ویزای کاری

بازار کار مهندسین کامپیوتر در سوئیس

بازار کار مهندسین کامپیوتر در سوئیس

اهمیت موضوع بازار کار مهندسین کامپیوتر در سوئیس زمانی مشخص می شود که بدانید بالاترین سطح درآمد مهندسین متعلق به سوئیس است که این رقم با میانگین ماهیانه 79000$ (دلار آمریکا) محاسبه گشته است. در واقع بازار کار مهندسی کامپیوتر در کشور سوئیس بازاری به شدت تخصص گرا است و نیازمند مهندسین مجرب با سابقه کار طولانی و مسلط به زبان می باشد.

در واقع، شما به عنوان مهندسین کامپیوتر همواره شانس اخذ ویزای کار سوئیس را دارید به شرط آنکه با تکیه بر دانش و سابقه کار و نیز مهارت زبانی خودتان پیشنهاد کار یا Job Offer از سوی کارفرمای سوئیسی دریافت نمائید. اگر شما نیز علاقه مند کسب اطلاعات بیشتر در باب شرایط زندگی و کار در کشور سوئیس هستید، حتما از خدمات مشاوره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

مزایای کار در سوئیس در 2023

کشور سوئیس در بخش شمال غربی قاره اروپا قرار دارد و به خاطر استاندارد بالای زندگی، نرخ اشتغال بالا و سیستم رفاه اجتماعی خاص خود در بین مهاجران خارجی معروف است. مطابق گزارش بانک جهانی، این کشور اروپایی پس از لوکزامبورگ دومین کشور جهان با سرانه بالای تولید ناخالص داخلی (GDP) می باشد و به همین دلیل جزو کشورهای ثروتمند دنیا است. بخش خدمات مالی سوئیس در زمینه درآمدزایی و اشتغال موثر، پیشتاز اقتصاد کشور سوئیس می باشد.

علاوه بر این که یکی از پایین ترین میزان نرخ بیکاری متعلق به کشور سوئیس است، متوسط درآمد مردم این کشور نیز بالاترین در سطح جهانی می باشد. سوئیس همچنین در سال 2023 یکی از امن ترین کشورهای دنیا چه به لحاظ اقتصادی و چه به لحاظ اجتماعی به حساب می آید. از جمله مهم ترین مزایای کار در سوئیس هم می توان به امکان اخذ پاسپورت این کشور پس از چند سال اقامت اشاره نمود. به طوری که ملل اتحادیه اروپا پس از 5 سال و سایرین، از جمله ایرانیان، پس از 10 سال اقامت قانونی در سوئیس، امکان اخذ پاسپورت این کشور را که یکی از 5 پاسپورت برتر دنیا است، خواهند داشت.

شرایط بازار کار مهندسین کامپیوتر در سوئیس

همواره سوال متداولی که افراد از خود می پرسند این است که آیا یافتن کار مهندسی کامپیوتر در سوئیس کار مشکلی است؟ اما در ابتدای بحث باید یادآوری شود که سوئیس یکی از بهترین کشورها برای کار مهندسین کامپیوتر محسوب می شود. از نظر دستمزد، شما به راحتی می توانید در سوئیس به درآمدی بالاتر از CHF100000 (فرانک سوئیس) دست یافته و به سبک متعادل کار- زندگی اروپایی دست یابید. اما نکته ظریف درباره بازار کار مهندسین کامپیوتر در سوئیس آن است که اولا این کشور نسبتا کوچک با جمعیت زیر 8.5 میلیون نفری است که یافتن کار در این کشور آسان نیست و در ثانی بازار IT این کشور نیز در قیاس با کشورهایی مثل آلمان و فرانسه کوچک است.

اما در این بین، متقاضیان نباید به خاطر شرایط سخت کاریابی در سوئیس نگران باشند و بایستی در این مسیر از تمامی استعدادها و پتانسیل های خود بهره گیرند. بر این اساس، چند فاکتوری وجود دارند که شما با توجه به آنها می توانید شانس خود برای کاریابی در کشور سوئیس را افزایش دهید. این فاکتورها شامل سابقه کار (بیش از 2 سال) و تکنولوژی تخصصی شما، ملیت و مهارت زبانی متقاضیان می باشد. مثلا در داده های شغلی SwissDevJobs، شما می توانید پیشنهادات شغلی زیر را با توجه به شرایط و فاکتورهای فوق مشاهده نمائید:

  • توسعه دهنده Java
  • توسعه دهنده JavaScript
  • توسعه دهنده C#
  • برنامه نویس Mobile, Ruby یا C++

شرایط بازار کار مهندسین کامپیوتر در سوئیس

میانگین درآمد مهندسین کامپیوتر در بازار کار سوئیس

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد کشور سوئیس در رتبه اول جهانی بالاترین میانگین درآمدی شغل مهندسی قرار دارد. اما در زمینه کار مهندسی کامپیوتر، این کشور بعد از ایالات متحده آمریکا با میانگین درآمدی 107909$ (دلار آمریکا) در رده دوم جهانی با سطح درآمدی 82878$ (دلار آمریکا) قراردارد. بر اساس آمار اداره کار سوئیس در سال 2023، حداقل، میانگین و حداکثر درآمد مهندسین کامپیوتر در بازار کار سوئیس به ترتیب CHF84000، CHF107000 و CHF141000 (فرانک سوئیس) می باشد. همانطوری که می دانید و در این مقاله نیز بیان شد، میزان درآمد مهندسین کامپیوتر در سوئیس به سابقه کار آنها بستگی دارد.

بر این اساس، در جدول زیر میانگین درآمد ماهیانه مهندسین کامپیوتر را مشاهده می کنید:

عنوان شغلیمیانگین درآمد ماهانه به فرانک سوئیس
مهندس نرم افزار سطح مبتدیCHF86000
مهندس نرم افزار با سابقهCHF121000
مهندس توسعه نرم افزارCHF100000

شرایط مهاجرت مهندسین کامپیوتر در سوئیس

مهندسین کامپیوتر جهت کار در کشور سوئیس نیازمند درخواست ویزای کار این کشور هستند. در حقیقت، قانون مهاجرتی سوئیس از شهروندان کشورهای خارجی می خواهد که برای ورود به این کشور ابتدا از طریق سفارت سوئیس در کشور محل اقامت خود درخواست ویزا دهند. اما در این باره یادآوری می شود که فرآیند درخواست ویزای کار سوئیس پیچیدگی های خاص خود را دارد و صد البته به شرایطی همچون داشتن قرارداد کاری با کارفرمای سوئیسی، ملیت، مهارت و نیز سهمیه های مربوطه بستگی دارد.

با این توضیح، مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در سوئیس به شرح زیر می باشد:

  • کپی پاسپورت معتبر
  • کپی آگهی شغلی و قرارداد کار
  • رزومه یا CV
  • مدارک شناسائی متقاضی
  • مدرک محتوی جزئیاتی درخصوص دانشگاه محل تحصیلات عالی، همانند تاریخ ها، موضوعات و نمرات
  • کپی مدارک تحصیلی یا فنی و حرفه ای
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • رسید پرداخت هزینه رسیدگی به درخواست ویزا

در مورد این مطلب مقاله های مختلفی را مانند مقاله مهاجرت به سوئیس مطالعه نمایید تا به شما در این خصوص کمک فراوانی نماید.

هزینه زندگی مهندسین کامپیوتر در سوئیس

سوئیس یکی از گران ترین کشورها در اتحادیه اروپایی (EU) و حتی جهان می باشد، حتی گران ترین شهرها در جهان نیز همگی در کشور سوئیس هستند. اما تجربه نشان داده است که اگر چه ماه های نخست تجربه زندگی در کشور سوئیس بسیار گران است اما پس از دریافت حقوق اول یا دوم خود سریعا متوجه این نکته خواهید شد که زندگی در سوئیس آنقدرها هم گران نیست. دلیل این امر در تعادل سطح کار و زندگی دراین کشور ثروتمند اروپایی است.

ما در اینجا برای آنالیز هزینه زندگی در سوئیس، مهندس کامپیوتری را با درآمد سالیانه CHF120000 (فرانک سوئیس) در نظر می گیریم که در زوریخ زندگی می کند. در واقع درآمد ماهانه این مهندس خارجی حدود CHF7746 (فرانک سوئیس) می باشد که ما برای راحتی ارزیابی و درک شرایط زندگی در سوئیس این رقم را CHF7700 (فرانک سوئیس) در نظر می گیریم. حالا هزینه ماهیانه زندگی در سوئیس برای این مهندس به صورت زیر می باشد:

عنوان هزینهمیانگین هزینه به فرانک سوئیس (CHF)
آپارتمانCHF2000 تا CHF3000
بیمه سلامتCHF280 تا CHF350
خورد و خوراکCHF150 تا CHF500
سرگرمیCHF200 تا 1500CHF
سایر هزینه ها (تلفن، لباس، حمل و نقل عمومی یا خودرو شخصی)CHF200 تا CHF1000

مهم ترین فاکتورهای کاری مهندسین کامپیوتر در سوئیس

با توجه به توضیحات داده شده در فوق، ملاحظه می گردد که بازار کار مهندسین کامپیوتر در سوئیس با وجود سختی کاریابی اما از شرایط مناسبی برای مهندسین خارجی برخوردار است. اما مطابق نظر کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اتفاقا کاریابی در سوئیس برای مهندسین کامپیوتر خیلی راحت و آسان است به شرط اینکه شما شاه کلید موفقیت خود را فراموش نکنید. شاه کلید موفقیت در مهاجرت کاری و اخذ ویزای کار سوئیس اتکا بر فاکتور سابقه کار و مهارت زبانی بالا می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *