

    سلام. همسرم ميخوان مستر تيچينگ بخونن.ليسانسشون ادبيات انگليسي بوده و مدرس هستن.سابقه سوپروايزي رو هم داشتن.٤٠ سالشونه.فرانسه هم ميدونن آيلتس بالاي ٨ دارن

    1. داوری گفت:

      سلام
      شرایط سنیشون برای خوندن مستر در کانادا خیلی مناسب نیست بهتره که به کشور دیگه ای فکر کنید

  65. نرگس گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من رشتم دبیری زبان انگلیسیه…تو دانشگاه فرهنگیان درس میخونم…اولین سوالم اینه که آیا مدرک کارشناسی دانشگاه فرهنگیان هم برای مهاجرت تحصیلی یا کاری قابل قبول هست؟
    و اینکه علاوه بر نمره ی بالای 8 آیلتس و تافل دقیقا چه مدارک دیگری لازم دارم تا بتونم برای پذیرش کانادا با شانس بالا اقدام کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      چه رشته ای خوندید سرکارخانم؟
      اگر سنتون مناسب باشه میتونید اقدام کنید

  66. مهدی دهقان دار گفت:

    سلام و عرض ادب
    دانشجوی ترم ۴ رشته ی اموزش زبان انگلیسی هست(TEFL)، با معدل کل ۱۹/۷۳، آیلتس۸ و TTC دارم،زبان فرانسوی رو هم تقریبا مسلطم(بدون مدرک)،در مورد کامپیوتر و عکاسی تخصص دارم(البته بدون مدرک معتبر)، مدرک معتبر نوازندگی ویالون هم دارم و در حال حاضر هم بعنوان یک جوشکار و تعمیرکار حرفه ای ابزار الات سنگین، مشغول بکارم(تو دوره و کلاسی شرکت نکردم، فقط تو کارگاه کار کردم تا ب این سطح رسیدم)
    سنم هم، ۲۱ سال و ۷ ماه هست
    ایا میتونم احتمالا برای امر تحصیل در رشته ی زبان انگلیسی امیدی به مهاجرت به کانادا با درامد مناسب داشته باشم؟
    ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      سن خوبی برای تحصیل در کانادا دارید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  67. Zahra گفت:

    سلام من دانشجوی رشته مترجمی زبان ترم۲ سن۲۰دارا ی مدرک آیلتس۷.۵ میخونم که ۸.۵یا۹ کامل رو بگیرم باگرفتن مدرک تدریس بین المللی بااین ۲میتونم درکانادا یاکشوری که این مدارک کافی باشه تدریس کنم؟ممنون میشم پاسخ بدید.

    1. داوری گفت:

      سلام و دورد
      برای کار در کانادا باید در سیستم اکسپرس انتری امتیازاتتون رو محاسبه کنید و ببینید به چه سظحی میرسه

  68. پویا گفت:

    سلام خسته نباشید من دانشجوی TEFL هستم سال 3 کارشناسی ام ، میخوام بدونم باید دقیقا چه فعالیت هایی داشته باشم و چه مدارکی به دست بیارم تا بتونم ویزا رو بدست بیارم ! در ضمن کانادا هم فامیل دارم اونا میتونن برام دعوت نامه ارسال کنن ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      باقی روزمه اعم از سن و سابقه کارتون رو بفرمائید تا راهنماییتون کنم

  69. محمد رضا گفت:

    سلام وقت بخیر آیا برتری تو گرایش های زبان برای پذیرش به دست آوردن امتیاز بالا تر جهت پذیرش وجود داره؟ گرایش های زبان انگلیسی کا شامل ادبیات، مترجمی، و آموزش هستش؟؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      تفاوتی در اصل قضیه نداره

  70. Mohammad گفت:

    سلام وقت بخیر سوال من اینه که کدوم گرایش زبان برای جذب تو کانادا ارزشمند تره و امتیاز بالاتری رو رقم میزنه؟ ادبیات، مترجمی یا آموزش؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      منظورتون از امتیاز بالاتر چیه؟ در اکسپرس انتری میفرمائید؟ تفاوتی نمیکنه

  71. مهدی گفت:

    سلام ممنون بابت مقاله
    من لیسانس مترجمی زبان انگلیسی دارم ولی شغل اصلیم برنامه نویسیه میخواستم بدونم میشه با این لیسانس برای مهاجرت به کانادا اقدام کنم و اونجا هم به برنامه نویسی ادامه بدم.

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      شما چند سالتونه و مدرک زبان دارید یا خیر؟

  72. Zahra گفت:

    سلام من دانشجوی ترم ۲ مترجمی زبان با ۲۰ سال سن مدرک آیلتس ۷.۵ دارم اما میخونم تا بتونم ۸ به بالا رو بگیرم و کلاس میرم برای گرفتن مدرک تدریس بین المللی با این ۲ مدرک میتونم در کانادا یا کشوری اروپایی مشغول به کار بشم و تدریس کنم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در وهله اول نیازه که ویزای کشور مورد نظر رو بدست بیارید و بعد میتونید برای کار در اون کشور اقدام کنید

  73. Zahra گفت:

    سن ۲۱ سال قبلامدرک ایتلس۷.۵رو گرفتم الان میخونم که ۸به بالابگیرم همزمان کلاس میرم برای گرفتن مدرک تدریس بین المللی بااین دو مدرک امکان تدریس در کانادا رو دارم؟؟مرسی

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      شما باید ابتدا برای تحصیل اقدام کنید سپس برای کار و تدریس مشغول بشید

  74. Sarinabakhshi گفت:

    سلام خسته نباشید، من ۲۱ سالمه رشتم زبان انگلیسی هست ترم ۲ دانشگاه غیر انتفاعی دیپلم انسانی و دیپلم نگارگری دارم و سابقه هنری هم دارم ۳ بار نمایشگاه انفرادی و عمومی داشتم ….
    بعد گرفتن مدرک فوق دیپلم از دانشگاه امکان ادامه تحصیل در کانادا را دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام سلامت باشید
      بهتون تبریک میگم اما بعد از فوق دیپلم باید برای کارشناسی اقدام کنید

  75. Zahra گفت:

    سلام من دانشجوی مترجمی ترم۲ هستم و مدرک تدریس بین المللی تا مدتی دیگه میگیرم. به نظرتون شانس پذیرش برای تدریس در کانادا رو دارم؟؟ممنون میشم پاسخ بدین.

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      شرایط سنی و باقی رزومه تون رو بفرستید تا بتونم دقیق راهنماییتون کنم

  76. Hosna گفت:

    با عرض سلام و احترام
    بسیار ممنون بابت اطلاعات، ببخشید همسر بنده فارغ التحصیل کارشناسی ارشد محیط زیست از سوئد هستند اما سالهاست که آیلتس تدریس می کنند به شکل خصوصی و آنلاین و خودشون نمره ۸ آزمون آیلتس رو دارند. آیا برای ایشون هم امکان اقدام وجود دارد یا حتما باید فارغ التحصیل رشته زبان انگلیسی باشند؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای کار علاوه بر مدرک تحصیلی داشتن یک دعوتنامه کاری الزامیه
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

      1. الهه گفت:

        سلام و وقت بخیر بنده دیپلم رشته تجربی و دیپلم icdl دیپلم photoshap و لیسانس مترجمی زبان انگلیسی و مدرک دستیار دندان پزشک دارم .میخواستم بدونم برای مهاجرت به کانادا میتونم از طریق مدرک لیسانس زبان و دستیار دنذان پزشک استفاده کنم؟

        1. داوری گفت:

          سلام وقت شما هم بخیر
          باید برای کار در کانادا از طریق اسکیل ورکر کانادا و یا برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک اقدام کنید

  77. Aliakbar گفت:

    سلام ببخشید با چه رتبه ای میشه به کانادا رفت؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      اگر منظورتون امتیاز بندی اسکیلد ورکر کانادا است لطفا امتیاز خود را در مقاله خرید بیزینس در کانادا محاسبه نمایید

  78. عدنان گفت:

    سلام وقت بخیر
    من دانشجوی مترجمی زبان انگلیسی ترم۶هستم،و دیپلم تجربی دارم،میخواستم بدونم که تو کانادا فرصت شغلی برای من هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بستگی به توانمندی شما داره
      در کل کشور کانادا بازار کار خوبی برای اکثر رشته های تحصیلی داره
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  79. رضا گفت:

    سلام…من ۲۲ سالمه…رشتم اموزش زبان انگلیسی هستش…ازاد…ترم ۷ ام….دیپلم ریاضی و موسیقی هم دارم…مدرک tefl و ielts هم دارم با نمره بالا…رزومه موسیقی دارم…۲بار توی جشنواره ملی جوان مقام اوردم و ویدیو اجرای موسیقی و تیاتر هم دارم….برای پذیرش توی کشور کانادا چقدر شانس دارم؟؟یا اینکه چه کشور های قبولم میکنند

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      اول تبریک میگم بابت رزومه خوبتون
      دوم اینکه برای مهاجرت به کشوری چون کانادا به فاکتورهای زیادی برای اظهارنظر نیازه
      بطور کلی رزومه خوبی برای مهاجرت به کانادا دارید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

      1. زهرا گفت:

        سلام من ۲۲ ساله هستم. لیسانس روانشناسی دارم‌و درحال خوندن برای فوق لیسانس رشته تدریس زبان انگلیسی هستم. ۴ سال سابقه تدریس زبان‌انگلیسی دارم. مادرم پرستار بازنشسته و پدرم آهنگ ساز هستن امکان مهاجرت با خانواده به کانادا وجود دارد؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          بله روش های متنوعی برای مهاجرت به کانادا برای شما وجود داره اما در ابتدا مقاله نکاتی که پیش از مهاجرت به کانادا باید بدانیدرو مطالعه نمایید

          1. T گفت:

            سلام وقت بخیر با مدرک دیپلم هم میشه مهاجرت تحصیلی به کانادا کرد (در رشته زبان انگلیسی)؟ و اینکه کارها چقدر طول میکشه و از کی باید شروع به اقدام کرد (من سال اخر دبیرستان رشته تجربیم اگه تا سال دیگه در مقطع کارشناسی بتونم اقدام کنم برای تحصیل واسم بهتره)

          2. امیر جلالی گفت:

            سلام
            بله شما بعد از این که مدرک دیپلم خودتون رو دریافت کردید، این فرصت رو دارید که برای تحصیل، مهاجرت به کانادا رو تجربه کنید
            هرچه سریع تر اقدام کنید برای شما بهتر هست. اگر بتونید در زمان درست که دانشگاه اعلام می کنه اقدام کنید، کمتر از یک سال می تونید اقدام کنید و به کانادا برسید

  80. Mahdi گفت:

    این امتیازات ویژه ای که گفتید برای همه نوع ویزا ها در کانادا هست؟
    برای سیستم درمانی که گفته شده رایگان برای تمام مقیم های خارجی شامل همه بیمارستان ها میشه یا فقط بیمارستان های دولتی؟
    بعد اینکه گفته شده برای تمام مقیم های خارجی بعد از گرفتن تابعیت هم فرد شامل این موضوع میشه یا خیر؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما در صورت اخذ اقامت و تابعیت براتون رایگان میشه قبلش باید هزینه پرداخت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *