ویزای کاری

بازار کار مهندسی برق در ایتالیا

بازار کار مهندسی برق در ایتالیا

ایتالیا یک کشور اروپایی است که همواره تقاضا در بازار کار مهندسی برق در ایتالیا وجود داشته و هر ساله در حال افزایش می باشد. این موضوع به صورتی مشاهده می شود که تعداد مهندسین برق در کشور ایتالیا در مقایسه با میزان تقاضا و نیاز این کشور کمتر است. بنابراین اگر به رشته برق و زیر شاخه آن علاقه مند هستید، کشور ایتالیا می تواند مقصد مناسب و ایده آلی برای شما محسوب شود.

چرا که آینده تحصیلی و شغلی شما تضمین خواهد شد. اما ممکن است برای به انجام رساندن این امر، دچار سردرگمی شوید و از چگونگی فرآیند آن اطلاعات کافی نداشته باشید که در این راستا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را به شما معرفی می نماییم. این موسسه تجربه بسیار طولانی و موفقیت آمیزی در زمینه مهاجرت داشته و کلیه متقاضیانی که از طریق این موسسه راهی کشورهای خارجی شده اند، از موقعیت و نحوه مهاجرت خود بسیار رضایت دارند.

  • شرایط کار مهندسان برق در ایتالیا چیست؟
  • آیا می توان از ایران در این کشور کاریابی کرد؟
  • شرایط دسترسی به پیشنهاد کاری در مهندسی برق در ایتالیا چیست؟
  • آیا مهندسان برق در ایتالیا به درآمد بالا دسترسی دارند؟

وضعیت بازار کار مهندسی برق در ایتالیا در 2023

دانشجویانی که موفق به پایان تحصیلات خود در رشته مهندسی برق و گرایش های مرتبط با آن در دانشگاه های کشور ایتالیا می شوند، با تجارب بسیار زیادی توانایی ورود به بازار کار مهندسی برق در ایتالیا را خواهند داشت. به طور کلی دانشگاه های کشور ایتالیا از کیفیت تحصیلی و سطح علمی بسیار بالا و پیشرفته ای برخوردار هستند. در امتداد آن، دانشگاه هایی که دارای رشته های مهندسی برق و زیر شاخه های آن هستند نیز از به روز ترین تکنولوژی ها برخوردار می باشند. لذا از آنجایی که فارغ التحصیلان برق در کشور ایتالیا از دانش بسیار بالایی بهره می برند، بنابراین بهترین فرصت های شغلی در بازار کار مهندسی برق در این کشور برای آنها فراهم بوده و می توانند اشتغال یابند در نتیجه در سال 2023 همانند قبل از درآمد بسیار بالایی نیز برخوردارند. به عبارت دقیق تر متوسط درآمد ماهانه مهندسین برق در ایتالیا 3860€ (یورو) می باشد.

مشاغل و تخصص های برق در ایتالیا

برخی مشاغل مختلف که در بازار کار مهندسی برق در ایتالیا وجود داشته و نیاز به اخذ تخصص دارند، عبارتند از:

  • مدیریت شبکه های بزرگ برق
  • تولید انرژی برق و انتقال آن
  • انرژی های تجدید پذیر (شبکه های هوشمند)
  • محافظت از محیط زیست و ذخیره انرژی
  • طراحی سیستم های الکتریکی و مدارهای دیجیتالی
  • ابزار اندازه گیری و درایو برای اتوماسیون صنعتی و بخش الکتریکی
  • تحقیقات تکنولوژی نانو
  • سازگاری الکترو مغناطیس، پلاسما و ابر رسانه ها
  • استاتیک های مغناطیسی
  • الکترو استاتیک (نوعی از شارژ برقی)
  • سیستم های نصب برقی (نظیر سیستم های گرمایشی و سیستم های نورپردازی)
  • فناوری بی سیم و برنامه های رایانه ای
  • مهندس هوانوردی
  • مهندس IT در سازمان های مختلف
  • اشتغال در زمینه سیستم های رباتیک

هزینه ها در بازار کار مهندسی برق در ایتالیا

شهریه تحصیل در ایتالیا در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی پایین تر بوده و مقرون به صرفه می باشد. محاسبه هزینه تحصیل در موسسات آموزش عالی کشور ایتالیا بر عهده خود موسسات است. در حالی که کمترین هزینه ثبت نام و بیشترین هزینه مشارکت های دانشجویی نباید از 20% بودجه دولت ایتالیا تجاوز کند. اما آنچه که کاملا واضح می باشد این است که تحصیل در مقطع فوق لیسانس و یا شرکت در دوره های تخصصی و گرفتن تخصص مورد نظر در بر دارنده هزینه های تحصیلی بیشتری خواهد بود. برای مثال هزینه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های دولتی این کشور بطور میانگین بین 1000€ الی 7000€ (یورو) می باشد. این هزینه در دانشگاه های خصوصی بیشتر بوده و تقریبا هیچ تفاوتی میان دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی وجود ندارد.

هزینه ها در بازار کار مهندسی برق در ایتالیا

بورسیه های تحصیلی مهندسی برق در ایتالیا

در بررسی مبحث بازار کار مهندسی برق در ایتالیا، به منظور مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل، استفاده از بورسیه های تحصیلی می تواند تحصیل رایگان در ایتالیا را برای دانشجوی متقاضی به ارمغان آورد. اکثریت بورسیه هایی که از سوی دولت ایتالیا یا دانشگاه های این کشور به دانشجویان واجد شرایط اعطا می گردد، در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا است. بنابراین آن دسته از دانشجویانی که موفق به دریافت بورسیه می شوند و قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارند، از پرداخت شهریه تحصیلی معاف می باشند و در غیر این صورت باید هزینه های تحصیلی را پرداخت نمایند.

انواع بورسیه های مهندسی برق در ایتالیا

همان طور که در بررسی موضوع بازار کار مهندسی برق در ایتالیا بیان گردید، بورسیه های متعددی برای تحصیل رشته های مهندسی از جمله مهندسی برق در کشور ایتالیا برای دانشجویان در نظر گرفته شده است که عبارتند از:

نام بورسیهتوضیحات
بورسیه تحصیلی دولت ایتالیا برای دانشجویان خارجی و IREاین نوع بورسیه مختص شهروندان خارجی بوده که در ایتالیا مشغول تحصیل هستند. همچنین اتباع ایتالیایی که مشغول تحصیل در خارج از ایتالیا هستند نیز می توانند از آن استفاده نمایند.
بورسیه تحصیلی EDISU PIEMONTEبورسیه مذکور به دانشجویانی اختصاص دارد که عضو کشورهای غیر اتحادیه اروپا بوده و درخواست تحصیل به صورت تمام وقت در دانشگاه PIEDMONT را دارند.
کمک هزینه دانشگاه بولونیا برای دانشجویان خارجیتعداد 48 کمک هزینه تحصیلی از سوی دانشگاه بولونیا برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده است.
بورسیه تحصیلی BOCCONIمبلغ این بورسیه به ارزش 12.700€ (یورو) به صورت سالیانه بوده و وضعیت اقتصادی و عملکرد علمی دانشجویان خارجی را پشتیبانی و حمایت می نماید.
بورسیه تحصیلی PLITECNICO DI TORINOاین نوع بورسیه به دانشجویان بین المللی اختصاص داشته که تقاضای تحصیل در دوره های مهندسی و معماری را دارند.

کلیات ورود به بازار کار مهندسی برق در ایتالیا

تحصیل در رشته برق و زیر شاخه های آن در کشور ایتالیا شرایط خاصی دارد. همچنین ورود به بازار کار مهندسی برق در ایتالیا نیز طی فرآیند خاصی انجام می گیرد. از موضوعات مهمی که برای تحصیل در ایتالیا لازم است بررسی گردد، موضوع هزینه زندگی در ایتالیا می باشد. داشتن توانایی مالی در تامین هزینه ها و مخارج زندگی و تحصیلی در این کشور بسیار حائز اهمیت بوده و لازم است به دقت مورد ارزیابی قرار گیرد. در صورتی که فرد تمایلی به ادامه زندگی در کشور ایتالیا نداشته باشد، در بازه زمانی یک ساله پس از پایان دوره تحصیل خود این امکان را خواهد داشت تا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن به جستجوی کار بپردازد.

برای این منظور می توانید از راهنمایی ها و مشاوره های مشاوران خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید. برقراری ارتباط از روش تلفنی و مراجعه حضوری به دفتر موسسه میسر خواهد بود. مشاوره هایی که به متقاضیان ارائه می گردد مطابق با شرایط فعلی آنان بوده و بسیار حساب شده می باشد. بنابراین با خیالی آسوده پرونده مهاجرتی خود را به ما بسپارید.

سوالات پرتکرار درباب بازار کار مهندسی برق در ایتالیا

مهندسان برق برای کار در ایتالیا سوالات زیر را عنوان می نمایند:

  1. شرایط ورود به بازار کار مهندسی برق در ایتالیا چیست؟ افرادی که در دانشگاه های اروپایی تحصیل کرده باشند می توانند آزادانه وارد بازار کار مهندسی برق در ایتالیا شده و در غیر این صورت به حداقل 3 سال سابقه کار نیاز خواهند داشت.
  2. عوامل موثر در افزایش سطح درآمد نیروی کار مهندسی برق در ایتالیا چیست؟ سابقه کار، تخصص و تحصیلات مهم ترین عوامل افزایش درآمد در ایتالیا هستند.
  3. هزینه تحصیل مهندسی برق در ایتالیا چقدر است؟ هزینه تحصیل مهندسی برق در دانشگاه های مختلف ایتالیا در حدود 2500€ تا 5000€ (یورو) در سال است.
  4. شرایط اخذ ویزای کار ایتالیا برای مهندسین برق چیست؟ افرادی که اقامت اروپا را در اختیار نداشته و قصد کار در ایتالیا را دارند، باید ویزای کار را بدست آورند.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *