ویزای کاری

بازار کار رشته مدیریت در مجارستان

بازار کار رشته مدیریت در مجارستان

در سال های اخیر، آمار متقاضیان مهاجرت به مجارستان از طریق بازار کار رشته مدیریت در مجارستان به دلیل کیفیت بالای زندگی و هزینه پایین زندگی رو به افزایش است. نیاز بازار کار مجارستان نیز مزید بر علت بوده و باعث جذب حداکثری متقاضیان کار مدیریتی در مجارستان می شود. از شرایط کار به عنوان یک مدیر خارجی در مجارستان می توان به داشتن مدرک تحصیلی مربوطه و تسلط بر زبان انگلیسی اشاره کرد.

همچنین داشتن پیشنهاد شغلی برای دریافت ویزای کاری مجارستان امری ضروری است. مدیران خارجی حائز صلاحیت می توانند از این طریق حتی در ادامه، اقامت دائم اروپایی خود را نیز دریافت کنند. مقاله حاضر به همت کارشناسان حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای راهنمایی هموطنان علاقه مند مهاجرت کاری به مجارستان تهیه و تدوین شده است.

  • اخذ پیشنهاد کاری از مجارستان برای افرادی که در ایران سمت مدیریتی دارند چگونه است؟
  • کار در چه رشته هایی و کدامیک از کشورهای اروپایی به مراتب راحت تر به دست می آید؟

ارزیابی کلی بازار کار رشته مدیریت در مجارستان

مجارستان کشوری توسعه یافته با یک فرهنگ مولتی کالچرال یا چند فرهنگی می باشد که جزو بهترین و امن ترین کشورهای اروپایی جهت کار و زندگی محسوب می شود. اقتصاد این کشور در سال های اخیر با افزایش روند سرمایه گذاری و تولید ملی با رشد شتابان و سریعی مواجه شده است که همین امر باعث کمبود نیروهای کار مهارتی در این کشور شده است. از جمله بازارهای کاری که با کمبود نیروی ماهر مواجه هستند، می توان به بازار کار رشته مدیریت در مجارستان با سطح درآمدی عالی و استاندارد زندگی بالا اشاره کرد.

قوانین بازار کار رشته مدیریت در مجارستان

مطابق قوانین کار مجارستان، کارفرمایان متعهد به رعایت شرایط لازم جهت تامین تعهدات کاری هستند. مدت کاری استاندارد در مجارستان برای مشاغل تمام وقت روزانه 8 ساعت در روز می باشد اما اضافه کاری تا 50 ساعت در سال نیز مجاز است. در مجارستان، کلیه کارکنان به هنگام اعطای حقوق به طور برابری در نظر گرفته می شوند. در حال حاضر، حداقل حقوق پایه در مجارستان حدود HUF111000 (فورینت) در ماه است. اما در صورتی که پیش نیاز کار ارائه مدرک دیپلم متوسطه باشد، حداقل حقوق پایه تا HUF129000 (فورینت) نیز افزایش می یابد.

مطابق قانون مجارستان، تعطیلی در این کشور به زمان اصلی و زمان تعطیلات اضافی دسته بندی می شود. زمان تعطیلات اصلی در مجارستان فعلا 20 روز کاری در تقویم مجارستان می باشد. اما تعطیلات اضافی به سن و سال کارمند و نیز تعداد فرزندان او بستگی دارد. از دیگر شرایط و قوانین کار در مجارستان این است که مسئولیت اجرای ایمنی کار و بهداشت شغلی همگی بر دوش کارفرمای مجارستانی است. اما تناسب کارمند با شغل مورد نظر توسط اداره کار محلی و قبل از مشغول به کار شدن کارمند انجام می شود.

الزامات کار به عنوان یک مدیر در مجارستان

بر طبق آمارهای موجود از بازار کار رشته مدیریت در کشور مجارستان، اکثر مدیران خارجی در مجارستان در شرکت های بزرگ و چند ملیتی این کشور با شرایط حداقل مدرک تحصیلی لیسانس، سابقه کار 4 تا 8 ساله و نیز حقوق پایه HUF6122952 (فورینت) استخدام می شوند. شما به عنوان مدیر زمانی می توانید شانس خود را برای کار در مجارستان افزایش دهید که دارای شرایط زیر باشید:

  • تسلط بر زبان انگلیسی
  • داشتن پیشنهاد کار یا Job Offer
  • نداشتن سوء پیشینه کیفری
  • داشتن سابقه کاری بالا

قوانین بازار کار رشته مدیریت در مجارستان

شرایط تحصیل مدیریت در مجارستان در 2023

دانشگاه های مختلفی در کشور مجارستان وجود دارد که در رشته مدیریت و MBA دانشجو می پذیرند. در سال 2023 از شرایط تحصیل رشته مدیریت در مجارستان می توان به ارائه مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات آن و نیز همچنین تحویل مدرک زبان آزمون IELTS با نمره 6.0 الی 5.0 و نمره TOEFL حداقل 66 امتیاز (iBT) ،187 (CBT) اشاره کرد. لازم به ذکر است که هزینه تحصیل رشته های مدیریت بسته به رشته و دانشگاه مورد نظر بین 600€ تا 4000€ (یورو) متغییر است ولی شهریه برنامه MBA در حدود 1200€ (یورو) می باشد. اما مدارک لازم جهت پذیرش در رشته های مدیریت دانشگاه های مجارستان به این شرح است:

  • فرم درخواست پذیرش تکمیل شده
  • کپی مدارک هویتی یا پاسپورت متقاضی
  • کپی مدرک دیپلم متوسطه و کارنامه های مربوطه
  • انگیزه نامه (SOP) به زبان انگلیسی
  • رزومه یا CV به زبان انگلیسی

اما اخذ نامه پذیرش به منزله مرحله آخر پذیرش تحصیلی در مجارستان نمی باشد و دانشجویان خارجی مایل به تحصیل در برنامه های فول تایم ملزم به درخواست ویزای تحصیلی مجارستان هستند که جهت ورود به مجارستان و اقامت در این کشور اروپایی امری ضروری است. با تهیه مدارک زیر و تحویل آن به سفارت مجارستان، شما باید نسبت به درخواست ویزای تحصیلی خود اقدام نمایید:

  • پاسپورت معتبر (با اعتبار بیش از 6 ماه حتی پس از اتمام مهلت ویزا)
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی مجارستان (نوع A)
  • نامه پذیرش معتبراز دانشگاه یا کالج
  • دو قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • رزرو بلیت رفت و برگشت
  • گواهی اثبات تمکن مالی کافی (با ارائه صورت حساب بانکی)
  • برخورداری از بیمه سلامت با پوشش بیمه حداقل 50000$ (دلار آمریکا)

فرصت های کاری فارغ التحصیلان مدیریت در مجارستان

فارغ التحصیلان رشته مدیریت در بازار کار مجارستان می توانند از فرصت های استخدامی در شرکت ها و سازمان های بخش دولتی و خصوصی استفاده کنند. طیف گسترده و متنوعی از فرصت های اشتغال ویژه فارغ التحصیلان رشته مدیریت شامل اقتصاد بازرگانی، مدیریت فروش، استراتژی بازرگانی، مشاوره بازرگانی، کارآفرینی، مشاغل مدیریت عمومی، مدیریت صنعتی و بازرگانی بین المللی، رایزنی بازاریابی، مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی، مدیریت فروش، مدیریت منابع انسانی (HRM) و غیره وجود دارد. لازم به ذکر است که اخذ ویزای کار مجارستان منوط به دریافت پیشنهاد کاری از کارفرمای لهستانی است.

کار پس از تحصیل در مجارستان

از نظر قوانین منعی برای کار دانشجویان بین المللی در مجارستان وجود ندارد. در واقع دانشجویان در مجارستان ضمن تحصیل تا 4 ساعت در روز و پس از فارغ التحصیلی به صورت تمام وقت می توانند مشغول به کار باشند به شرطی که به زبان انگلیسی یا مجاری مسلط باشند. البته اخذ ویزای “تحصیل برای کار” در مجارستان از سوی کسانی که برای تحصیل به این کشور آمده اند زمان تحصیلشان روبه اتمام است تنها در صورتی امکان دارد که متقاضی 15 روز قبل از منقضی شدن، درخواست خود را بیان کند. در این خصوص بهترین روش کاریابی در مجارستان از طریق وب سایت های کاریابی است. پس، برای کاریابی در مجارستان می توان از وب سایت های همانند Budapestjobs ،helpers.hu ،indeed ،glassdoor ،jobinbudapest و غیره استفاده نمود.

آنچه که در این نگارش بیان شد، توضیحات دقیق و کاملی پیرامون شرایط بازار کار رشته مدیریت در مجارستان می باشد که طرفداران خاص خود را از بین مهاجران خارجی دارد. اما در پایان برای اطلاع از ریز جزئیات اخذ ویزای اقامت کاری مجارستان و دست یابی به اقامت اروپایی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *