ویزای کاری

بازار کار مهندسی الکترونیک در ایسلند

بازار کار مهندسی الکترونیک در ایسلند

یکی از بازارهای کاری پر رونق و با درآمد بالا در ایسلند، بازار کار مهندسی الکترونیک در ایسلند می باشد که متقاضیان خاص خود را دارد. اشتغال در ایسلند به عنوان مهندس الکترونیک می تواند علاوه بر دست یابی به درآمد بالا در این کشور، همچنین به شما شانس دریافت اقامت اروپایی را اعطا نماید تا شما بتوانید از امتیازات خاص این نوع اقامت برخوردار شوید.

ایسلند کشور جزیره ای در اقیانوس اطلس با جمعیتی برابر 360390 نفر و مساحتی بالغ بر 103000 کیلومتر مربع می باشد. این کشور کم جمعیت به پایتختی ریکیاویک از چشم اندازها و مناظر بکر و زیبای طبیعی برخوردار است و به همین دلیل همه ساله میزبان توریست های زیادی از سراسر دنیا است. بازار کار ایسلند به خاطر نرخ پایین رشد جمعیتی و کمبود نیروی کار ماهر، نیازمند تزریق نیروهای خارجی است و به همین دلیل شانس مهاجران خارجی در کشور ایسلند برای کاریابی و اخذ ویزای کاری بالا است. همچنین، کاربرد فراوان انرژی هیدروالکتریک و ژئوترمال باعث شده است که ایسلند به بزرگترین تولید کننده برق در جهان تبدیل شود و بازار کار مهندسی الکترونیک در ایسلند برای مهندسان همواره سکه باشد. جهت بررسی شرایط مهاجرتی خود به هر کشور اروپایی از جمله کشور ایسلند با مشاورین مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

  • آیا امکان کار در ایسلند برای شهروندان خارجی وجود دارد؟
  • آیا مهندسی الکترونیک در لیست مشاغل مورد نیاز ایسلند قرار دارد؟
  • آیا مهندسان الکترونیک در ایسلند به درآمد مناسبی دسترسی دارند؟
  • شرایط تحصیل در رشته مهندسی الکترونیک در کشور ایسلند چیست؟

شرایط کار در ایسلند در 2022

با وجود اینکه اقتصاد کشور ایسلند به واسطه بحران بانکی در سال 2008 دچار آسیب جدی شده و ایسلند زیان های مالی فراوانی به خود تجربه کرد اما اقتصاد این کشور عمدتا با توسل به بخش گردشگری و توریسم توانست دوباره و این بار به صورت قوی احیا شود. بر اساس آمارهای موجود، ایسلند فقط در سال 2017 تقریبا میزبان 2.2 میلیون نفر جمعیت بود که این دقیقا 6 برابر جمعیت خودش فقط 330000 نفر است. اکنون در 2022 بازار کار ایسلند یک بازار پویا و پر رونق است و شما می توانید در بخش های مختلف شامل مهندسی، صنایع انرژی زمین گرمایی، پزشکی و داروسازی، توریسم و گردشگری کاریابی کنید.

وضعیت بازار کار مهندسی الکترونیک در ایسلند

کشور ایسلند، کشوری است توسعه یافته در شمال اروپا که به خاطر سرعت شتابان به سمت رشد و توسعه هر چه تمام تر و نیز به واسطه کمبود نیروی کار ماهر در بخش های مختلف اقتصادی نیازمند نیروهای کار ماهر خارجی است. در این میان، مهندسی الکترونیک جزء آن دسته از مشاغلی است که در زمره فهرست مشاغل مورد نیاز ایسلند قرار دارد و بازار کار مهندسی الکترونیک در ایسلند جزء بازارهای پر رونق این کشور محسوب می شود.

اما از فاکتورهای مهم ورود مهندسین زبده به بازار کار مهندسی الکترونیک در ایسلند می توان به برخورداری از استعداد، خلاقیت، مهارت و انگیزه اشاره کرد. شما برای کار مهندسی الکترونیک در ایسلند دو راه پیش رو دارید. اگر شما مدرک تحصیلی تان را از کشور ایسلند یا یکی از کشورهای اروپایی دریافت کرده باشید، کاریابی و اشتغال شما در ایسلند راحت تر است. اما اگر مدرک تحصیلی شما در رشته مهندسی الکترونیک مدرک خارجی است، بر اساس، قانون معادل سازی مدرک برای کار در ایسلند به شماره 2011/ 585، شما برای اخذ مجوز کار در ایسلند نیازمند معادل سازی مدرک خود از طریق شورای مهندسین ایسلند هستید.

وضعیت بازار کار مهندسی الکترونیک در ایسلند

کاریابی در بازار کار مهندسی الکترونیک در ایسلند

با وجود شرایط سخت کار و کاریابی در ایسلند برای خارجی ها، کاریابی در ایسلند برای مهندسین الکترونیک با سابقه کار دشواری نیست و شما به راحتی می توانید با مراجعه به روزنامه های محلی و اتحادیه های کار و یا مراجعه به موسسات کاریابی معتبر در کشور ایسلند کار باب میلتان را پیدا کنید. اما کاریابی از طریق وب سایت های معروف کاریابی اروپایی همچنین به عنوان سریعترین و آسان ترین روش های کاریابی محسوب می شود و شما می توانید از طریق وب سایت های زیر در ایسلند به جستجوی کار بپردازید:

  • EURES- The European Job Mobility Portal
  • com
  • is
  • indeed.com
  • glassdoor.com
  • eurpeanengineerjobs.com

اکثر شرکت ها در کشور ایسلند، درخواست های کار را از طریق ایمیل می پذیرند، که در قالب این ایمیل شما باید یک متن کوتاهی را به همراه CV (رزومه) و نامه همراه ارسال نمایید. تجربه نشان داده است که کارفرماهای ایسلندی معمولا به دنبال بررسی اجمالی و خلاصه ای از موفقیت ها و مهارت های کاریتان هستند. پس رزومه یا نامه همراه شما نباید بیش از یک صفحه باشد. ممکن است که خواستار مصاحبه با شما از طریق تلفن یا Skype باشند. بنابراین، برای این احتمال نیز خود را آماده کنید.

تحصیل رشته مهندسی الکترونیک در ایسلند

مهندسی یک رشته کلی و همه جانبه ای است که زیرگرایشات مختلفی همانند مهندسی الکترونیک دارد. مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در رشته مهندسی الترونیک در کشور ایسلند به قرار زیر می باشد:

  • کپی اسکن پاسپورت
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • مدارک شناسایی متقاضی
  • CV یا رزومه متقاضی
  • دو عدد توصیه نامه
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی

درآمد بازار کار مهندسی الکترونیک در ایسلند

مهندسین الکترونیک سطح درآمد خیلی خوبی در ایسلند دارند. البته میزان دقیق درآمد آن ها بستگی به سطح تحصیلات، تخصص، سابقه کاری، جنسیت، حوزه شغلی و غیره دارد. با این حال کار در ایسلند شرایط ایده آلی دارد و سطح درآمد مهندسین الکترونیک در ایسلند طی سال 2022 را می توان به شرح نمودار ذیل دانست:

سطح درآمد مهندسین الکترونیک در ایسلند

شرایط مهاجرت مهندسین الکترونیک به ایسلند

ایسلند کشوری در حوزه اسکاندیناوی و عضو کشورهای اتحادیه اروپایی (EU) محسوب می شود و به همین دلیل کار و اقامت در این کشور اروپایی می تواند به دست یابی به اقامت دایم اروپایی منجر گردد. از همین روی، مهاجرت کاری به ایسلند برای مهندسین الکترونیک اهمیت فوق العاده ای می یابد. بر اساس قوانین مهاجرتی ایسلند، شهروندان خارجی برای کار در ایسلند نیازمند ویزای اقامت می باشید. پس اگر شما شهروندی غیر اروپایی باشید و قصد اقامت در ایسلند برای مدت بیش از 3 ماه را داشته باشید، شما نیازمند اخذ اقامت ایسلند هستید. اما اخذ ویزای کار ایسلند ایسلند برای مهندسین الکترونیک نیازمند پیشنهاد کار یا Job Offer می باشد. کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا با ارزیابی شرایطتان بهترین مسیر مهاجرتی را به شما ارائه دهند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *